komodo Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Siemka, posiadam Orange Freedom 2mb, router netgear wgr614, z którego internet kablem leci do PC a wifi do lapka. Problem wygląda tak że od stycznia trace pakiety na obu komputerach, w godzinach 1-3 w nocy trace mniej pakietów, ale w godzinach 15-22 utrata pakietów jest rzędu 10%-13%. Sprawdzałem inny router i pakiety też uciekały. Dzwoniłem do Orange kilka razy, byli monterzy i stwierdzili że wszystko ok. Złożyłem tydzień temu reklamacje, więc za max. 3 tyg dostane w pisemnej formie wyjaśnienie, jednak obawiam się że też napiszą że jest wszystko w porządku i sprawe zamkną. Komputer przeskanowałem, nic nie ma . Próbowałem z wyłączoną zaporą, ale bez zmian. Na speedteście ping wynosi 39, prędkość pobierania 1,5 mb, a prędkość wysyłania 0,25 . Gdy wpisuje w konsoli ping 192.168.0.1 to pakiety dochodzą z PC poniżej 1 sekundy, 0% straty. Jeżeli chcecie jakieś skany to pisać z czego to wrzuce, zależy mi na naprawieniu tego bo nie moge sobie w nic pograć, no bo przy stracie rzędu 10 pakietów na 100, mam laga co 10 sekund. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ Tam jest wrzucone między innymi polecenie pathping, które daje dobry obraz jakości łącza. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Oto skan z Net-Logu : net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Problem jest definitywnie pomiędzy Twoim routerem a pierwszym węzłem dostawcy. Sprawdź kabelki, a jeśli one są sprawne, to zgłoś Orange i ich męcz, bo to ich wina. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Pierwszy węzeł dostawcy to serwerownia ? Czy puszka na słupie ? No kabelki raczej sprawne, nic nie było przy nich majstrowane. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 17 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 public65535.xdsl.centertel.pl Pojęcia nie mam, co to dokładnie jest, poza tym, że router. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 17 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 A mógłbyś mi napisać, co mam powiedzieć na infolinii ? Bo dzwoniłem tam w ostatnim tygodniu 4 x, monterzy byli i nic nie stwierdzili, a że nie znam się na tym od strony technicznej, to też mi ciężko im wytłumaczyć, bo ja mówie im że to przez nich, a oni że od nich wszystko w porządku i taka gadka. Na 5 rozmów, tylko raz gościu stwierdził że faktycznie pakiety uciekają, ale on widzi tylko ostatnie 24h w logach. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Pomiędzy moim routerem, a pierwszym Państwa węzłem, tj. public65535.xdsl.centertel.pl o adresie IP 79.163.255.255 następuje gubienie pakietów na poziomie dochodzącym do 20%. Problem jest niezależny od wykorzystywanego komputera i metody połączenia (przewodowe i Wi-Fi), bezskutecznie próbowałem już wymieniać okablowanie w domu i resetować router (próbowałeś, prawda?). Proszę o przyjęcie zgłoszenia i usunięcie usterki. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Ok, zaraz będe dzwonić . Tak próbowałem już u siebie wszystkich możliwości. Odnośnik do komentarza
Vanarog Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Witam, Moje połączenie internetowe również traci pakiety, problem jest taki sam jak w twoim przypadku tyle że korzystam z usługi Orange Freedom 1mb. Technik był u mnie dwukrotnie, sprawdził parametry linii - są one bardzo dobre, stwierdził on, że problem występuje na całym obszarze który obsługuje (okolice Częstochowy) już od półtora miesiąca i jest to ewidentna wina Orange. Operatorzy na infolinii twierdzą ze wszystko jest w porządku i nie mogą w żaden sposób pomóc, cóż pozostaje chyba tylko pisanie reklamacji. Dodaje swój log z programu net-log. Co ważne u mnie utrata pakietów również występuje przy komunikacji z serwerem public65535.xdsl.centertel.pl [79.163.255.255] a utrata pakietów jest na poziomie 27%. Jak coś załatwisz z Orange to daj znać, wogóle napisz gdzie mieszkasz bo może jest to jakiś lokalny problem. Pozdrawiam net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Dokładnie ten sam problem. Radzę podobnie męczyć Orange, może wreszcie się za to wezmą. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 W tym orange są sami idioci ... Dodzwoniłem się, mówie że dzwonie już któryś raz z koleji w sprawie utraty pakietów i że problem jest po ich stronie, że pakiety tracą się na ich pierwszym węźle, pytam się czy podać adres ip tego węzła, no to dostaje odpowiedź że u nich wszystko jest ok, nie ma żadnej awarii, a u mnie byli technicy i też nic nie stwierdzili i kazała mi ustawić inne adresy DNS. Mieszkam na śląsku i widziałem temat na forum orange że sporo osób ze śląska też ma ten problem, a jeszcze więcej pewnie nie wie, bo gdy nie gra sie w nic przez internet, to jest to nie zauważalne. Z tego co tam wyczytałem to niektórych tak jak mnie zapewniają że wszystko jest ok, niektórym mówią że problem zniknie od marca. Nie pozostaje mi nic innego jak czekać, bo z nimi to nic nie moge załatwić. Jak chce sobie pograć to musze grać od 1 w nocy a że chodze do szkoły to jedynie mogę w weekend pograć. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 18 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 Zechciej podzielić się linkiem do tego tematu na forum Orange. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 18 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2012 http://www.orange.pl/kid,4000377186,id,1244000016,title,Kiedy-wkoncu-zostanie-naprawiona-usterka-z-utrata-pakietow-na-slasku-,forumthread.html Odnośnik do komentarza
Vanarog Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Kpina z klientów porostu, pozostaje chyba tylko dzwonić do UOKiK.... Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Proponuję na początek UKE: http://www.uke.gov.pl/ Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 A jest jakiś sposób na to żeby ta utrata pakietów nie była odczuwalna ? No bo nie da się w nic przez internet grać bo lagi co 10 sekund. Jedynie w nocy mogę sobie pograć tak o 1-3. A ci z UKE co mogę zrobić odnośnie utraty pakietów i co mam im powiedzieć, bo nigdy tam nie dzwoniłem dlatego nie wiem. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Poprzednia pani prezes UKE zasłynęła wlepianiem wysokich kar firmom telekomunikacyjnym za różne nieczyste praktyki. Jeśli dostawca Was olewa, a tak to wygląda w tym przypadku, to proponuję żądać odszkodowania i rozwiązania umowy z ISP i zgłosić sprawę do UKE. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 a powiedz mi czy mogę jakoś zrobić żebym nie odczuwał tak mocno utraty pakietów w battlefield 3 ? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 Szczerze? Właściwie to nic. Przy stratach rzędu 20% nie ma mowy o wydajnym połączeniu w czasie rzeczywistym. Dotyczy to gier, streamingu multimediów itd. Odnośnik do komentarza
komodo Opublikowano 19 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2012 To zostaje mi czekanie aż przyjdzie reklamacja i może to naprawią, bo niby od marca ma być ok i narazie będe grał sobie tylko w weekendy . Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 20 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2012 Dodatkowa informacja: Proponuję zapoznać się z treścią strony: http://www.cik.uke.g...dzenia-roszczen . Jest tam info jak poprawnie reklamować jakość usługi u operatora, jakie są terminy itp. Dodatkowo telefon infolinii CIK UKE + inne możliwości kontaktu oraz adresy mailowe do lokalnych oddziałów UKE, gdzie można zgłaszać skargi. Oczywiście skargi powinny być następstwem niewłaściwego załatwienia reklamacji. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi