Skocz do zawartości

Dziwny problem z siecią


krig28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam problem z prędkością połączenia a mianowicie mam stałe łacze o prędkości 4000 kb/s. W dzień internet smiga wg testów przeprowadzonych na speed test predkość neta wynosi 3800 kb/s ale z wieczora zawsze po 22 pędkość spada do 1000 kb/s lub po niżej.

 

Czy jest możliwe że ktoś po 22 podłącza się pod mojego neta i ciągnie sygnał na lewo? Czy może być to spowodowane zainstalowanymi 2 systemami win xp i win 7? Czy może to być wina jakiegoś wirusa który uruchamia sie po 22 ? Czy może to wina dostawcy internetu? Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tego ciekawego zjawiska :)

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Jeśli używasz systemu naprzemiennie to nie ma znaczenia ten drugi zainstalowany - innymi słowy systemy zainstalowane na jednym kompie nie gryzą się. Myślę, że dobrze byłoby gdybyś podał info o ewentualnym sprzęcie i jak masz rozwiązane podpięcie do sieci... oraz dostarczył net-log, dla porównania, w godzinach gdy chodzi normalnie i przycina = https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ = i cierpliwie poczekał na wyrok autora tego skryptu.

 

BTW

Rozumiem, że kto jest dostawcą Twojego internetu to tajemnica rodzinna? ;)

Odnośnik do komentarza

Konfiguracja komputera:

System Operacyjny

MS Windows XP Professional 32-bit Dodatek Service Pack 2

Windows 7 - 64 bity Dodatek Service Pack 1

Procesor

AMD Phenom II X4 955

Rdzenie 4

Wątki 4

Nazwa AMD Phenom II X4 955

Nazwa Kodowa Deneb

Obudowa Socket AM3 (938)

Technologia 45nm

Specyfikacja AMD Phenom II X4 955 Processor

Nazwa Rodziny F

Rozszerzona Nazwa Rodziny 10

Model 4

Rozszerzona Nazwa Modelu 4

Stepping 3

Rewizja RB-C3

Zestawy Instrukcji MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, SSE4A, AMD 64

Virtualization Wspierany, Włączony

Hypertrading Not supported

Fan Speed 3096 RPM

Taktowanie Magistrali 201.1 MHz

Rzeczywiste Taktowanie Magistrali 2011.3 MHz

Fabryczne Taktowanie Magistrali 200 MHz

Średnia Temperatura 45 °C

Pamięci Podręczne

Pamięć Podręczna L1 Danych 4 x 64 KBajtów

Pamięć Podręczna L1 Kodu 4 x 64 KBajtów

Rozmiar Zunifikowanej Pamięci Podręcznej L2 4 x 512 KBajtów

Rozmiar Zunifikowanej Pamięci Podręcznej L3 6144 KBajtów

Rdzeń 0

Rdzeń 1

Rdzeń 2

Rdzeń 3

RAm Sloty pamięci

Wszystkie sloty pamięci 4

Używanie sloty pamięci 2

Wolne sloty pamięci 2

Pamięć

Typ DDR3

Rozmiar 4096 MBajtów

# Kanałów 2

Częstotliwość DRAM 670.4 MHz

Opóźnienie CAS# (CL) 9 taktów

Opóźnienie RAS# do CAS# (tRCD) 9 taktów

RAS# Precharge (tRP) 9 taktów

Czas Cyklu (tRAS) 24 taktów

Czas Cyklu Banku (tRC) 33 taktów

Command Rate (CR) 1T

Pamięć Fizyczna

Zużycie Pamięci 15 %

Całkowita Fizyczna 2,99 GB

Dostępna Fizyczna 2,19 GB

Całkowita Wirtualna 1,99 GB

Dostępna Wirtualna 1,91 GB

SPD

Liczba Modułów SPD 2

Slot #1

Slot #2

Płyta Główna

Producent Gigabyte Technology Co., Ltd.

Model GA-770T-USB3

Dostawca Chipsetu AMD

Model Chipsetu 770

Rewizja Chipsetu 00

Dostawca mostka południowego AMD

Model mostka południowego SB700

Rewizja mostka południowego 00

System Temperature 31 °C

BIOS

Marka Award Software International, Inc.

Wersja F5a

Data 09/27/2010

Voltage

CPU CORE 1.392 V

MEMORY CONTROLLER 1.520 V

+3.3V 3.376 V

+5V 5.027 V

+12V 12.096 V

-12V -6.528 V

-5V -13.440 V

+5V HIGH THRESHOLD 3.709 V

CMOS BATTERY 3.232 V

PCI Data

1. PCI Available

2. PCI Available

Grafika

Nazwa E2350 na ATI Radeon HD 5700 Series

Rozdzielczość 1920x1080 pikseli

Rozdzielczość Robocza 1920x1050 pikseli

Stan włączony, podstawowy, wsparcie dla urządzeń wyjściowych

Szerokość Monitora 1920

Wysokość Monitora 1080

Głębia Kolorów Monitora 32 bitów na piksel

Częstotliwość Odświeżania Monitora 60 Hz

Urządzenie \\.\DISPLAY1\Monitor0

ATI Radeon HD 5700 Series

Pamięć 1024 MB

Typ pamięci 2

Wersja sterownika 6.14.10.7193

 

Dyski Twarde

Hitachi HDS721050CLA362

Producent Hitachi

Rodzina Produktów Deskstar

Prefiks Serii Standard

Prędkość, Wyrażona w Obrotach Na Minutę (rpm) 7200

Modelowa Pojemność Tego Dysku 100GB

Heads 16

Cylinders 16383

Typ SATA SATA-II 3.0Gb/s

Typ urządzenia Stały

Standard ATA ATA8-ACS

48-bit LBA Wspierany

Numer Seryjny JPB530HN2VY5LB

Interfejs SATA

Pojemność 488GB

Prawdziwy rozmiar 500 107 862 016 bajtów

S.M.A.R.T

01 Read Error Rate 100 (100 najgorszy) Dane 0000010000

02 Throughput Performance 135 (135) Dane 0000000061

03 Spin-Up Time 117 (117) Dane 0000C300C5

04 Start/Stop Count 100 (100) Dane 00000003F6

05 Reallocated Sectors Count 100 (100) Dane 0000000000

07 Seek Error Rate 100 (100) Dane 0000000000

08 Seek Time Performance 134 (134) Dane 0000000021

09 Power-On Hours (POH) 100 (100) Dane 000000161A

0A Spin Retry Count 100 (100) Dane 0000000000

0C Device Power Cycle Count 100 (100) Dane 000000038D

C0 Power-off Retract Count 100 (100) Dane 0000000440

C1 Load/Unload Cycle Count 100 (100) Dane 0000000440

C2 Temperature 222 (222) Dane 00000D001B

C4 Reallocation Event Count 100 (100) Dane 0000000000

C5 Current Pending Sector Count 100 (100) Dane 0000000000

C6 Uncorrectable Sector Count 100 (100) Dane 0000000000

C7 UltraDMA CRC Error Count 200 (200) Dane 0000000000

Temperatura 27 °C

Zakres Temperatury ok (less than 50 °C)

Stan Dobry

Partycja 0

ID Partycji Disk #0, Partition #0

Litera Dysku C:

System Plików NTFS

Numer Seryjny Woluminu FCCF1FEA

Rozmiar 49GB

Używane Miejsce 21.7GB (45%)

Wolne Miejsce 27.2GB (55%)

Partycja 1

ID Partycji Disk #0, Partition #1

Litera Dysku D:

System Plików NTFS

Numer Seryjny Woluminu 04EFF90B

Rozmiar 244GB

Używane Miejsce 102GB (42%)

Wolne Miejsce 142GB (58%)

Litera Dysku E:

System Plików NTFS

Numer Seryjny Woluminu 18A5BAAA

Rozmiar 173GB

Używane Miejsce 21.2GB (13%)

Wolne Miejsce 152GB (87%)

 

Napędy Optyczne

 

TSSTcorp CDDVDW SH-S223L

Typ Nośnika CD-ROM

Nazwa TSSTcorp CDDVDW SH-S223L

Dostępność Działa/Pełna Moc

Możliwości Dostęp Swobodny, Obsługuje Nośniki Wymienne

Kod Błędu Menadżera Konfiguracji Urządzenie działa prawidłowo

Konfiguracja Użytkownika Menadżera Konfiguracji NIE

Dysk G:

Nośnik Załadowany NIE

Magistrala SCSI 0

Logiczna Jednostka SCSI 0

Port SCSI 2

Docelowy Id SCSI 0

Stan OK

Audio

Karty Dźwiękowe

ATI HDMI Audio

Realtek High Definition Audio

Urządzenie do Odtwarzania

Realtek HD Audio Input

Urządzenie do Nagrywania

 

Sieć

 

Jesteś połączony z internetem

Połączony przez Realtek PCIe GBE Family Controller - Sterownik miniport Harmonogramu pakietów Realtek HD Audio output

WinInet Info

Połączenie LAN

System lokalny korzysta z sieci lokalnej do połączenia z Internetem

System lokalny ma RAS do połączenia z Internetem

Wi-Fi Info

Brak Wi-Fi

WinHTTPInfo

WinHTTPSessionProxyType Brak proxy

Proxy Sesji

Obejście Proxy Sesji

Prób Połączenia 5

Limit Czasu Połączenia 60000

Wersja HTTP HTTP 1.1

Maksymalna Liczba Połączeń Na Serwer 1.0 NIESKOŃCZONOŚĆ

Maksymalna Liczba Połączeń Na Serwer NIESKOŃCZONOŚĆ

Maksymalna liczba automatycznych przekierowań HTTP 10

Max HTTP status continue 10

Limit Czasu Wysyłania 30000

Automatyczne Wykrywanie IEProxy Nie

Automatyczna Konfiguracja IEProxy

IEProxy

Omijanie IEProxy

Typ Dostępu do Proxy (domyślna konfiguracja) Brak proxy

Proxy (domyślna konfiguracja)

Obejście Proxy (domyślna konfiguracja)

 

Dostawcą interntu jest Spółdzielnia mieszkaniowa --> tyle wiem :) Pod sieć mam tylko podpięty 1 komp łaczenie przez modem.Kompa skanowałem antywirusem - lecz niczego nie wykrył.Net log dostarczę jak zrobię :) Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie moim problemem

Odnośnik do komentarza

Autor Net-loga twierdzi, że na 99% problem leży po stronie dostawcy. :)

+

Dostawcą interntu jest Spółdzielnia mieszkaniowa --> tyle wiem :)

Pod sieć mam tylko podpięty 1 komp łaczenie przez modem.

Również skłaniałbym się ku temu, że wina jest po stronie dostawcy. Ktoś jeszcze pewno ma u nich net, pytałeś czy mają podobny problem? Kiedyś miałem podobny przypadek. Po 22-giej otwierali porty na p2p i równocześnie ograniczali transfer bo sieć padała - ale w sumie to najbardziej u mnie ping wzrastał (co było najbardziej odczuwalne na grach online). Ale to było kilka lat temu, więc spodziewałbym się że takich numerów już nikt nie robi.

 

 

BTW

krig28, mógłbyś przeedytować post #4 i ubrać go w tagi (dopisać poniższe znaczniki)..., please?

[ spoiler] w pierwszej linijce postu...

[ /spoiler] przed zdaniem "Dostawcą interntu jest Spółdzielnia mieszkaniowa --> tyle wiem :)"

Usuń zbędne spacje po [

 

Będzie mniej do przewijania. :rolleyes: A tak wogóle wszystko co mnie interesowało zawarłeś w zacytowanych wyżej zdaniach. ;)

Odnośnik do komentarza

Windows XP:

- zainstaluj Service Pack 3

 

Uruchom wiersz poleceń i wpisz (po każdym enter i czekasz na wykonanie polecenia):

netsh int ip reset reset.log

netsh firewall reset

 

Potem uruchom ponownie komputer.

 

Windows 7:

 

Potem uruchom wiersz poleceń i wpisz (po każdym enter i czekaj na wykonanie komendy):

netsh int ip reset reset.log

netsh advfirewall reset

 

Potem restart komputera.

 

-------------------------------------------------------------------------

 

Widać słabą jakość sieci Twojego dostawcy i to najprawdopodobniej jest przyczyną Twoich problemów.

Proponuję się zwrócić z usterką bezpośrednio do ISP.

Odnośnik do komentarza

Internet prawdopodobnie dostarcza telewizja kablowa, więc możesz u nich spytać o szczegóły techniczne. Telefon znajdziesz na stronie spółdzielni = http://www.gsm-grodzisk.pl/biuro-zarz-tel-kablowa = spytać nie zaszkodzi. :rolleyes:

 

Tak na marginesie, zależy jak masz sformułowaną umowę, bo z reguły jest to "możliwość" transferu (w Twoim przypadku) do 4 Mb/s, tzn. nie jest to gwarantowana szybkość. Więc z tego punktu widzenia, niby wszystko jest OK. Przepisy mają się dopiero zmienić... = Internet działa wolniej niż w umowie? Nie zapłacisz abonamentu. = http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/511596,bedzie_gwarancja_predkosci_internetu.html

 

Odnośnik do komentarza

Widać słabą jakość sieci Twojego dostawcy i to najprawdopodobniej jest przyczyną Twoich problemów.

Proponuję się zwrócić z usterką bezpośrednio do ISP.

 

Pierwsze co zrobiłem jak zauważyłem pogorszenie jakości połaczenia to zgłośiłem reklamacje lecz Admin nie widzi żadnego problemu. Złoże ponownie reklamacje najlepiej na podstawie testu Net log tylko jak mu to prześle czy Admin bedzie potrafił wyłapać problem i ewentualnie go naprawić? A może najlepiej było by mu napisać co jest zle - tylko ja się na tym nie znam wiec prosił bym abyś mi wskazał jakie parametry są złe <na co sie powoływać>

Odnośnik do komentarza
tylko jak mu to prześle czy Admin bedzie potrafił wyłapać problem i ewentualnie go naprawić?

Mam nadzieję, że tak.

Niestety możesz też trafić na admina, który się zupełnie na tym nie zna, a miałem okazję (nie powiem: przyjemność) kilku takich spotkać.

 

Jeśli zaś chodzi o to, co jest źle:

- wysoki ping do najbliższego urządzenia dostawcy,

- słaba jakość połączenia (gubienie pakietów; widać na wynikach polecenia pathping),

- częste przerwy w połączeniu, w logu widoczne jako "gwiazdki",

- obniżenie prędkości połączenia z Internetem.

 

A tak na marginesie...

3oo - spoiler dla trzech linii tekstu? Sam przycisk i belka pod nim mają tak gdzieś szerokość 1,5 wersu. Przecież wtedy staje się to jeszcze mniej czytelne... :)

Odnośnik do komentarza

Witam ponownie, w końcu dostałem odpowiedz od admina:

 

Ja nie widzę problemów w przysłanych przez Pana logach logach.

 

Proszę o nastepujące testy w problematycznych godzianch:

proszę o wykonanie testów jednoczesnie:

ping -n 1000 217.97.245.1

ping -n 1000 80.51.186.2

 

ping -n 100 www.onet.pl

 

Proszę o wyjasnienie co tak naprawde dziala źle, czy problem jest w tym

że

strona na ktorej bada pan przeplywnosc lacza wyswietla mniej niz pan ma

podpisane na umowie ??

Czy jest jest jakis inny problem ??

 

Jeszcze raz podkresle ja nie widze problemow na Panskim laczu, nikt wiecj

nie zglasza problemow.

 

admin

 

 

W załączeniu przesyłam nowy log proszę o sprawdzenie i opisanie które parametry są złe ---> tak abym mógł konkretnie odpisać adminowi.

net-log26,06.txt

Odnośnik do komentarza

czy problem jest w tym że strona na ktorej bada pan przeplywnosc lacza wyswietla mniej niz pan ma podpisane na umowie ??

Tak. To jest problem.

 

Czy jest jest jakis inny problem ??

Oczywiście.

Te same, co podałem poprzednio. Nie jestem w stanie tego dokładniej opisać.

Jeśli Twój admin nie widzi problemu albo nie rozumie tak prostego opisu, to problem ten znajduje się w jego biurze pomiędzy krzesłem a klawiaturą. :)

 

W załączeniu przesyłam nowy log proszę o sprawdzenie i opisanie które parametry są złe ---> tak abym mógł konkretnie odpisać adminowi.

Dokładnie, to co poprzednio.

Następuje gubienie pakietów. Statystyki widoczne przy okazji pathping. W wyniku czego...

Połączenie się rwie. To jest przedstawione jako "Upłynął limit czasu żądania" w poleceniu ping oraz gwiazki w tracert i pathping. A z tego i poprzedniego powodu...

Szybkość połączenia jest niższa od tej wpisanej na umowie. SpeedTest.pl jest wiarygodnym źródłem i, przynajmniej dla mnie, stanowi podstawę do reklamacji.

 

Przedstaw jeszcze, proszę, wyniki przesłanych Ci przez admina poleceń.

 

Mogę Ci zredagować wiadomość do admina, ale prosiłbym w takim przypadku o przesłanie Twojej korespondencji z nim, gdyż chcę wiedzieć, czego się szczególnie uczepić.

Odnośnik do komentarza

Spoko, nie ma sprawy. :)

 

Cóż... wydaje mi się, że Twój admin nie zna możliwości przekierowania danych w Wierszu poleceń, dlatego proponuję Ci trochę zmodyfikowaną wersję tego, co on podał:

 

echo ping -n 1000 217.97.245.1 > %SystemDrive%\cmd_log.txt
ping -n 1000 217.97.245.1 >> %SystemDrive%\cmd_log.txt
echo ping -n 1000 80.51.186.2 >> %SystemDrive%\cmd_log.txt
ping -n 1000 80.51.186.2 >> %SystemDrive%\cmd_log.txt
echo ping -n 100 www.onet.pl >> %SystemDrive%\cmd_log.txt
ping -n 100 www.onet.pl >> %SystemDrive%\cmd_log.txt
notepad %SystemDrive%\cmd_log.txt

Wrzuć to do Notatnika, zapisz gdziekolwiek jako dowolna_nazwa.bat (takie rozszerzenie jest konieczne, do poprawnego działania!) i uruchom ten plik.

 

Potem pojawi Ci się okienko Wiersza poleceń, będzie działać kilkanaście minut, nie wyłączaj go w tym czasie. Po zakończeniu działania otworzy się automatycznie Notatnik w gotowymi wynikami tych komend. Jego zawartość wrzuć na forum i prześlij adminowi.

 

Trochę poza tematem:

Te dziwne znaczki większości i procenty, to odpowiednio symbole przekierowań danych i zmienne środowiskowe. Od roku próbuję to dokładnie opisać, a tekst wrzucić na forum, niestety albo zupełnie nie mam czasu, albo w ogóle mi się nie chce, co jest jeszcze gorszym zjawiskiem od tego pierwszego. Początki opisu można znaleźć TUTAJ. Z góry przepraszam za fatalny wygląd strony, przypominający lata 90. w sieci, jednak powody dlaczego to tak wygląda są niemalże identyczne, jak w przypadku wspomnianego opisu. Zrobiłem sobie nowy projekcik layoutu i będę go niedługo wrzucał, więc już coś drgnęło...

Odnośnik do komentarza

Fajnego masz admina. :)

Ale najgorsze jest to, że ma rację. Praktycznie żadna firma nie da w umowie gwarancji na szybkość połączenia. UKE chce to zmienić, ale zmiana przepisów to kwestia miesięcy, może lat...

 

Jak się zaczną problemy:

 

Wejdź przez przeglądarkę pod adres ftp://ftp.icm.edu.pl i pobierz dowolny duży plik. Zrób screena z prędkością pobierania i przedstaw na forum oraz wyślij adminowi. Oczywiście wynik ma być daleki od ideału. :P

 

Wyślij adminowi linki do tych filmików, tam doskonale widać, że jest problem. Jeśli kwestionuje ich wiarygodność, to sprawdź jeszcze poprzez http://speedtest.net

 

Po tych komendach, co dostałeś do wykonania od Admina nie widać wielkich opóźnień, dlatego proponuję wykonać ten test w momencie, kiedy będzie bardzo obciążone łącze i w chwili, kiedy wszystko będzie dobrze działać. To powinno wystarczyć...

 

Masz może router?

 

Wykonaj jeszcze komendę:

ping -n 100 80.51.186.1 > C:\ping_log.txt

 

Potem skopiuj zawartość pliku C:\ping_log.txt i wrzuć na forum oraz wyślij adminowi.

Odnośnik do komentarza
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...