weteranzr Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Witam. Od paru dni mam problem z internetem - w grach laguje okropnie czasem tak się zatnie że nie wyświetla się otoczenie - dopiero po paru sekundach. Strony w przeglądarce ładują się po kilka minut nie mówiąc już o filmach np. na youtube. Nie pisałem o tym od razu bo zaczęło się od małych lagów i zacięć wręcz niezauważalnych, ale teraz zaczęło mi to doskwierać . Jeśli dacie radę proszę was o pomoc i poradę. Jestem zielony na forum więc jeśli mam coś wkleić lub zamieścić - wyjaśnijcie mi Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Wykonaj log: https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ Odnośnik do komentarza
weteranzr Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Trzymaj mistrzu:p net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Uruchom z uprawnieniami admina Wiersz poleceń, wpisz w nim: netsh int ip reset reset.log Po wykonaniu się polecenia uruchom ponownie komputer. Jeśli to nic nie da, to wykonaj na próbę fragment o wyłączaniu IPv6: https://www.fixitpc.pl/topic/4745-internet-i-sieci-faq/page__view__findpost__p__34814 W celu wprowadzenia zmian także konieczne ponowne uruchomienie komputera. Oczywiście, jeśli to nic nie da, to IPv6 powinieneś ponownie włączyć. Wyliczanie statystyk dla 225 sekund... Źródło Ten węzeł/Łącze Przeskok RTT Zgubione/wysłane = Pct Zgubione/wysłane = adres Pct 0 Michał-Komputer [192.168.1.100] 1/ 100 = 1% | 1 29ms 5/ 100 = 5% 4/ 100 = 4% dynamic-78-8-54-1.ssp.dialog.net.pl [78.8.54.1] 0/ 100 = 0% | 2 29ms 4/ 100 = 4% 3/ 100 = 3% dynamic-78-8-54-1.ssp.dialog.net.pl [78.8.54.1] Następna kwestia: problemy z połączeniem rozpoczynają się już od Twojego komputera, co widać na powyższym fragmencie logu, czyli po statystykach gubienia pakietów z programu pathping. Powodem może być problem software'owy (możliwe rozwiązania opisałem wyżej), może także dotyczyć infrastruktury sieciowej. Stąd - w razie braku efektów - polecam sprawdzić stan okablowania, także wymienić kabelek na próbę. Odnośnik do komentarza
weteranzr Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Niestety nie pomogło;( Kabelek postaram się wymienić w najbliższym czasie bo faktycznie "coś" mogło mu się stać. Miałem nadzieję, że to wina komputera, który ostatnimi czasy ogółem wolno chodzi np. loguje się dużo dłużej niż kiedyś. Po użyciu np net-loga odczuwałem różnicę w ładowaniu stron (może to tylko moje wrażenie). Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2012 Masz dostęp do strony konfiguracyjnej routera? Jakie to w ogóle urządzenie jest? Odnośnik do komentarza
weteranzr Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Jest to TP-LINK TL-WR340G , a na stronę konfiguracyjną mogę wejść, lecz nie wyskakuje okno logowania jak w instrukcji tylko Username or Password is incorrect. A ja nawet nie próbowałem nic wpisywać jakby coś automatycznie próbowało się logować. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Próbowałeś z innych przeglądarek? Zgłoś problem dostawcy. Odnośnik do komentarza
weteranzr Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Okej porozmawiam z dostawcą, bo niestety na innym komputerku (inny slot w routerze i kabelek) tak samo muli ;( Jeśli chodzi o router to też mogę mieć lekkie obawy, że to jego wina ponieważ miałem już jeden taki sam i przepięcie go spaliło więc możliwe jest, że coś mu się stało? @Edit Zapomniałem wspomnieć, że przeglądarki raczej nie mają nic do rzeczy bo w gierkach też mnie tnie. ale na IE i Chrome jest to samo. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Jeśli na drugim komputerze jest dokładnie ten sam problem, to uszkodzenie albo błędna konfiguracja routera jest najbardziej prawdopodobnym wyjaśnieniem. Ta druga przyczyna raczej nie może być brana pod uwagę, jeżeli nic nie zmieniałeś. Odnośnik do komentarza
weteranzr Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Niestety reset i ponowna konfiguracja nie dały efektów :/ Wymienić router czy najpierw porozmawiać z dostawcą? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2012 Pokaż screen z ustawień routera. Jeśli się uda, to możesz skonfigurować połączenie na jednym z komputerów z pominięciem routera. Jeżeli masz przyznawany od dostawcy adres automatycznie przez DHCP, to połączenie uzyskasz prawdopodobnie automatycznie, jeśli jest to PPPoE (podobnie jak Neostrada TP S.A., tylko że tam mamy prawie zawsze PPPoA - kwestia nośnika), to wystarczy odpowiednia konfiguracja, analogicznie robi się to na Windows 7: http://support.microsoft.com/kb/283070 O, link do analogicznej usługi PPPoE: http://www.zetosa.co...trukcjaWin7.pdf Odnośnik do komentarza
weteranzr Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Okablowanie/slot w routerze uszkodzony Dzięki za pomoc... Chyba że to wina komputera w co wątpię Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 23 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2012 To prawie na pewno nie jest wina komputera: problem występował na kilku stanowiskach na raz. Odnośnik do komentarza
weteranzr Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2012 Jeśli chodzi o pierwszy komputer - zmieniłem okablowanie, lecz to nic nie pomogło i coś mnie tknęło żeby wejść w ustawienia karty sieciowej - okazało się, że była zaznaczona opcja wyłączaj przy spadkach napięcia. Komputer miał jakieś skoki i wciąż wyłączał kartę - odznaczyłem i wszystko zaczęło śmigać, a co się tyczy drugiego komputerka to konfiguracja i zmiana okablowania pomogły;) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi