Skocz do zawartości

Legalny Windows 7 nieprawidłowo oznaczony jako nielegalny


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam dwa problemy z systemem.

 

1. Nigdy nie udało mi się pobrać Aktualizacji Windows 7-64 bit do SP1.

2. Od kilku dni Windows uważa, że mój system nie jest oryginalny (co jest nieprawdą, bo mam preinstalowany na laptopie system i korzystam z niego od 2 lat. Na spodzie jest oryginalna naklejka).

 

spp2.png

 

Zrobiłem opisane TUTAJ czynności i problem nie został rozwiązany.

 

Co robić? Rozwiązywanie problemów i narzędzia diagnostyczne Windowsa nie pomagają.

Ludzie na innych forach polecali "obejście problemu" i zainstalowanie jakichś aktywatorów, ale skoro wydałem pieniądze na legalny system, chciałbym by w legalny sposób on działał i dało się go zaktualizować.

 

 

Czynności, które ostatnio wykonywałem i mogły doprowadzić do takiego stanu rzeczy:

- usunięcie niektórych wpisów z rejestru w CCleanerze

- defragmentacja rejestru w Eusing Free Registry Defrag

 

Proszę o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

A próbowałeś skontaktować się telefonicznie z działem Microsoft?

Tak, ale nie ma takiej możliwości, bo na etapie kontaktowania się trzeba podać jakiś tam identyfikator (PID), którego... system nie wyświetla od czasu oznaczenia mojej kopii systemu jako nielegalnej. Alternatywą - jeśli tego numeru nie podam - jest PŁATNA pomoc techniczna i kosztuje bardzo dużo. Chore to.

Odnośnik do komentarza

Przepraszam za wcięcie w temat ale odnoszę wrażenie, że od pewnego czasu nastąpiły zmiany (nie wiem od kiedy - może jakaś poprawka).

Wydaje mi się, że kiedyś wybierając Mój komputer -> Właściwości zawsze było Info, że system został aktywowany.

Obecnie po takiej operacji przez pewien czas w zakładce Aktywacja pojawia się info : Stan Niedostępny a później -> System został aktywowany.

Tak się dzieje po każdym włączeniu kompa po przerwie.

 

EDYTA

I nie wiem czy tu nie występuje jakieś powiązanie z wcześniejszymi opcjonalnymi poprawkami. Pewne instalowałem.

Mam ustawione - Powiadom ale nie instaluj i zawsze sprawdzam co ma być zainstalowane.

 

Ostatnio była WAŻNA aktualizacja dla W7 - SKYPE dla Windows.

Edytowane przez wieslaw531
Odnośnik do komentarza

parachutes, to na pewno taki sam błąd jak w artykule na który się powołujesz? Proszę o konkrety, czyli logi z : MGADiag + OTL (sekcję Usługi przestaw na Wszystko).

Tak, wcześniejsze problemy z systemem opisywałem na innym forum tu i tutaj Jakiś czas temu wygasła mi licencja na Kaspersky Internet Security i teraz mam COMODO Internet Security, ale nie sądzę by to miało jakikolwiek związek z problemem.

 

Log MGADiag (klucz, który wyświetla ten program jest inny niż ten na spodzie mojego laptopa)

Log OTL i Extras

 

Niebagatelne znaczenie mają tez czyściki rejestru. Co do identyfikatora PID http://support.micro...om/gp/pidwin/pl

Nie mogę odczytać mojego PID: screen

Odnośnik do komentarza

PID masz w logu z MGADiag (czerwony):

Windows Product Key: *****-*****-CWRF2-TRJKB-PV9HW

Windows Product Key Hash: Fs455Nky3AorD9YNxMNmvlm1bGw=

Windows Product ID: 00371-OEM-8992671-00407

Windows Product ID Type: 2

Windows License Type: OEM SLP

Windows OS version: 6.1.7600.2.00010100.0.0.048

Ale zastanawia mnie wpis niebieski, który oznacza wersję systemu bez SP1.

Odnośnik do komentarza

Log z MGADiag twierdzi, że są naruszone pliki:

 

File Scan Data-->

File Mismatch: C:\Windows\system32\sppsvc.exe[hr = 0x80070714]

File Mismatch: C:\Windows\system32\en-us\user32.dll.mui[hr = 0x80070002]

 

Tak więc poproszę o wykonanie komendy sfc /scannow i po niej drugiej filtrującej automatycznie log do wystąpień znaczników [sR]: KLIK. Przedstaw wynikowy log.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Skoro system zainstalowany jest z użyciem prawidłowego klucza SLP dla Asus Win7 Pro to może spróbuj zainstalować ponownie towarzyszący mu certyfikat.

 

slmgr.vbs -ilc ścieżka\ASUS-_ASUS_-2.1.XRM-MS

 

Plik powinien znajdować się w katalogu windows\system32\oem czasami producenci umieszczają go w ścieżce windows\panther, jeżeli nie będzie go w tym miejscu to powinien się znajdować gdzieś na partycji recovery (nośniku instalacyjnym) ostatecznie można go znaleźć na sieci.

 

Dobrze byłoby zweryfikować też czy nie było manipulacji biosem która spowodowała, że tablica slic nie jest prawidłowo rozpoznawana:

z aidy bądź everesta należy wejść w zakładkę "płyta główna\ACPI".

 

pzdr

Odnośnik do komentarza

Skoro system zainstalowany jest z użyciem prawidłowego klucza SLP dla Asus Win7 Pro to może spróbuj zainstalować ponownie towarzyszący mu certyfikat.

 

slmgr.vbs -ilc ścieżka\ASUS-_ASUS_-2.1.XRM-MS

 

Plik powinien znajdować się w katalogu windows\system32\oem czasami producenci umieszczają go w ścieżce windows\panther, jeżeli nie będzie go w tym miejscu to powinien się znajdować gdzieś na partycji recovery (nośniku instalacyjnym) ostatecznie można go znaleźć na sieci.

 

Dobrze byłoby zweryfikować też czy nie było manipulacji biosem która spowodowała, że tablica slic nie jest prawidłowo rozpoznawana:

z aidy bądź everesta należy wejść w zakładkę "płyta główna\ACPI".

Chyba się nie udało. Screen (po poprawieniu komendy o brakujący myślnik wyskoczył ten sam komunikat)

Zainstalowałem wersję testową Aidy i zrobiłem raport ACPI, mi on nic nie mówi: link

 

EDIT: Czy powinienem pobrać ten plik: http://chomikuj.pl/hill666/Dokumenty/Open+7+activator+10242009+by+nononsence/Digital/My+Digital+Activator/certs/ASUS-_ASUS_-2.1,1579419059.XRM-MS i skopiować go gdzieś, po czym odpalić powyższą komendę? Dostęp do klucza z oryginalnego systemu za który zapłaciłem mam, dostęp do płyt, które stanowiły Recovery niestety jest dużo gorszy (są w mieście rodzinnym). Gdybym wiedział, że Windows będzie planował mnie tak urządzić to bym je nosił ciągle przy sobie.

 

Dziękuję za szybką odpowiedź i pomoc :)

Odnośnik do komentarza

Slic w biosie wygląda na prawidłowy/włączony.

Nie musisz nic ssać tylko podaj prawidłową nazwę pliku w ścieżce, na zrzucie widać że u ciebie wygląda ona inaczej, no i podaj pełną ścieżkę:

c:\windows\system32\oem\asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms

albo

%systemroot%\system32\oem\asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms
%windir%\system32\oem\asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms 

 

ponieważ nazwa zawiera spacje to pamiętaj o cudzysłowach.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza

Slic w biosie wygląda na prawidłowy/włączony.

Nie musisz nic ssać tylko podaj prawidłową nazwę pliku w ścieżce, na zrzucie widać że u ciebie wygląda ona inaczej, no i podaj pełną ścieżkę:

c:\windows\system32\oem\asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms

albo

%systemroot%\system32\oem\asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms
%windir%\system32\oem\asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms

 

 

ponieważ nazwa zawiera spacje to pamiętaj o cudzysłowach.

Przepraszam, czy mógłbyś wkleić komendę, którą powinienem wstawić? Bo trochę się pogubiłem i nie wiem gdzie należy pamiętać o cudzysłowach, nie umiem dobrze korzystać z cmd.

Odnośnik do komentarza
Przepraszam, czy mógłbyś wkleić komendę, którą powinienem wstawić? Bo trochę się pogubiłem i nie wiem gdzie należy pamiętać o cudzysłowach, nie umiem dobrze korzystać z cmd.

 

Zrób prościej, skopiuj sobie na dysk C plik

asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms

 

zmień mu nazwe na asus.xrm-ms

 

Potem uruchom Wiersz polecenia jako administrator i wklej komende

 

slmgr.vbs -ilc c:\asus.xrm-ms

 

klik enter

 

powinno zabanglać.

Odnośnik do komentarza
Zrób prościej, skopiuj sobie na dysk C plik asustek computer inc[1]-100741.xrm-ms zmień mu nazwe na asus.xrm-ms Potem uruchom Wiersz polecenia jako administrator i wklej komende slmgr.vbs -ilc c:\asus.xrm-ms klik enter powinno zabanglać.

 

Zrobiłem tak jak poleciłeś, zmieniłem nazwę pliku po przekopiowaniu go na C:\ i wpisałem komendę identycznie jak Ty.

Nie zadziałało chyba.

 

MoxPS.png

 

 

4D21S.png

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...