Skocz do zawartości

Problem z ZBOT/ZeusBot


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu mam problem z ZBOTem/ZeusBotem, co można zobaczyć w załączniku (plik untitled.jpg). Skanowałem komputer wieloma programami, które nic nie wykrywały. A były to m.in.:

 

- Microsoft Security Essentials

- Avira Free Antivirus

- Spybot Search & Destroy

- Malwarebytes Antimalware

- Avira Rescue CD

- Dr. Web CureIt

- Emisoft Anti-Malware

 

Na forum znalazłem temat z podobnym problemem i wykonałem kilka czynności tam zasugerowanych. Przede wszystkim uruchomiłem aplikację ComboFix, która coś znalazła i usunęła (log w załączniku). Wydaje mi się, że po tej operacji przeglądarka (IE) zaczęła w końcu działać normalnie. Wcześniej strasznie "muliła", łapała "zwiechy" i tym podobne. Następnie przeskanowałem komputer programem TDSSKiller od Kaspersky'ego, który również nie znalazł w systemie żadnego złośliwego oprogramowania. Na końcu uruchomiłem MBRCheck'a, a log z programu dodaję do załącznika.

 

Co jeszcze mogę/muszę zrobić, aby mieć pewność, że pozbyłem się z systemu niechcianego oprogramowania ?

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

ComboFix.txt

TDSSKiller.2.7.33.0_02.05.2012_11.32.11_log.txt

MBRCheck_05.02.12_11.32.46.txt

post-4427-0-40919700-1335952314_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Nie notuję tutaj już żadnych aktywnych śladów infekcji. Podstawowe pytanie: czy problem z planszą Zeus na pewno ustąpił? Jeśli tak, przejdź do czynności końcowych:

 

1. ComboFix należy w prawidłowy sposób odinstalować (co wyczyści też foldery Przywracania systemu). Klawisz z flagą Windows + R i w polu Uruchom wklej komendę:

 

D:\ComboFix.exe /uninstall

 

2. Aktualizacje oprogramowania: KLIK. Na Twojej liście zainstalowanych widnieją następujące wersje (upewnij się, że Adobe Flash jest najnowszy):

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

64bit: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 11 ActiveX 64-bit

"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 11 Plugin 64-bit

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216025FF}" = Java™ 6 Update 25

"{AC76BA86-7AD7-1033-7B44-AA0000000001}" = Adobe Reader X (10.0.1)

"Mozilla Firefox 11.0 (x86 en-US)" = Mozilla Firefox 11.0 (x86 en-US)

 

3. Dla bezpieczeństwa wymiana wszystkich haseł logowania w serwisach.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Generalnie to problemy z logowaniem (dodatkowa plansza z prośbą o podanie wrażliwych danych) występowały bardzo rzadko, więc trudno stwierdzić na chwilę obecną, czy ta kwestia została rozwiązana. Zauważyłem jednak, że przeglądarka (IE) działa w końcu tak, jak powinna, tak więc jestem dobrej myśli, aczkolwiek będę monitorował sytuację.

 

Na razie dziękuję za pomoc, a gdyby coś się działo, to odświeżę temat.

Edytowane przez picasso
25.05.2012 - nie zgłaszasz problemów, temat zamykam. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...