Stigmat Opublikowano 9 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Witam. Zauważyłem, że od pewnego czasu w Panelu Sterowania na pierwszej pozycji pojawiła się ikona bez żadnego opisu i konkretnego wyglądu (screen w załączeniu). Nie przeszkadzało mi to do momentu gdy nagle dzisiaj pokapowałem się że gdzieś zniknęła opcja 'Programy i Funkcje'. Przywracałem stare kopie rejestru jeszcze sprzed powstania problemu jednak nic to nie pomogło. Mógłby mnie ktoś oświecić w jaki sposób przywrócić teraz Panel do pierwotnego stanu? Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 9 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Programy i funkcje jako obiekt Panelu sterowania są zarejestrowane w tym kluczu (klasa powiązana z appwiz.cpl): HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\ControlPanel\NameSpace\{7b81be6a-ce2b-4676-a29e-eb907a5126c5} 1. Sprawdź czy plik C:\Windows\system32\appwiz.cpl jest na dysku. 2. Wywołaj weryfikację plików przez sfc /scannow i zaprezentuj przefiltrowany raport. Instrukcje: KLIK. . Odnośnik do komentarza
Stigmat Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Sprawa dotyczy laptopa. Czy przy tym skanowaniu nie będzie przypadkiem potrzebna płytka z systemem ? Bo takowej nie posiadam. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 9 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2011 Sprawa dotyczy laptopa. Czy przy tym skanowaniu nie będzie przypadkiem potrzebna płytka z systemem ? Bo takowej nie posiadam. Komenda sfc w nowych systemach nie wymaga płyty instalacyjnej.To nie XP. Odnośnik do komentarza
Stigmat Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 OK mam ten log ale waży 49 MB. Gdy wklejam jego treść w post to przeglądarka nie wyrabia a jako załącznik jest za duży. Gdzie mam go zamieścić ? Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 10 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 OK mam ten log ale waży 49 MB. Gdy wklejam jego treść w post to przeglądarka nie wyrabia a jako załącznik jest za duży. Gdzie mam go zamieścić ? Na forum nie możliwości hostowania tak wielskich plików.Użyj jakiegoś serwera hostingowego typu speedyshare.com,rapidshare.com (jest spory wybór ),shostuj tam,po shostowaniu pojawi się informacja o adresie do shostowanych plików.Link tej wklej do posta. Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 10 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 OK mam ten log ale waży 49 MB. Mam wątpliwości czy postąpiłeś zgodnie z zaleceniem, tzn. przefiltrowałeś log do wystąpień znaczników [sR]. Nie chodzi tu o cały CBS.LOG, tylko wyniki owej komendy. Odnośnik do komentarza
Stigmat Opublikowano 10 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 No jasne że nie przefiltrowałem. Załączam log. sfc.txt Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Log raportuje jedynie błąd z plikiem takschdPs.dll ale to plik od harmonogramu zadań ...i nawet nie jestem pewien czy brać ten błąd pod uwagę czy nie - nie wszystko co jest raportowane od razu musi byc ważne. 1.Czy harmonogram zadań działa? Start>>uruchom>>taskschd.msc 2.Wciąż brak odpowiedzi na pytania zadane w poście 2 - a to istotne pytania.Ja tylko uzupełnię o jeszcze jedno pytanie: Co się stanie gdy wywołasz komendę: Start>>Uruchom>>appwiz.cpl Odnośnik do komentarza
Stigmat Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 1. Harmonogram zadań działa. 2. Plik C:\Windows\system32\appwiz.cpl jest na dysku. 3. Start>>Uruchom>>appwiz.cpl - żadnej reakcji. To wszystko co można odczytać z tego loga, czy coś jeszcze mam zrobić ? Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Upewnij się jeszcze czy zadziała gdy dwukrotnie klikniesz na plik appwiz.cpl ,jeśli takze jest brak reakcji to: -albo jest coś namieszane w zmiennych środowiskowych -albo jakiś program blokuje - któryś z plików systemowych mimo wszystko jest uszkodzone choć brak o tym w raporcie sfc 1.Czy inne aplety w panelu sterowania działają prawidłowo,czy też zostały zredukowane do ozdób tam? np. czy zadziała coś takiego: Start>>uruchom>>inetcpl.cpl Sprawdź to dokładnie. 2. Jeśli to problem specyficzny wyłącznie dla appwiz.cpl to proponuję zdiagnozować go za pomocą Process Monitora http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645 Pobierz i uruchom ten program,następnie wykonaj akcję która sprawia problem tj: kliknij dwukrotnie na appwiz.cpl,nastepnie zapisz loga w Process Monitorze w formacie *.PML spakuj go w WinRAR albo 7-zip i shostuj go.Jak i gdzie shsotostować wielkie pliki pisałem w którymś poprzednich postów. Logi z OTL też mozesz dostarczyć (zobacz przyklejone w regulaminie działu) Odnośnik do komentarza
Stigmat Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 1. Dwuklik w appwiz.cpl - brak reakcji 2. Wszystkie pozostałe aplety działają, inetcpl.cpl również 3. Po odpaleniu Process Monitora system totalnie się zawiesza, próbowałem 3 razy, czekałem z 15 minut ale żaden proces nie odpowiada a sam program nie wygląda żeby wykonywał jakąś akcję 4 Logi OTL w załączeniu OTL.Txt Extras.Txt Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 11 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Lipca 2011 Zdeinstaluj Comodo oraz Spybot S&D i sprawdź jeszcze raz z aplet appwiz.cpl oraz Proces Monitor Odnośnik do komentarza
Stigmat Opublikowano 12 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 Poległem. Dzięki za dobre chęci ale rezygnuje, myślałem że będzie to prostsza sprawa. Po odinstalowaniu Spybot-SD i próbie odinstalowania Comodo (nie udana - błąd odczytu jakiegoś pliku .msi) Process Monitor dalej zawiesza system. Zmuszony byłem kilkakrotnie wyłączyć kompa 'z palca" i od tej pory przy każdej próbie odpalenia internetu pokazywał się blue screen z błędem inspect.sys. Jakoś sobie z tym poradziłem ale dalej nie zamierzam próbować (przeraża mnie reinstalacja systemu i utrata danych z dysku) jakoś poradzę sobie bez tego apletu. Dzięki raz jeszcze. Odnośnik do komentarza
Flavius Opublikowano 12 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2011 (edytowane) Dzięki raz jeszcze. Nie dziękuj bo nie masz jeszcze za co.To Comodo trzeba odinstalować bo w przyszłości to się i tak zemści i to bardziej niż ten nie działąjący aplet. Usuń ręcznie poniższe sterowniki w trybie awaryjnym wszystkie są w C:\Windows\System32\drivers: inspect.sys,cmdhlp.sys,cmdGuard.sys i ponów jeszcze raz deinstalację w trybie normalnym. Edytowane 16 Września 2011 przez picasso 16.09.2011 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi