dziabong Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Witam. Muszę przyznać się do zaniedbani:a otóż po bardzo sprawnej akcji (za którą jestem ogromnie wdzięczny) tutaj, zważywszy na nawał innych zajeć odłożyłem aktualizację softu na później, komputer o którym mowa nie jest mój, więc trochę się niestety zeszło. Okazuje się, nie wiem czy to ma związek, że windows update odmawia współpracy, częstując mnie alertem jak w załączniku (niezależnie od ustawień zapory) Znalazłem takie narzędzie, które zmieniło tyle, że Windows Update chwilę się zastanowił zanim pokazał mi wspomniany alert. Gdzie indziej znalazłem, że może mieć to związek z błędnie ustawioną datą w systemie. I tu pojawia się trop. Bo o ile datę mam ustawioną dobrze, to windows update w hisorii twierdzi, że instalowałem IE w dniu 9.01, a nie - jak to było naprawdę - 20.01, czytaj dziś. Ma ktoś pomysł co z tym zrobić? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Mamy problem, kod błędu 80096001 to jest skutek pobytu ZeroAccess na Twoim systemie. Na forum pojawiły się dwa tematy z tym błędem jako efektem końcowym manipulacji ZeroAccess, jeden rozwiązany (KLIK), ale w drugim walczę już od listopada (KLIK). W temacie, który został rozwiązany, użyta została kombinacja: Fix-it na reset Windows Update z zaznaczonym trybem agresywnym (KB971058), Fix-it na błąd 80096001 (KB822798), Fix WU Utility oraz Fix IE Utility. Fix WU już stosowałeś. Wypróbuj tę serię z cytatu, ale obawiam się, że możemy mieć "niespodziankę". . Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 W fix it nie widzę opcji trybu agresywnego, może coś zmienili, a może ja coś robie źle. Zostaje ręczne zrobienie tego punktu tylko czy instrukcje tam podane zadziałają też dla win7? pozostałe punkty zrobione. Windows Update bez zmian. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Ręczna procedura aplikuje się i do Windows 7 (z drobnymi niuansami). Jeżeli to nie będzie mieć skutków, dostarcz cały zapakowany w ZIP plik C:\Windows\Logs\CBS\CBS.LOG (a jeśli pliki typu CbsPersist_numerki.cab zazębiają się datą z infekcją, te również). Analizy szybkiej nie obiecuję. . Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Próba użycia Bits Admin zwraca: C:\Windows\System32>bitsadmin /reset /allusers BITSADMIN version 3.0 [ 7.5.7601 ] BITS administration utility. © Copyright 2000-2006 Microsoft Corp. BITSAdmin is deprecated and is not guaranteed to be available in future versions of Windows. Administrative tools for the BITS service are now provided by BITS PowerShell cm dlets. 0 out of 0 jobs canceled. Należy użyć BITS PowerShell czy pominąć punkt? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Należy użyć BITS PowerShell czy pominąć punkt? Otóż i jeden ze wspominanych "niuansów", w Windows 7 BITS jest zarządzane przez PowerShell (KLIK). Omiń to. Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 no i błąd został. Przejść dalej do WERYFIKACJI POPRAWNOŚCI MAGAZYNU USŁUG czy to już bezcelowe i wysyłać wspomnianego Zip'a? Odnośnik do komentarza
Grisza Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 W fix it nie widzę opcji trybu agresywnego Na pewno pobierałeś narzędzie z 2 linku (metoda 2)? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 20 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 Przejść dalej do WERYFIKACJI POPRAWNOŚCI MAGAZYNU USŁUG czy to już bezcelowe i wysyłać wspomnianego Zip'a? Nie uruchomisz "Narzędzia analizy gotowości aktualizacji systemu", ono zwróci identyczny błąd 80096001, było o tym w pierwszym rozpracowywanym przeze mnie temacie. Przesyłaj CBS.LOG. Zastrzegam: to gruby materiał i nie podołam temu szybko.... Na pewno pobierałeś narzędzie z 2 linku (metoda 2)? Na pewno. MS zmienił Fix-it, rzeczywiście narzędzie teraz wygląda inaczej. Ale starszy z ręcznym "trybem agresywnym" nadal można pobrać z linka bezpośredniego (KLIK). . Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 20 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2012 (edytowane) Wszystkie CbsPersist* są albo z miesiąc przed infekcją, albo z dziś, więc nie dokładałem, tylko że.... miałem spakować tego loga do zipa, prawda? otóż nie mam uprawnień do wrzucania tego typu plików.... ok. zatem paczka do pobrania tu. Dziękuję za pomoc i czekam cierpliwie radosnego dnia Pozdrawiam Edytowane 20 Stycznia 2012 przez dziabong Pomoc forum i ustęp o dozwolonych formatach. Skorzystaj z hostingu zewnętrznego. //picasso Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 21 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Dołóż wszystkie pliki CAB z folderu CBS. Ten CBS.LOG posiada nagrania tylko z wczoraj. Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 21 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Przepraszam za zwłokę, nie miałem dostępu do tego komputera. Nowa paczka. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 24 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2012 Proponuję zrobić to inaczej - logi lepiej są rejestrowane gdy są instalowane aktualizacje ręcznie za pomocą komendy dism. 1.Opróżnij cały folder C:\Windows\Logs\CBS 2.Pobierz z Microsoft Download Center jakąkolwiek aktualizację z którą masz problem i umieść ją w jakimkolwiek folderze np w C:\Temp 3.Uruchom cmd.exe w trybie administratora (prawoklik na cmd.exe i wpisz taką komendę dism /online /Add-Package /PackagePath:<ścieżkanej do pobranej aktualizacji> np; dla aktualizacji KB2624668 dla systemów 64 bit nazwa pliku będzie nastepująca Windows6.1-KB2624668-x64.msu i jeśli będzie umieszczony w folderze C:\Temp to komenda będzie wyglądała nastepująco: dism /online /Add-Package /PackagePath:C:\temp\Windows6.1-KB2624668-x64.msu (Idea myślę jest oczywista) Wątpię aby to pomogło i rozwiązało problem z aktualizacjami ale przynajmniej powinno pomóc w uchwyceniu błędów Gdy komenda zwróci błąd odczytaj kod błędu (będzie najprawdopodobniej inny niż ten z Windows Update) ,komunikat oraz procent postępu instalacji kiedy nastąpił błąd.Oczywiście załączysz także nowo wygenerowane logi w C:\Windows\logs\CBS Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zrobiłem jak mówiłeś. Odpowiedź konsoli: C:\Windows\system32>dism /online /Add-Package /PackagePath:C:\Users\Olenka\AppData\Local\Temp\Windows6.1-KB2585542-x86.msu Wersja narzędzia do obsługi obrazu wdrażania i zarządzania nim: 6.1.7600.16385 Wersja obrazu: 6.1.7601.17514 Trwa przetwarzanie: 1 z 1 - Wystąpił błąd - C:\Users\Olenka\AppData\Local\Temp\Windows6.1-KB2585542-x86.msu. Błąd: 0x80070032 Błąd: 50 Żądanie nie jest obsługiwane. Plik dziennika narzędzia DISM można znaleźć w folderze C:\Windows\Logs\DISM\dism.log Załączam wspomniany dziennik zdarzeń. Natomiast cbs.log ważył 0k po próbie otwarcia otrzymałem komunikat odmowa dostępu i wyświetlił się pusty notatnik. Po zamknięciu waga pliku skoczyła do 4k, ale po próbie otwarcia znów było to samo z tym, że waga pliku już się nie zmienia. dism.txt Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Natomiast cbs.log ważył 0k po próbie otwarcia otrzymałem komunikat odmowa dostępu i wyświetlił się pusty notatnik. Po zamknięciu waga pliku skoczyła do 4k, ale po próbie otwarcia znów było to samo z tym, że waga pliku już się nie zmienia. To że log jest pusty gdy otwierasz go w folderze macierzystym to jest normalne i może się zdarzyć.Prawidłowo należy plik loga skopiować do jakiejść innej lokalizacji np. na pulpit i z tej lokalizacji go otwierać i udostepniać komuś.Podejrzewam że pojemność pliku też jest wypaczona i po przeniesieniu nie będzie to puste.Jeśli tak to bardzo bym prosił o dostarczenie go. Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 25 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Jest jak mówisz. Leci log. CBS.txt Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2012 Zrobimy to jeszcze inaczej - z logów wynika że rzeczywiście dism ma problem z tą łatą z przejścia z *.msu do *.cab choć nie powinno być z tym problemów niemniej ponoć to norma http://blogs.technet.com/b/askcore/archive/2011/02/15/how-to-use-dism-to-install-a-hotfix-from-within-windows.aspx choć wydawało mi się że jest to możliwe przynajmniej dla niektórych łat.W każdym razie bład zaraportowany jest tylko błedem komendy a nie problemu z którym walczymy.Ponownie opróznij folder CBS, skonwertuj msu do cab i dopiero uzyj dism na pliku cab (jak opisano w linku) i ponownie dostarcz informacje o błędzie komendy dism oraz zawartość folderu CBS Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Przepraszam, za milczenie. Znów straciłem dostęp do naprawianego komputera. Wygląda, że aktualizacja zainstalowała się poprawnie. Załączam log. CBS.txt Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wygląda, że aktualizacja zainstalowała się poprawnie. No to bardzo dobrze.Na wszelki wypadek wejdź w Panel Sterowania>>Programy i funkcje>>Wyświetl zainstalowane aktualizacje by upewnić się ze ta łata jest.Jeśli jest to powtórz tą metodę dla pozostałych problematycznych łat.Logi dostarcz tylko wtedy jeśli narzędzie dism zawiedzie względem którejś łaty. Pytanie: Z iloma łatami jest ten problem? Czy dla wszystkich łat przeznaczonych ściśle dla systemu? (pomijam tu łaty dla Office,Silverlight ,Microsoft Visual C itp) Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 powtórz tą metodę dla pozostałych problematycznych łat.Logi dostarcz tylko wtedy jeśli narzędzie dism zawiedzie względem którejś łaty. Pytanie: Z iloma łatami jest ten problem? Czy dla wszystkich łat przeznaczonych ściśle dla systemu? (pomijam tu łaty dla Office,Silverlight ,Microsoft Visual C itp) Nie bardzo wiem jak to sprawdzić. Załączony na samym początku alert występuje przy próbie wyszukania nowych aktualizacji, a nie przy ich instalacji. Tą którą instalowałem wybrałem na zasadzie: dowolna łata na win7x86 wydana po awarii. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Nie bardzo wiem jak to sprawdzić. Załączony na samym początku alert występuje przy próbie wyszukania nowych aktualizacji, a nie przy ich instalacji. Tą którą instalowałem wybrałem na zasadzie: dowolna łata na win7x86 wydana po awarii. Przeinstaluj Windows Update Agent http://support.microsoft.com/kb/949104 Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 30 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Miałem wrażenie, że już to na którymś etapie robiłem i faktycznie nawet miałem pobraną instalkę. Na wszelki wypadek zainstalowałem jeszcze raz - bez zmian. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 30 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2012 Wypróbuj kilka rzeczy: 1.Panel Sterowania>>Rozwiązywanie problemów>>System i zabezpieczenia>>Rozwiąz problemy z usługą Windows Update 2.Wyresetuj IE http://support.microsoft.com/kb/923737 3.Wypróbuj naprawiacz WU z narzędzia FixWin http://www.thewindow...-fixwin-utility 4.Przejrzyj ten artykuł http://support.microsoft.com/kb/836941#methodA ,przestudiuj go i wykonaj kroki które nie były wykonane i dodtyczą Win 7 5.Spróbuj tego http://support.microsoft.com/mats/windows_update/en-us?entrypoint=lightbox 6.Uruchom cmd.exe w trybie administratora i wykonaj takie komendy netsh winhttp reset proxy netsh winhttp import proxy source=ie +restart Odnośnik do komentarza
dziabong Opublikowano 13 Lutego 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 no i znów mi wstyd... ale do rzeczy: Ad 1. Odpowiedź: Nie można zidentyfikować problemu w ramach rozwiązywania problemów Ad 2. Przy automacie wyskakuje pytanie czy napewno chce zresetować klikam resetuj, wyskakuje monit, co udało się zrobić (wszystko się udało), klikam zamknij i wyskakuje, że skrypt nie został przetworzony. Zrobiłem potem to samo ręcznie, więc chyba ten krok można uznać za zrobiony Ad 3. Przed uruchomieniem narzędzia polecali zrobienie skanu rejestru. Zrobiłem. 216 błędów.... Skaner w wersji darmowej naprawia tylko 15, więc nie naprawiałem w ogóle. FixWin przeskanował, kazał zrestartować - zrobione Ad 4. Jeden z kroków dotyczył modyfikacji pliku hosts: W Notatniku usuń lub oznacz jako komentarz wszelkie wiersze w pliku hosts zawierające wpisy dotyczące witryny Windows Update. Tyle, że plik hosts wygląda tak: # Copyright © 1993-2009 Microsoft Corp.# # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows. # # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each # entry should be kept on an individual line. The IP address should # be placed in the first column followed by the corresponding host name. # The IP address and the host name should be separated by at least one # space. # # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol. # # For example: # # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host # localhost name resolution is handled within DNS itself. # 127.0.0.1 localhost # ::1 localhost Pozostałe kroki nic nie dały. Ad 5. Uruchamiałem to narzędzie już, ale stwierdziłem, że znów spróbuje i tu niespodzianka: Program żąda uruchomienia nie jako administrator, a z konta administratora i tu rodzi się problem, bo aktualnie korzystam z internetu z osiedlowej sieci i żeby połączyć się z internetem (póki nie przyjedzie router) muszę uruchamiać skrót do połączenia sieciowego... generalnie działa to tylko na jednym koncie użytkownika, przy probie uruchomienia z konta administratora nie wynajduje obiektu. Także tego punktu nie mogę/ nie umiem zrobić na razie Ad 6. Resetowanie proxy nie przynosi skutku bo tu nie ma serwera proxy - połączenie bezpośrednie (przynajmniej tak twierdzi cmd) Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 14 Lutego 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2012 Ad 5. Uruchamiałem to narzędzie już, ale stwierdziłem, że znów spróbuje i tu niespodzianka: Program żąda uruchomienia nie jako administrator, a z konta administratora i tu rodzi się problem, bo aktualnie korzystam z internetu z osiedlowej sieci i żeby połączyć się z internetem (póki nie przyjedzie router) muszę uruchamiać skrót do połączenia sieciowego... generalnie działa to tylko na jednym koncie użytkownika, przy probie uruchomienia z konta administratora nie wynajduje obiektu. Także tego punktu nie mogę/ nie umiem zrobić na razie Skupmy się na tym problemie.Myślę że niedziałanie tego narzędzia i problem z WU właśnie w tym czymś mają wspólny mianownik. To jak to jest z tym netem? Że jeżeli pracujesz jako limitowany na swoim koncie to aplikacja może korzystać z internetu ,a gdy dokonasz elewacji (z uzyciem UAC) tej aplikacji to połączenia nie ma ? Czy tylko z WU masz taki problem?Czy możesz zaktualizować np. przeglądarki?Pamiętaj że WU wymaga uprawnień administratora... Jeśli jest taka możliwość to podłącz się do jakiejś innej sieci gdzie system łączy i pracuje automatycznie.Możesz sprawdzić co się stanie gdy wyłączysz UAC Sporządź loga za pomocą tego narzędzia http://www.fixitpc.p...iguracji-sieci/ (przy włączonym UAC) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się