Skocz do zawartości

UKASH - "komputer został zablokowany..."


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Przyniesiono mi laptopa do zrobienia który to jest zainfekowany Ukash-em. Próbowałem zdziałać coś ComboFix-em niestety bez powodzenia :( Dołączam do tematu logi wygenerowane za pomocą OTL, oraz zwracam się z prośbą o pomoc przy usunięciu infekcji.

 

Symptomy:

Komputer włącza się, ładuję system na chwilę udostępnia pulpit po czym wyskakuje plansza:

http://m.ocdn.eu/_m/c3c65d2ffe81695878fffcc5aa1c05c1,62,37.jpg

po wyskoczeniu planszy niestety zablokowana jest jaka kolwiek interakcja.

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Extras.Txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

1. Wejdź w panel usuwania programów i odinstaluj: Ask Toolbar oraz Skaner on-line mks_vir (firma MKS już nie istnieje)

 

2. Uruchom AdwCleaner z opcji Delete

 

3. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\Users\Notebook\AppData\Local\Temp\catchme.sys -- (catchme)
DRV - File not found [Kernel | Disabled | Stopped] -- C:\Windows\system32\drivers\blbdrive.sys -- (blbdrive)
IE - HKLM\..\SearchScopes,DefaultScope = {afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}
IE - HKLM\..\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}: "URL" = http: //search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT3031817
IE - HKU\S-1-5-21-4034414272-2424918148-1855317589-1000\..\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}: "URL" = http: //search.conduit.com/ResultsExt.aspx?q={searchTerms}&SearchSource=4&ctid=CT3031817
IE - HKU\S-1-5-21-4034414272-2424918148-1855317589-1000\..\SearchScopes\{C7597164-E991-4A47-81BA-5C2DF6240206}: "URL" = http: //websearch.ask.com/redirect?client=ie&tb=ORJ&o=100000027&src=kw&q={searchTerms}&locale=en_US&apn_ptnrs=U3&apn_dtid=OSJ000YYPL&apn_uid=5F216EA3-ED40-437E-9CF4-9431D8667428&apn_sauid=D3897FCE-9CAE-4C3C-AD36-521C1655A8A1
FF - prefs.js..browser.search.defaultengine: "Ask.com"
FF - prefs.js..browser.search.defaultthis.engineName: "SFT_Polska Customized Web Search"
FF - prefs.js..browser.search.defaulturl: "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT3031817&SearchSource=3&q={searchTerms}"
FF - prefs.js..browser.search.order.1: "Ask.com"
FF - prefs.js..keyword.URL: "http://search.conduit.com/ResultsExt.aspx?ctid=CT3031817&SearchSource=2&q="
[2012-05-30 19:47:38 | 000,000,000 | ---D | M] (SFT_Polska Community Toolbar) -- C:\Users\Notebook\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\zxrwm4no.default\extensions\{5c5b9468-d672-4eb7-b52f-b5afabf28c5b}
[2012-04-07 14:20:33 | 000,000,000 | ---D | M] (Ask Toolbar) -- C:\Users\Notebook\AppData\Roaming\mozilla\Firefox\Profiles\zxrwm4no.default\extensions\toolbar@ask.com
[2012-01-03 16:27:44 | 000,002,333 | ---- | M] () -- C:\Users\Notebook\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zxrwm4no.default\searchplugins\askcom.xml
[2011-09-27 13:54:44 | 000,000,923 | ---- | M] () -- C:\Users\Notebook\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zxrwm4no.default\searchplugins\conduit.xml
O4 - HKU\S-1-5-21-4034414272-2424918148-1855317589-1000..\Run: [WSManHTTPConfig] C:\Users\Notebook\AppData\Local\Microsoft\Windows\4012\WSManHTTPConfig.exe ()
 
:Files
C:\Users\Notebook\AppData\Roaming\hellomoto
C:\Users\Notebook\AppData\Local\Microsoft\Windows\4012
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

4. Uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL

Odnośnik do komentarza

Dziękuję bardzo za pomoc, wcześniej w ferworze walki zrobiłem przywracanie systemu. Wykonałem prawie wszystkie kroki które mi podano, nie mogłem znaleźć skanera mks, Chyba wszystko jest ok. Dla pewności załączam logi z otl, które wygenerowane były po wykonani poleceń.

 

Jakby można było zerknąć czy wszystko jest ok.

 

Pozdrawiam

I jeszcze raz bardzo dziękuję.

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...