Skocz do zawartości

Brak opcji 'Programy i Funkcje' w panelu sterowania


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Zauważyłem, że od pewnego czasu w Panelu Sterowania na pierwszej pozycji pojawiła się ikona bez żadnego opisu i konkretnego wyglądu (screen w załączeniu). Nie przeszkadzało mi to do momentu gdy nagle dzisiaj pokapowałem się że gdzieś zniknęła opcja 'Programy i Funkcje'. Przywracałem stare kopie rejestru jeszcze sprzed powstania problemu jednak nic to nie pomogło.

 

Mógłby mnie ktoś oświecić w jaki sposób przywrócić teraz Panel do pierwotnego stanu?

Dzięki za pomoc.

post-407-0-23919800-1310196202_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Programy i funkcje jako obiekt Panelu sterowania są zarejestrowane w tym kluczu (klasa powiązana z appwiz.cpl):

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\explorer\ControlPanel\NameSpace\{7b81be6a-ce2b-4676-a29e-eb907a5126c5}

 

1. Sprawdź czy plik C:\Windows\system32\appwiz.cpl jest na dysku.

 

2. Wywołaj weryfikację plików przez sfc /scannow i zaprezentuj przefiltrowany raport. Instrukcje: KLIK.

 

 

 

.

Odnośnik do komentarza

OK mam ten log ale waży 49 MB. Gdy wklejam jego treść w post to przeglądarka nie wyrabia a jako załącznik jest za duży.

Gdzie mam go zamieścić ?

Na forum nie możliwości hostowania tak wielskich plików.Użyj jakiegoś serwera hostingowego typu speedyshare.com,rapidshare.com (jest spory wybór ),shostuj tam,po shostowaniu pojawi się informacja o adresie do shostowanych plików.Link tej wklej do posta.

Odnośnik do komentarza

Log raportuje jedynie błąd z plikiem takschdPs.dll ale to plik od harmonogramu zadań ...i nawet nie jestem pewien czy brać ten błąd pod uwagę czy nie - nie wszystko co jest raportowane od razu musi byc ważne.

 

1.Czy harmonogram zadań działa?

 

Start>>uruchom>>taskschd.msc

 

2.Wciąż brak odpowiedzi na pytania zadane w poście 2 - a to istotne pytania.Ja tylko uzupełnię o jeszcze jedno pytanie:

 

Co się stanie gdy wywołasz komendę:

 

Start>>Uruchom>>appwiz.cpl

Odnośnik do komentarza

Upewnij się jeszcze czy zadziała gdy dwukrotnie klikniesz na plik appwiz.cpl ,jeśli takze jest brak reakcji to:

 

-albo jest coś namieszane w zmiennych środowiskowych

-albo jakiś program blokuje

- któryś z plików systemowych mimo wszystko jest uszkodzone choć brak o tym w raporcie sfc

 

1.Czy inne aplety w panelu sterowania działają prawidłowo,czy też zostały zredukowane do ozdób tam?

 

np. czy zadziała coś takiego:

 

Start>>uruchom>>inetcpl.cpl

 

Sprawdź to dokładnie.

 

2. Jeśli to problem specyficzny wyłącznie dla appwiz.cpl to proponuję zdiagnozować go za pomocą Process Monitora http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb896645

 

Pobierz i uruchom ten program,następnie wykonaj akcję która sprawia problem tj: kliknij dwukrotnie na appwiz.cpl,nastepnie zapisz loga w Process Monitorze w formacie *.PML spakuj go w WinRAR albo 7-zip i shostuj go.Jak i gdzie shsotostować wielkie pliki pisałem w którymś poprzednich postów.

 

Logi z OTL też mozesz dostarczyć (zobacz przyklejone w regulaminie działu)

Odnośnik do komentarza

Poległem. Dzięki za dobre chęci ale rezygnuje, myślałem że będzie to prostsza sprawa.

 

Po odinstalowaniu Spybot-SD i próbie odinstalowania Comodo (nie udana - błąd odczytu jakiegoś pliku .msi) Process Monitor dalej zawiesza system. Zmuszony byłem kilkakrotnie wyłączyć kompa 'z palca" i od tej pory przy każdej próbie odpalenia internetu pokazywał się blue screen z błędem inspect.sys. Jakoś sobie z tym poradziłem ale dalej nie zamierzam próbować (przeraża mnie reinstalacja systemu i utrata danych z dysku) jakoś poradzę sobie bez tego apletu.

 

Dzięki raz jeszcze.

Odnośnik do komentarza

Dzięki raz jeszcze.

Nie dziękuj bo nie masz jeszcze za co.To Comodo trzeba odinstalować bo w przyszłości to się i tak zemści i to bardziej niż ten nie działąjący aplet.

 

Usuń ręcznie poniższe sterowniki w trybie awaryjnym wszystkie są w C:\Windows\System32\drivers:

 

inspect.sys,cmdhlp.sys,cmdGuard.sys

 

i ponów jeszcze raz deinstalację w trybie normalnym.

Edytowane przez picasso
16.09.2011 - Temat zostaje zamknięty z powodu braku odpowiedzi. //picasso
Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...