Zachary09 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Witam, Mam problem z urywającymi się pakietami. Zauważyłem, że problem ten następuje w regularnych odstępach czasu. Z internetem łączę się przez router, a z mojego komputera prowadzi kabel do routera. Internet ma wejście przez modem, a router łączy się modemem przez kabel. Z sieci często korzystają inni domownicy, łącząc się bezprzewodowo przy pomocy laptopa. Zabezpieczam sieć przy pomocy kodowania WPA-PSK (TKIP). Myślę, że te informacje są wystarczające. Dodam jeszcze, że problem zaczął się pojawiać jakieś dwa tygodnie temu. Nie pamiętam dokładnie, czy coś wtedy instalowałem na komputerze. Podobny problem miałem rok lub dwa lata temu, mama rozmawiając przez telefon traciła połączenie telefoniczne. Też w regularnych odstępach czasowych, ale rzadszych - wtedy problem z internetem nie występował. Dodam też, że miesiąc temu przyszli panowie z Multimediów i wymieniali mi modem. Załączam logi z Net-Log:net-log.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Uruchom Wiersz poleceń, wpisz komendę: netsh int ip reset reset.log Po jej wykonaniu uruchom ponownie komputer. Sprawdź efekty. Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Wygląda na to, że nie tracę już pakietów, zauważyłem też że internet chodzi ciut wolniej. A może to po prostu wina serwera... nie wiem. Na razie jest okej. Jeśli problem wróci, napiszę w tym temacie lub zrobię nowy. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Pisz tutaj. W jaki sposób sprawdzasz szybkość połączenia? Polecam http://speedtest.pl lub poprzez pobieranie jakiegoś dużego pliku z ftp://ftp.icm.edu.pl i sprawdzanie szybkości przesyłania pliku w przeglądarce / download managerze. EDIT Te routery są na mojej "czarnej liście". Sprzęt jest straszliwie awaryjny. Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Sprawdzam zawsze na www.speedtest.net, w żaden inny sposób. Prędkość pobierania z serwera który podałeś waha się między 200kb/s a 300kb/s. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 A jaką masz deklarowaną prędkość od dostawcy? Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 "Do" 2mb/s. Coś czuję, że to do jest naciągane, tzn. mogą w ogóle słać pakiety 25kb/s... przewalona sprawa z tym internetem, pakiety wciąż urywa, czasem co 30 sekund, czasem co 10 minut... /Edit Aktualnie pinguję google, jeżeli interesuje Cię wynik to podeślę koło północy. Odnośnik do komentarza
atasuke Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Spróbuj zrobić test ping z tej strony KLIK i daj wynik zobaczymy co pokaże. Z sieci często korzystają inni domownicy, łącząc się bezprzewodowo przy pomocy laptopa. A jak wygląda sprawa z testem na tym laptopie czy też gubi pakiety trzeba by sprawdzić. Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 http://www.pingtest.net/result/45652589.png Laptop też utracił połączenie przy teście. Dokładnie wtedy co komputer. Odnośnik do komentarza
atasuke Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 1 wpisz polecenie ping na bramę swojego routera zwróć uwagę czy gubi pakiety . podaj co pokazuje. 2. Spróbuj wymienić kabel który łączy cie z routerem na próbę. I wtedy sprawdź czy błędy nie ustąpią. 3 Skontaktuj się z Multimedia Polska bo przyczyna może leżeć też po ich stronie. Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 1. http://img534.imageshack.us/img534/4318/wynikipingu.png 2. Raczej nie wchodzi w grę, wszystko grało do teraz, patrz mój poprzedni post (laptop) 3. Jutro dzwonię do multimediów, przyjdzie technik i obejrzy wszystko Odnośnik do komentarza
atasuke Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Raczej powiadomił bym technika sprawdzi wszystko jak należy i będzie pewność że po ich stronie ma wszystko grać. Jeżeli po wizycie technika okazało by się że problem nadal istnieje to będziemy nad tym myśleć. Ale utwierdziłem się w przekonaniu że to albo router albo u nich na łączach coś nie gra. Napisz jak się sprawa rozwiązała. Napisz mi jeszcze czy to twój router: http://www.multimedia.pl/modemwifi Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2011 Nie, D-Link DI-524 wygląda zupełnie inaczej. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Ten? Jeśli tak, to są to chyba najbardziej awaryjne routery na rynku. Tylko na tym forum były chyba 4 przypadki uszkodzenia. Możesz spróbować wymienić kabel, który biegnie od routera dalej (do modemu?). Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Na odwrót - od modemu do routera, bo modem odbiera całe multimedia i rozdziela je na internet, sygnał telefoniczny i telewizję. Spróbuję wymienić kabel, napiszę też czy podziałała interwencja techników. Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Na odwrót - od modemu do routera, bo modem odbiera całe multimedia i rozdziela je na internet, sygnał telefoniczny i telewizję. Zależy, jak patrzeć. Pakiety idą w dwie strony. Masz możliwość sprawdzenia w konfigu modemu parametrów łącza? Pewnie będzie coś pod nazwą "Statistics" lub w ten deseń. Możesz szukać po "słowach kluczowych", chociażby "SNR Margin". Odnośnik do komentarza
Zachary09 Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Myślę, że nie mam dostępu do konfiguracji modemu. Obawiam się, że to nie ta generacja sprzętu. Spróbowałem zrobić to, co podpowiedziała mi mama przy rozmowie z technikiem - technik kiedyś kazał rozłączyć modem z prądu, prawdopodobnie w celu nadania nowego adresu MAC (?). Podziałało i tym razem. Dzięki za pomoc i zamknijcie temat Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2011 Ani MAC, ani IP. Ten pierwszy jest przypisany do sprzętu. Ten drugi może być nadany przez dostawcę na stałe albo zmieniać się raz na jakiś czas lub przy ponownym połączeniu. W Twoim przypadku nie zmienia się - widzę po IP podanym przy każdej Twojej wiadomości. Chodziło o zwykłe zrestartowanie modemu - czynność banalną (na tyle, że prawie z góry zakładam - widać błędnie - że ktoś ją wcześniej wykonał), ale niekiedy pomagającą. Dobra, zamykam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi