Skocz do zawartości

Problem z usługą RPC, samoczynne wylaczenie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od kilku dni borykam się z problemem samoczynnego wyłączania się usługi RPC. Zostaje wyświetlone stosowne okienko z komunikatem "System windows muis byc uruchomiony ponownie poniewaz usluga zdalne wywolywanie procedur (RPC) została nieoczekiwanie przerwana.", po czym po minucie komputer uruchamia się ponownie. W uslugach systemu zmienilem opcje dla tej uslugi z "Uruchom komputer ponownie" na "Uruchom usluge ponownie". Usługa wyłącza sie raz po godzinie, innym razem po 3. Po ponownym uruchomieniu uslugi nie moge skopiowac zadnego pliku ani przeniesc go metoda przciagnij i upuść. Nie mam również dźwięku w systemie(muzyka, filmy,gg), ale w odtwarzaczach na youtube itp. stronach dźwięk mam. Po ponownym uruchomieniu PC wszystko wraca do normy aż do ponownego wyłączenia sie usługi RPC.

 

Results of screen317's Security Check version 0.99.31

Windows XP Service Pack 3 x86

Internet Explorer 8

``````````````````````````````

Antivirus/Firewall Check:

ESET Smart Security

Antivirus up to date!

```````````````````````````````

Anti-malware/Other Utilities Check:

CCleaner

Driver Cleaner 3

Java™ 6 Update 30

Java™ SE Development Kit 6 Update 26

Java DB 10.6.2.1

Adobe Flash Player 11.1.102.55

Adobe Reader X (10.1.1)

Mozilla Firefox (9.0.1)

````````````````````````````````

Process Check:

objlist.exe by Laurent

``````````End of Log````````````

OTL.Txt

GMER_LOG.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

To nie jest pełny log z OTL, brakuje Extras (opcja "Rejestr - skan dodatkowy" nie została ustawiona na "Użyj filtrowania"). Infekcja jest obecna, są tu pliki charakterystyczne dla keyloggera nabytego przez trefne paczki Tibia. Pliki utworzone w jednej grupie:

 

[2012-01-30 14:43:44 | 000,008,747 | ---- | C] () -- C:\Documents and Settings\User\Moje dokumenty\tibiaAuto.cfg.Holsweiger.xml

[2012-01-30 14:38:13 | 000,000,089 | ---- | C] () -- C:\Program Files\Common Files\userInit.dll

[2012-01-30 13:55:40 | 001,867,776 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\python24.dll

[2012-01-30 11:41:57 | 000,027,958 | ---- | C] () -- C:\Program Files\Common Files\logonInit.dll

[2012-01-30 11:37:42 | 000,005,632 | ---- | C] () -- C:\WINDOWS\System32\rjlb.dll

 

Plik rjlb.dll to nowa wersja infekcji splg.dll. Plik podstawia systemowy WS2_32.dll. GMER pokazuje czynności tej biblioteki. Usunięcie pliku rjlb.dll bez korekty powoduje pad Windows i programów. W pierwszej kolejności należy wymienić plik systemowy.

 

Pobierz i uruchom zgodnie z wytycznymi ComboFix. Przedstaw wynikowy raport.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

ComboFix wykonał, co miałam na uwadze, czyli podmianę zainfekowanego pliku systemowego ws2_32.dll:

 

Zainfekowana kopia c:\windows\system32\ws2_32.dll została znaleziona. Problem naprawiono 

Plik odzyskano z - c:\windows\ERDNT\cache\ws2_32.dll

 

Tylko mam wątpliwości jaki mamy teraz plik, bo odzyskiwał z C:\Windows\ERDNT\cache, a to jest folder ... generowany przez ComboFix. Jeżeli ComboFix nigdy tu nie był stosowany w systemie, ten folder powstał z bieżącej sytuacji. Dla pewności wykonaj skanowanie na sumy kontrolne, w tym dla pliku sfcfiles.dll, który również ma adnotację braku sygnatury.

 

Uruchom OTL, ustaw "Rejestr - skan dodatkowy" na "Użyj filtrowania", w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

/md5start
ws2_32.dll
sfcfiles.dll
/md5stop

 

Klik w Skanuj (a nie Wykonaj skrypt!). Przedstaw logi wynikowe (powstanie i Extras).

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Zdaje się, że plik ws2_32.dll już jednak jest poprawny, ma sumę kontrolną zgodną z sumą pliku w XP SP3. Nie widzę już także delikwenta rjlb.dll podpiętego w załadowanych modułach. Można przejść do zasadniczego usuwania pliku rjlb.dll:

 

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Files
C:\WINDOWS\System32\rjlb.dll
C:\Program Files\Common Files\userInit.dll
 
:Commands
[emptytemp]

 

Rozpocznij usuwanie przyciskiem Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany i otrzymasz log z wynikami usuwania.

 

2. Usuń wszystko co pobierałeś + instalowałeś tuż przed wystąpieniem objawów, a jest związane z Tibia.

 

3. Oczyść przeglądarki ze śmieci / wątpliwych wtyczek: w Firefox odinstaluj rozszerzenie LogiTool Community Toolbar, zaś w Google Chrome w pluginach wyłącz Conduit. Wtyczkę vShare omijam, bo nie widzę śmieci dodatkowych z nią związanych.

 

4. Wygeneruj nowy log z OTL opcją Skanuj (Extras po raz drugi nie potrzebuję) + dołącz log z wynikami usuwania z punktu 1.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Firefox wszystko bez problemu poszło. W google chrome owego pluginu nie znalazłem, ani w samej przeglądarce ani poprzez lokalizacje z logow. W C:\Documents and Settings mam foldery użytkowników Sławek oraz Sławek.USER. Takowych użytkowników nie mam ani w panel sterowania>konta użytkowników ani w zarządzanie komputerem> użytkownicy i grupy lokalne > użytkownicy. Czy mogę po prostu usunąć te foldery?

http://iv.pl/images/...12276950781.jpg

Log ze skryptu.txt

OTL.Txt

Odnośnik do komentarza

Skrypt pomyślnie wykonany, nie widzę żadnych dodatkowych symptomów infekcji. Przywróć domyślne ustawienia usługi RPC i wypowiedz się jasno czy problemy z awarią tej usługi nadal występują.

 

 

W google chrome owego pluginu nie znalazłem, ani w samej przeglądarce ani poprzez lokalizacje z logow.

 

vs.

 

CHR - plugin: ConduitChromeApi (Enabled) = C:\Documents and Settings\User\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\nhpkmiagegecdobdhaoabenofkgdgjdb\2.4.0.4_0\js/ConduitChromeApiPlugin.dll

 

Wykonaj edycję pliku konfiguracyjnego Google Chrome. Zamknij przeglądarkę, otwórz plik C:\Documents and Settings\User\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Chrome\User Data\Default\Preferences, w nim wyszukaj ustęp "plugins": i wytnij z niego fragment podobny do tego (uważaj na zaknięcia {}, musisz zachować formułę listowania wtyczek wynikającą z ciągłości):

 

{

"enabled": true,

"name": "ConduitChromeApi",

"path": "C:\\..... ConduitChromeApiPlugin.dll",

"version": "....."

},

 

Zapisz zmiany w pliku.

 

 

W C:\Documents and Settings mam foldery użytkowników Sławek oraz Sławek.USER. Takowych użytkowników nie mam ani w panel sterowania>konta użytkowników ani w zarządzanie komputerem> użytkownicy i grupy lokalne > użytkownicy. Czy mogę po prostu usunąć te foldery?

 

Wygląda na to, że możesz to usunąć, skoro brak widzialnych kont, a aktualnie pracujesz na koncie User ładowanym z "C:\Documents and Settings\User".

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Powstał nowy problem. Chrome zaczął się sam wyłączać. Czasem od razu po starcie, przy próbie załadowania strony, odświeżając. Wstępnie pomyślałem, że się mogłem machnąć przy edycji tego pliku. Usunąłem przeglądarkę przez revouninstaler. Zainstalowałem ponownie lecz problem nie znikł.

Odnośnik do komentarza
Usunąłem przeglądarkę przez revouninstaler. Zainstalowałem ponownie lecz problem nie znikł.

 

Czy Revo Uninstaller na pewno był tu skuteczny?

 

1. Odinstaluj Google Chrome normalną drogą.

 

2. Ręcznie usuń z dysku katalog C:\Documents and Settings\User\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google

 

3. Start > Uruchom > regedit i usuń klucze:

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Google

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Google

 

4. Zainstaluj ponownie Google Chrome. Jakie efekty?

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Wszystko zdaje się być w porządku, w rozumieniu: nie widzę żadnych niepożądanych zmian. Różnica między logami przed awarią Google Chrome i po to wersja przeglądarki, 16.0.912.75 vs. 17.0.963.56. Chrome zaktualizowało się. Nasuwa się, że może to być wada wersji lub brak współpracy wersji z doinstalowanymi wtyczkami. Wykonaj diagnostykę czy Chrome jest awaryjne:

 

1. Po wyłączeniu osłony rezydentnej ESET.

 

2. W stanie zredukowanych dodatków:

- W pasku adresów chrome://extensions: wyłącz wszystkie niedomyślne rozszerzenia.

- W pasku adresów chrome://plugins: wyłącz prawie wszystkie niedomyślne wtyczki (Adobe / Java / Silverlight i inne MS / Game Face / Google Update / Picasa / RealPlayer / Unity Player)

- Przeładuj przeglądarkę.

 

 

 

.

Edytowane przez picasso
25.03.2012 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...