krig28 Opublikowano 18 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2011 Witam, mam problem z prędkością połączenia a mianowicie mam stałe łacze o prędkości 4000 kb/s. W dzień internet smiga wg testów przeprowadzonych na speed test predkość neta wynosi 3800 kb/s ale z wieczora zawsze po 22 pędkość spada do 1000 kb/s lub po niżej. Czy jest możliwe że ktoś po 22 podłącza się pod mojego neta i ciągnie sygnał na lewo? Czy może być to spowodowane zainstalowanymi 2 systemami win xp i win 7? Czy może to być wina jakiegoś wirusa który uruchamia sie po 22 ? Czy może to wina dostawcy internetu? Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tego ciekawego zjawiska Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 19 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Jeśli używasz systemu naprzemiennie to nie ma znaczenia ten drugi zainstalowany - innymi słowy systemy zainstalowane na jednym kompie nie gryzą się. Myślę, że dobrze byłoby gdybyś podał info o ewentualnym sprzęcie i jak masz rozwiązane podpięcie do sieci... oraz dostarczył net-log, dla porównania, w godzinach gdy chodzi normalnie i przycina = https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ = i cierpliwie poczekał na wyrok autora tego skryptu. BTW Rozumiem, że kto jest dostawcą Twojego internetu to tajemnica rodzinna? Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 oraz dostarczył net-log, dla porównania, w godzinach gdy chodzi normalnie i przycina = https://www.fixitpc.pl/topic/2394-diagnostyka-ogolny-raport-konfiguracji-sieci/ = i cierpliwie poczekał na wyrok autora tego skryptu. Autor Net-loga twierdzi, że na 99% problem leży po stronie dostawcy. Czekam jednak, dla pewności, na raport z tego programu... Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Konfiguracja komputera: System Operacyjny MS Windows XP Professional 32-bit Dodatek Service Pack 2 Windows 7 - 64 bity Dodatek Service Pack 1 Procesor AMD Phenom II X4 955 Rdzenie 4 Wątki 4 Nazwa AMD Phenom II X4 955 Nazwa Kodowa Deneb Obudowa Socket AM3 (938) Technologia 45nm Specyfikacja AMD Phenom II X4 955 Processor Nazwa Rodziny F Rozszerzona Nazwa Rodziny 10 Model 4 Rozszerzona Nazwa Modelu 4 Stepping 3 Rewizja RB-C3 Zestawy Instrukcji MMX (+), 3DNow! (+), SSE, SSE2, SSE3, SSE4A, AMD 64 Virtualization Wspierany, Włączony Hypertrading Not supported Fan Speed 3096 RPM Taktowanie Magistrali 201.1 MHz Rzeczywiste Taktowanie Magistrali 2011.3 MHz Fabryczne Taktowanie Magistrali 200 MHz Średnia Temperatura 45 °C Pamięci Podręczne Pamięć Podręczna L1 Danych 4 x 64 KBajtów Pamięć Podręczna L1 Kodu 4 x 64 KBajtów Rozmiar Zunifikowanej Pamięci Podręcznej L2 4 x 512 KBajtów Rozmiar Zunifikowanej Pamięci Podręcznej L3 6144 KBajtów Rdzeń 0 Rdzeń 1 Rdzeń 2 Rdzeń 3 RAm Sloty pamięci Wszystkie sloty pamięci 4 Używanie sloty pamięci 2 Wolne sloty pamięci 2 Pamięć Typ DDR3 Rozmiar 4096 MBajtów # Kanałów 2 Częstotliwość DRAM 670.4 MHz Opóźnienie CAS# (CL) 9 taktów Opóźnienie RAS# do CAS# (tRCD) 9 taktów RAS# Precharge (tRP) 9 taktów Czas Cyklu (tRAS) 24 taktów Czas Cyklu Banku (tRC) 33 taktów Command Rate (CR) 1T Pamięć Fizyczna Zużycie Pamięci 15 % Całkowita Fizyczna 2,99 GB Dostępna Fizyczna 2,19 GB Całkowita Wirtualna 1,99 GB Dostępna Wirtualna 1,91 GB SPD Liczba Modułów SPD 2 Slot #1 Slot #2 Płyta Główna Producent Gigabyte Technology Co., Ltd. Model GA-770T-USB3 Dostawca Chipsetu AMD Model Chipsetu 770 Rewizja Chipsetu 00 Dostawca mostka południowego AMD Model mostka południowego SB700 Rewizja mostka południowego 00 System Temperature 31 °C BIOS Marka Award Software International, Inc. Wersja F5a Data 09/27/2010 Voltage CPU CORE 1.392 V MEMORY CONTROLLER 1.520 V +3.3V 3.376 V +5V 5.027 V +12V 12.096 V -12V -6.528 V -5V -13.440 V +5V HIGH THRESHOLD 3.709 V CMOS BATTERY 3.232 V PCI Data 1. PCI Available 2. PCI Available Grafika Nazwa E2350 na ATI Radeon HD 5700 Series Rozdzielczość 1920x1080 pikseli Rozdzielczość Robocza 1920x1050 pikseli Stan włączony, podstawowy, wsparcie dla urządzeń wyjściowych Szerokość Monitora 1920 Wysokość Monitora 1080 Głębia Kolorów Monitora 32 bitów na piksel Częstotliwość Odświeżania Monitora 60 Hz Urządzenie \\.\DISPLAY1\Monitor0 ATI Radeon HD 5700 Series Pamięć 1024 MB Typ pamięci 2 Wersja sterownika 6.14.10.7193 Dyski Twarde Hitachi HDS721050CLA362 Producent Hitachi Rodzina Produktów Deskstar Prefiks Serii Standard Prędkość, Wyrażona w Obrotach Na Minutę (rpm) 7200 Modelowa Pojemność Tego Dysku 100GB Heads 16 Cylinders 16383 Typ SATA SATA-II 3.0Gb/s Typ urządzenia Stały Standard ATA ATA8-ACS 48-bit LBA Wspierany Numer Seryjny JPB530HN2VY5LB Interfejs SATA Pojemność 488GB Prawdziwy rozmiar 500Â 107Â 862Â 016 bajtów S.M.A.R.T 01 Read Error Rate 100 (100 najgorszy) Dane 0000010000 02 Throughput Performance 135 (135) Dane 0000000061 03 Spin-Up Time 117 (117) Dane 0000C300C5 04 Start/Stop Count 100 (100) Dane 00000003F6 05 Reallocated Sectors Count 100 (100) Dane 0000000000 07 Seek Error Rate 100 (100) Dane 0000000000 08 Seek Time Performance 134 (134) Dane 0000000021 09 Power-On Hours (POH) 100 (100) Dane 000000161A 0A Spin Retry Count 100 (100) Dane 0000000000 0C Device Power Cycle Count 100 (100) Dane 000000038D C0 Power-off Retract Count 100 (100) Dane 0000000440 C1 Load/Unload Cycle Count 100 (100) Dane 0000000440 C2 Temperature 222 (222) Dane 00000D001B C4 Reallocation Event Count 100 (100) Dane 0000000000 C5 Current Pending Sector Count 100 (100) Dane 0000000000 C6 Uncorrectable Sector Count 100 (100) Dane 0000000000 C7 UltraDMA CRC Error Count 200 (200) Dane 0000000000 Temperatura 27 °C Zakres Temperatury ok (less than 50 °C) Stan Dobry Partycja 0 ID Partycji Disk #0, Partition #0 Litera Dysku C: System Plików NTFS Numer Seryjny Woluminu FCCF1FEA Rozmiar 49GB Używane Miejsce 21.7GB (45%) Wolne Miejsce 27.2GB (55%) Partycja 1 ID Partycji Disk #0, Partition #1 Litera Dysku D: System Plików NTFS Numer Seryjny Woluminu 04EFF90B Rozmiar 244GB Używane Miejsce 102GB (42%) Wolne Miejsce 142GB (58%) Litera Dysku E: System Plików NTFS Numer Seryjny Woluminu 18A5BAAA Rozmiar 173GB Używane Miejsce 21.2GB (13%) Wolne Miejsce 152GB (87%) Napędy Optyczne TSSTcorp CDDVDW SH-S223L Typ Nośnika CD-ROM Nazwa TSSTcorp CDDVDW SH-S223L Dostępność Działa/Pełna Moc Możliwości Dostęp Swobodny, Obsługuje Nośniki Wymienne Kod Błędu Menadżera Konfiguracji Urządzenie działa prawidłowo Konfiguracja Użytkownika Menadżera Konfiguracji NIE Dysk G: Nośnik Załadowany NIE Magistrala SCSI 0 Logiczna Jednostka SCSI 0 Port SCSI 2 Docelowy Id SCSI 0 Stan OK Audio Karty Dźwiękowe ATI HDMI Audio Realtek High Definition Audio Urządzenie do Odtwarzania Realtek HD Audio Input Urządzenie do Nagrywania Sieć Jesteś połączony z internetem Połączony przez Realtek PCIe GBE Family Controller - Sterownik miniport Harmonogramu pakietów Realtek HD Audio output WinInet Info Połączenie LAN System lokalny korzysta z sieci lokalnej do połączenia z Internetem System lokalny ma RAS do połączenia z Internetem Wi-Fi Info Brak Wi-Fi WinHTTPInfo WinHTTPSessionProxyType Brak proxy Proxy Sesji Obejście Proxy Sesji Prób Połączenia 5 Limit Czasu Połączenia 60000 Wersja HTTP HTTP 1.1 Maksymalna Liczba Połączeń Na Serwer 1.0 NIESKOŃCZONOŚĆ Maksymalna Liczba Połączeń Na Serwer NIESKOŃCZONOŚĆ Maksymalna liczba automatycznych przekierowań HTTP 10 Max HTTP status continue 10 Limit Czasu Wysyłania 30000 Automatyczne Wykrywanie IEProxy Nie Automatyczna Konfiguracja IEProxy IEProxy Omijanie IEProxy Typ Dostępu do Proxy (domyślna konfiguracja) Brak proxy Proxy (domyślna konfiguracja) Obejście Proxy (domyślna konfiguracja) Dostawcą interntu jest Spółdzielnia mieszkaniowa --> tyle wiem Pod sieć mam tylko podpięty 1 komp łaczenie przez modem.Kompa skanowałem antywirusem - lecz niczego nie wykrył.Net log dostarczę jak zrobię Jeszcze raz dzięki za zainteresowanie moim problemem Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Przy tych danych za wiele Ci nie pomogę. Potrzebuję Net-loga i pewnie jeszcze OTL: https://www.fixitpc.pl/topic/61-diagnostyka-ogolne-raporty-systemowe/ Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 19 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Net-loga twierdzi, że na 99% problem leży po stronie dostawcy. + Dostawcą interntu jest Spółdzielnia mieszkaniowa --> tyle wiem Pod sieć mam tylko podpięty 1 komp łaczenie przez modem. Również skłaniałbym się ku temu, że wina jest po stronie dostawcy. Ktoś jeszcze pewno ma u nich net, pytałeś czy mają podobny problem? Kiedyś miałem podobny przypadek. Po 22-giej otwierali porty na p2p i równocześnie ograniczali transfer bo sieć padała - ale w sumie to najbardziej u mnie ping wzrastał (co było najbardziej odczuwalne na grach online). Ale to było kilka lat temu, więc spodziewałbym się że takich numerów już nikt nie robi. BTW krig28, mógłbyś przeedytować post #4 i ubrać go w tagi (dopisać poniższe znaczniki)..., please? [ spoiler] w pierwszej linijce postu... [ /spoiler] przed zdaniem "Dostawcą interntu jest Spółdzielnia mieszkaniowa --> tyle wiem " Usuń zbędne spacje po [ Będzie mniej do przewijania. A tak wogóle wszystko co mnie interesowało zawarłeś w zacytowanych wyżej zdaniach. Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 19 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2011 (edytowane) 3 pierwsze testy są wykonane z xp 3 następne spod win 7 net-log.txt OTL.Txt Extras.Txt net-log win7.txt Extras win7.Txt OTL win7.Txt Edytowane 19 Czerwca 2011 przez picasso Posty połączone. Proszę używać funkcji Edytuj. //picasso Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Windows XP: - zainstaluj Service Pack 3 Uruchom wiersz poleceń i wpisz (po każdym enter i czekasz na wykonanie polecenia): netsh int ip reset reset.log netsh firewall reset Potem uruchom ponownie komputer. Windows 7: Potem uruchom wiersz poleceń i wpisz (po każdym enter i czekaj na wykonanie komendy): netsh int ip reset reset.log netsh advfirewall reset Potem restart komputera. ------------------------------------------------------------------------- Widać słabą jakość sieci Twojego dostawcy i to najprawdopodobniej jest przyczyną Twoich problemów. Proponuję się zwrócić z usterką bezpośrednio do ISP. Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 20 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Internet prawdopodobnie dostarcza telewizja kablowa, więc możesz u nich spytać o szczegóły techniczne. Telefon znajdziesz na stronie spółdzielni = http://www.gsm-grodzisk.pl/biuro-zarz-tel-kablowa = spytać nie zaszkodzi. Tak na marginesie, zależy jak masz sformułowaną umowę, bo z reguły jest to "możliwość" transferu (w Twoim przypadku) do 4 Mb/s, tzn. nie jest to gwarantowana szybkość. Więc z tego punktu widzenia, niby wszystko jest OK. Przepisy mają się dopiero zmienić... = Internet działa wolniej niż w umowie? Nie zapłacisz abonamentu. = http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/511596,bedzie_gwarancja_predkosci_internetu.html Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Widać słabą jakość sieci Twojego dostawcy i to najprawdopodobniej jest przyczyną Twoich problemów. Proponuję się zwrócić z usterką bezpośrednio do ISP. Pierwsze co zrobiłem jak zauważyłem pogorszenie jakości połaczenia to zgłośiłem reklamacje lecz Admin nie widzi żadnego problemu. Złoże ponownie reklamacje najlepiej na podstawie testu Net log tylko jak mu to prześle czy Admin bedzie potrafił wyłapać problem i ewentualnie go naprawić? A może najlepiej było by mu napisać co jest zle - tylko ja się na tym nie znam wiec prosił bym abyś mi wskazał jakie parametry są złe <na co sie powoływać> Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 tylko jak mu to prześle czy Admin bedzie potrafił wyłapać problem i ewentualnie go naprawić? Mam nadzieję, że tak. Niestety możesz też trafić na admina, który się zupełnie na tym nie zna, a miałem okazję (nie powiem: przyjemność) kilku takich spotkać. Jeśli zaś chodzi o to, co jest źle: - wysoki ping do najbliższego urządzenia dostawcy, - słaba jakość połączenia (gubienie pakietów; widać na wynikach polecenia pathping), - częste przerwy w połączeniu, w logu widoczne jako "gwiazdki", - obniżenie prędkości połączenia z Internetem. A tak na marginesie... 3oo - spoiler dla trzech linii tekstu? Sam przycisk i belka pod nim mają tak gdzieś szerokość 1,5 wersu. Przecież wtedy staje się to jeszcze mniej czytelne... Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 20 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 napisałem reklamacje, ciekawe co odpisze Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 20 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 A tak na marginesie... 3oo - spoiler dla trzech linii tekstu? Sam przycisk i belka pod nim mają tak gdzieś szerokość 1,5 wersu. Przecież wtedy staje się to jeszcze mniej czytelne... Ale za to jaka frajda. Ukryłem mniej istotną część. Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Witam ponownie, w końcu dostałem odpowiedz od admina: Ja nie widzę problemów w przysłanych przez Pana logach logach. Proszę o nastepujące testy w problematycznych godzianch: proszę o wykonanie testów jednoczesnie: ping -n 1000 217.97.245.1 ping -n 1000 80.51.186.2 ping -n 100 www.onet.pl Proszę o wyjasnienie co tak naprawde dziala źle, czy problem jest w tym że strona na ktorej bada pan przeplywnosc lacza wyswietla mniej niz pan ma podpisane na umowie ?? Czy jest jest jakis inny problem ?? Jeszcze raz podkresle ja nie widze problemow na Panskim laczu, nikt wiecj nie zglasza problemow. admin W załączeniu przesyłam nowy log proszę o sprawdzenie i opisanie które parametry są złe ---> tak abym mógł konkretnie odpisać adminowi. net-log26,06.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 czy problem jest w tym że strona na ktorej bada pan przeplywnosc lacza wyswietla mniej niz pan ma podpisane na umowie ?? Tak. To jest problem. Czy jest jest jakis inny problem ?? Oczywiście. Te same, co podałem poprzednio. Nie jestem w stanie tego dokładniej opisać. Jeśli Twój admin nie widzi problemu albo nie rozumie tak prostego opisu, to problem ten znajduje się w jego biurze pomiędzy krzesłem a klawiaturą. W załączeniu przesyłam nowy log proszę o sprawdzenie i opisanie które parametry są złe ---> tak abym mógł konkretnie odpisać adminowi. Dokładnie, to co poprzednio. Następuje gubienie pakietów. Statystyki widoczne przy okazji pathping. W wyniku czego... Połączenie się rwie. To jest przedstawione jako "Upłynął limit czasu żądania" w poleceniu ping oraz gwiazki w tracert i pathping. A z tego i poprzedniego powodu... Szybkość połączenia jest niższa od tej wpisanej na umowie. SpeedTest.pl jest wiarygodnym źródłem i, przynajmniej dla mnie, stanowi podstawę do reklamacji. Przedstaw jeszcze, proszę, wyniki przesłanych Ci przez admina poleceń. Mogę Ci zredagować wiadomość do admina, ale prosiłbym w takim przypadku o przesłanie Twojej korespondencji z nim, gdyż chcę wiedzieć, czego się szczególnie uczepić. Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Przedstaw jeszcze, proszę, wyniki przesłanych Ci przez admina poleceń. super dzięki za pomoc jak zrobię testy od razu je prześle do ciebie Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 27 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2011 Spoko, nie ma sprawy. Cóż... wydaje mi się, że Twój admin nie zna możliwości przekierowania danych w Wierszu poleceń, dlatego proponuję Ci trochę zmodyfikowaną wersję tego, co on podał: echo ping -n 1000 217.97.245.1 > %SystemDrive%\cmd_log.txt ping -n 1000 217.97.245.1 >> %SystemDrive%\cmd_log.txt echo ping -n 1000 80.51.186.2 >> %SystemDrive%\cmd_log.txt ping -n 1000 80.51.186.2 >> %SystemDrive%\cmd_log.txt echo ping -n 100 www.onet.pl >> %SystemDrive%\cmd_log.txt ping -n 100 www.onet.pl >> %SystemDrive%\cmd_log.txt notepad %SystemDrive%\cmd_log.txt Wrzuć to do Notatnika, zapisz gdziekolwiek jako dowolna_nazwa.bat (takie rozszerzenie jest konieczne, do poprawnego działania!) i uruchom ten plik. Potem pojawi Ci się okienko Wiersza poleceń, będzie działać kilkanaście minut, nie wyłączaj go w tym czasie. Po zakończeniu działania otworzy się automatycznie Notatnik w gotowymi wynikami tych komend. Jego zawartość wrzuć na forum i prześlij adminowi. Trochę poza tematem: Te dziwne znaczki większości i procenty, to odpowiednio symbole przekierowań danych i zmienne środowiskowe. Od roku próbuję to dokładnie opisać, a tekst wrzucić na forum, niestety albo zupełnie nie mam czasu, albo w ogóle mi się nie chce, co jest jeszcze gorszym zjawiskiem od tego pierwszego. Początki opisu można znaleźć TUTAJ. Z góry przepraszam za fatalny wygląd strony, przypominający lata 90. w sieci, jednak powody dlaczego to tak wygląda są niemalże identyczne, jak w przypadku wspomnianego opisu. Zrobiłem sobie nowy projekcik layoutu i będę go niedługo wrzucał, więc już coś drgnęło... Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Hej mam już zrobione te testy wiec przesyłam do analizy + filmy z testów na speed test. Rozmowę z Adminem prześle wiadomością prywatną cmd_log 29.06 godzina 4 rano.txt cmd_log28.06 godzina 3 rano.txt Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2011 Fajnego masz admina. Ale najgorsze jest to, że ma rację. Praktycznie żadna firma nie da w umowie gwarancji na szybkość połączenia. UKE chce to zmienić, ale zmiana przepisów to kwestia miesięcy, może lat... Jak się zaczną problemy: Wejdź przez przeglądarkę pod adres ftp://ftp.icm.edu.pl i pobierz dowolny duży plik. Zrób screena z prędkością pobierania i przedstaw na forum oraz wyślij adminowi. Oczywiście wynik ma być daleki od ideału. Wyślij adminowi linki do tych filmików, tam doskonale widać, że jest problem. Jeśli kwestionuje ich wiarygodność, to sprawdź jeszcze poprzez http://speedtest.net Po tych komendach, co dostałeś do wykonania od Admina nie widać wielkich opóźnień, dlatego proponuję wykonać ten test w momencie, kiedy będzie bardzo obciążone łącze i w chwili, kiedy wszystko będzie dobrze działać. To powinno wystarczyć... Masz może router? Wykonaj jeszcze komendę: ping -n 100 80.51.186.1 > C:\ping_log.txt Potem skopiuj zawartość pliku C:\ping_log.txt i wrzuć na forum oraz wyślij adminowi. Odnośnik do komentarza
krig28 Opublikowano 1 Lipca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 witam ponownie, narazie sprawę sobie odpuściłem bo jakość połączenia się trochę poprawiła. Dziękuję wszystkim za okazaną pomoc i poświęcony czas, pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza
DawidS28 Opublikowano 1 Lipca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2011 W takim razie zamykam temat jako rozwiązany. Jeśli byłyby jeszcze jakieś problemy, to proszę o kontakt na PW. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi