Skocz do zawartości

Dysk do sprawdzenia - Błędy systemu plików


Nutaharion

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W TYM temacie, poproszony zostałem o założenie nowego tematu w dziale Hardware ze statystykami z MHDD, ponieważ nie pierwszy raz występują u mnie problemy z systemem plików, tak więc jestem :)

 

MHDD

<3 7631374

<10 28157

<50 1127

<150 85

<500 80

>500 12

 

X UNC 49

 

 

A tutaj S.M.A.R.T dysku z HDD scana :)

post-919-0-32992700-1316456296_thumb.png

 

 

A teraz,

co trzeba zmienić i jak wszystko naprawić. W Evereście też sprawdziłem S.M.A.R.T i tam WIELKIMI literami jest napisane, że "Bardzo prawdopodobna utrata danych" :)

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Jeżeli masz jakiekolwiek ważne pliki na dysku to zrób ich kopie zapasową. Co do dysku to raczej będzie na straty ale kiedy już zrobisz kopie zapasową (powtarzam bo to ważne) i jeżeli to dysk systemowy załatwisz sobie nowy to wtedy trzeba uzyć MHDD wykonać erase całego dysku potem skan z opcją REMAP potem skan z opcją ERASE i wtedy zobaczyć co z tego dysku wyjdzie. Pamiętaj że ta procedura usunie wszystko z dysku.

Odnośnik do komentarza

Wg atrybutu #009 ten dysk przepracował bez mała 169 dni. Tutaj nie ma co się bawić w zerowanie tylko wymienić na gwarancji, bo jak sądzę jeszcze jest aktualna (jeśli się nie mylę, 3 letnia). Aczkolwiek jeśli chcesz się zabawić w zerowanie to chętnie bym zobaczył wyniki - mam taki sam dysk. :)

Dziwny S.M.A.R.T. z uwagi na parametr #001 - najprawdopodobniej problemy z głowicą, chociaż inne atrybuty tego nie potwierdzają. Dysk upadł mi przed wkładaniem, ale atrybut #191 mam OK. Nie wiem co u Ciebie musiało się dziać, skoro S.M.A.R.T. "zareagował" na wstrząsy/wibracje.

Odnośnik do komentarza

Oj tam 169 dni... dysk w starym komputerze przebił 40 000 godzin i ciągnąłby dalej gdybym się z nim ostrożniej obchodził, ten dysk nawet nie był odkręcany od obudowy, nigdy nie był przenoszony ;p

Wysłałem wiadomość do firmy o proces reklamacyjny, zobaczę co odpiszą bo jak chciałem oddać napęd optyczny do gwarancji to powiedzieli, że muszę sam wszystko robić na własną rękę w serwisie bo oni się tym nie zajmują...

 

I jeszcze 2 pytania:

1) Co zrobi z plikami i uszkodzonymi sektorami program MHDD z opcją Remap,

2) Co zrobi z uszkodzonymi sektorami program MHDD z opcją Erase (wiem, że zawartość dysku usunie, ale co z błędami? :P)

 

//Edit

Tak btw to się wkurzyłem, bo wczoraj straciłem dane z kontaktami do mojego komunikatora które są zapisywane na dysku, czcionka mi się wszędzie zmieniła (wszelkie czcionki wyglądają jak pogrubione - na forum, w komunikatorze, w BIOSIE, dosłownie WSZĘDZIE), komputer muszę włączać przez F1 bo "Hard drive status is: "BAD". Please make copy of your files.", FireFox wywala błędy i włącza się kilka minut. No paranoja -.-

 

//Edit2

Dostałem wiadomość żeby dysk wysłać na podany adres na koszt odbiorcy, ale jeżeli będzie to "wysłanie sprzętu sprawnego, problemów z oprogramowaniem wgranym przez klienta, uszkodzenia mechaniczne itp." to będę musiał zapłacić 60 zł za wysłanie towaru w 2 strony. Zatem... wysyłać?

Odnośnik do komentarza

Te 169 dni to tylko było w takim kontekście, że nawet gdyby licząc użytkownie po 4 godziny dziennie wychodzi nieco ponad dwa lata, więc jeszcze podpada pod gwarancję. Żadnego wow. Ja bym wysłał, kwota nie wydaje się wygórowana a masz do zyskania sprawny dysk. Oczywiście wcześniej backup danych. Jeśli jest jakiś haczyk to taki, że atrybut #191 w większości wypadków jest traktowany jako "z winy klienta".

A co do Erase/Remap... sprawdź w przykładach, np. http://www.fixitpc.p...dysku-twardego/

Edytowane przez picasso
12.12.2011 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi autora. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...