Zuzanna Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Witam, mam ten sam problem. Myślałam, że sama dam radę to naprawić, ale niestety, to ponad moje możliwości. W załączniku przesyłam skany z OTL, nie wiem, czy to wystarczy, czy coś jeszcze będzie potrzebne. Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Zuza OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Zuzanna zasady działu: KLIK. Tu nie wolno się dopisywać do cudzych tematów, post wydzielony w osobny temat. mam ten sam problem. Myślałam, że sama dam radę to naprawić, ale niestety, to ponad moje możliwości. Problem stanowią te dwa pliki infekcji: [2012-03-14 18:18:17 | 000,000,308 | ---- | M] () -- C:\Windows\tasks\nndoixwkv.job[2012-03-10 14:36:12 | 000,147,456 | RHS- | M] () -- C:\Windows\SysWow64\slwgac.dll Infekcja wyłącza też Ochronę systemu, Microsoft Security Essentials oraz Windows Defender: SRV:64bit: - [2011-04-27 16:21:18 | 000,012,784 | ---- | M] (Microsoft Corporation) [Disabled | Stopped] -- C:\Program Files\Microsoft Security Client\Antimalware\MsMpEng.exe -- (MsMpSvc)SRV:64bit: - [2009-07-14 02:41:27 | 001,011,712 | ---- | M] (Microsoft Corporation) [Disabled | Stopped] -- C:\Program Files\Windows Defender\MpSvc.dll -- (WinDefend) 1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej: :Files C:\Windows\tasks\nndoixwkv.job C:\Windows\SysWow64\slwgac.dll :Reg [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main] "Start Page"="about:blank" [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E}] [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{1F096B29-E9DA-4D64-8D63-936BE7762CC5}] [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search] "SearchAssistant"=- :Commands [emptytemp] Rozpocznij usuwanie przyciskiem Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otrzymasz log z wynikami usuwania. 2. Włącz funkcje zdeaktywowane przez malware: Start > w polu szukania wklep services.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Na liście dwuklik w usługę Centrum zabezpieczeń i Typ uruchomienia przestaw na Automatycznie (opóźnione uruchomienie), usługę zastartuj przyciskiem. Dla usługi Microsoft Antimalware Service Typ uruchomienia ustaw na Automatyczny. Windows Defender za to nie będzie tu włączany celowo = przy antywirusach jest zbędny. Panel sterowania > System i zabezpieczenia > System > Ochrona systemu > zaznacz dysk z Windows i Konfiguruj > zaznacz "Przywróć ustawienia systemu oraz poprzednie wersje plików" 3. Odinstaluj paski sponsoringowe przez Panel sterowania: Ask Toolbar + Babylon Toolbar. 4. Wygeneruj nowy log z OTL opcją Skanuj (już bez Extras) + AdwCleaner z opcji Search. Dołącz też log z wynikami usuwania pozyskany w punkcie 1. . Odnośnik do komentarza
Zuzanna Opublikowano 14 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Dzięki bardzo za ekspresową pomoc:) Załączam wygenerowane pliki. Już chyba wszystko ok, bo zniknął komunikat 'Nie można uruchomić centrum zabezpieczeń systemu Windows'. OTL2.Txt AdwCleanerR1.txt Po usuwaniu.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 14 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2012 Tak, problem infekcji z głowy. Do wykonania jeszcze korekty po sponsorach. 1. W Google Chrome w rozszerzeniach odmontuj Babylon, we wtyczkach wyłącz Babylon. 2. Uruchom AdwCleaner i zastosuj w nim opcję Delete. 3. Wygeneruj nowy log z AdwCleaner z opcji Search (nowy log a nie ten z usuwania z punktu 2). . Odnośnik do komentarza
Zuzanna Opublikowano 16 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Załączam log wspomniany w punkcie 3. Jeszcze raz dzięki za pomoc:) AdwCleanerR2.txt Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 16 Marca 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2012 Zadanie wykonane. 1. Wykonaj porządki po używanych narzędziach: w AdwCleaner zastosuj Uninstall, a w OTL Sprzątanie. 2. Od momentu włączenia Ochrony systemu zaszły zmiany konfiguracyjne, toteż wyczyść foldery Przywracania systemu: KLIK. 3. Wykonaj drobne aktualizacje oprogramowania: KLIK. Na Twojej liście zainstalowanych widać następujące wersje: Internet Explorer (Version = 8.0.7601.17514) ========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ========== 64bit: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F86416017FF}" = Java 6 Update 17 (64-bit) [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]"{AA59DDE4-B672-4621-A016-4C248204957A}" = Skype™ 5.5"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 10 ActiveX"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 10 Plugin . Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi