Skocz do zawartości

Nie działa internet (trojan-dropper sirefef)


Rekomendowane odpowiedzi

Przeczytałam pokrótce regulamin i przyznaję się do użycia combofixa,choć wiem że powinno to nastąpic dopiero teraz. Jako ,że niestety jestem ciemna w tych sprawach a przytrafiła sie dość nieprzyjemna infekcja zostałam zmuszona do użycia combofixa,wcześniej próbowałam usunąć wirusa- antywirusem Kaspersky i Kaspersky TDSSKiller ale to niestety nie pomogło,Combofix usunął rootkita albo tak przynajmniej mi się wydaje ale nie mam teraz połączenia z internetem-internet połączenie telefoniczne ruter WI-FI.Windows 7-32 bity.Bardzo proszę o możliwe podpowiedzi jak pozbyć się problemu.Poniżej dodaje logi,rownież z Combofixa i Security check. Niestety zanim znalazłam to forum już byłam po użyciu combofixa ,przepraszam ale czasu teraz nie cofnę. Z góry dziękuje za pomoc.

 

P.S Wirus wcześniej wykryty to TROJAN-DROPPER.WIN32.Sirefef!E2

OTL.Txt

Extras.Txt

Security check.txt

GMER.txt

ComboFix.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Według logów nadal systemowy mswsock.dll związany z siecią nadal jest zainfekowany i stąd problem z internetem.

 

1. Pobierz oryginalny plik do Windows 7 SP1: KLIK. Plik umieść bezpośrednio na dysku C:\

 

2. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst:

 

:Files
C:\WINDOWS\System32\mswsock.dll|C:\mswsock.dll /replace
C:\Windows\system32\fsutil.exe reparsepoint delete C:\Windows\$NtUninstallKB5202$ /C
C:\Windows\$NtUninstallKB5202$
C:\Windows\System32\dds_trash_log.cmd
C:\Users\Mikołaj\AppData\Local\Temp*.html
C:\ProgramData\B7E85889000D171800228B91B4EB238B
netsh winsock reset /C
 
:Services
wlluc48b
winmtsrv
wdmaud
vulfnths
uisp
trcboot
tphdexlgsvc
Sus2pl
qcdonner
patrolagent
om518p
ntpr_nic_service2
Norton Internet Security
nisvcloc
nisum
nimdbgk
MRESP50a64
mks_scan
lgsnd_filter
earthlinksafeconnectagent
dklogger
bh611
AtlsAud
3comtftp
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="about:blank"
 
:Commands
[emptytemp]

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

3. Następnie uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL oraz Gmer.

Odnośnik do komentarza

Sytuacja właściwie bez zmian bowiem nie zauważyłem infekcji na sterowniku cdrom, którą pokazuje Gmer.

 

1. Pobierz oryginalny plik i umieść na C: KLIK

 

2. Wykonaj skrypt o tej zawartości:

 

:Files
C:\WINDOWS\System32\drivers\cdrom.sys|C:\cdrom.sys /replace
C:\Windows\system32\fsutil.exe reparsepoint delete C:\Windows\$NtUninstallKB5202$ /C
C:\Windows\$NtUninstallKB5202$
C:\ProgramData\B7E85889000D171800228B91B4EB238B
netsh winsock reset /C
 
:Commands
[reboot]

 

3. Do obejrzenia nowe logi z OTL (bez ekstras) i Gmer.

Odnośnik do komentarza

Wygląda na to, ze tutaj trzeba będzie użyć środowiska zewnętrznego. Przy tej infekcji to może być najlepsze wyjście bo jak widać spod działającego systemu niewiele można tu zrobić i ciągle infekowane są nowe sterowniki a ja już nie mam do tego nerwów.

 

1. Pobierz aktualnie zainfekowany sterownik tdx.sys: KLIK i umieść go na dysku C:\

 

2. Przygotuj w Notatniku następujący skrypt:

 

CMD: copy /y C:\tdx.sys C:\Windows\system32\drivers\tdx.sys
Unlock: C:\Windows\$NtUninstallKB5202$
CMD: C:\Windows\system32\fsutil.exe reparsepoint delete C:\Windows\$NtUninstallKB5202$
C:\Windows\$NtUninstallKB5202$
NETSVC: winmtsrv
NETSVC: bh611
NETSVC: lgsnd_filter
NETSVC: om518p
NETSVC: Sus2pl
NETSVC: mks_scan
NETSVC: nimdbgk
NETSVC: vulfnths
NETSVC: dklogger
NETSVC: earthlinksafeconnectagent
NETSVC: trcboot
NETSVC: AtlsAud
NETSVC: PBADRV
NETSVC: eSettingsService
NETSVC: qcdonner
NETSVC: patrolagent
NETSVC: MRESP50a64
NETSVC: ntpr_nic_service2
NETSVC: 3comtftp
NETSVC: wdmaud
NETSVC: wlluc48b
NETSVC: uisp
NETSVC: nisum
NETSVC: tphdexlgsvc
NETSVC: nisvcloc

 

Plik zapisz pod nazwą fixlist.txt.

 

3. Pobierz narzędzie FRST. Umieść go na pendrive razem z plikiem fixlist.txt. Przy starcie komputera F8 i wybierz opcję "Napraw komputer", z poziomu linii komend uruchom FRST i klik w Fix. Na pendrive powstanie plik fixlog.txt. Restartujesz do Windows.

 

4. Reset Winsock: Start > Uruchom > cmd i wpisz komendę netsh winsock reset. Zresetuj system.

 

5. Już z poziomu systemu uruchom OTL na dodatkowym warunku, w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

netsvcs

C:\Windows\*. /RP /s

C:\Windows|$NtUninstallKB5202$;true;true;false /FP

 

Klik w Skanuj.

 

6. Do oceny dajesz log z działąnia w punkcie 3, nowy log z OTL ze skanu i nowy z Gmer oraz Farbar Service Scanner (zaznacz wszystko do skanowania).

Odnośnik do komentarza

Wygląda na to, że wszystko pomyślnie się wykonało i rootkita mamy z głowy. Teraz można wsiąść się tutaj za usuwanie innych drobniejszych śmieci w tym sponsoringowych toolbarów.

 

1. Przejdź w panel usuwania programów i odinstaluj następujące pozycje:

 

Ask Toolbar / Bigpoint Games PL Toolbar / Conduit Engine / DVDVideoSoftTB Toolbar / HypreCam Toolbar / Winamp Toolbar / XfireXO Toolbar

 

2. Uruchamiasz OTL i wklejasz następujący skrypt:

 

:OTL
[2012-02-29 16:23:48 | 000,000,000 | -HS- | M] () -- C:\Windows\System32\dds_trash_log.cmd
[2012-02-27 09:59:18 | 000,000,080 | ---- | M] () -- C:\Windows\4644508.dat
IE - HKLM\..\URLSearchHook: {09ec805c-cb2e-4d53-b0d3-a75a428b81c7} - No CLSID value found
NetSvcs: FastUserSwitchingCompatibility -  File not found
NetSvcs: Nla -  File not found
NetSvcs: Ntmssvc -  File not found
NetSvcs: NWCWorkstation -  File not found
NetSvcs: Nwsapagent -  File not found
NetSvcs: SRService -  File not found
NetSvcs: WmdmPmSp -  File not found
NetSvcs: LogonHours -  File not found
NetSvcs: PCAudit -  File not found
NetSvcs: helpsvc -  File not found
NetSvcs: uploadmgr -  File not found
 
:Commands
[emptytemp]

 

Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera.

 

3. Następnie uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL oraz z AdwCleaner z opcji Search.

Odnośnik do komentarza

Ad-remover okazał się sprawny,nie wiem w jaki sposób ale w panelu sterowania w opcji odinstaluj program gdzie wcześniej widziałam wszystkie programy na liście teraz sa widoczne tylko 4 programy wszystkie pozostałe zniknęły 0_o,dosłownie stało się to w kilka minut.A wszystkie programy normalnie są na dysku,gdy wchodze do CCleanera w opcji narzedzia programy sa normalnie widoczne,ale wdalszym ciagu nie widze tych dwóch programów do odinstalowania.

Weszłam ręcznie do ścieżki owych toolbarów i odinstalowałam,przynajmniej tak mi się wydaje dodaje jeszcze logi z OTL,żeby sprawdzić czy rzeczywiście tak jest :)

wklejam raport z ad-remover:

AD-R.txt

OTL.Txt

Extras.Txt

Odnośnik do komentarza

Potrzebny tutaj jeszcze jeden skrypt do OTL o takiej zawartości:

 

:Files
C:\Windows\system32\Tasks\Scheduled Update for Ask Toolbar.job
C:\Users\Mikołaj\AppData\LocalLow\Conduit
C:\Users\Mikołaj\AppData\LocalLow\Toolbar4
 
:Reg
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Conduit.Engine]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Toolbar.CT2233703]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Toolbar.CT2269050]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Toolbar.CT2304157]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\Toolbar.CT2843462]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Conduit]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Conduit]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\AppDataLow\Toolbar]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{171DEBEB-C3D4-40b7-AC73-056A5EBA4A7E}]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{afdbddaa-5d3f-42ee-b79c-185a7020515b}]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{96bd48dd-741b-41ae-ac4a-aff96ba00f7e}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Schedule\TaskCache\Tree\Scheduled Update for Ask Toolbar]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar\WebBrowser]
"{D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440}"=-
"{30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D}"=-
"{32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17}"=-
"{472734EA-242A-422B-ADF8-83D1E48CC825}"=-
"{EBF2BA02-9094-4C5A-858B-BB198F3D8DE2}"=-
"{5E5AB302-7F65-44CD-8211-C1D4CAACCEA3}"=-
"{5C81F57F-3CF7-4785-B4EF-11ACE31AEC4F}"=-
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\URLSearchHooks]
"{57BCA5FA-5DBB-45a2-B558-1755C3F6253B}"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar]
"{EBF2BA02-9094-4c5a-858B-BB198F3D8DE2}"=-
"{5e5ab302-7f65-44cd-8211-c1d4caaccea3}"=-
"{5e5ab302-7f65-44cd-8211-c1d4caaccea3}"=-
"{5c81f57f-3cf7-4785-b4ef-11ace31aec4f}"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Internet Explorer\URLSearchHooks]
"{57BCA5FA-5DBB-45a2-B558-1755C3F6253B}"=-
"{5e5ab302-7f65-44cd-8211-c1d4caaccea3}"=-
[-HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{B295748D-FD8E-4EF2-A822-A3FF237E53DD}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\3319d2ea-6217-4f8f-a3f8-916f292380f7]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\824738c0-9220-48e4-9249-4c74408ff2b9]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\e27ea69f-8dc8-4d71-9c1b-bafc528d28af]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{628F3201-34D0-49C0-BB9A-82A26AEFB291}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{826FA984-EC85-4164-BA05-EAE031CE2631}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Low Rights\ElevationPolicy\{ADADAEE2-457A-4984-A57C-E01C3A2BA612}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{25CEE8EC-5730-41bc-8B58-22DDC8AB8C20}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{5e5ab302-7f65-44cd-8211-c1d4caaccea3}]
 
:OTL
IE - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\URLSearchHook: {5c81f57f-3cf7-4785-b4ef-11ace31aec4f} - No CLSID value found
IE - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\URLSearchHook: {5e5ab302-7f65-44cd-8211-c1d4caaccea3} - No CLSID value found
O3 - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {30F9B915-B755-4826-820B-08FBA6BD249D} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {32099AAC-C132-4136-9E9A-4E364A424E17} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {472734EA-242A-422B-ADF8-83D1E48CC825} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {5C81F57F-3CF7-4785-B4EF-11ACE31AEC4F} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {5E5AB302-7F65-44CD-8211-C1D4CAACCEA3} - No CLSID value found.
O3 - HKU\S-1-5-21-569617077-483490569-2739753594-1000\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {D4027C7F-154A-4066-A1AD-4243D8127440} - No CLSID value found.

 

Do obejrzenia dajesz nowy log z OTL (bez ekstras) i nowy z AdwCleaner ze skanowania.

Odnośnik do komentarza

Jest w porządku, do wykonania jeszcze parę rzeczy na koniec.

 

1. Użyj opcji Sprzatanie z OTL oraz opcji Delete z AdwCleaner.

 

2. Na wszelki wypadek zmień hasła logowania w serwisach.

 

3. Zaktualizuj wymienione niżej oprogramowanie do najnowszych wersji:

 

"{26A24AE4-039D-4CA4-87B4-2F83216021FF}" = Java 6 Update 26

"{AC76BA86-7AD7-1045-7B44-A94000000001}" = Adobe Reader 9.4.7 - Polish

"Adobe Flash Player ActiveX" = Adobe Flash Player 10 ActiveX

"Mozilla Firefox (3.6.27)" = Mozilla Firefox (3.6.27)

 

Szczegóły aktualizacyjne: KLIK

 

4. Opróżnij folder przywracania systemu: KLIK

Odnośnik do komentarza

Ja jednak proszę o wykonanie jeszcze jednej akcji, czyli weryfikacji poprawności plików systemowych, bo po ZeroAccess samo podstawianie plików via ComboFix czy ręcznie to nie gwarancja, że wszystko naprawione. Wykonaj komendę sfc /scannow i za pomocą kolejnej komendy przefiltruj log do wystąpień znaczników [sR]: KLIK. Zaprezentuj wynikowy log.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zgodnie z przypuszczeniem, pełno szkód po ZeroAccess, ale SFC naprawiło wszystko:

 

2012-03-01 19:18:54, Info    CSI    000001eb [sR] Repaired file \SystemRoot\WinSxS\Manifests\\[l:14{7}]"csc.sys" by copying from backup

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001ec [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:62{31}]"\??\C:\Windows\System32\drivers"\[l:14{7}]"csc.sys" from store

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001ed [sR] Repaired file \SystemRoot\WinSxS\Manifests\\[l:16{8}]"dfsc.sys" by copying from backup

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001ee [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:62{31}]"\??\C:\Windows\System32\drivers"\[l:16{8}]"dfsc.sys" from store

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001ef [sR] Repaired file \SystemRoot\WinSxS\Manifests\\[l:14{7}]"tdx.sys" by copying from backup

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001f1 [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:62{31}]"\??\C:\Windows\System32\drivers"\[l:14{7}]"tdx.sys" from store

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001f2 [sR] Repaired file \SystemRoot\WinSxS\Manifests\\[l:14{7}]"afd.sys" by copying from backup

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001f4 [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:62{31}]"\??\C:\Windows\System32\drivers"\[l:14{7}]"afd.sys" from store

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001f5 [sR] Repaired file \SystemRoot\WinSxS\Manifests\\[ml:24{12},l:18{9}]"netbt.sys" by copying from backup

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001f6 [sR] Repairing corrupted file [ml:520{260},l:62{31}]"\??\C:\Windows\System32\drivers"\[l:18{9}]"netbt.sys" from store

2012-03-01 19:18:54, Info CSI 000001f8 [sR] Repair complete

 

Zresetuj system i podaj rezultaty czy nadal są problemy z siecią.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...