gajowy Opublikowano 17 Listopada 2013 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2013 A to przekierowanie na województwa niby ma przyspieszyć cała akcje ratunkową? Teoretycznie, jeśli w WCPR będzie dostateczna liczba kompetentnych operatorów, sprawnie działający System Wspomagania Dowodzenia i bezpośrednia łączność z PLICBD, to tak. I jeszcze przydałaby się zapasowa lokalizacja na wypadek np. awarii sieci gazowej w pobliżu głównego centrum. Odnośnik do komentarza
Hellander Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Generalnie twierdze że rozwiązanie które zostało zastosowane w Polsce (mowie o WCPR-ach) nie jest rozwiązaniem prawidłowym i wydłuża czas przekazania informacji do służby odpowiedniej. Nadal dzwoniąc pod 112 trzeba przekazać informacji operatorowi na WCPR, ten następnie przełącza nas do odpowiedniej służby gdzie ponownie trzeba od początku procedurę przekazywania informacji powtórzyć.Generalnie nadal szybciej i sprawniej jest zadzwonić na dedykowany numer danej służby.IMHO najwłaściwszym rozwiązaniem byłoby w miastach powiatowych postawić centra gdzie siedzieliby dyspozytorzy służb (nie tylko Policja, Pogotowie, PSP, można by się pokusić dodatkowo o Lasy państwowe, pogotowie gazowe, energetyczne i wodociągowe) i wtedy numer 112 miałby sens. Odnośnik do komentarza
gajowy Opublikowano 7 Lutego 2014 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2014 Docelowo ma to wyglądać tak, że operator WCPR ma przed sobą ekran, na którym na mapie wyświetla się lokalizacja nr dzwoniącego pobrana z PLI CBD. Wysłuchuje zgłoszenia i z menu kontekstowego wybiera rodzaj i opis zdarzenia, co automatycznie kieruje je do odpowiedniej służby. Zatwierdzenie takiego zgłoszenia wyświetli w dedykowanym programie u właściwego terytorialnie dyspozytora pogotowia, dyżurnego policji lub straży pożarnej stosowną informację. A ten zadysponuje odpowiednie siły i środki do jego obsługi. Najczęściej nie będzie więc konieczności przełączania dzwoniącego. Wymaga to wysokich kompetencji u operatorów WCPR aby mogli podejmować właściwe decyzje.Także wysokiego stopnia zintegrowania systemów informatycznych oraz ich wysokiej niezawodności. W teorii, przy pisaniu programów na pozyskanie środków z Unii Europejskiej, wygląda to nieźle. A jaka jest praktyka, każdy widzi. Odnośnik do komentarza
janton Opublikowano 14 Maja 2015 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Ostatnio na moje nieszczęście musiałem korzystać z tego numeru i wszystko przebiegło bez zarzutu i naprawdę bardzo szybko. Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 26 Czerwca 2015 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2015 DOBRA WIADOMOŚĆ Od dnia dzisiejszego PLI CBD w UKE wspierające system ratownictwa rozszerzyło swoją funkcjonalność o przenoszenie numerów abonenta. W dniu pojawienia się biorcy (klient zawarł stosowną umowę z nowym operatorem) stosowna informacja pojawia się w naszym systemie.Przeniesienie numeru następuje w ciągu 24 godzin dla sieci komórkowych i 7 dni dla telefonii stacjonarnej.Operacja odbywa się automatycznie na początku następnej doby (po 24:00). Jest to zgodne z obecnie obowiązującą ustawą. Oczywiście nadal są aktualne tematy związane z podpisaną dotychczas umową (np. kary za wcześniejsze zerwanie umowy u dotychczasowego operatora). Niemniej jednak operacja ta może zostać zrealizowana w czasie podanym wyżej. Od rana (od otwarcia BOK-ów) ilość zgłoszeń o zmianę operatora liczona jest w tysiącach. Odnośnik do komentarza
Miszel03 Opublikowano 4 Marca 2017 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2017 http://www.112.gov.pl/112/kiedy-nie-dzwonic-na-1/398,KIEDY-NIE-NALEZY-DZWONIC-NA-112.html Nie należy dzwonić na numer „112” kiedy zaistniała sytuacja nie jest niebezpieczna i nie stwarza zagrożenia dla zdrowia, życia lub mienia lub w innych sytuacjach, takich jak: zgłoszenie fikcyjnego zdarzenia lub tylko dla zabawy, w celu poinformowania, że nie potrzebujesz pomocy, w celu sprawdzenia czy numer „112” naprawdę działa, w celu ustalenia danych kontaktowych firmy lub osoby (telefon, faks, cennik usług, działalność itp.), w celu poinformowania o ograniczeniach i utrudnieniach w ruchu drogowym lub o złym stanie technicznym dróg, w celu uzyskania informacji o rozkładzie jazdy komunikacji miejskiej, kolejowej lub lotniczej, w celu uzyskania połączenia międzynarodowego, w celu wezwania taksówki, zamówienia kwiatów, dania z restauracji, baru, pizzeri, itp., w celu wyrażenia opinii na dany temat, wydarzenia lub na temat osoby publicznej, w celu uzyskania konsultacji i porady lekarskiej. Pogrubiany punkt powinien być bardziej rozpisany. Bo i owszem w przypadku typowych polskich dziur i korków dzwonić nie wolno, ale w przypadku większego uszkodzenia drogi typu pęknięć czy widocznych sporych przeszkód powinno móc powiadomić się służby ratownicze. To przecież stanowi realne zagrożenia, kierowca jedzie, nie zauważy i korozja. Nikt nie pamięta numeru do obsługi autostrady... Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się