Skocz do zawartości

Trojan Sirefef


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

ja tak samo jak użytkownik krab13 mam problem z 80000000.@ jak i 80000032.@, 80000064.@ etc. Pliki znajdują się w folderze

C:\Windows\Installer\{9c33fa7e-694f-0fe1-247a-7eb60fdeda05}\U

 

Proces SVCHOST.EXE *32 zużywa mi 100% procesora.

 

OTL -> http://wklej.to/B4Ze9

EXTRAS -> http://wklej.to/tVu6y

FRST -> http://wklej.to/IPAB3

SystemLook -> http://wklej.to/wOZTq

 

HitmanPro usunął dwa pliki Dekstop.ini

C:\Windows\assembly\GAC_32\Dekstop.ini

C:\Windows\assembly\GAC_64\Dekstop.ini

 

Z góry dziękuje za pomoc.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

adamus89, nie przeczytałeś zasad działu: KLIK. Dopisywanie się jest zabronione. Post wydzielony. Następnie: log z FRST jest nieprawidłowy (nie wiem co za cel ma dodawanie go), skoro narzędzie nie zostało uruchomione z poziomu boot-środowiska WinRE, tylko spod Windows:

 

ATTENTION:=====> THE TOOL IS NOT RUN FROM RECOVERY ENVIRONMENT AND WILL NOT FUNTION PROPERLY.

 

U Ciebie zresztą: inne bity platformy i inny wariant infekcji. Jest zainfekowany plik services.exe. w pierwszej kolejności należy podjąć się naprawy tego pliku:

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

 

sfc /scanfile=C:\Windows\system32\services.exe

 

Zresetuj system.

 

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

 

findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

 

Otworzy się log, dołącz go.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Za dopisanie się do innego wątku przepraszam.

 

cbs.log:

 

2012-06-14 15:46:59, Info    CSI    00000009 [sR] Verifying 1 components

2012-06-14 15:46:59, Info CSI 0000000a [sR] Beginning Verify and Repair transaction

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 0000000c [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:24{12}]"services.exe" from store

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 0000000e [sR] Verify complete

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 0000000f [sR] Repairing 1 components

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 00000010 [sR] Beginning Verify and Repair transaction

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 00000012 [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:24{12}]"services.exe" from store

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 00000014 [sR] Repair complete

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 00000015 [sR] Committing transaction

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 00000019 [sR] Unable to complete Verify and Repair transaction because some of the files that need to be repaired are in use. A reboot is required to complete this operation.

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 0000001a [sR] Repairing 1 components

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 0000001b [sR] Beginning Verify and Repair transaction

2012-06-14 15:47:00, Info CSI 0000001d [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:24{12}]"services.exe" from store

2012-06-14 15:47:01, Info CSI 0000001f [sR] Repair complete

Odnośnik do komentarza

Log krótki, taki może być wklejony wprost do posta, szybciej widać o co chodzi. Przeklejam. To dłuższe logi z OTL albo w załączniki forum albo na serwis wklejkowy. CBS.LOG zgłasza naprawę pliku, toteż możemy się zająć resetem Winsock naruszonego przez Sirefef oraz usunięciem innych obiektów wygenerowanych przez infekcję. Po wyleczeniu services.exe przestaną się odtwarzać.

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wpisz komendę netsh winsock reset > zatwierdź restart komputera.

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Windows\Installer\{9c33fa7e-694f-0fe1-247a-7eb60fdeda05}
C:\Windows\assembly\GAC_32\Desktop.ini
C:\Windows\assembly\GAC_64\Desktop.ini
C:\Windows\SysWow64\{7995330B-E01F-4645-B702-53481E7CB778}.cmdfile
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otrzymasz log z wynikami usuwania.

 

3. Wygeneruj nowy log OTL z opcji Skanuj + log z Farbar Service Scanner z wszystkimi opcjami zaznaczonymi. Dołącz log pozyskany z usuwania w punkcie 2.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

log pkt. 2:

 

All processes killed

========== FILES ==========

C:\Windows\Installer\{9c33fa7e-694f-0fe1-247a-7eb60fdeda05}\U folder moved successfully.

C:\Windows\Installer\{9c33fa7e-694f-0fe1-247a-7eb60fdeda05}\L folder moved successfully.

C:\Windows\Installer\{9c33fa7e-694f-0fe1-247a-7eb60fdeda05} folder moved successfully.

File\Folder C:\Windows\assembly\GAC_32\Desktop.ini not found.

File\Folder C:\Windows\assembly\GAC_64\Desktop.ini not found.

C:\Windows\SysWow64\{7995330B-E01F-4645-B702-53481E7CB778}.cmdfile moved successfully.

========== COMMANDS ==========

 

[EMPTYTEMP]

 

User: AdAmUs

->Temp folder emptied: 107054921 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 12924617 bytes

->FireFox cache emptied: 60906849 bytes

->Flash cache emptied: 1260 bytes

 

User: All Users

 

User: Default

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 33170 bytes

->Flash cache emptied: 41620 bytes

 

User: Default User

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes

->Flash cache emptied: 0 bytes

 

User: MsDtsServer110

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 33170 bytes

->Flash cache emptied: 41620 bytes

 

User: MSSQLFDLauncher

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 33170 bytes

->Flash cache emptied: 41620 bytes

 

User: MSSQLSERVER

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 33170 bytes

->Flash cache emptied: 41620 bytes

 

User: MSSQLServerOLAPService

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 33170 bytes

->Flash cache emptied: 41620 bytes

 

User: Public

 

User: ReportServer

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 33170 bytes

->Flash cache emptied: 41620 bytes

 

User: SQLSERVERAGENT

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 33170 bytes

->Flash cache emptied: 41620 bytes

 

%systemdrive% .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot% .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot%\System32 .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot%\System32 (64bit) .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot%\System32\drivers .tmp files removed: 0 bytes

Windows Temp folder emptied: 4223628 bytes

%systemroot%\sysnative\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files folder emptied: 36064558 bytes

RecycleBin emptied: 7661152 bytes

 

Total Files Cleaned = 219,00 mb

 

 

OTL by OldTimer - Version 3.2.48.0 log created on 06142012_162813

Files\Folders moved on Reboot...

C:\Users\AdAmUs\AppData\Local\Temp\FXSAPIDebugLogFile.txt moved successfully.

Registry entries deleted on Reboot...

 

OTL: http://wklej.to/Vk4DS

OTL Extras: http://wklej.to/x5ItA

FSS:

 

Farbar Service Scanner Version: 09-06-2012

Ran by AdAmUs (administrator) on 14-06-2012 at 17:00:51

Running from "C:\Users\AdAmUs\Desktop"

Microsoft Windows 7 Professional Service Pack 1 (X64)

Boot Mode: Normal

****************************************************************

Internet Services:

============

Connection Status:

==============

Localhost is accessible.

LAN connected.

Google IP is accessible.

Google.com is accessible.

Yahoo IP is accessible.

Yahoo.com is accessible.

 

Windows Firewall:

=============

mpsdrv Service is not running. Checking service configuration:

The start type of mpsdrv service is OK.

The ImagePath of mpsdrv service is OK.

MpsSvc Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open MpsSvc registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open MpsSvc registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open MpsSvc registry key. The service key does not exist.

bfe Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open bfe registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open bfe registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open bfe registry key. The service key does not exist.

 

Firewall Disabled Policy:

==================

 

System Restore:

============

System Restore Disabled Policy:

========================

 

Action Center:

============

wscsvc Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open wscsvc registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open wscsvc registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open wscsvc registry key. The service key does not exist.

 

Windows Update:

============

Windows Autoupdate Disabled Policy:

============================

 

Windows Defender:

==============

WinDefend Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open WinDefend registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open WinDefend registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open WinDefend registry key. The service key does not exist.

 

File Check:

========

C:\Windows\System32\nsisvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\nsiproxy.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dhcpcore.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\afd.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\tdx.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\Drivers\tcpip.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dnsrslvr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\mpssvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\bfe.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\mpsdrv.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\SDRSVC.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\vssvc.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wscsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wbem\WMIsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wuaueng.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\qmgr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\es.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\cryptsvc.dll

[2012-06-13 15:17] - [2012-04-24 07:37] - 0184320 ____A (Microsoft Corporation) 4F5414602E2544A4554D95517948B705

C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\svchost.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\rpcss.dll => MD5 is legit

 

**** End of log ****

Odnośnik do komentarza

Winsock został poprawnie zresetowany, folder infekcji skasowany. Przechodzimy do napraw, trojan skasował z rejestru usługi systemowe.

 

1. Odbuduj skasowane usługi (omiń sfc /scannow):

  • Rekonstrukcja usług Zapory systemu Windows: KLIK.
  • Rekonstrukcja usługi Centrum zabezpieczeń: KLIK.
  • Rekonstrukcja usługi Windows Defender: KLIK.

2. Zresetuj system i wygeneruj nowy log z Farbar Service Scanner.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

FSS:

 

Farbar Service Scanner Version: 09-06-2012

Ran by AdAmUs (administrator) on 14-06-2012 at 17:59:18

Running from "C:\Users\AdAmUs\Desktop"

Microsoft Windows 7 Professional Service Pack 1 (X64)

Boot Mode: Normal

****************************************************************

Internet Services:

============

Connection Status:

==============

Localhost is accessible.

LAN connected.

Google IP is accessible.

Google.com is accessible.

Yahoo IP is accessible.

Yahoo.com is accessible.

 

Windows Firewall:

=============

Firewall Disabled Policy:

==================

 

System Restore:

============

System Restore Disabled Policy:

========================

 

Action Center:

============

wscsvc Service is not running. Checking service configuration:

The start type of wscsvc service is OK.

The ImagePath of wscsvc service is OK.

The ServiceDll of wscsvc service is OK.

 

Windows Update:

============

wuauserv Service is not running. Checking service configuration:

The start type of wuauserv service is OK.

The ImagePath of wuauserv service is OK.

The ServiceDll of wuauserv service is OK.

 

Windows Autoupdate Disabled Policy:

============================

 

Windows Defender:

==============

WinDefend Service is not running. Checking service configuration:

The start type of WinDefend service is OK.

The ImagePath of WinDefend service is OK.

The ServiceDll of WinDefend service is OK.

 

File Check:

========

C:\Windows\System32\nsisvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\nsiproxy.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dhcpcore.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\afd.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\tdx.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\Drivers\tcpip.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dnsrslvr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\mpssvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\bfe.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\mpsdrv.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\SDRSVC.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\vssvc.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wscsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wbem\WMIsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wuaueng.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\qmgr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\es.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\cryptsvc.dll

[2012-06-13 15:17] - [2012-04-24 07:37] - 0184320 ____A (Microsoft Corporation) 4F5414602E2544A4554D95517948B705

C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\svchost.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\rpcss.dll => MD5 is legit

 

**** End of log ****

Odnośnik do komentarza

Wg skanera Farbar wszystkie usługi zostały zrekonstruowane na poziomie rejestru, choć usługi Centrum / Windows Update / Windows Defender są pokazane jako zatrzymane. Sądzę jednak, że jest OK. Wykonaj następujące czynności:

 

1. Porządki po narzędziach: w OTL uruchom Sprzątanie plus ręcznie dokasuj inne używane narzędzia.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Wykonaj pełne skanowanie w Malwarebytes Anti-Malware i przedstaw wynikowy raport, o ile coś zostanie wykryte.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Anti-Malware:

 

Malwarebytes Anti-Malware (Okres testowy) 1.61.0.1400

www.malwarebytes.org

Wersja bazy: v2012.06.14.08

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS

Internet Explorer 9.0.8112.16421

AdAmUs :: MYDELL [administrator]

Ochrona: Wyłączona

2012-06-14 18:59:41

mbam-log-2012-06-14 (18-59-41).txt

Typ skanowania: Pełne skanowanie

Zaznaczone opcje skanowania: Pamięć | Rozruch | Rejestr | System plików | Heurystyka/Dodatkowe | Heuristyka/Shuriken | PUP | PUM

Odznaczone opcje skanowania: P2P

Przeskanowano obiektów: 548199

Upłynęło: 2 godzin(y), 40 minut(y), 5 sekund(y)

Wykrytych procesów w pamięci: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

Wykrytych modułów w pamięci: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

Wykrytych kluczy rejestru: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

Wykrytych wartości rejestru: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

Wykryte wpisy rejestru systemowego: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

wykrytych folderów: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

Wykrytych plików: 2

C:\Windows\winsxs\Temp\PendingDeletes\$$DeleteMe.services.exe.01cd4a344c6bea9c.0000 (Rootkit.0Access) -> Dodanie do kwarantanny i usunięcie pliku zakończyły się powodzeniem.

E:\DOWNLOADS\USBFormat\usb_format.exe (Packer.ModifiedUPX) -> Dodanie do kwarantanny i usunięcie pliku zakończyły się powodzeniem.

(zakończone)

 

Odnośnik do komentarza

Kończymy sprawę:

 

1. Wykonaj aktualizację produktów Mozilla oraz Skype. Notowane wersje w Twoim logu:

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{D103C4BA-F905-437A-8049-DB24763BBE36}" = Skype™ 4.1

"Mozilla Firefox 12.0 (x86 pl)" = Mozilla Firefox 12.0 (x86 pl)

"Mozilla Thunderbird 12.0.1 (x86 pl)" = Mozilla Thunderbird 12.0.1 (x86 pl)

 

2. Dla bezpieczeństwa na wszelki wypadek zmień hasła logowania w serwisach..

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...