kubi Opublikowano 30 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Witam Was!!! Zwracam się z prośbą o przeanalizowanie logów, które wykonałem na kilku komputerach w firmie. Użytkownicy skarżą się na brak płynnej pracy oraz nieustanne przycinanie się komputerów, zwłaszcza oprogramowania SAP. Na komputerach wgrany jest antywirus ESET NOD32, który wykazał, że większość jednostek jest zarażona wirusem Win32/Conficker.AA robak. Szkodnik został usunięty przez oprogramowanie lecz podejrzewam, że jeszcze gdzieś coś zostało i to tak spowalnia komputery oraz ich pracę po sieci LAN, zwłaszcza transfery plików do/z serwera oraz łączność do internetu. Poniżej przedstawiam logi z 5 jednostek i gorąco proszę o szybką pomoc. Użytkownicy na pewno upomną się na nowy rok o to aby wszystko chodziło gładko a ja nie chcę reinstalować niepotrzebnie systemów jak może istnieje możliwość naprawy jednostek. STACJA01 - OTL.Txt STACJA01 - Extras.Txt STACJA02 - OTL.Txt STACJA02 - Extras.Txt STACJA03 - OTL.Txt STACJA03 - Extras.Txt STACJA04 - OTL.Txt STACJA04 - Extras.Txt STACJA06 - OTL.Txt STACJA06 - Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 30 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2011 Tak na prawdę tylko Komputer1 ma ślady infekcji Conficker i wygląda, że to weszło na urządzeniu przenośnym. Jeśli je posiadasz to dobrze by było je też przeczyścić. Na razie wyczyść system. Logi z reszty komputerów są czyste. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :OTL O3 - HKCU\..\Toolbar\WebBrowser: (no name) - {2318C2B1-4965-11D4-9B18-009027A5CD4F} - No CLSID value found. O20 - HKLM Winlogon: TaskMan - (C:\Documents and Settings\user\ydwzro.exe) - File not found O33 - MountPoints2\{16d8ff0e-ce1a-11e0-bbbe-000fea2f0979}\Shell\AutoRun\command - "" = C:\WINDOWS\system32\RunDLL32.EXE Shell32.DLL,ShellExec_RunDLL RuNdLl32.EXE .\RECYCLER\S-5-3-42-2819952290-8240758988-879315005-3665\jwgkvsq.vmx,ahaezedrn O33 - MountPoints2\{43476fdb-0689-11e0-ba50-000fea2f0979}\Shell\AutoRun\command - "" = F:\kratakspoj\\\verujmi.exe O33 - MountPoints2\{43476fdb-0689-11e0-ba50-000fea2f0979}\Shell\explore\command - "" = F:\kratakspoj\\\verujmi.exe O33 - MountPoints2\{43476fdb-0689-11e0-ba50-000fea2f0979}\Shell\Install\command - "" = F:\kratakspoj\\\verujmi.exe O33 - MountPoints2\{43476fdb-0689-11e0-ba50-000fea2f0979}\Shell\open\command - "" = F:\kratakspoj\\\verujmi.exe :Reg [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SharedAccess\Parameters\FirewallPolicy\StandardProfile\GloballyOpenPorts\List] "5165:TCP"=- :Commands [emptytemp] Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. Następnie uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL. Odnośnik do komentarza
kubi Opublikowano 1 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Landuss, serdecznie dziękuję za odpowiedź. Wykonałem dodatkowe logi oraz dodałem dwie stacje, które poprzednio nie mogłem zeskanować. Proszę Ciebie Landuss o przeanalizowanie logów i sprawdzenie czy czasami nie zostały wyłączone ważne usługi, gdyż po zawieszeniu oprogramowania SAP pojawia się błąd z serwerem RPC - Connection faild. Serwer RPC jest niedostępny. Poniżej logi: STACJA1-OTL.Txt STACJA2-OTL.Txt STACJA4-OTL.Txt STACJA6-OTL.Txt STACJA6-Extras.Txt STACJA7-OTL.Txt STACJA7-Extras.Txt STACJA8-OTL.Txt STACJA8-Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 1 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Skrypt został prawie wykonany w całości, jedynie wpis O20 się ostał ale to się da skorygować inaczej. Otworz sobie notatnik i wklej taki tekst: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "TaskMan"=- Z menu Notatnika >>> Plik >>> Zapisz jako >>> Ustaw rozszerzenie na Wszystkie pliki >>> Zapisz jako FIX.REG >>> uruchom ten plik Więcej nic tutaj nie ma do roboty. sprawdzenie czy czasami nie zostały wyłączone ważne usługi, gdyż po zawieszeniu oprogramowania SAP pojawia się błąd z serwerem RPC - Connection faild. Serwer RPC jest niedostępny. To już tematyka do działu Windows. Z obecnych logów nie jestem w stanie za wiele wyciągnąć ale zapewniam, że nie jest to wina infekcji zaś sam błąd niewiele mi mówi. Odnośnik do komentarza
kubi Opublikowano 1 Stycznia 2012 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Dziękuje ponownie! Temat uważam za zakończony pod względem odwirusowywania. Czy mógłbym prosić o przeniesienie do działu Windows w celu dalszej analizy? Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 1 Stycznia 2012 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2012 Po prostu załóż nowy temat dokładnie opisując problem. Wcześniej przeczytaj zasady działu. Tutaj temat zamykam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi