Skocz do zawartości

Utrata pakietów Orange Freedom


komodo

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka, posiadam Orange Freedom 2mb, router netgear wgr614, z którego internet kablem leci do PC a wifi do lapka. Problem wygląda tak że od stycznia trace pakiety na obu komputerach, w godzinach 1-3 w nocy trace mniej pakietów, ale w godzinach 15-22 utrata pakietów jest rzędu 10%-13%. Sprawdzałem inny router i pakiety też uciekały. Dzwoniłem do Orange kilka razy, byli monterzy i stwierdzili że wszystko ok. Złożyłem tydzień temu reklamacje, więc za max. 3 tyg dostane w pisemnej formie wyjaśnienie, jednak obawiam się że też napiszą że jest wszystko w porządku i sprawe zamkną. Komputer przeskanowałem, nic nie ma .

 

Próbowałem z wyłączoną zaporą, ale bez zmian. Na speedteście ping wynosi 39, prędkość pobierania 1,5 mb, a prędkość wysyłania 0,25 . Gdy wpisuje w konsoli ping 192.168.0.1 to pakiety dochodzą z PC poniżej 1 sekundy, 0% straty.

 

Jeżeli chcecie jakieś skany to pisać z czego to wrzuce, zależy mi na naprawieniu tego bo nie moge sobie w nic pograć, no bo przy stracie rzędu 10 pakietów na 100, mam laga co 10 sekund.

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

A mógłbyś mi napisać, co mam powiedzieć na infolinii ? Bo dzwoniłem tam w ostatnim tygodniu 4 x, monterzy byli i nic nie stwierdzili, a że nie znam się na tym od strony technicznej, to też mi ciężko im wytłumaczyć, bo ja mówie im że to przez nich, a oni że od nich wszystko w porządku i taka gadka. Na 5 rozmów, tylko raz gościu stwierdził że faktycznie pakiety uciekają, ale on widzi tylko ostatnie 24h w logach.

Odnośnik do komentarza

Pomiędzy moim routerem, a pierwszym Państwa węzłem, tj. public65535.xdsl.centertel.pl o adresie IP 79.163.255.255 następuje gubienie pakietów na poziomie dochodzącym do 20%. Problem jest niezależny od wykorzystywanego komputera i metody połączenia (przewodowe i Wi-Fi), bezskutecznie próbowałem już wymieniać okablowanie w domu i resetować router (próbowałeś, prawda?). Proszę o przyjęcie zgłoszenia i usunięcie usterki.

Odnośnik do komentarza

Witam,

Moje połączenie internetowe również traci pakiety, problem jest taki sam jak w twoim przypadku tyle że korzystam z usługi Orange Freedom 1mb. Technik był u mnie dwukrotnie, sprawdził parametry linii - są one bardzo dobre, stwierdził on, że problem występuje na całym obszarze który obsługuje (okolice Częstochowy) już od półtora miesiąca i jest to ewidentna wina Orange. Operatorzy na infolinii twierdzą ze wszystko jest w porządku i nie mogą w żaden sposób pomóc, cóż pozostaje chyba tylko pisanie reklamacji.

Dodaje swój log z programu net-log. Co ważne u mnie utrata pakietów również występuje przy komunikacji z serwerem public65535.xdsl.centertel.pl [79.163.255.255] a utrata pakietów jest na poziomie 27%. Jak coś załatwisz z Orange to daj znać, wogóle napisz gdzie mieszkasz bo może jest to jakiś lokalny problem.

Pozdrawiam

net-log.txt

Odnośnik do komentarza

W tym orange są sami idioci ... Dodzwoniłem się, mówie że dzwonie już któryś raz z koleji w sprawie utraty pakietów i że problem jest po ich stronie, że pakiety tracą się na ich pierwszym węźle, pytam się czy podać adres ip tego węzła, no to dostaje odpowiedź że u nich wszystko jest ok, nie ma żadnej awarii, a u mnie byli technicy i też nic nie stwierdzili i kazała mi ustawić inne adresy DNS. Mieszkam na śląsku i widziałem temat na forum orange że sporo osób ze śląska też ma ten problem, a jeszcze więcej pewnie nie wie, bo gdy nie gra sie w nic przez internet, to jest to nie zauważalne. Z tego co tam wyczytałem to niektórych tak jak mnie zapewniają że wszystko jest ok, niektórym mówią że problem zniknie od marca. Nie pozostaje mi nic innego jak czekać, bo z nimi to nic nie moge załatwić. Jak chce sobie pograć to musze grać od 1 w nocy a że chodze do szkoły to jedynie mogę w weekend pograć.

Odnośnik do komentarza

A jest jakiś sposób na to żeby ta utrata pakietów nie była odczuwalna ? No bo nie da się w nic przez internet grać bo lagi co 10 sekund. Jedynie w nocy mogę sobie pograć tak o 1-3. A ci z UKE co mogę zrobić odnośnie utraty pakietów i co mam im powiedzieć, bo nigdy tam nie dzwoniłem dlatego nie wiem.

Odnośnik do komentarza

Dodatkowa informacja:

Proponuję zapoznać się z treścią strony: http://www.cik.uke.g...dzenia-roszczen .

Jest tam info jak poprawnie reklamować jakość usługi u operatora, jakie są terminy itp.

Dodatkowo telefon infolinii CIK UKE + inne możliwości kontaktu oraz adresy mailowe do lokalnych oddziałów UKE, gdzie można zgłaszać skargi.

Oczywiście skargi powinny być następstwem niewłaściwego załatwienia reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...