camel Opublikowano 7 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Witam, kolejny problem z wirusem UKASH. System operacyjny Windows XP. Tool OTL przeskanował zainfekowany komputer. Output w załączeniu. Proszę Was, eksperci, o instrukcje dalszego postępowania w celu usunięcia problemu. Pozdrawiam, Kamil. OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 7 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :OTL DRV - File not found [Kernel | System | Stopped] -- C:\WINDOWS\System32\Drivers\VirtualBackplane.sys -- (VirtualBackplane) DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\System32\Drivers\pcidnt.sys -- (pcidnt) O4 - HKLM..\Run: [] File not found O4 - HKLM..\Run: [sMBHelper] D:\Documents and Settings\P011229\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\581\SMBHelper.exe () :Files D:\Documents and Settings\P011229\Application Data\hellomoto D:\Documents and Settings\P011229\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows\581 :Commands [emptytemp] Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL Odnośnik do komentarza
camel Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Witam, skrypt wykonany, w załączeniu logi końcowe (07082012_093453.log ze względów bezpieczeństwa zmienione rozszerzenie z *.log na *txt). Po restarcie laptopa wykonałem, zgodnie z instrukcją, skan z poziomu aplikacji OTL (tryb awaryjny systemu Windows XP). Pliki wyjściowe z Tool'a OTL również w załączeniu. Proszę o weryfikację logów i informację, czy problem z wirusem ukash został rozwiązany. Czy można uruchomić komputer w trybie standardowym i rozpocząć normalne użytkowanie? Czy istnieje ryzyko ponownej infekcji? Kamil 07082012_093453.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Infekcja została usunięta i komputer powinien już działać w normalnym trybie poprawnie. Przejdź do finalizacji tematu: 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Opróżnij folder przywracania systemu: KLIK 3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji: Internet Explorer (Version = 6.0.2900.5512) "{AC76BA86-7AD7-1033-7B44-A95000000001}" = Adobe Reader 9.5.1 "Mozilla Firefox (3.6.28)" = Mozilla Firefox (3.6.28) Szczegóły aktualizacyjne: KLIK 4. Dla bezpieczeństw a zmień hasła logowania do serwisów w sieci. Odnośnik do komentarza
camel Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 to mam jeszcze jedno pytanie .. bo komputer dziala .. prawie normalnie. Za kazdym razem, przy uruchomieniu komputera, skanuje mi dysk D jak na załączonym pliku. Czy coś dalej jest nie tak w komuterze ?? Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 No to pozwól wykonać ten skan i problem powinien minąć. Jesli tak się nie stanie to też znam na to recepte Odnośnik do komentarza
camel Opublikowano 8 Lipca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 pozwoliłem i to ... kilkakrotnie za każdym razem .. to samo Poproszę o .. receptę Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 8 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2012 Wklej do notatnika: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "SFCScan"=dword:0000000 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager] "AutoChkTimeOut"=dword:0000000 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager] "BootExecute"=hex(7):00,00 Z menu Notatnika >>> Plik >>> Zapisz jako >>> Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki >>> Zapisz jako FIX.REG >>> uruchom ten plik Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 9 Lipca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2012 (edytowane) pozwoliłem i to ... kilkakrotnie ... za każdym razem ... to samo Proponuję wykonać to: Start > Uruchom > cmd - Wpisz komendę fsutil dirty query D:. Jeżeli zwróci potwierdzenie: - Wpisz komendę CHKNTFS /X D: i zresetuj komputer. - Wpisz komendę CHKDSK /F /R D: i zresetuj komputer, doczekaj, aż narzędzie skończy. - Na koniec zweryfikuj ponownie zwrot z fsutil. Edytowane 27 Sierpnia 2012 przez picasso 27.08.2012 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi