pkolasa Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Witam, Mam do czynienia z nowym laptopem, kupionym świeżo, znajomy poprosił mnie o wgranie systemu, ale przedtem o diagnostykę. Zapuściłem więc na nowym dysku twardym diagnostykę przez MHDD. Spodziewałem się samych wyników <3 ms i <10 ms, ale troszkę się zdziwiłem. Oto wynik skanu: Martwi mnie szczególnie te kilkanaście sektorów powyżej 150 ms i ten warning dla 500 ms. Oto SMART (pierwsza część na zdjęciu 1 i kontynuacja oraz wynik komendy EID na zdjęciu 2): Moje pytanie brzmi tak: czy jest to coś, czym warto się przejmować? Dodatkowo, na tego laptopa mamy od daty zakupu, jak nas poinformowali w sklepie (kupiony z tej oferty: http://www.x-kom.pl/p/72989-notebook-laptop-17,3-asus-x73sv-ty412-i7-2670qm-8gb-500-dvd-rw.html ), tzw. 10 dni gwarancji technologicznej, więc, według słów sprzedawcy, jeśli znajdziemy jakiś błąd w tym okresie czasu, to możemy przyjść na wymianę. Czy warto się przejmować tym co MHDD znalazł i skorzystać z tych 10 dni, czy też można to zbagatelizować? Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Jak może to wymieniajcie. Parametry SMART dość niepokojące jak na kilka dni pracy np parametr 188. Zresztą on może być tutaj kluczowy bo jego wzrost oznacza zawyczaj problemy z zasilaniem a w laptopie kabli zasilajacych się za bardzo nie wymieni. To tak na marginesie jakby gość chciał tylko dysk wymieniać, nie zgodzić się i inny egzemplarz laptopa wybrać. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Jak może to wymieniajcie. Parametry SMART dość niepokojące jak na kilka dni pracy np parametr 188. Zresztą on może być tutaj kluczowy bo jego wzrost oznacza zawyczaj problemy z zasilaniem a w laptopie kabli zasilajacych się za bardzo nie wymieni. To tak na marginesie jakby gość chciał tylko dysk wymieniać, nie zgodzić się i inny egzemplarz laptopa wybrać. To nawet nie kilka dni. Kupiony w poniedziałek, włączony tylko w sklepie, aby zajrzeć do BIOS i sprawdzić czy wszystkie podzespoły wykrywa, dopiero dziś go dostałem do dalszej roboty z Windows (bo bez systemu był) itp. Czyli koniecznie lecieć zaraz po świętach do sklepu i wymiana, tak? Jak wygląda tutaj kwestia tych sektorów z opóźnieniami? Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 pkolasa Czyli koniecznie lecieć zaraz po świętach do sklepu i wymiana, tak? Jak wygląda tutaj kwestia tych sektorów z opóźnieniami? bo bez systemu był Wykonaj zerowanie dysku i sprawdz ponownie stan dysku -> 1KLIK . Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Wykonaj zerowanie dysku i sprawdz ponownie stan dysku. Postawiłem Windows, bo takie miałem zadanie, a chcę jeszcze sprawdzić go po jakimś czasie użytkowania MHDD znowu, ale zawsze mogę wyzerować i postawić system potem ponownie, tylko że jeśli sprzęt jest na tej gwarancji - jest sens w ogóle? To mnie interesuje. Czy mam sam się bawić w naprawę (i ryzykować, że potem ktoś mi powie, że uszkodziłem go ja, jak to zazwyczaj bywa, że zwala się na klienta jak tylko można), czy też oddać na gwarancję? Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 pkolasa tylko że jeśli sprzęt jest na tej gwarancji - jest sens w ogóle? Masz "pacjenta" to testuj. Czy mam sam się bawić w naprawę (i ryzykować, że potem ktoś mi powie, że uszkodziłem go ja, jak to zazwyczaj bywa, że zwala się na klienta jak tylko można), czy też oddać na gwarancję? Jeśli zdecydujesz się na "oddanie" i tak będziesz musiał przywrócić dysk do stanu pierwotnego. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 4 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2012 OK, w takim razie przedstawię właścicielowi jak się sprawy mają i niech on decyduje co z tym robimy - jego laptop. Jak dotąd wszystko wydaje się być OK, CrystalDiskInfo spod Windows przedstawia stan dysku jako "dobry", więc niech chodzi, a jutro / pojutrze sprawdzę go jeszcze raz MHDD. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Piszę post pod postem, bo zależy mi na odpowiedzi, a edycja mogłaby zostać niezauważona. Zdecydowaliśmy się reklamować to, bo Windows po instalacji zaczął wręcz koszmarnie się zawieszać. Proste czynności typu otwarcie Menedżera zadań - 5 minut, w dodatku program ten zawieszał się cały czas, ale dało się zauważyć, że proces System zużywa sporo CPU. Zrobiłem potem powtórną diagnostykę w MHDD i oto wyniki: SMART: Na co tu najlepiej się powołać przy reklamacji? Sektory z dużymi opóźnieniami, czy też atrybut 188 SMART? Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 pkolasa Sektory z dużymi opóźnieniami, czy też atrybut 188 SMART? Dysk w takim stanie nie podlega reklamacji. Na co tu najlepiej się powołać przy reklamacji? Art. 8. 1. Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. art. 8 ust. 4. Jeżeli kupujący, z przyczyn określonych w ust. 1, nie może żądać naprawy ani wymiany, albo jeżeli sprzedawca nie zdoła uczynić zadość takiemu żądaniu w odpowiednim czasie lub gdy naprawa albo wymiana narażałaby kupującego na znaczne niedogodności, ma on prawo domagać się stosownego obniżenia ceny albo odstąpić od umowy; od umowy nie może odstąpić, gdy niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jest nieistotna. Przy określaniu odpowiedniego czasu naprawy lub wymiany uwzględnia się rodzaj towaru i cel jego nabycia. Odpowiedziałeś sam "decydowaliśmy się reklamować to, bo Windows po instalacji zaczął wręcz koszmarnie się zawieszać". Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Dysk w takim stanie nie podlega reklamacji. Według relacji znajomego, zdecydowano się jednak przyjąć na wysłanie do serwisu, chociaż twierdzili że nic tam nie widzą i dopiero po pokazaniu im fotki z MHDD z pokazanymi opóźnieniami, zmienili zdanie. Nie podlega reklamacji - w sensie że musi się serio zepsuć? Na dobre? Odnośnik do komentarza
Havoc Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 MHHD -> "make bad". Tak zasiepany dysk oddajesz na RMA. To moja metoda, znajomi w innym serwisie z wadliwymi seriami Seagateów mieli inną. Jako że na RMA nikt dysku nie otwiera żeby go badać pod mikroskopem to podłączonej 7200.12 robiło się przeciążenia rzędu kilkunastu G machając jak tylko ręka dała radę ;-) Tak czy siak, dysk chyba jest najłatwiej oddać na gwarancję bez żadnego stresu (mówię to z punktu widzenia serwisu, 100% dysku wraca do mnie wymienionych na nowe). Pytanie tylko co producent odeśle. Seagate dla przykładu oddaje Refurbished. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 MHHD -> "make bad". Tak zasiepany dysk oddajesz na RMA. To moja metoda, znajomi w innym serwisie z wadliwymi seriami Seagateów mieli inną. Jako że na RMA nikt dysku nie otwiera żeby go badać pod mikroskopem to podłączonej 7200.12 robiło się przeciążenia rzędu kilkunastu G machając jak tylko ręka dała radę ;-) Tak czy siak, dysk chyba jest najłatwiej oddać na gwarancję bez żadnego stresu (mówię to z punktu widzenia serwisu, 100% dysku wraca do mnie wymienionych na nowe). Pytanie tylko co producent odeśle. Seagate dla przykładu oddaje Refurbished. Czyli raczej nie zrobią w ramach tej gwarancji technologicznej jakiegoś problemu, tylko wymienią dysk, tak? Odnośnik do komentarza
Havoc Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Tak, raczej nie powinni się cackać z tym jakoś specjalnie. W dużej części takich przypadków nawet się na serwisach producenta nie sprawdza. Bądź dobrej myśli, jedyny problem to stracony czas. Bo szkoda mieć dysk i zaraz się go pozbywać na 2-3tyg. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Tak, raczej nie powinni się cackać z tym jakoś specjalnie. W dużej części takich przypadków nawet się na serwisach producenta nie sprawdza. Bądź dobrej myśli, jedyny problem to stracony czas. Bo szkoda mieć dysk i zaraz się go pozbywać na 2-3tyg. Tylko ja pytam o to dlatego, że według tego SMARTu problem może być w podłączeniu, a całość dotyczy laptopa - i czy według Ciebie dostaniemy nowy egzemplarz, czy raczej będą się upierać, że wszystko jest OK? Odnośnik do komentarza
Havoc Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Jeżeli sklep wyśle na RMA i odpowiednio opisze (na waszą korzyść) to dostaniecie nowy. Ale na wszelki wypadek jeżeli i tak nie masz tam nic ważnego, to użyj komendę "make bad". W najgorszym wypadku podepną, ale wtedy spojrzą na brzydki smart i oddadzą nowy. Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 pkolasa dopiero po pokazaniu im fotki z MHDD z pokazanymi opóźnieniami, zmienili zdanie Amatorszczyzna. Nie podlega reklamacji - w sensie że musi się serio zepsuć? Na dobre? Ten dysk był w bardzo dobrej kondycji. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Ale na wszelki wypadek jeżeli i tak nie masz tam nic ważnego, to użyj komendę "make bad". W najgorszym wypadku podepną, ale wtedy spojrzą na brzydki smart i oddadzą nowy. Zrobiłbym to, ale niestety już go nie mam, bo zależało nam na tempie Ale zapamiętam to na przyszłość Amatorszczyzna.Ten dysk był w bardzo dobrej kondycji. A atrybut 188? I te opóźnienia? Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 pkolasa A atrybut 188? I te opóźnienia? Mało opóżnień - słaby atrybut. PS. Przeprowadz test dysku na którym teraz "siedzisz". Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 PS. Przeprowadz test dysku na którym teraz "siedzisz". Będą prawdopodobnie opóźnienia, bo już był zerowany i remapowany z uwagi na bad sektor i na to, że mulił system strasznie - a nie wszystkie wtedy zniknęły. Vide: https://www.fixitpc.pl/topic/7324-problem-z-dyskiem Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 pkolasa Będą prawdopodobnie opóźnienia, bo już był zerowany i remapowany z uwagi na bad sektor i na to, że mulił system strasznie - a nie wszystkie wtedy zniknęły. Zainstaluj Hard Disk Sentinel i pokaż screeny z zakładki S.M.A.R.T. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zainstaluj Hard Disk Sentinel i pokaż screeny z zakładki S.M.A.R.T. Proszę, chociaż nie wiem, co to wnosi do tematu, bo mój WDC parametru 188 nie zgłasza. Odnośnik do komentarza
piotreek Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Ten obrazek wyżej jest jak najbardziej OK. Odnośnik do komentarza
pkolasa Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Ten obrazek wyżej jest jak najbardziej OK. Bo to mój dysk, z którym problemy mam, owszem, ale zerowałem i remapowałem go. A pytanie cały czas o tamten w innym laptopie. Czy są jakieś szanse na wymianę całego modelu laptopa itp. Odnośnik do komentarza
Grisza Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Skoro na 1 teście MHDD wyszło Ci że masz 1 wolniejszy sektor (a właściwie więcej, bo jeszcze ten 150ms), a na 2 teście jest gorzej, to znaczy, że się pogarsza. Dla spokoju sprawdź jeszcze raz MHDD. Ich argumenty o tym, że nie ma powodów do wymiany sprzętu są żadne. Bo to jest gwarancja technologiczna i skoro według Ciebie laptop nie działa zadowalająco (a patrząc na wnętrze to powinien chodzić sprawnie), to mają bez wymówek wymienić Ci sprzęt, ich problem czy dadzą Ci nowy model, czy wymienią dysk. Mają wymienić sprzęt i tyle, nie musisz mieć mocnego argumentu, coś nie odpowiada, to mają wymienić. Koniec kropka, ty rozdajesz karty, a jak nie będą chcieli to zwrot sprzętu i pieniędzy, a wyjdzie na to samo jak wymiana na nowy model Życzę powodzenia Odnośnik do komentarza
piotreek Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2012 Zerowanie i re mapowanie nie resetuje parametrów SMART. Moim zdaniem problem leży gdzieś indziej. Jeśli chodzi o drugiego laptopa jakie są problemy? bo ja bym stawiał że to nie dysk. Sprawdzałeś np. pamięci?? Jeśli 188 nie rośnie ani Seek Error Rate też to można powiedzieć że jest OK. Ja też mam dysk w laptopie z dwoma badami i jakoś nie panikuje.. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się