Skocz do zawartości

Problem z windowsem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem zwiazany z tym, że po włączeniu komputera w momencie kiedy chce wpisać nazwe i hasło uzytkownika, komputer sie zawiesza tzn. obraz staje i nic nie można zrobić. Po kilku restartach komputera czasami udaję się zalogować, ale wtedy gdy chce wejsc w Mój Komputer to wyświetla się latarka i dopiero po ok. 2 minutach mogę otworzyć pliki na dysku. Kilka dni temu komputer się zawieszał i pokazywał się niebieski ekran.

 

Logi:

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

A gdzie log z Gmer pod kątem rootkitów? To jest obowiązkowy log i należy go wykonać.

 

Infekcja rootkit tutaj prawdopodobnie jest, świadczą o tym te wpisy:

 

DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\xpsec.sys -- (xpsec)

DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\xcpip.sys -- (xcpip)

 

Na początek uruchom Kaspersky TDSSKiller i wykonaj nim skanowanie. Jeśli coś znajdzie nic nie usuwaj, przydziel na razie opcję Skip a tu wklej tylko raport.

Odnośnik do komentarza

Według spodziewań jest tu aktywny rootkit co potwierdza Gmer:

 

---- Disk sectors - GMER 1.0.15 ----

 

Disk \Device\Harddisk0\DR0 sector 00: rootkit-like behavior

Disk \Device\Harddisk0\DR0 malicious Win32:MBRoot code @ sector 625121283

Disk \Device\Harddisk0\DR0 PE file @ sector 625121305

Disk \Device\Harddisk0\DR0 MBRoot/Sinowal@MBR code has been found <-- ROOTKIT !!!

 

 

1. Uruchom Kasperskyego ponownie i tym razem dla wyniku Rootkit.Boot.Sinowal.b przydziel opcję Cure. Zachowaj raport z programu.

 

2. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:OTL
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\xpsec.sys -- (xpsec)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Running] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\xcpip.sys -- (xcpip)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\mbamswissarmy.sys -- (MBAMSwissArmy)
DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Stopped] -- C:\WINDOWS\system32\drivers\cx__l1.sys -- (cx__l1.sys)
O3 - HKU\S-1-5-21-329068152-920026266-839522115-1003\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {4F11ACBB-393F-4C86-A214-FF3D0D155CC3} - No CLSID value found.
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\DomainProfile\GloballyOpenPorts\List]
"3389:TCP"=-
"65533:TCP"=-
"52344:TCP"=- 
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\GloballyOpenPorts\List]
"3389:TCP"=-
"65533:TCP"=-
"52344:TCP"=-
 
:Commands
[emptytemp]

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

3. Następnie uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL, Gmer i Kasperskyego.

Odnośnik do komentarza

To co ci teraz wykrywa Kaspersky jest nieistotne - wyniki do zignorowania. Rootkit usunięty i teraz pytanie do Ciebie czy problem zniknął?

 

Przejdź do czynności końcowych:

 

1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL.

 

2. Opróżnij folder przywracania systemu: KLIK

 

3. Zaktualizuj wymienione programy do najnowszych wersji:

 

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216015FF}" = Java 6 Update 15

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A91000000001}" = Adobe Reader 9.1 - Polish

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK

 

4. Na wszelki wypadek zmień sobie hasła logowania do serwisów w sieci.

Odnośnik do komentarza
po wejsciu do Moj Komputer początkowo jest tylko ta latarka,a dopiero po ok. 10 sekundach widze dostępne dyski. Co może być przyczyną?

 

Mogą być różne przyczyny dla tego zachowania.

 

1. Wpływ antywirusa. Przetestuj czy deaktywacja osłon ESET ma pozytywne skutki.

 

2. Wyszukiwanie urządzeń sieciowych. Wejdź do Opcje folderów > Widok > odznacz Automatycznie wyszukuj foldery sieciowe i drukarki.

 

3. Wadliwe rozszerzenie NameSpace dopisane do Mojego komputera. Dla porównania temat z forum: KLIK. Jeśli punkty 1+2 nie pomogą, Start > Uruchom > regedit i wyszukaj klucz:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\My Computer\NameSpace

 

Z prawokliku wybierz opcję eksportu. Zapisany plik REG otwórz w Notatniku i przeklej tu zawartość do posta.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...