Walkerowy Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Witam, wykonałem w biosie test HDD: Test wykazał Failure. I nie wiem co teraz z moim dyskiem, czy jest sprawny czy to mały błąd. Czy mogę szukać tutaj pomocy? Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Moja szklana kula mówi, że powinieneś spróbować zrobić skan + S.M.A.R.T. dysku do oceny (najlepiej w formie fotek). MHDD = https://www.fixitpc.pl/topic/141-mhdd-podstawowa-instrukcja-obslugi/ (upewnij się, że opcje Remap i Erase Delays są na OFF!). Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Walkerowy; Test wykazał Failure. I nie wiem co teraz z moim dyskiem, czy jest sprawny czy to mały błąd. Pobierz ze strony producenta dysku narzędzie diagnostyczne i testuj. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Z tego co zdążyłem zauważyć - nie wygląda to zbyt kolorowo. Proszę o opinię. klik Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Niestety dysk jest w złym stanie. Jeżeli jeszcze działa to wykonaj szybko kopie zapasową ważnych plików na nim. Jeżeli chcesz go ratować to trzeba będzie zrobić tak: komenda erase w MHDD następnie scan z opcją REMAP na ON następnie skan z opcją ERASE na ON. Oczywiście to skasuje całą zawartość dysku twardego. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Na samej końcówce te błędy się zrobiły. Co mi grozi jeśli nie zrobie erase i remap? BTW: tak czy tak wykonam Twoje kroki, tylko niestety muszę znaleźć jakiś dobry dysk co mi to zabezpieczy. Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Dysk który jest w takim stanie padnie prędzej niż później. Obstawiam że już teraz komputer może chodzić wolniej i zawieszać się. Nawet po udanym ratowaniu ten dysk traktowałbym jako niezaufany - systemu lepiej na nim nie instalować. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 No tak, ale to jest laptop, drugiego dysku do niego wsadzić nie można A jeszcze wracając do tematu: co może być przyczyną takiego stanu rzeczy? Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Zdaje się że gwarancja na ten dysk jest 5-letnia, więc nie ma co się szczypać z zerowaniem i remapowaniem. S IDNF - nie znaleziono znacznika sektora (najprawdopodobniej uszkodzone firmware dysku - nie do naprawienia w "domowych" warunkach) Z takimi błędami się nie spotkałem, ale myślę że w Twoim przypadku raczej nie chodzi o uszkodzony firmware, bo raczej wszystkie sektory powinny być wtedy traktowane jednakowo. Więcej o interpretacji wyników skanu powierzchni możesz przeczytać poniżej:http://www.nirvanowiec.republika.pl/MHDD.html Attrybut #188 S.M.A.R.T.-u można interpretować jako problemy z zasilaniem. Ale nie wiem jak się odnieść do tego w przypadku laptopów. Jeśli potraktujemy to tak jak stacjonarne, to może to być jedna z przyczyn stanu dysku. U Ciebie faktycznie wygląda to tak, jakby wszystko co najgorsze wypadło na końcu. MHDD ma możliwość zmniejszenia pojemności dysku, czyli ograniczenia fabrycznego LBA (komenda HPA). Nigdy z tego nie korzystałem, więc nie wiem czy to coś Ci da, jak i czy wogóle to działa, i czy to jest bezpieczne... Jeśli nie będziesz reklamował dysku to być może jest to jakaś alternatywa "przedłużenia" jego żywotności. Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Walkerowy; tego co zdążyłem zauważyć - nie wygląda to zbyt kolorowo. Zastosuj SpinRite 6- poziom skanowania 5 (nie tracisz żadnych danych) . Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 1 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Zdaje się że gwarancja na ten dysk jest 5-letnia, więc nie ma co się szczypać z zerowaniem i remapowaniem. Chętnie bym skorzystał z tej możliwości zanim zrobię coś innego. W takim układzie prosiłbym o pomoc w sprawie gwarancji, mianowicie jak to zrobić? Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 1 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Września 2011 Ale tylko Ty wiesz czy ten dysk był w zestawie z laptopem czy kupowałeś osobno, a poza tym o jaki laptop (firmę) chodzi... Jeśli kupowałeś oddzielnie to skontaktuj się ze sprzedawcą. Jeśli był w zestawie to z serwisem firmowym lapka. W tym drugim przypadku, jeśli stwierdzą że nie uznają Ci gwarancji możesz spróbować skontaktować się bezpośrednio z serwisem Seagate'a (ale oni mają ostatnio trochę wyrafinowane wymagania gwarancyjne ). W zależności od tego czego się dowiesz podejmiesz decyzję. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 2 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 HP 6720s. Odkupiony od firmy. Zrobiłem taki teścik w BIOSie i co z tym? EDIT: HP jest wredne! Nie mogę do nich wysłać maila, bo nie ma w ich wykazie mojego laptopa. Czekam na rady doświadczonych. :] Kontaktowałem się z firmą HP, to według nich gwarancja na mój produkt dobiegła końca, a co z gwarancją dysku to muszę się skontaktować z oddziałem z Polski. Posłałem im mejla i czekam na odpowiedź. Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Ten komunikat ze screen-u mówi, że dysk padł test zakończył sie niepowodzeniem i że trzeba wymienić dysk. Możesz odwiedzić wskazaną stroną HP i tam pewno będzie nieco szerzej o diagnostyce. W serwisie Seagate'a też możesz zacząć się powoli kręcić. Przynajmniej Ci potwierdzą ile ten dysk ma miesięcy gwarancji. Najczęściej spotykałem się z informacją, że 60. Aczkolwiek zwykle jest to 36. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 2 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Na tej stronie HP za przeproszeniem gówno jest. Dlatego napiszę lepiej do Seagate'a. Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 2 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Jedno co wiem napewno na temat ich procedur reklamacyjnych to to że jak Seagate Tools nie powie że dysk jest strzelony to go nie wymienią. http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=pl-PL&name=SeaTools&vgnextoid=1d17cac4bdfce010VgnVCM100000dd04090aRCRD Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 2 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Września 2011 Seagate tools wykazał failure, ale seagate nie uznaje gwarancji jeśli produkt był sprzedany w całości z laptopem i mam uderzyć do producenta laptopa. Ok wracając, to co najlepiej zrobić MHDD, SpinRite 6, a może Seagate Tools for DOS. Seagate test: --------------- SeaTools for Windows v1.2.0.5 --------------- 2011-09-03 00:00:56 Model: ST9250827AS Serial Number: 5RG1TRXF Firmware Revision: 3.AHC Identify - Started 2011-09-03 00:00:56 SMART - Pass 2011-09-03 00:03:35 Short DST - Started 2011-09-03 00:04:30 Short DST - Pass 2011-09-03 00:06:34 Identify - Started 2011-09-03 00:06:49 Short Generic - Started 2011-09-03 00:07:15 Short Generic - Pass 2011-09-03 00:08:52 Long Generic - Started 2011-09-03 00:09:25 Long Generic - FAIL 2011-09-03 01:33:26 SeaTools Test Code: 9BEAD9D3 PS. Najciekawsze jest to, że na dysku pracuje się bez żadnych problemów, co pewnie spowodowane jest tym, że bad sectory są tylko na końcu dysku. Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 3 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Walkerowy; Ok wracając, to co najlepiej zrobić MHDD, SpinRite 6, a może Seagate Tools for DOS. Wszystko zależy od okoliczności: SpinRite 6 - nie usuwa danych "najlepsza aplikacja'' . SalwationData - tylko na czystym dysku "tylko dla zaawansowanych" . Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 3 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Z tego co widzę SpinRite6 jest płatny, mylę się? I to w cenie $ 89.00, za to mogę sobie kupić drugi taki dysk Zabawię się w MHDD Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 3 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Września 2011 Walkerowy; za to mogę sobie kupić drugi taki dysk Dawno temu pisałem, że nawet nowy dysk powinien zostać przeskanowany SpinRite 6. I to w cenie $ 89.00 Docenisz wartość aplikacji w momencie awarii ''logicznej" dysku. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 4 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 A no jasne, ale jako, że na życie nie zarabiam naprawą komputerów i nie używałbym tego programu do celów komercyjnych, to szkoda mi wydawać pieniądze na ten program. Wolę skorzystać z darmowego MHDD, który pewnie da radę ;-) Jestem w trakcie wykonywania komendy Erase, niestety mój dysk pracuje w trybie PIO, co wydłuża tą czynność. Ale dlatego: Erase wykonuję od sectora 470000000 do końca, czyli samą końcówkę. Czy w takim wypadku Scan z opcją erase on jest konieczny? Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 4 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Jestem w trakcie wykonywania komendy Erase, niestety mój dysk pracuje w trybie PIO, co wydłuża tą czynność. Ale dlatego: Erase wykonuję od sectora 470000000 do końca, czyli samą końcówkę. Czy w takim wypadku Scan z opcją erase on jest konieczny? Myślę że nie zaszkodzi chociaż głowy nie dam czy te komendy nie robią tego samego. Autor FAQ do MHDD w pytaniu nr 11 http://forum.hddguru.com/hdd-faq-t5.html sam tak radzi więc myślę że możemy go posłuchać. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 4 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 A może prościej byłoby zamknąć dysk przed bad sectorami i tym samym zamknąć sprawę. Z tego co pamiętam bad sectory zaczęły się w okolicach 480.000.000 sectora. EDIT: Zrobię narazie scan + remap. Będzie źle to zrobię erase, proszę tylko o stwierdzenie czy to co zrobię będzie sensowne. EDIT2: Po względnej analizie stwierdzam, że zrobię scan + erase + remap i nie będę się patyczkował. Mam trochę czasu więc zainwestuję go w laptopa. EDIT3: po wykonaniu danych czynności, przedstawiam screen. I moje pytanie brzmi: co dalej? Odnośnik do komentarza
MatiK Opublikowano 4 Września 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Raczej niewiele jest do zrobienia więcej bo oprogramowanie już raczej więcej nie naprawi. Przy takim stanie raczej bym rozważył kupno nowego dysku bo ten jest niepewny. Odnośnik do komentarza
Walkerowy Opublikowano 4 Września 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Września 2011 Matik, ale ktoś zaproponował, abym zamknął dysk do pewnej wartości, od której występują błędy. Co o tym sądzisz. Ja uważam, że te bad sectory na końcu są spowodowane mechanicznie, dlatego bym to zrobił. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi