Skocz do zawartości

Poważny problem z systemem


Rekomendowane odpowiedzi

Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

czy ktoś może mi pomóc z tym problemem? dodam do tematu jeszcze że antywirus został wyłączony lub uszkodzony , włącza się na 2 sekundy,pisze,że nie ma ochrony i wyłącza się , menadżer zadań zablokowany,wszelkie próby wejścia na strony www producentów oprogramowania lub instalacji antywirusa kończą się niepowodzeniem :/ pierwszym objawem było usunięcie części plików office xp ( exel nie uruchamiał się ) , to samo stało się z adobe ( pdf ) , co kilka włączeń zdarza się zobaczyć pusty ekran powitalny ( brak ikon ) reset pomaga .... w jaki sposób poradzić sobie z tą infekcją ???

Odnośnik do komentarza

Mamy wakacje, dlatego nie odpowiadamy tu w tempie błyskawicznym.

 

Log z OTL jest niekompletny, nie podałeś Extras (opcja "Rejestr - skan dodatkowy" nie została ustawiona na "Użyj filtrowania"). A sytuacja kiepska:

 

DRV - File not found [Kernel | On_Demand | Running] --  -- (abp470n5)

System jest zainfekowany wirusem Sality, który niszczy wszystkie wykonywalne na wszystkich dyskach i może okazać się konieczny format (przy braku skutkach w leczeniu). Próba leczenia:

 

1. Wstępne usuwanie komponentów pobocznych (nie zatrzyma to infekcji). Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Services
abp470n5
rbgjnhp
ewjxwrwn
dzhequ
 
:Files
RECYCLER /alldrives
C:\WINDOWS\System32\uymezcr.dll
 
:Reg
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"Userinit"="C:\\WINDOWS\\system32\\userinit.exe,"
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2]
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableTaskMgr"=-
"DisableRegistryTools"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"EnableLUA"=-
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"EXPLORER.EXE"=-
"wsctf.exe"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"facemoods"=-
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Search]
"SearchAssistant"=""
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main]
"Start Page"="about:blank"
 
:Commands
[emptyflash]
[emptytemp]

Rozpocznij usuwanie przyciskiem Wykonaj skrypt. System zostanie zrestartowany, otrzymasz log z wynikami.

 

2. Pobierz SalityKiller. Przejdź do Trybu awaryjnego Windows i wykonaj nim skan, do skutku. Nie może zostać ani jeden zainfekowany plik.

 

3. Pobierz Sality_RegKeys.zip, rozpakuj i ze środka uruchom plik SafeBootWinXP.reg, potwierdzając import do rejestru.

 

4. Przejdź do Dodaj / Usuń programy i odinstaluj śmieci: Ask Toolbar i Facemoods Toolbar.

 

5. Wykonaj nowe logi: log z OTL (przypominam o Extras) na dostosowanym warunku, w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej słowo netsvcs i klik w Skanuj. Również AD-Remover trybu skanowania.

 

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

Z rozpędu napisałam o Trybie awaryjnym. Przecież po to jest punkt 3, że Sality skasował Tryb awaryjny, dlatego w punkcie 2 nie możesz do niego zastartować. Albo albo: zamień kolejność (ale przy czynnym wirusie import SafeBootWinXP.reg wykonywany przed czyszczeniem wirusa z plików może być nietrwały) albo użyj SalityKiller z poziomu Trybu normalnego.

Odnośnik do komentarza

Proszę korzystaj z funkcji Załączniki, ten serwis wklejkowy jest nieporęczny. Log z OTL nadal niekompletny, mówiłam:

 

 

Log z OTL jest niekompletny, nie podałeś Extras (opcja "Rejestr - skan dodatkowy" nie została ustawiona na "Użyj filtrowania").

 

Patrząc na log z OTL, to nie wygląda na to, że wszystkie zadania się wykonały. I nie jestem pewna czy infekcja jest usunięta, ponieważ usługa Sality nadal jest w systemie. Czy SalityKiller w ogóle coś leczył?

 

1. Uruchom OTL i w sekcji Własne opcje skanowania / skrypt wklej:

 

:Processes
killallprocesses
 
:Files
C:\WINDOWS\System32\uymezcr.dll
C:\Program Files\Uninstall Ask Toolbar.dll
C:\Program Files\AskTBar
C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins\fcmdSrch.xml
 
:OTL
DRV - File not found [Kernel | Unknown | Running] --  -- (abp470n5)
NetSvcs: dzhequ -  File not found
NetSvcs: ewjxwrwn -  File not found
NetSvcs: rbgjnhp -  File not found
NetSvcs: ogbhnjs - C:\WINDOWS\system32\uymezcr.dll ()
FF - prefs.js..browser.search.defaultenginename: "Facemoods Search"
 
:Reg
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\mountpoints2]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{0D7562AE-8EF6-416d-A838-AB665251703A}]
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Classes\CLSID\{147a976f-eee1-4377-8ea7-4716e4cdd239}]

Klik w Wykonaj skrypt. Z tego działania powstanie log.

 

2. Ponownie odpal SalityKiller i sprawdź czy widzi jakieś zarażone pliki. Również się upewnij, że Tryb awaryjny został naprawiony.

 

3. Wytwórz nowy log z OTL opcją Skanuj (mówię po raz trzeci: Extras też ma zostać zaprezentowany). I dołącz także log z usuwania z punktu 1.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

1. W OTL Extras jeszcze widać autoryzowane zapisy zainfekowanych plików. Zresetuj ustawienia: Start > Uruchom > cmd i wpisz komendę netsh firewall reset.

 

2. Odinstaluj AD-Remover. W OTL uruchom funkcję Sprzątanie.

 

3. Przeskanuj system za pomocą Kaspersky Virus Removal Tool i przedstaw raport (interesują mnie tylko wyniki infekcyjne, pozostałe typy typu OK / Archive / Packed nie).

 

 

 

.

Edytowane przez picasso
26.09.2011 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...