oogoniasty Opublikowano 14 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 witam od jakiegos czasu pojawiaja sie u mnie niebieskie ekrany i nie wiem czym sa spowodowane. komp nigdy nie jest obciazony, ogladam na nim jedynie filmy i slucham muzyki. otworzylem plik minidump programem Debugging Tools for Windows i oto co tam wyszlo: Microsoft ® Windows Debugger Version 6.12.0002.633 AMD64 Copyright © Microsoft Corporation. All rights reserved. Loading Dump File [C:\Windows\Minidump\051411-15366-01.dmp] Mini Kernel Dump File: Only registers and stack trace are available Symbol search path is: SRV*Ścieżka*http://msdl.microsoft.com/download/symbols Executable search path is: Windows 7 Kernel Version 7601 (Service Pack 1) MP (4 procs) Free x64 Product: WinNt, suite: TerminalServer SingleUserTS Built by: 7601.17592.amd64fre.win7sp1_gdr.110408-1631 Machine Name: Kernel base = 0xfffff800`0281d000 PsLoadedModuleList = 0xfffff800`02a62650 Debug session time: Sat May 14 09:11:02.734 2011 (UTC + 2:00) System Uptime: 0 days 16:38:51.201 Loading Kernel Symbols ............................................................... ................................................................ .................... Loading User Symbols Loading unloaded module list ..... ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* Use !analyze -v to get detailed debugging information. BugCheck 3B, {c0000005, fffff800028c8df3, fffff88003c8aa20, 0} Probably caused by : memory_corruption ( nt!MmCopyToCachedPage+223 ) Followup: MachineOwner --------- 0: kd> !analyze -v ******************************************************************************* * * * Bugcheck Analysis * * * ******************************************************************************* SYSTEM_SERVICE_EXCEPTION (3b) An exception happened while executing a system service routine. Arguments: Arg1: 00000000c0000005, Exception code that caused the bugcheck Arg2: fffff800028c8df3, Address of the instruction which caused the bugcheck Arg3: fffff88003c8aa20, Address of the context record for the exception that caused the bugcheck Arg4: 0000000000000000, zero. Debugging Details: ------------------ EXCEPTION_CODE: (NTSTATUS) 0xc0000005 - Instrukcja spod 0x%08lx odwo FAULTING_IP: nt!MmCopyToCachedPage+223 fffff800`028c8df3 8b7838 mov edi,dword ptr [rax+38h] CONTEXT: fffff88003c8aa20 -- (.cxr 0xfffff88003c8aa20) rax=0000000000000000 rbx=0000000000000000 rcx=0000000fffffffff rdx=fffff8000281d000 rsi=ffffffffffffffff rdi=fffffa8003db17e0 rip=fffff800028c8df3 rsp=fffff88003c8b400 rbp=fffff88003c8b440 r8=0000098000000000 r9=0000000006d76d48 r10=0000058000000000 r11=fffff88003c8b388 r12=fffff6fcc0058b38 r13=0000000000000000 r14=0000000000001000 r15=0000000000000000 iopl=0 nv up ei ng nz na pe nc cs=0010 ss=0018 ds=002b es=002b fs=0053 gs=002b efl=00010282 nt!MmCopyToCachedPage+0x223: fffff800`028c8df3 8b7838 mov edi,dword ptr [rax+38h] ds:002b:00000000`00000038=???????? Resetting default scope CUSTOMER_CRASH_COUNT: 1 DEFAULT_BUCKET_ID: VISTA_DRIVER_FAULT BUGCHECK_STR: 0x3B PROCESS_NAME: ekrn.exe CURRENT_IRQL: 0 LAST_CONTROL_TRANSFER: from 0000000000000000 to fffff800028c8df3 STACK_TEXT: fffff880`03c8b400 00000000`00000000 : 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 00000000`00000000 : nt!MmCopyToCachedPage+0x223 FOLLOWUP_IP: nt!MmCopyToCachedPage+223 fffff800`028c8df3 8b7838 mov edi,dword ptr [rax+38h] SYMBOL_STACK_INDEX: 0 SYMBOL_NAME: nt!MmCopyToCachedPage+223 FOLLOWUP_NAME: MachineOwner MODULE_NAME: nt DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP: 4d9fdd5b STACK_COMMAND: .cxr 0xfffff88003c8aa20 ; kb IMAGE_NAME: memory_corruption FAILURE_BUCKET_ID: X64_0x3B_nt!MmCopyToCachedPage+223 BUCKET_ID: X64_0x3B_nt!MmCopyToCachedPage+223 Followup: MachineOwner --------- prosze o pomoc Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 14 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2011 Probably caused by : memory_corruption ( nt!MmCopyToCachedPage+223 ) Zacznij od testu pamięci przy pomocy KLIK. Podaj szczegółowe dane konfiguracji kompa (sprzętowe + temperatury z naciskiem na zasilacz jeżeli to nie jest lapek) korzystając np z HWInfo32. Raczej obstawiam problem z hard niż z soft. Odnośnik do komentarza
oogoniasty Opublikowano 15 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 plyta: asus p5k se/epu - temp 35-37 procek: Intel Core 2 Quad Q9300 2.5 ghz - temp 45-60 grafa: GIGABYTE RADEON HD 5770 1GB - temp 35-40 pamiec: kingston 2x2gb dual dysk: 500gb samsunga - temp 37-40 auxiliary - 23-25 zrobilem test tym programem memtest86+ i po ponad 2 godzinach dzialania nie znalazl bledow wiec to chyba nie ramy? Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 15 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2011 Przeczytaj to: http://www.fixitpc.p...rsc-informacji/ i zobacz czy nie jest na czarnej liście. Pokaż SMART dysku z CrystalDisk. Pokaż obrazek z Menadżera Urządzeń. Czy BSODy pojawiają się po włączeniu kompa czy po jakimś czasie? Odnośnik do komentarza
oogoniasty Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 (edytowane) zasilacz mam Chiefteca 500W blue screeny pojawiaja sie w roznych momentach, czasem zaraz po wlaczeniu kompa, innym razem jak ogladam film a niekiedy jak nawet nie ma mnie przy kompie. odpalilem ten crystaldisk i tam chyba cos jest nie tak: Edytowane 28 Maja 2011 przez picasso Zbędne załączniki z Menedżera zadań (padła prośba o Menedżer urządzeń) usuwam. Zrzut Crystal zaktualizowany. //picasso Odnośnik do komentarza
3oo Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 2 godziny to może być za mało. Najlepiej zapuść test na noc, po czasie trwania testu zorientujesz się czy nastąpił reset. CPU-Z = http://www.cpuid.com/softwares/cpu-z.html = możesz pobrać wersję bezinstalacyjną. Pokaż zrzuty zakładek CPU, Memory i SPD. Tych dwóch ostatnich dla obu kości. Możliwe, że problem dotyczy ustawień napięć pamięci. To co widać ze S.M.A.R.T.-u może powodować niestabilność, ale czy aż taką to mam wątpliwości. Zrób jeszcze skan (nie s.m.a.r.t.) MHDD i zapodaj fotkę. https://www.fixitpc.pl/topic/141-mhdd-podstawowa-instrukcja-obslugi/ BTW Screen ze S.M.A.R.T.E.M. to mógłbyś dać taki, żeby widać było całą ostatnią kolumnę. A profilaktycznie sprawdziłbym stan kondensatorów zasilacza, czy nie są napuchnięte bądź wylane. Jak nie powinny wyglądać znajdziesz w linkowanym wcześniej temacie o zasilaczach. Odnośnik do komentarza
oogoniasty Opublikowano 16 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 zasilacz sprawdzilem i jest chyba ok zrobilem screeny z cpu-z i poprawiony screen z crystaldisk: a jesli chodzi o MHDD to zaraz sie za to zabiore i potem podam jak wyszlo EDIT: zrobilem ten skan w mhdd i znalazlo 1 error Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 16 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2011 Masz 1 uszkodzony sektor (MHDD - UNC) + info ze Smarta o niestabilnych. Sposoby naprawy masz opisane TU. Ale bądź ostrożny - zresztą Autor ostrzega. 1. Pokaż obrazek z Menadżera Urządzeń. 2. Zobacz czy w trybie awaryjnym również masz problem. 3. Sprawdź to również na czystym rozruchu. 4. Spróbuj wymienić kabel SATA (one są liczone na 50 rozłączeń - pewnie tyle nie zrobiłeś ale to dla podkreślenia trwałości). Odnośnik do komentarza
oogoniasty Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 problem rozwiazany. usunolem bad sektor hdd regeneratorem i wszystko wrocilo do normy. dziwne ze taka mala nieprawidlowosc robila blue screena. btw dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza
wieslaw531 Opublikowano 20 Maja 2011 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2011 Słyszałem bardzo złe opinie o regeneratorze. Nie używałem dotychczas. Nie wiem czy nie narobiłeś sobie dodatkowych problemów. Podawałem Ci linka do obsługi MHDD i z tego co wiem to on powinien być użyty. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi