Skocz do zawartości

ZeroAccess oraz Generic.dx!b2ms


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Bardzo proszę o pomoc tj szczegółową instrukcję postępowania.

Mój MCafee wykrywa dwa wirusy/ konie trojańskie

 

1) ZeroAccess w C/windows/asseble/GAC_32/Desktop.ini

2) Generic.dx!b2ms C/windows/asseble/GAC_64/Desktop.ini

 

Blokuje mi napewno zaporę oraz coś miesz w systemie ale nie wiem konkretnie co ale np. laptop traci połączenie z drukarką bezprzewodową.

Proszę pilnie o pomoc i o ewentualne info co takiego robią te konie.

 

Z góry dziękuję i pozdrawiam

 

PS. Mam system windows7 home premium 64bitowy

 

oto logi

Extras.Txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Podaj skan pod kątem miejsc ładowania infekcji ZeroAccess. Uruchom SystemLook x64, do okna wklej:

 

:reg
HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1} /s
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1} /s
 
:filefind
services.exe
 
:regfind
{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}
 
:folderfind
{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}

 

Klik w Look. Przedstaw wynikowy raport.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

SystemLook 30.07.11 by jpshortstuff

Log created at 12:48 on 11/06/2012 by Marcin

Administrator - Elevation successful

 

========== reg ==========

 

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}]

(Unable to open key - key not found)

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}]

@="Microsoft WBEM New Event Subsystem"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{F3130CDB-AA52-4C3A-AB32-85FFC23AF9C1}\InprocServer32]

@="%systemroot%\system32\wbem\wbemess.dll"

"ThreadingModel"="Both"

 

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}]

@="MruPidlList"

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{42aedc87-2188-41fd-b9a3-0c966feabec1}\InProcServer32]

@="%SystemRoot%\system32\shell32.dll"

"ThreadingModel"="Apartment"

 

 

========== filefind ==========

 

Searching for "services.exe"

C:\Windows\System32\services.exe --a---- 329216 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] 50BEA589F7D7958BDD2528A8F69D05CC

C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-s..s-servicecontroller_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_2b54b20ee6fa07b1\services.exe --a---- 328704 bytes [23:19 13/07/2009] [01:39 14/07/2009] 24ACB7E5BE595468E3B9AA488B9B4FCB

 

========== regfind ==========

 

Searching for "{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager]

"PendingFileRenameOperations"="\??\c:\windows\installer\{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}\u\80000032.@"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager]

"PendingFileRenameOperations"="\??\c:\windows\installer\{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}\u\80000032.@"

 

========== folderfind ==========

 

Searching for "{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}"

C:\Windows\Installer\{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b} d--hs-- [18:15 06/04/2012]

 

-= EOF=-

 

 

Co dalej?

Odnośnik do komentarza

ZeroAccess zainfekował plik services.exe. Etap leczenia ma dwie fazy: przywrócenie prawidłowego pliku Windows oraz usunięcie innych składników infekcji.

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

 

sfc /scanfile=C:\Windows\system32\services.exe

 

Zresetuj system.

 

2. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Wklej komendę:

 

findstr /c:"[sR]" %windir%\logs\cbs\cbs.log >sfc.txt & start notepad sfc.txt

 

Otworzy się log, dołącz go.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 00000009 [sR] Verifying 1 components

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000000a [sR] Beginning Verify and Repair transaction

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000000c [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:24{12}]"services.exe" from store

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000000e [sR] Verify complete

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000000f [sR] Repairing 1 components

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 00000010 [sR] Beginning Verify and Repair transaction

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 00000012 [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:24{12}]"services.exe" from store

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 00000014 [sR] Repair complete

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 00000015 [sR] Committing transaction

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 00000019 [sR] Unable to complete Verify and Repair transaction because some of the files that need to be repaired are in use. A reboot is required to complete this operation.

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000001a [sR] Repairing 1 components

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000001b [sR] Beginning Verify and Repair transaction

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000001d [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:46{23}]"\??\C:\Windows\System32"\[l:24{12}]"services.exe" from store

2012-06-11 13:05:54, Info CSI 0000001f [sR] Repair complete

Odnośnik do komentarza

Log z SFC potwierdza zamianę pliku. Przechodzimy dalej.

 

1. Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wpisz komendę netsh winsock reset > zatwierdź restart komputera.

 

2. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Windows\Installer\{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}
C:\Windows\Assembly\GAC_32\Desktop.ini
C:\Windows\Assembly\GAC_64\Desktop.ini
C:\Program Files (x86)\v9Soft
 
:OTL
O4 - HKLM..\Run: []  File not found
 
:Commands
[emptytemp]

 

Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach.

 

Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otrzymasz log z wynikami usuwania.

 

3. Odinstaluj śmiecia Softonic Toolbar, zarówno w menedżerze dodatków Firefox, jak i przez Panel sterowania. Zastosuj AdwCleaner z opcji Delete.

 

4. Wygeneruj do oceny nowe logi: OTL z opcji Skanuj (już bez Extras) oraz Farbar Service Scanner z wszystkimi opcjami zaznaczonymi. Dołącz logi z usuwania powstałe w punktach 2+3.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Farbar Service Scanner Version: 09-06-2012

Ran by Marcin (administrator) on 11-06-2012 at 14:14:15

Running from "C:\Users\Marcin\Downloads"

Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)

Boot Mode: Normal

****************************************************************

 

Internet Services:

============

 

Connection Status:

==============

Localhost is accessible.

LAN connected.

Google IP is accessible.

Google.com is accessible.

Yahoo IP is accessible.

Yahoo.com is accessible.

 

 

Windows Firewall:

=============

mpsdrv Service is not running. Checking service configuration:

The start type of mpsdrv service is OK.

The ImagePath of mpsdrv service is OK.

 

MpsSvc Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open MpsSvc registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open MpsSvc registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open MpsSvc registry key. The service key does not exist.

 

bfe Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open bfe registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open bfe registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open bfe registry key. The service key does not exist.

 

 

Firewall Disabled Policy:

==================

 

 

System Restore:

============

 

System Restore Disabled Policy:

========================

 

 

Action Center:

============

wscsvc Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open wscsvc registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open wscsvc registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open wscsvc registry key. The service key does not exist.

 

 

Windows Update:

============

 

Windows Autoupdate Disabled Policy:

============================

 

 

Windows Defender:

==============

WinDefend Service is not running. Checking service configuration:

Checking Start type: ATTENTION!=====> Unable to open WinDefend registry key. The service key does not exist.

Checking ImagePath: ATTENTION!=====> Unable to open WinDefend registry key. The service key does not exist.

Checking ServiceDll: ATTENTION!=====> Unable to open WinDefend registry key. The service key does not exist.

 

 

Windows Defender Disabled Policy:

==========================

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender]

"DisableAntiSpyware"=DWORD:1

 

 

File Check:

========

C:\Windows\System32\nsisvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\nsiproxy.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dhcpcore.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\afd.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\tdx.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\Drivers\tcpip.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dnsrslvr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\mpssvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\bfe.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\mpsdrv.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\SDRSVC.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\vssvc.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wscsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wbem\WMIsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wuaueng.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\qmgr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\es.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\cryptsvc.dll => MD5 is legit

C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\svchost.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\rpcss.dll => MD5 is legit

 

 

**** End of log ****

 

 

niestety nie wiem gdzie sie zapisał log z pkt 3

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza

All processes killed

========== FILES ==========

C:\Windows\Installer\{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}\U folder moved successfully.

C:\Windows\Installer\{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b}\L folder moved successfully.

C:\Windows\Installer\{c2efbd8a-4868-9ae9-a532-8f2ea8cd7a3b} folder moved successfully.

File move failed. C:\Windows\Assembly\GAC_32\Desktop.ini scheduled to be moved on reboot.

File move failed. C:\Windows\Assembly\GAC_64\Desktop.ini scheduled to be moved on reboot.

C:\Program Files (x86)\v9Soft folder moved successfully.

========== OTL ==========

Registry value HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\ deleted successfully.

========== COMMANDS ==========

 

[EMPTYTEMP]

 

User: All Users

 

User: Default

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes

->Flash cache emptied: 56466 bytes

 

User: Default User

->Temp folder emptied: 0 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes

->Flash cache emptied: 0 bytes

 

User: Marcin

->Temp folder emptied: 1433618774 bytes

->Temporary Internet Files folder emptied: 281968512 bytes

->Java cache emptied: 0 bytes

->FireFox cache emptied: 100199444 bytes

->Flash cache emptied: 68336 bytes

 

User: Public

 

%systemdrive% .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot% .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot%\System32 .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot%\System32 (64bit) .tmp files removed: 0 bytes

%systemroot%\System32\drivers .tmp files removed: 0 bytes

Windows Temp folder emptied: 123242097 bytes

%systemroot%\sysnative\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files folder emptied: 50534 bytes

RecycleBin emptied: 456 bytes

 

Total Files Cleaned = 1 849,00 mb

 

 

OTL by OldTimer - Version 3.2.48.0 log created on 06112012_133619

 

Files\Folders moved on Reboot...

File\Folder C:\Windows\Assembly\GAC_32\Desktop.ini not found!

File\Folder C:\Windows\Assembly\GAC_64\Desktop.ini not found!

C:\Users\Marcin\AppData\Local\Temp\FXSAPIDebugLogFile.txt moved successfully.

 

Registry entries deleted on Reboot...

 

 

niestety nie wiem gdzie sie zapisał log z pkt 3

Odnośnik do komentarza

# AdwCleaner v1.609 - Logfile created 06/11/2012 at 13:50:16

# Updated 10/06/2012 by Xplode

# Operating system : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)

# User : Marcin - MARCIN-KOMPUTER

# Running from : C:\Users\Marcin\Downloads\adwcleaner.exe

# Option [Delete]

 

 

***** [services] *****

 

 

***** [Files / Folders] *****

 

Folder Deleted : C:\Users\Marcin\AppData\LocalLow\Softonic

 

***** [Registry] *****

 

 

***** [Registre - GUID] *****

 

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\AppID\{7ABBFE1C-E485-44AA-8F36-353751B4124D}

Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{5018CFD2-804D-4C99-9F81-25EAEA2769DE}

Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{E87806B5-E908-45FD-AF5E-957D83E58E68}

Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{5018CFD2-804D-4C99-9F81-25EAEA2769DE}

Key Deleted : HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{E87806B5-E908-45FD-AF5E-957D83E58E68}

[x64] Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}

 

***** [internet Browsers] *****

 

-\\ Internet Explorer v9.0.8112.16421

 

[OK] Registry is clean.

 

-\\ Mozilla Firefox v13.0 (pl)

 

Profile name : default

File : C:\Users\Marcin\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qo2p8pqm.default\prefs.js

 

C:\Users\Marcin\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\qo2p8pqm.default\user.js ... Deleted !

 

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.admin", false);

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.aflt", "SD");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.autoRvrt", "false");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.cntry", "PL");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.dfltLng", "pl");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.dfltSrch", false);

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.envrmnt", "production");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.excTlbr", false);

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.hdrMd5", "55C4217329786973CE55CC01CBA0EC6E");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.hmpg", false);

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.id", "7c5079070000000000004ceb426a32eb");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.instlDay", "15451");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.instlRef", "MON00084");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.isdcmntcmplt", false);

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.lastVrsnTs", "1.5.21.011:03:44");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.logicsmngrdailyreporttime", "02-06-2012");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.mntrvrsn", "1.3.0");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.newTab", false);

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.prdct", "Softonic");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.prtnrId", "softonic");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.rvrtMsg", "Click Yes to keep current home page and default search set[...]

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.sg", "cz");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.similarsitesstorage-pid2", "57930a6e-68ae-a86e-6b46-9b79b3d5cd07");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.smplGrp", "none");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.tlbrId", "base");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.tlbrSrchUrl", "hxxp://search.softonic.com/MON00084/tb_v1?SearchSource[...]

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.vrsn", "1.5.21.0");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.vrsnTs", "1.5.21.011:03:44");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.vrsni", "1.5.21.0");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic.xpestat\\xpereportdata", "24-4-2012");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic_i.newTab", false);

Deleted : user_pref("extensions.Softonic_i.smplGrp", "none");

Deleted : user_pref("extensions.Softonic_i.vrsnTs", "1.5.21.011:03:44");

 

*************************

 

AdwCleaner[s1].txt - [3788 octets] - [11/06/2012 13:50:16]

 

########## EOF - C:\AdwCleaner[s1].txt - [3916 octets] ##########

 

 

przepraszam za zamieszanie, znalazłem

Odnośnik do komentarza

Proszę trzymaj się zasady: jedna odpowiedź = jeden post, a nadmiar logów w załączniki. Powstały trzy posty, podczas gdy mógł być tylko jeden grabny.

 

Zadania wykonane. Przechodzimy do napraw szkód zrobionych przez trojana (całkowicie skasowana Zapora systemu Windows, Centrum zabezpieczeń i Windows Defender).

 

1. Odbuduj skasowane usługi:

  • Rekonstrukcja usług Zapory systemu Windows: KLIK.
  • Rekonstrukcja usługi Centrum zabezpieczeń: KLIK.
  • Rekonstrukcja usługi Windows Defender: KLIK.

2. Zresetuj system i wygeneruj nowy log z Farbar Service Scanner. Log jeden i krótki = może iść wprost do posta.

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Farbar Service Scanner Version: 09-06-2012

Ran by Marcin (administrator) on 11-06-2012 at 15:42:33

Running from "C:\Users\Marcin\Downloads"

Microsoft Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (X64)

Boot Mode: Normal

****************************************************************

 

Internet Services:

============

 

Connection Status:

==============

Localhost is accessible.

LAN connected.

Google IP is accessible.

Google.com is accessible.

Yahoo IP is accessible.

Yahoo.com is accessible.

 

 

Windows Firewall:

=============

 

Firewall Disabled Policy:

==================

 

 

System Restore:

============

 

System Restore Disabled Policy:

========================

 

 

Action Center:

============

wscsvc Service is not running. Checking service configuration:

The start type of wscsvc service is OK.

The ImagePath of wscsvc service is OK.

The ServiceDll of wscsvc service is OK.

 

 

Windows Update:

============

 

Windows Autoupdate Disabled Policy:

============================

 

 

Windows Defender:

==============

WinDefend Service is not running. Checking service configuration:

The start type of WinDefend service is OK.

The ImagePath of WinDefend service is OK.

The ServiceDll of WinDefend service is OK.

 

 

Windows Defender Disabled Policy:

==========================

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender]

"DisableAntiSpyware"=DWORD:1

 

 

File Check:

========

C:\Windows\System32\nsisvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\nsiproxy.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dhcpcore.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\afd.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\tdx.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\Drivers\tcpip.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\dnsrslvr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\mpssvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\bfe.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\drivers\mpsdrv.sys => MD5 is legit

C:\Windows\System32\SDRSVC.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\vssvc.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wscsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wbem\WMIsvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\wuaueng.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\qmgr.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\es.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\cryptsvc.dll => MD5 is legit

C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll => MD5 is legit

C:\Windows\System32\svchost.exe => MD5 is legit

C:\Windows\System32\rpcss.dll => MD5 is legit

 

 

**** End of log ****

Odnośnik do komentarza

Usługi wróciły na miejsce. Wprawdzie usługa Centrum zabezpieczeń nie ma statusu "Uruchomiona", a Windows Defender ze względu na politykę deaktywacji podobnie (jest tu McAfee, który i tak go deaktywuje), ale zadanie uważam za zakończone. Finalizacja czyszczenia:

 

1. Porządki po narzędziach: w OTL uruchom Sprzątanie, w AdwCleaner Uninstall, przez SHIFT+DEL skasuj pozostałe użytki.

 

2. Wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK.

 

3. Wykonaj pełny skan za pomocą Malwarebytes Anti-Malware i zgłoś się tu z wynikami (pustego raportu nie załączaj).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Malwarebytes Anti-Malware (Okres testowy) 1.61.0.1400

www.malwarebytes.org

 

Wersja bazy: v2012.06.11.04

 

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS

Internet Explorer 9.0.8112.16421

Marcin :: MARCIN-KOMPUTER [administrator]

 

Ochrona: Włączona

 

2012-06-11 16:20:26

mbam-log-2012-06-11 (16-20-26).txt

 

Typ skanowania: Pełne skanowanie

Zaznaczone opcje skanowania: Pamięć | Rozruch | Rejestr | System plików | Heurystyka/Dodatkowe | Heuristyka/Shuriken | PUP | PUM

Odznaczone opcje skanowania: P2P

Przeskanowano obiektów: 370090

Upłynęło: 1 godzin(y), 31 minut(y), 35 sekund(y)

 

Wykrytych procesów w pamięci: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

 

Wykrytych modułów w pamięci: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

 

Wykrytych kluczy rejestru: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

 

Wykrytych wartości rejestru: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

 

Wykryte wpisy rejestru systemowego: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

 

wykrytych folderów: 0

(Nie znaleziono zagrożeń)

 

Wykrytych plików: 1

C:\Users\Marcin\Downloads\DAEMON_Tools_Lite_Downloader.exe (Trojan.StartPage) -> Dodanie do kwarantanny i usunięcie pliku zakończyły się powodzeniem.

 

(zakończone)

Odnośnik do komentarza

MBAM wykrył instalator DAEMON Tools i jest to prawidłowa klasyfikacja, DAEMON ma w instalatorze adware-pasek, który również przejmuje preferencje przeglądarek takie jak strona startowa. OK, kończymy sprawę:

 

1. Drobne aktualizacje: KLIK. Konkretnie chodzi mi o poniższe, aktualizacja Java i sprawdzian wersji wtyczek Adobe. Zaś mks_vir odinstaluj, to archaizm.

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

64bit: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F86417001FF}" = Java™ 7 Update 1 (64-bit)

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 11 ActiveX 64-bit

"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 11 Plugin 64-bit

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83217001FF}" = Java™ 7 Update 1

"{AA59DDE4-B672-4621-A016-4C248204957A}" = Skype™ 5.5

"SkanerOnline" = Skaner on-line mks_vir

 

2. Dla bezpieczeństwa prewencyjna zmiana haseł logowania w serwisach.

 

 

Potwierdź wykonanie akcji, podsumuj czy wszystko działa poprawnie w systemie.

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...