arribada Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Witam serdecznie. W załączniku rezultat skanowania programem CrystalDiskInfo. Czy to coś poważnego i czy powinienem się obawiać jakieś większej awarii dysku? Temat przeniosłem z działu https://www.fixitpc.pl/topic/5191-nie-reagujaca-vista/ Czy uruchomić całą procedurę diagnostyczną dysku czy ten wycinek wystarczy do interpretacji problemu? Dodam także, że to mój drugi "nowy" dysk jaki mam w laptopie. Pierwszy ma dużą ilość bad sektorów i dlatego został wymieniony na nowy. Laptop nie jest noszony ani nie zmienia położenia. Cały czas jest na biurku i nigdy nie spadł mi na ziemię. Najczęściej używam hibernacji lub uśpienia a raz w tyg wyłączam komputer. Pozdrawiam arribada Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zrób skan + S.M.A.R.T. z MHDD. Będzie orientacyjnie wiadomo w jakim stanie jest powierzchnia dysku i na ile różni się S.M.A.R.T., gdyż w programach diagnostycznych działających pod kontrolą systemu czasem dochodzi do przekłamań. (Proszę upewnić się, że opcje Remap i Erase Delays są ustawione na OFF! - chociaż zwykle tak jest domyślnie). Skan może trochę potrwać. Wyniki najlepiej zapodaj w formie fotek. https://www.fixitpc.pl/topic/141-mhdd-podstawowa-instrukcja-obslugi/ W komentarzach, w niektórych sklepach internetowych, można natknąć się na informacje, że zgłaszano różne problemy z tymi dyskami, np. (u dołu strony) http://www.proline.pl/?p=SAMSUNG+HM640JJ U Ciebie, póki co, widać jak na razie 41 bad sektorów (29 szestnastkowo), więc jak już Ci sugerowano - dysk raczej do reklamacji póki na gwarancji. Natomiast co do atrybutu BF to możesz spróbować kilkukrotnie włączyć/wyłączyć lapka i zweryfikować czy wartość tego atrybutu się zwiększa (i o ile), co mogłoby świadczyć o wadzie fabrycznej. (Lub co jakiś czas monitorować wartość tego atrybutu). Z drugiej strony, nie wiem czy te dyski tak mają - to powinien zweryfikować serwis gwarancyjny. Nigdy nie wymieniałem na gwarancji dysku pod tym kątem, ale podobno ten atrybut raczej zawsze traktowany jest jako "z winy klienta". Tutaj jednak trzeba mieć dodatkowo na uwadze, że było zgłaszanych sporo problemów z tymi dyskami. A swoją drogą dysk działa Ci raczej normalnie, czy np. wibruje za mocno? Inna sprawa, że to już drugi dysk, więc może przyczyny należałoby szukać w samym lapku? Co to dokładnie za model? I z jakich dokładniej przyczyn był wymieniany poprzedni dysk? Odnośnik do komentarza
Anonim5 Opublikowano 24 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2011 arribada; także, że to mój drugi "nowy" dysk jaki mam w laptopie Pobierz i zainstaluj HDDlife® for Notebooks (pokaż screena z info) . Odnośnik do komentarza
arribada Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2011 Witam wszystkich. Dziękuje Wszystkim za pomoc i poświęcony czas. Niestety nie przeprowadziłem procesu diagnostycznego mojego dysku ponieważ nie mam czasu i chęci bawić się w naprawy itd. Zrobiłem backup Acronisem i czekam na nowy dysk. Mam tylko nadzieję, że to nie jest wina mojego laptopa- nie chciałbym znowu mieć problemów. Co do moich wcześniejszych dysków to jeden ma dużo bad sectorów a ten ostatni jest nowy ale zgubiłem gwarancję :-/ Tak czy siak czeka mnie instalacja i konfiguracja Windowsa na nowym dysku (co może być pracochłonne ale i ciekawe) albo 15 min i mam przywrócony backup z Acronisa. Takie powiedzenie na koniec: Są dwa rodzaje użytkowników komputera. Pierwsi to tacy, którzy regularnie robią backup danych a drudzy to tacy, którzy będą robić regularny backup. Ja zaliczam się do trzecich, którzy zawsze robili backup i stracili dane: awaria dysku w komp i upadek 2,5 calowego dysku zewnętrznego z wysokości 50 cm na dywan. Wszystko stracone i to w jednym tygodniu! Mimo wszystko ciepło pozdrawiam arribada :-) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi