Skocz do zawartości

Nie można uruchomić usługi Centrum zabezpieczeń systemu Windows


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poszukiwałam informacje do pracy w Internecie i ściągnęłam sobie jakieś wirusy.

pojawiła się flaga z czerwonym krzyżykiem i hasło "nie mozna uruchomić centrum zabezpieczeń systemu Windows"

 

Przeskanowałem komputer nod32 ale nic nie znalazł.

Szukając informacje w necie trafiłam do Was i tak:

Zainstalowałam poniższy antywirus.

Malwarebytes' Anti-Malware wykrył 1 plik zainfekowany.

Po jego usunięciu problem pozostał.

Próbowałam z poleceniem services.msc i też nie pomogło

Następnie ściągnęłam za Waszą radą OTL i udało mi się zrobić te logi.

 

Bardzo proszę o pomoc.

Tak krok po kroczku :)

Z góry dziękuję

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Infekcja nadal obecna:

 

[2012-02-28 13:50:10 | 000,000,300 | ---- | C] () -- C:\Windows\tasks\Zxpvu.job

[2012-02-28 13:50:09 | 000,147,968 | RHS- | C] () -- C:\Windows\SysWow64\wlancfgu.dll

 

Dopóki siedzi, nie da się włączyć usługi Centrum zabezpieczeń. Infekcja także wyłącza Ochronę systemu oraz Windows Defender.

 

 

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\Windows\SysWow64\wlancfgu.dll
C:\Windows\tasks\Zxpvu.job
C:\Program Files (x86)\mozilla firefox\searchplugins\fcmdSrch.xml
C:\Users\Lila\AppData\Roaming\Babylon
 
:OTL
IE - HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = "http://start.facemoods.com/?a=make&s={searchTerms}&f=4"
O3:64bit: - HKLM\..\Toolbar: (DAEMON Tools Toolbar) - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar64.dll File not found
O3:64bit: - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (DAEMON Tools Toolbar) - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - C:\Program Files (x86)\DAEMON Tools Toolbar\DTToolbar64.dll File not found
O3:64bit: - HKLM..\Run: [DisableS3S4] c:\windows\temp\DisableS3S464\sethigh.cmd File not found
O3:64bit: - HKLM..\Run: [PowerSkin] c:\windows\temp\PowerSkin\PowerSkin.exe File not found
O4 - HKLM..\Run: [setwallpaper] c:\programdata\SetWallpaper.cmd File not found
 
:Commands
[emptytemp]

 

Rozpocznij usuwanie przyciskiem Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otrzymasz log z wynikami.

 

2. Włącz funkcje zdeaktywowane przez malware:

  • Centrum zabezpieczeń: Start > w polu szukania wklep services.msc > z prawokliku Uruchom jako Administrator. Na liście dwuklik w usługę Centrum zabezpieczeń i Typ uruchomienia przestaw na Automatycznie (opóźnione uruchomienie), usługę zastartuj przyciskiem.
  • Ochrona systemu: Panel sterowania > System i zabezpieczenia > System > Ochrona systemu > zaznacz dysk z Windows i Konfiguruj > zaznacz "Przywróć ustawienia systemu oraz poprzednie wersje plików"

3. Wygneruj nowy log z OTL opcją Skanuj (bez Extras). Dołącz także log z wynikami usuwania pozyskany w punkcie 1.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Infekcja została pomyślnie usunięta. Problemy powinny ustąpić. Nic nie wypowiadasz się na ten temat, również nie potwierdziłaś, czy Ochrona systemu była wyłączona. Wykonaj czynności końcowe:

 

1. W OTL uruchom Sprzątanie, które zlikwiduje z dysku OTL razem z jego kwarantanną. Funkcja wymaga restartu.

 

2. Na wszelki wypadek wykonaj ponownie skan za pomocą posiadanego Malwarebytes Anti-Malware. Przedstaw wyniki, o ile coś zostanie wykryte.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Na zakończenie wykonaj jeszcze drobne aktualizacje. Na Twojej liście zainstalowanych widzę:

 

========== HKEY_LOCAL_MACHINE Uninstall List ==========

 

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall]

"{AC76BA86-7AD7-FFFF-7B44-A91000000001}" = Adobe Reader 9.5.0 MUI

"Adobe Flash Player Plugin" = Adobe Flash Player 10 Plugin

"Adobe Shockwave Player" = Adobe Shockwave Player 11.5

"Gadu-Gadu 10" = Gadu-Gadu 10

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK. A może i zainteresują Cię alternatywy dla Gadu (WTW, Kadu, AQQ, Miranda): KLIK.

 

 

Temat rozwiązany. Zamykam.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...