Skocz do zawartości

Trojan w windows\installer


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od wczoraj mam pewien problem (chyba z trojanem). Antywirus co chwila wyrzuca na pulpit informacje ze znalazł trojana w C:\Windows\installer\.....\80000032.@ i 80000064.@

Skanowanie/usuwanie/przenoszenie do kwarantanny nic nie daje. Co gorsza od tego momentu co jakis czas (raz na 3h) wyskakuje blue screen :/

 

Poniżej zamieszczam logi z OTL. Może uda się to naprawić ?

 

Z góry dziękuję smile.gif

 

OTL

Extras

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Masz infekcję ZeroAccess w najnowszym wydaniu. Tu w dodatku system 64-bitowy i możliwa infekcja services.exe co by tłumaczyło restarty.

 

Zacznij od wykonania loga dodatkowego - uruchom SystemLook x64 i do okna wklej:

 

:reg
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
 
:filefind
services.exe

 

Klik w Look i przedstaw wynikowy raport.

Odnośnik do komentarza

Na poziomie rejestru jest w porządku natomiast services.exe według spodziewań jest zainfekowany.

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

 

sfc /scanfile=C:\Windows\system32\services.exe

 

Zresetuj system.

 

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

 

findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

 

Otworzy się log, który zachowaj i pokaż na forum. Jeśli plik zostanie wyleczony przez sfc to przejdziemy do dalszych działań.

Odnośnik do komentarza

Jest w porządku, lecimy dalej.

 

1. Reset Winsock: Start > Uruchom > cmd i wpisz komendę netsh winsock reset. Zresetuj system.

 

2. Usuń szczątki po kasperskym za pomocą narzędzia Kaspersky Remover

 

3. Użyj narzędzia AdwCleaner z opcji Delete

 

4. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
O2:64bit: - BHO: (IEVkbdBHO Class) - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 2012\x64\ievkbd.dll File not found
O2:64bit: - BHO: (FilterBHO Class) - {E33CF602-D945-461A-83F0-819F76A199F8} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 2012\x64\klwtbbho.dll File not found
O2 - BHO: (IEVkbdBHO Class) - {59273AB4-E7D3-40F9-A1A8-6FA9CCA1862C} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 2012\ievkbd.dll File not found
O2 - BHO: (FilterBHO Class) - {E33CF602-D945-461A-83F0-819F76A199F8} - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 2012\klwtbbho.dll File not found
O3:64bit: - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O3 - HKLM\..\Toolbar: (no name) - Locked - No CLSID value found.
O4 - HKLM..\Run: [AVP] "C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Anti-Virus 2012\avp.exe" File not found
O4 - HKLM..\Run: [Eps_Reg.exe] C:\Users\Sobi\AppData\Local\Temp\Eps_Reg.exe /L /NSmartCard2000 File not found
O4 - HKU\S-1-5-19..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun File not found
O4 - HKU\S-1-5-20..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun File not found
O4 - HKU\S-1-5-21-3370169801-2931475050-443466723-1000..\Run: [AdobeBridge]  File not found
O6 - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\Explorer: HideSCAHealth = 1
 
:Files
C:\Windows\SysWow64\%APPDATA%
C:\Windows\Installer\{2bc85c72-68ec-5cc7-71ba-5b823a4f8d4e}
 
:Commands
[resethosts]
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

5. Wykonujesz nowe logi z OTL i z Farbar Service Scanner (zaznacz wszystko do skanowania).

Odnośnik do komentarza

Wszystko poprawnie wykonane. Rootkit skasował całkowicie kilka ważnych usług i teraz będziesz je odtwarzał.

 

1. Odbuduj skasowane usługi omijając polecenie sfc /scannow:

  • Rekonstrukcja usług Zapory systemu Windows (MpsSvc + bfe): KLIK.
  • Rekonstrukcja usługi Centrum zabezpieczeń: KLIK.
  • Rekonstrukcja usługi Windows Defender: KLIK.

2. Zresetuj system i wygeneruj nowy log z Farbar Service Scanner.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...