jareo Opublikowano 8 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Witam wszystkich. Mam na kompie Windows Vista Business i problem z kontem usera na prawach admina. Otóż w systemie rozjechały się ustawienia kont i przy uruchamianiu się systemu i pokazaniu ekranu na które konto chcemy się zalogować nie ma tego konkretnego. W Trybie Awaryjnym też nie było konta Administratora ale udało mi się je uruchomić z porady link: https://www.fixitpc.pl/topic/1231-zdegradowani-administratorzy/ Po zalogowaniu się przez specjalnego Admina wszedłem do katalogu Users i tam jest owo konto ze wszystkimi katalogami (Pulpit, Moje Dokumenty itp.) Teraz moje pytanie : Czy da się jakoś zmodyfikować rejestr żeby to konto było wyświetlane przy starcie systemu? Albo dodać gdzieś w rejestrze odpowiednią ścieżkę do tego katalogu z kontem? Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 8 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 przy uruchamianiu się systemu i pokazaniu ekranu na które konto chcemy się zalogować nie ma tego konkretnego. To może być przypadek braku przynależności grupowej. Dla porównania na XP: KLIK. Na Vista postępuje się analogicznie. Odnośnik do komentarza
jareo Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 (edytowane) Dodam że system jest w domenie ale konta są lokalnie. To chyba nie robi jakiejś większej różnicy w porównaniu z grupą roboczą? To może być przypadek braku przynależności grupowej. Dla porównania na XP: KLIK. Na Vista postępuje się analogicznie. No niestety ale to nie wypaliło. Ślad po koncie jest tylko w postaci katalogu w Users i nie ma o nim żadnego wpisu w rejestrze. A tutaj mógł bym co jedynie dodać jakieś konto które widzi system. Edytowane 8 Czerwca 2011 przez picasso Posty połączone. //picasso Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 8 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Używaj opcji "Edytuj", nie twórz serii. Posty łączę. Ślad po koncie jest tylko w postaci katalogu w Users i nie ma o nim żadnego wpisu w rejestrze. W jaki sposób sprawdzasz ów rejestr? Pokaż log z sid.vbs: KLIK oraz wynik komendy net users w cmd. . Odnośnik do komentarza
jareo Opublikowano 8 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2011 Tzn. w rejestrze w kluczu z kontami powinny być wpisy i nazwy kont. Tym się kierowałem szukając jakiegokolwiek wzmianki z nazwą konta. Daję loga ze skryptu i Screen z cmd. Dodam że tej nazwy konta o którą mi chodzi nie ma na obu plikach. ******************************************************************************** Lista kont, identyfikatorów SID i ścieżek dostępu. ******************************************************************************** Nazwa użytkownika : admin SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-1004 Katalog profilu : C:\Users\admin Nazwa użytkownika : Administrator SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-500 Katalog profilu : C:\Users\Administrator Nazwa użytkownika : Gość SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-501 Katalog profilu : Nazwa użytkownika : wicedyrektor SID : S-1-5-21-3236499088-4001312764-2327120964-1002 Katalog profilu : C:\Users\wicedyrektor ******************************************************************************** Odnośnik do komentarza
picasso Opublikowano 9 Czerwca 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Trzymając się wyników z net users + wyciągu SID z rejestru oraz Twojej wzmianki, że nie widzisz w wynikach tego konta, nie wygląda na to, że konto istnieje. Folder konta w C:\Users mógł pozostać na dysku po operacji usuwania konta, taki scenariusz uwzględnia nawet standardowe usuwanie konta, które przewiduje opcję zachowania plików na dysku. Proponuję po prostu stworzyć nowy profil i do niego przekopiować dane starego konta. Można też spróbować zrobić sztuczne połączenie nowego konta ze starym folderem: tworzysz nowe konto i je inicjujesz przez jednorazowe zalogowanie na nie, następnie wylogujesz się w sposób całkowity i z poziomu konta Administrator narzędziem Reprofiler łączysz nowe konto ze starym folderem. Trzecia opcja: ogólne Przywracanie systemu do stanu sprzed awarii kont. Odnośnik do komentarza
jareo Opublikowano 9 Czerwca 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2011 Proponuję po prostu stworzyć nowy profil i do niego przekopiować dane starego konta. Można też spróbować zrobić sztuczne połączenie nowego konta ze starym folderem: tworzysz nowe konto i je inicjujesz przez jednorazowe zalogowanie na nie, następnie wylogujesz się w sposób całkowity i z poziomu konta Administrator narzędziem Reprofiler łączysz nowe konto ze starym folderem. Trzecia opcja: ogólne Przywracanie systemu do stanu sprzed awarii kont. Też właśnie myślałem o zrobieniu nowego konta i przekopiowaniu do niego wszystkich danych. Ale chyba zrobię to łączenie konta z katalogiem po starym koncie bo wydaje mi się ciekawszym pomysłem . Tak że bardzo dziękuję za pomoc picasso i pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi