Nutaharion Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Witam, W TYM temacie, poproszony zostałem o założenie nowego tematu w dziale Hardware ze statystykami z MHDD, ponieważ nie pierwszy raz występują u mnie problemy z systemem plików, tak więc jestem MHDD <3 7631374 <10 28157 <50 1127 <150 85 <500 80 >500 12 X UNC 49 A tutaj S.M.A.R.T dysku z HDD scana A teraz, co trzeba zmienić i jak wszystko naprawić. W Evereście też sprawdziłem S.M.A.R.T i tam WIELKIMI literami jest napisane, że "Bardzo prawdopodobna utrata danych" Pozdrawiam, Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 19 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Września 2011 Jeżeli masz jakiekolwiek ważne pliki na dysku to zrób ich kopie zapasową. Co do dysku to raczej będzie na straty ale kiedy już zrobisz kopie zapasową (powtarzam bo to ważne) i jeżeli to dysk systemowy załatwisz sobie nowy to wtedy trzeba uzyć MHDD wykonać erase całego dysku potem skan z opcją REMAP potem skan z opcją ERASE i wtedy zobaczyć co z tego dysku wyjdzie. Pamiętaj że ta procedura usunie wszystko z dysku. Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 20 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Wg atrybutu #009 ten dysk przepracował bez mała 169 dni. Tutaj nie ma co się bawić w zerowanie tylko wymienić na gwarancji, bo jak sądzę jeszcze jest aktualna (jeśli się nie mylę, 3 letnia). Aczkolwiek jeśli chcesz się zabawić w zerowanie to chętnie bym zobaczył wyniki - mam taki sam dysk. Dziwny S.M.A.R.T. z uwagi na parametr #001 - najprawdopodobniej problemy z głowicą, chociaż inne atrybuty tego nie potwierdzają. Dysk upadł mi przed wkładaniem, ale atrybut #191 mam OK. Nie wiem co u Ciebie musiało się dziać, skoro S.M.A.R.T. "zareagował" na wstrząsy/wibracje. Odnośnik do komentarza
Nutaharion Opublikowano 20 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 Oj tam 169 dni... dysk w starym komputerze przebił 40 000 godzin i ciągnąłby dalej gdybym się z nim ostrożniej obchodził, ten dysk nawet nie był odkręcany od obudowy, nigdy nie był przenoszony ;p Wysłałem wiadomość do firmy o proces reklamacyjny, zobaczę co odpiszą bo jak chciałem oddać napęd optyczny do gwarancji to powiedzieli, że muszę sam wszystko robić na własną rękę w serwisie bo oni się tym nie zajmują... I jeszcze 2 pytania: 1) Co zrobi z plikami i uszkodzonymi sektorami program MHDD z opcją Remap, 2) Co zrobi z uszkodzonymi sektorami program MHDD z opcją Erase (wiem, że zawartość dysku usunie, ale co z błędami? ) //Edit Tak btw to się wkurzyłem, bo wczoraj straciłem dane z kontaktami do mojego komunikatora które są zapisywane na dysku, czcionka mi się wszędzie zmieniła (wszelkie czcionki wyglądają jak pogrubione - na forum, w komunikatorze, w BIOSIE, dosłownie WSZĘDZIE), komputer muszę włączać przez F1 bo "Hard drive status is: "BAD". Please make copy of your files.", FireFox wywala błędy i włącza się kilka minut. No paranoja -.- //Edit2 Dostałem wiadomość żeby dysk wysłać na podany adres na koszt odbiorcy, ale jeżeli będzie to "wysłanie sprzętu sprawnego, problemów z oprogramowaniem wgranym przez klienta, uszkodzenia mechaniczne itp." to będę musiał zapłacić 60 zł za wysłanie towaru w 2 strony. Zatem... wysyłać? Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 20 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Września 2011 (edytowane) Te 169 dni to tylko było w takim kontekście, że nawet gdyby licząc użytkownie po 4 godziny dziennie wychodzi nieco ponad dwa lata, więc jeszcze podpada pod gwarancję. Żadnego wow. Ja bym wysłał, kwota nie wydaje się wygórowana a masz do zyskania sprawny dysk. Oczywiście wcześniej backup danych. Jeśli jest jakiś haczyk to taki, że atrybut #191 w większości wypadków jest traktowany jako "z winy klienta". A co do Erase/Remap... sprawdź w przykładach, np. http://www.fixitpc.p...dysku-twardego/ Edytowane 12 Grudnia 2011 przez picasso 12.12.2011 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi autora. //picasso Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi