cinek32 Opublikowano 15 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Witam serdecznie, nie udało mi się doszukać odpowiedzi na problem, który spotyka mnie przy każdym uruchomieniu Windows 7 (64-bit). Mianowicie po starcie systemu mam brak połączenia z internetem i muszę klikać prawym muszy na monitorku (symbolu połączenia), dalej Centrum Sieci i Udostępniania, kolejno Zmień ustawienia karty sieciowej, Właściwości połączenia lokalnego i ręcznie muszę wpisywać w protokole IPv4 - zarówno IP (mam DHCP w routerze) - 192.168.2.101, standardowa maska podsieci, oraz IP bramy domyślnej / routera 192.168.2.1 Następnie muszę koniecznie zaznaczyć "Sprawdź przy zakończeniu poprawność ustawień" - bez tego nic się nie zmieni. Klikam OK. Coś tam sobie porobi, poszuka i pyta czy zastosować poprawkę, wybieram TAK. Poprawka zastosowana, zamykam okno i internet się pojawia. Jest to cholernie irytujące, pomijając fakt, że na innych forach po rejestracji i przebrnięciu przez zabezpieczenia antyBotowe, muszę jeszcze czekać na łaskawe zatwierdzenie mojego konta przez administrację (??) ... ale to już odbieganie od tematu głównego. Bardzo proszę o pomoc bowiem wystarczy, że na noc wyłączę komputer, rano ponownie muszę powtarzać operację aby uzyskać połączenie z internetem. Brat korzystający z tego samego routera, a pracujący w Windows XP SP3 nie ma takiego problemu (ja również przed przesiadką na "siódemkę" również takiego problemu nie miałem). Dzięki ogromne. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 15 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Daj raport z Net-log: https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ Odnośnik do komentarza
cinek32 Opublikowano 15 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Test wykonałem już po ponownym, ręcznym wpisaniu adresu w IPv4 we właściwościach połączenia. Posiadam dostęp do konfiguracji routera (choć w XP nie było i nie ma problemów). Natomiast połączenie jest "po kablu". net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 16 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Uruchom z uprawieniami admina Wiersz poleceń, wpisz w nim: netsh int ip reset reset.log Potem uruchom ponownie komputer. Odinstaluj Bonjour od Apple. Możesz na próbę odinstalować Kaspersky'ego. Korzystasz z Akamai NetSession? http://www.akamai.com/html/misc/akamai_client/netsession_interface_faq.html Daj logi (otl.txt i extras.txt) z OTL: https://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/ Odnośnik do komentarza
cinek32 Opublikowano 15 Marca 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2012 Przepraszam za "chwilę" nieobecności. W zasadzie aby rozwiązać problem taki w jakim ja się znalazłem i zapewne wielu użytkowników, którzy mają w zasadzie zbędne (zbędny?) Bonjour, wystarczy zapobiec wczytywaniu tego czegoś czyli tak jak DawidS28 wspomniałeś - spróbowałem usunąć Bonjour. Opis tyczy się wyłącznie Windows 7 64-bit. Dla innych systemów cała operacja może się różnić choćby ścieżką - bez (x86), ale nie dam głowy uciąć czy niczym więcej. 1. Śmigamy w okno komend: Start / Uruchom / cmd (trzeba uruchomić w trybie administratora! - czyli po wpisaniu cmd w start / uruchom - wyświetli się nam ikonka CMD - klikamy na niej prawym myszy i wybieramy "Uruchom jako administrator") 2. Przechodzimy na dysk systemowy (u mnie jest to C): cd c:\ 3. Przechodzimy do katalogu: cd "program files (x86)\Bonjour\" - wpisujemy komendę: mDNSResponder.exe -remove (jeżeli nie mamy praw administratora pojawi się komunikat o błędzie - failure -, ------> patrz punkt 1) - następnie zmieniamy nazwę plików wpisując komendę: ren mdnsNSP.dll mdnsNSP.old 4. Restart komputera i sieć powinna uruchamiać się bez problemu przy każdym starcie systemu bez potrzeby każdorazowego wypełniania pól we właściwościach protokołu sieci IPv4 (tak jak było w moim przypadku). Pozdrawiam i dzięki również, może się komuś mniej lub bardziej przyda. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi