papcio109 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Surfując po necie avast zaczął pokazywać komunikaty, że zablokował złośliwe adresy URL, po 3 takim komunikacie, wyszedłem całkowicie z przeglądarki i na pasku zadań pojawiła się 2 czerwona tarcza z x (1 jest zawsze ponieważ mam wyłączone aktualizacje). Komunikat z tarczy był po angielsku i informował, że zainstalowany został Spyware i trzeba go unieszkodliwić. Uruchomił się program Shield Protection, o którym nigdy wcześniej nie słyszałem i nie używałem go. Pasek postępu leciał do przodu infekując pliki i kradnąc hasła z przeglądarki, nie dało się go wyłączyć więc najpierw zresetowałem komputer, ale program już przy starcie znowu się uruchomił i blokował dostęp nawet do menadżera zadań, więc odłączyłem komputer od internetu i prądu, co zrobić dalej ponieważ pierwszy raz mam do czynienia z czymś takim i jestem zielony w tym temacie. Nie chciałbym stracić danych i formatować dysków :/ Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 zresetowałem komputer, ale program już przy starcie znowu się uruchomił i blokował dostęp nawet do menadżera zadań, więc odłączyłem komputer od internetu i prądu, co zrobić dalej ponieważ pierwszy raz mam do czynienia z czymś takim i jestem zielony w tym temacie Są tu potrzebne logi do wychwycenia infekcji i jej usunięcia. Wybierz jedno z dwóch: 1. Jeśli nie chcesz włączać systemu: pobierz i wypal płytę OTLPE, z poziomu tej płyty zrób logi z OTL. 2. Jeśli włączysz system: pobierz OTL w wersji COM i uruchom w celu dostarczenia raportów. . Odnośnik do komentarza
papcio109 Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2011 Próbowałem uruchomić go w trybie awaryjnym, ale wyskakuje komunikat "please click enter to continue loading sptd.sys." Po kliknięciu i bez kliknięcia czarny ekran i nic się nie dzieje. Zostaje chyba tylko opcja z płytą. Odnośnik do komentarza