Micho Opublikowano 25 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 Witam, bardzo proszę o pomoc - problem jak w tytule - przy próbie instalacji przegladarek (np. opery) wyskakuje, że nie nie jest prawidłową aplikacją Win32. Dodatkowo często pojawiają się inform. o uszkodzonych plikach, kt. należy sprawdzić przez CHKDSK. Poza tym czasem wszystko się wiesza i pomaga tylko reset. Dołączam logi. OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 25 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 Zabrakło obowiązkowego loga z Gmer pod kątem rootkitów. Uzupełnij go w następnym poście koniecznie. W logach obecnych nic szczególnego nie widać poza tym szkodliwym zaplanowanym zadaniem w harmonogramie: [2011-04-27 00:01:38 | 000,000,308 | -HS- | M] () -- D:\WINDOWS\tasks\klvvtwj.job W kwestii głównego problemu można przypuszczać albo infekcję plików wykonywalnych albo problemy właśnie z dyskiem i tej drugiej opcji byłbym bliższy z racji tego co wspominasz o chkdsk. Odnośnik do komentarza
Micho Opublikowano 25 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 Oto log z Gmera. Po skanowaniu była inform., że GMER wkrył zmiany wskazujące na infekcje rootkita, dokładnie nie zapamiętałem. Proszę o pomoc/instrukcje. log z GMERa.txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 25 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2011 W Gmer nie widać żadnego prawdziwego rootkita. To co on wykrył to prawidłowa modyfikacja. W takim razie najpierw usuńmy to co podałem wcześniej. Uruchom OTL i w oknie Własne opcje skanowania/Skrypt wklej następujący tekst: :Files D:\WINDOWS\tasks\klvvtwj.job :OTL [2010-12-27 10:53:58 | 000,002,226 | ---- | M] () -- D:\Program Files\mozilla firefox\searchplugins\babylon.xml CHR - plugin: Babylon Chrome Plugin (Enabled) = D:\Documents and Settings\Emila.B-02D438CD598A4\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\dhkplhfnhceodhffomolpfigojocbpcb\1.0_0\BabylonChromePI.dll CHR - Extension: Babylon Translator = D:\Documents and Settings\Emila.B-02D438CD598A4\Ustawienia lokalne\Dane aplikacji\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\dhkplhfnhceodhffomolpfigojocbpcb\1.3_0\ O20 - Winlogon\Notify\WgaLogon: DllName - (WgaLogon.dll) - File not found :Commands [emptytemp] Kliknij w Wykonaj skrypt. Zatwierdź restart komputera. Następnie uruchamiasz OTL ponownie, tym razem wywołujesz opcję Skanuj. Pokazujesz nowe logi z OTL. Daj też znać czy problem nadal wystpępuje. Odnośnik do komentarza
Micho Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Dodaję log OTLa. Przyznam, że wcześniej w trybie awaryjnym skanowałem też combofixem, który chyba coś tam kasował, więc dam też log z niego. Co do problemów, brak już inform. o uszkodzonych plikach. Jedynie przy pobieraniu nowej wersji opery była inform., że "aplikacja lub biblioteka DLL (...)Opera_1160_int_Setup.exe nie jest poprawnym obrazem systemu WindowsNT", ale po ponownej próbie, opera została pobrana i zaktualizowana. Z kolei zainstalowane google chrome się nie uruchamia - ta sama inform., co przy operze w czasie pobierania aktualizacji. Dodam, że po rannym uruchomieniu wszystko się zawiesiło z inform. " Sterownik ekranu nv4_disp przestał normalnie pracować" i była prośba o ponowny rozruch, po nim wszystko już ok. Kaspersky virus removal tool nic nie znalazł. Dziękuję za dotychczasową pomoc. OTL.Txt log coombofix.txt Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 26 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Właściwie nie ma się tutaj do czego przyczepić więcej, zaś ComboFix użyty niepotrzebnie. Program nie wykonał żadnych istotnych operacji za to uszkodził usługę aktualizacji automatycznych: SRV - File not found [Auto | Stopped] -- -- (wuauserv) To znany problem po użyciu ComboFix na systemach, które są zainstalowane na innej partycji niż "C". U Ciebie system jest na dysku "D" więc stąd ta sytuacja. To trzeba skorygować. Start > Uruchom > regedit i w kluczu: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wuauserv\Parameters Dwuklik na wartość ServiceDll i zamień aktualnie tam widoczną ścieżkę na D:\Windows\System32\wuauserv.dll Na koniec podsumuj dokładnie czy jest jeszcze jakiś większy problem. Jeśli nie to przejdziemy do działań końcowych i aktualizacji. Odnośnik do komentarza
Micho Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 Zastosowałem się do zaleceń, większych problemów nie ma, wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza
Landuss Opublikowano 26 Grudnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 W takim razie wykonaj na koniec kilka rzeczy. 1. Użyj opcji Sprzątanie z OTL. 2. Masz krytyczny poziom zabezpieczeń i tylko SP2. W związku z tym system jest odcięty od aktualizacji gdyż MS zablokował taką możliwość systemom poniżej progu SP3. Wykonaj więc aktualizację systemu do statusu Service Pack 3 3. Na koniec opróżnij folder przywracania systemu: KLIK Odnośnik do komentarza
Micho Opublikowano 26 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2011 W czasie pobierania SP 3 powrócił ten sam problem, co z przeglądarkami - błąd pobierania i informacja, że "aplikacja lub biblioteka DLL nie jest poprawnym obrazem systemu Windows NT. Sprawdź z dyskietka instalacyjną.". Znów był też jakiś błąd przy otwieraniu opery i prośba o uruchom. CHKDSK oraz jeden raz wszystko się zawiesiło, nie mogłem uruchomić menadżera, pomógł tylko restart. Dodaję logi po zauważeniu problemu i jeszcze raz proszę o pomoc. Dodam, że w czasie skanu OTLa avast! wyświetlił inf., że go zablokował, ale dalej wykonywał się skan. OTL.Txt Extras.Txt log gm.txt Odnośnik do komentarza
Micho Opublikowano 27 Grudnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2011 Nie wiem, czy temat jeszcze ktoś sprawdza, jeśli tak dodam, że udało się zaktualizować SP3 z aktualizacji automatycznych, ale po aktualizacji na chwilę pojawił się czarny ekranik informujący o jakimś błędzie w pliku systemowych (nie zapamietałem nazwy), poza tym nie otwiera się wcale opera, jest komunikat - nieprawidłowy dostęp do komórki pamięci. Proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się