spectral Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Witam Jak spora część użytkowników również mam problem z abnow.com próbowałem coś kombinować na własną ręke ,ale się nie udało. Prosiłbym o pomoc i wamiare jasne tłumaczenie ,ponieważ nie znam się za bardzo na komputerach.Mam system 7 64-bitowy . ComboFix najprawdopodobniej został zablokowany przez wirusa ,podczas gdy wypakowuje ( gdy jest czarne tło i zielone literki) poprostu się wyłącza. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc. Extras.Txt FSS.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 28 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2012 Widzę, że coś tu mataczyłeś: [2012-03-28 22:16:34 | 000,058,880 | ---- | C] (Microsoft Corporation) -- C:\redbook.sys Nie wzoruj się w żadnym wypadku na innych tematach. Tu jest system 64-bit, ZeroAccess nie działa w technice rootkit i nie infekuje sterowników systemowych, działa na bazie kompletnie innego mechanizmu. Poza tym, u każdego jest w pewien sposób niepowtarzalny zestaw cech, bo infekcja nigdy nie tworzy identycznego zestawu plików, są różnice. [2012-03-28 12:56:37 | 000,000,000 | ---D | C] -- C:\FRST Co robiłeś w narzędziu FRST? 1. Dla pewności powtórzę: narzędzie w wersji FRST x64 ma być na pendrive. 2. Przygotuj plik naprawczy. Otwórz Notatnik i wklej w nim: SubSystems: [Windows] ==> ZeroAccess NETSVC: dac960nt 2 dac960nt; C:\Windows\System32\elnkupdateservice.dll [5120 2009-07-14] (Iomega) C:\Windows\System32\elnkupdateservice.dll C:\Windows\System32\consrv.dll C:\Windows\System32\dds_log_ad13.cmd C:\Windows\system32\%APPDATA% C:\Windows\assembly\tmp\U C:\Windows\assembly\tmp\loader.tlb C:\Windows\assembly\GAC_64\desktop.ini C:\Windows\assembly\GAC_32\desktop.ini C:\Users\KYSU\AppData\Local\83bdc98a C:\Users\KYSU\AppData\Roaming\2693BA.exe Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt. Wstaw na pendrive obok narzędzia FRST. 3. F8 przy starcie komputera > "Napraw komputer" > w linii komend uruchom zgodnie z opisem narzędzie FRST i wybierz w nim opcję Fix. Skrypt umieszczony na pendrive zostanie przetworzony i powstanie plik fixlog.txt. 4. Restartujesz do Windows. 5. Reset Winsock: Start > w polu szukania wpisz cmd > z prawokliku Uruchom jako Administrator > wpisz komendę netsh winsock reset > zatwierdź restart komputera. 6. Zrób nowy log z OTL na warunku dostosowanym, tzn. w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej co podane niżej i klik w Skanuj. netsvcs C:\Windows\assembly\tmp\*.* Dostarcz też Fixlog.txt pozyskany w punkcie 3. . Odnośnik do komentarza
spectral Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Nowe logi: Fixlog.txt OTL.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Zadanie pomyślnie przeprowadzone, główne składniki infekcji usunięte. Do wykonania będzie jeszcze usuwanie szczątków oraz odbudowa uszkodzonych przez infekcję usług Windows. 2. Otwórz OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :OTL O3 - HKU\S-1-5-21-1974966561-2015022450-3812258673-1000\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} - No CLSID value found. O4 - HKU\S-1-5-21-1974966561-2015022450-3812258673-1000..\Run: [DT Soft] C:\Users\KYSU\AppData\Roaming\2693BA.exe File not found O20 - HKU\S-1-5-21-1974966561-2015022450-3812258673-1000 Winlogon: Shell - (C:\Users\KYSU\AppData\Local\83bdc98a\X) - File not found :Files del /q C:\Windows\assembly\tmp\{1B372133-BFFA-4dba-9CCF-5474BED6A9F6} /C rd /s /q C:\FRST /C rd /s /q C:\TDSSKiller_Quarantine /C :Commands [emptytemp] Klik w Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otrzymasz log z wynikami przetwarzania skryptu. 2. Poprawka usług Windows Defender i Centrum zabezpieczeń. Otwórz Notatnik i wklej w nim: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WinDefend] "DisplayName"="@%ProgramFiles%\\Windows Defender\\MsMpRes.dll,-103" "ErrorControl"=dword:00000001 "Group"="COM Infrastructure" "ImagePath"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\ 74,00,25,00,5c,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,\ 00,76,00,63,00,68,00,6f,00,73,00,74,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,2d,00,\ 6b,00,20,00,73,00,65,00,63,00,73,00,76,00,63,00,73,00,00,00 "Start"=dword:00000002 "Type"=dword:00000020 "Description"="@%ProgramFiles%\\Windows Defender\\MsMpRes.dll,-3068" "DependOnService"=hex(7):52,00,70,00,63,00,53,00,73,00,00,00,00,00 "ObjectName"="LocalSystem" "ServiceSidType"=dword:00000001 "RequiredPrivileges"=hex(7):53,00,65,00,49,00,6d,00,70,00,65,00,72,00,73,00,6f,\ 00,6e,00,61,00,74,00,65,00,50,00,72,00,69,00,76,00,69,00,6c,00,65,00,67,00,\ 65,00,00,00,53,00,65,00,42,00,61,00,63,00,6b,00,75,00,70,00,50,00,72,00,69,\ 00,76,00,69,00,6c,00,65,00,67,00,65,00,00,00,53,00,65,00,52,00,65,00,73,00,\ 74,00,6f,00,72,00,65,00,50,00,72,00,69,00,76,00,69,00,6c,00,65,00,67,00,65,\ 00,00,00,53,00,65,00,44,00,65,00,62,00,75,00,67,00,50,00,72,00,69,00,76,00,\ 69,00,6c,00,65,00,67,00,65,00,00,00,53,00,65,00,43,00,68,00,61,00,6e,00,67,\ 00,65,00,4e,00,6f,00,74,00,69,00,66,00,79,00,50,00,72,00,69,00,76,00,69,00,\ 6c,00,65,00,67,00,65,00,00,00,53,00,65,00,53,00,65,00,63,00,75,00,72,00,69,\ 00,74,00,79,00,50,00,72,00,69,00,76,00,69,00,6c,00,65,00,67,00,65,00,00,00,\ 00,00 "FailureActions"=hex:80,51,01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,14,00,00,\ 00,01,00,00,00,60,ea,00,00,01,00,00,00,60,ea,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\WinDefend\Parameters] "ServiceDllUnloadOnStop"=dword:00000001 "ServiceDll"=hex(2):25,00,50,00,72,00,6f,00,67,00,72,00,61,00,6d,00,46,00,69,\ 00,6c,00,65,00,73,00,25,00,5c,00,57,00,69,00,6e,00,64,00,6f,00,77,00,73,00,\ 20,00,44,00,65,00,66,00,65,00,6e,00,64,00,65,00,72,00,5c,00,6d,00,70,00,73,\ 00,76,00,63,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,00,00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\wscsvc] "DisplayName"="@%SystemRoot%\\System32\\wscsvc.dll,-200" "ErrorControl"=dword:00000001 "ImagePath"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\ 74,00,25,00,5c,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,73,\ 00,76,00,63,00,68,00,6f,00,73,00,74,00,2e,00,65,00,78,00,65,00,20,00,2d,00,\ 6b,00,20,00,4c,00,6f,00,63,00,61,00,6c,00,53,00,65,00,72,00,76,00,69,00,63,\ 00,65,00,4e,00,65,00,74,00,77,00,6f,00,72,00,6b,00,52,00,65,00,73,00,74,00,\ 72,00,69,00,63,00,74,00,65,00,64,00,00,00 "Start"=dword:00000002 "Type"=dword:00000020 "Description"="@%SystemRoot%\\System32\\wscsvc.dll,-201" "DependOnService"=hex(7):52,00,70,00,63,00,53,00,73,00,00,00,57,00,69,00,6e,00,\ 4d,00,67,00,6d,00,74,00,00,00,00,00 "ObjectName"="NT AUTHORITY\\LocalService" "ServiceSidType"=dword:00000001 "RequiredPrivileges"=hex(7):53,00,65,00,43,00,68,00,61,00,6e,00,67,00,65,00,4e,\ 00,6f,00,74,00,69,00,66,00,79,00,50,00,72,00,69,00,76,00,69,00,6c,00,65,00,\ 67,00,65,00,00,00,53,00,65,00,49,00,6d,00,70,00,65,00,72,00,73,00,6f,00,6e,\ 00,61,00,74,00,65,00,50,00,72,00,69,00,76,00,69,00,6c,00,65,00,67,00,65,00,\ 00,00,00,00 "DelayedAutoStart"=dword:00000001 "FailureActions"=hex:80,51,01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,03,00,00,00,14,00,00,\ 00,01,00,00,00,c0,d4,01,00,01,00,00,00,e0,93,04,00,00,00,00,00,00,00,00,00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\wscsvc\Parameters] "ServiceDllUnloadOnStop"=dword:00000001 "ServiceDll"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,\ 00,74,00,25,00,5c,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,\ 77,00,73,00,63,00,73,00,76,00,63,00,2e,00,64,00,6c,00,6c,00,00,00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\wscsvc\Security] "Security"=hex:01,00,14,80,c8,00,00,00,d4,00,00,00,14,00,00,00,30,00,00,00,02,\ 00,1c,00,01,00,00,00,02,80,14,00,ff,01,0f,00,01,01,00,00,00,00,00,01,00,00,\ 00,00,02,00,98,00,06,00,00,00,00,00,14,00,fd,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,\ 05,12,00,00,00,00,00,18,00,ff,01,0f,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,\ 20,02,00,00,00,00,14,00,9d,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,05,04,00,00,00,00,\ 00,14,00,8d,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,05,06,00,00,00,00,00,14,00,00,01,\ 00,00,01,01,00,00,00,00,00,05,0b,00,00,00,00,00,28,00,15,00,00,00,01,06,00,\ 00,00,00,00,05,50,00,00,00,49,59,9d,77,91,56,e5,55,dc,f4,e2,0e,a7,8b,eb,ca,\ 7b,42,13,56,01,01,00,00,00,00,00,05,12,00,00,00,01,01,00,00,00,00,00,05,12,\ 00,00,00 Z menu Notatnika > Plik > Zapisz jako > Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki > Zapisz jako FIX.REG > z prawokliku opcja Scal 3. Rekonstrukcja Zapory systemu Windows: KLIK. Do odtworzenia masz dwie usługi, czyli BFE + MpsSvc (omijasz naprawę mpsdrv). Możesz też opuścić weryfikację sfc /scannow. 4. Po wykonaniu wszystkich zadań zresetuj system i zrób nowy log z Farbar Service Scanner. Dołącz też log z wynikami usuwania z punktu 1. . Odnośnik do komentarza
spectral Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Log z wynikami przetwarzania skryptu: All processes killed ========== OTL ========== Registry value HKEY_USERS\S-1-5-21-1974966561-2015022450-3812258673-1000\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser\\{7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA} deleted successfully. Registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{7FEBEFE3-6B19-4349-98D2-FFB09D4B49CA}\ not found. Registry value HKEY_USERS\S-1-5-21-1974966561-2015022450-3812258673-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\\DT Soft deleted successfully. Registry value HKEY_USERS\S-1-5-21-1974966561-2015022450-3812258673-1000\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\\Shell:C:\Users\KYSU\AppData\Local\83bdc98a\X deleted successfully. ========== FILES ========== < del /q C:\Windows\assembly\tmp\{1B372133-BFFA-4dba-9CCF-5474BED6A9F6} /C > C:\Users\KYSU\Downloads\cmd.bat deleted successfully. C:\Users\KYSU\Downloads\cmd.txt deleted successfully. < rd /s /q C:\FRST /C > C:\Users\KYSU\Downloads\cmd.bat deleted successfully. C:\Users\KYSU\Downloads\cmd.txt deleted successfully. < rd /s /q C:\TDSSKiller_Quarantine /C > C:\Users\KYSU\Downloads\cmd.bat deleted successfully. C:\Users\KYSU\Downloads\cmd.txt deleted successfully. ========== COMMANDS ========== [EMPTYTEMP] User: All Users User: Default ->Temp folder emptied: 0 bytes ->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes User: Default User ->Temp folder emptied: 0 bytes ->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes User: KYSU ->Temp folder emptied: 21844061151 bytes ->Temporary Internet Files folder emptied: 56655737 bytes ->Java cache emptied: 36805256 bytes ->FireFox cache emptied: 670867126 bytes ->Google Chrome cache emptied: 257114047 bytes ->Flash cache emptied: 8122911 bytes User: Public User: UpdatusUser ->Temp folder emptied: 3496 bytes ->Temporary Internet Files folder emptied: 0 bytes %systemdrive% .tmp files removed: 0 bytes %systemroot% .tmp files removed: 0 bytes %systemroot%\System32 .tmp files removed: 0 bytes %systemroot%\System32 (64bit) .tmp files removed: 0 bytes %systemroot%\System32\drivers .tmp files removed: 0 bytes Windows Temp folder emptied: 1296787451 bytes %systemroot%\sysnative\config\systemprofile\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files folder emptied: 56773363 bytes RecycleBin emptied: 370295431 bytes Total Files Cleaned = 23 458,00 mb OTL by OldTimer - Version 3.2.39.2 log created on 03292012_163841 Files\Folders moved on Reboot... C:\Users\KYSU\AppData\Local\Temp\FXSAPIDebugLogFile.txt moved successfully. Registry entries deleted on Reboot... 3. Rekonstrukcja Zapory systemu Windows: Tu natknąłem na problem: w załączniku Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Skrypt wykonany. 3. Rekonstrukcja Zapory systemu Windows:Tu natknąłem na problem: w załączniku Czy na pewno skopiowałeś narzędzie SetACL.exe do katalogu C:\Windows? Jeśli tak i narzędzie tam rzeczywiście nadal jest, to błąd jest charakterystyczny dla uszkodzonych Zmiennych środowiskowych. Panel sterowania > System i zabezpieczenia > System > Zaawansowane ustawienia systemu > Zmienne środowiskowe > w sekcji Zmienne systemu sprawdź czy widnieje zmienna Path równa: %SystemRoot%\system32;%SystemRoot%;%SystemRoot%\System32\Wbem;%SYSTEMROOT%\System32\WindowsPowerShell\v1.0\ Jeśli w ogóle jej nie ma, opcją Nowa utwórz. Jeśli jest, ale ma inny ciąg, zedytuj. . Odnośnik do komentarza
spectral Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 PATH - się zgadza Na dysku C: jest umieszczony plik: SetACL.exe Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 29 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Na dysku C: jest umieszczony plik: SetACL.exe Wstaw go do C:\Windows. Odnośnik do komentarza
spectral Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Mój błąd. Log z Farbar Service Scanner: FSS.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 30 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Log z Farbar Service Scanner poświadcza naprawę wszystkich defektów. 1. Odinstaluj ComboFix. Klawisz z flagą Windows + R i w Uruchom wklej polecenie: C:\Users\KYSU\Desktop\ComboFix.exe /uninstall Gdy ukończy, w OTL zastosuj Sprzątanie. Ręcznie dokasuj pozostałe użytki oraz te niepotrzebnie pobrane pliki *.sys. 2. Wykonaj pełne skanowanie za pomocą Malwarebytes Anti-Malware. Przedstaw raport, o ile coś wykryje. . Odnośnik do komentarza
spectral Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Log z Malwarebytes Anti-Malware :mbam-log-2012-03-31 (08-41-38).txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 31 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 W wynikach tylko ten z RECYCLER (oraz jego kopie w System Volume Information = Przywracaniu systemu) zdaje się budzić podejrzenia. Reszta to albo fałszywe alarmy, albo rzeczy nieistotne. 1. Przez SHIFT+DEL skasuj cały katalog C:\RECYCLER. Ręcznie wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 2. Wykonaj istotną aktualizację systemu: KLIK. System nie ma SP1 i IE9 zainstalowanego: 64bit- Ultimate Edition (Version = 6.1.7600) - Type = NTWorkstationInternet Explorer (Version = 8.0.7600.16385) 3. Na wszelki wypadek zmień hasła logowania w serwisach. Podsumuj czy wszystko działa, zwłaszcza czy instalacje aktualizacji się udały. . Odnośnik do komentarza
spectral Opublikowano 31 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 Wszystko działa instalacje przebiegły bez żadnych problemów. Jeśli to już wszystko to serdecznie dziękuje za szybką i profesjonalną pomoc.Powodzenia w prowadzenia świetnego serwisu. Pozdrawiam spectral Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi