Skocz do zawartości

25-04-2025 | Zacinanie się całkowite komputera - podejrzenie: umierający dysk twardy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na moim komputerze w pracy od czasu do czasu zawiesza się całkowicie komputer podczas pracy i jedyną opcją na odblokowanie go to restart, nie wiem dlaczego tak się dzieje, podejrzewam powolne umieranie dysku twardego - tylko nie wiem jak to sprawdzić.

W załączniku dołączam logi.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

Addition.txt Shortcut.txt FRST.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Pobierz darmowy program Crystal Disko Info, możesz pobrać wersję do instalacji lub przenośną. Po uruchomieniu programu, powiększ jego okno, tak aby były widoczne w nim wszystkie parametry dysku twardego. Zrób screen tego okna i pokaż je na forum. Zobaczymy w jakim stanie masz dysk twardy.

Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym.

 

Spoiler

Start::
CreateRestorePoint:
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate: Ograniczenia <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-2458606494-2897796702-3389535095-1001\...\Run: [SmartRAM] => "D:\PROGRAMY\ASC\Advanced SystemCare\Suo10_SmartRAM.exe" /m (Brak pliku)
HKU\S-1-5-21-2458606494-2897796702-3389535095-1001\...\Policies\Explorer: [NolowDiskSpaceChecks] 1
Task: {94111EB2-0934-4162-B204-54FCD2D4E623} - System32\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask => C:\Windows\explorer.exe [5960480 2025-04-23] (Microsoft Windows -> Microsoft Corporation)
Task: {91939A1B-350C-4F72-9686-6384E6B71315} - System32\Tasks\Mozilla\Firefox Default Browser Agent 57E06CE4699630D => D:\PROGRAMY\Firefox64\default-browser-agent.exe [34880 2025-04-16] (Mozilla Corporation -> Mozilla Foundation) <==== UWAGA
FCheck: C:\WINDOWS\SysWOW64\version_IObitDel.dll [2024-08-21] <==== UWAGA (zerobajtowy plik/folder)
C:\Users\Administrator\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk
C:\Users\Andrzej K\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk
C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk
C:\Users\MSSQLSERVER\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk
C:\Users\A101\Favorites\AmazonBrowserBar.url
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2458606494-2897796702-3389535095-1001_Classes\CLSID\{75354390-36d0-51ee-3310-76a90d52e81c}\localserver32 -> "D:\PROGRAMY\DiskDrill\DD.exe" -ToastActivated => Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive1] -> {BBACC218-34EA-4666-9D7A-C78F2274A524} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive2] -> {5AB7172C-9C11-405C-8DD5-AF20F3606282} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive3] -> {A78ED123-AB77-406B-9962-2A5D9D2F7F30} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive4] -> {F241C880-6982-4CE5-8CF7-7085BA96DA5A} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive5] -> {A0396A93-DC06-4AEF-BEE9-95FFCCAEF20E} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} =>  -> Brak pliku
ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} =>  -> Brak pliku
FirewallRules: [{B1646EAE-1601-4633-BB24-00BEBBBCD185}] => (Allow) D:\PROGRAMY\Firefox64\firefox.exe (Mozilla Corporation -> Mozilla Corporation)
FirewallRules: [{C3B50FD0-0EB0-49B8-8D79-3D313F57A758}] => (Allow) D:\programy\andwon\wondershare\dr.fone data recovery\drfonetoolkit.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{69512A72-3551-4C3C-A4F4-AB339603CBBB}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\android-data-recovery_11724238548029627001.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{C43B58C7-E5A1-451B-BA80-8D6A92EA4D92}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\android-data-recovery_11724238548029627001.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{D79C292A-C028-4859-8580-E361DEBE62B4}D:\programy\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe] => (Allow) D:\programy\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{EE48E2E1-9769-493B-9F2E-FAB39463A70A}D:\programy\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe] => (Allow) D:\programy\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{EA7A0B6C-2F93-4C7D-B9A4-546D23DE6E85}C:\users\a101\downloads\platform-tools-latest-windows\platform-tools\adb.exe] => (Allow) C:\users\a101\downloads\platform-tools-latest-windows\platform-tools\adb.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{78CAA928-FC81-4EE2-9821-F200C11B3BD9}C:\users\a101\downloads\platform-tools-latest-windows\platform-tools\adb.exe] => (Allow) C:\users\a101\downloads\platform-tools-latest-windows\platform-tools\adb.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{2E27440A-441F-4BAA-9672-93221E466A0B}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\reiboot_11724247519464345302.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{973E5FB5-460B-4969-B1E7-4EEC303F8D3F}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\reiboot_11724247519464345302.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{EB96F41B-E335-44ED-BE96-E83DFE6C2B91}] => (Allow) D:\programy\szit\wondershare\dr.fone - data recovery (ios)\drfonetoolkit.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{E58C8A9E-E22E-4043-AAF6-CEF5FB06CE00}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\android-data-recovery_11724238998092929199.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{83A67D5C-0842-41FA-8120-29AA6D210B7D}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\android-data-recovery_11724238998092929199.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{C2004838-C35D-4368-806C-E4A75B9DAB01}C:\program files (x86)\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe] => (Allow) C:\program files (x86)\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{465E0115-8BED-4857-BA1C-CF250B76C93E}C:\program files (x86)\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe] => (Allow) C:\program files (x86)\ultfone\ultfone android data recovery\android data recovery.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{6D917848-91AF-404D-B66B-1F378556A217}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\AnyDesk_Custom_Client.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{8DFEDF4E-D9DB-478F-8CD6-386001094822}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\AnyDesk_Custom_Client.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{58E4B86F-366A-411A-92D8-48C63F8FBAEE}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\AnyDesk_Custom_Client.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{CAEBBA7D-8F14-48B4-A37A-71F5DD32AE0C}] => (Allow) C:\Users\A101\Downloads\AnyDesk_Custom_Client.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{FBF93389-B750-46E2-8830-2C126F6B299E}] => (Allow) C:\Users\A101\AppData\Local\Temp\Anydesk.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{1DE16F15-DAEB-4C20-BA9C-DA53BAA4421F}] => (Allow) C:\Users\A101\AppData\Local\Temp\Anydesk.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{1AD376FA-AD38-438B-87B6-7C53F1E1206B}] => (Allow) C:\Users\A101\AppData\Local\Temp\Anydesk.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{B113BB22-9258-4546-B92F-CDC7130C03F9}] => (Allow) C:\Users\A101\AppData\Local\Temp\Anydesk.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{C2418F10-D2E3-4F28-A253-B61F42EF4161}C:\program files\mozilla\mozilla vpn\mozilla vpn.exe] => (Allow) C:\program files\mozilla\mozilla vpn\mozilla vpn.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{D1CE0042-C995-42B8-933C-4939AFD5AC0E}C:\program files\mozilla\mozilla vpn\mozilla vpn.exe] => (Allow) C:\program files\mozilla\mozilla vpn\mozilla vpn.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{FABF913C-FCAF-419B-9A80-B6E66635A332}D:\programy\viwizard spotify music converter\spotify music converter.exe] => (Allow) D:\programy\viwizard spotify music converter\spotify music converter.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{C4F29C42-B428-47D2-8EA9-4DDA3D3981F6}D:\programy\viwizard spotify music converter\spotify music converter.exe] => (Allow) D:\programy\viwizard spotify music converter\spotify music converter.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{928D319C-4EA1-4175-860C-211B8B2DAE78}D:\programy\audfree spotify music converter\spotify music converter.exe] => (Allow) D:\programy\audfree spotify music converter\spotify music converter.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{5AB3F2DD-D283-41AE-ABF0-D5CD1421AB57}D:\programy\audfree spotify music converter\spotify music converter.exe] => (Allow) D:\programy\audfree spotify music converter\spotify music converter.exe => Brak pliku
EmptyTemp:
End::

Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu!

W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix). Pokaż raport  "fixlog.txt", który otrzymasz po restarcie komputera. Pobierz dodatkowo "Malwaresbytes" . Przeskanuj nim komputer, usuń jeśli coś zostanie jeszcze wykryte i pokaż raport. Pobierz też darmowy "ADWCleaner" i tak samo, skanowanie, usuwanie jeśli coś zostanie wykryte, pokaż raport z usuwania.

Odnośnik do komentarza

W "FRST" wszystko zrobione, w "Malwaresbytes" też. Dyski twarde są OK. Co do wieszania się jeszcze, to uaktualnij system, wszystkie łatki, sam system też dobrze by było uaktualnić do wersji 23H2. Dalej aktualizacja wszystkich sterowników, tu możesz je pobrać ręcznie ze strony producentów podzespołów, lub zobaczyć darmowy program do tego celu "DriverCloud" czy "Snappy Driver instaler". A co z temperaturami? Sprawdzałeś je podczas normalnej pracy i obciążenia, np. podczas gry?

Zrób jeszcze naprawę bibliotek systemowych w "Wierszu poleceń", uruchom go przez naciśniecie skrótu:

Win +R

W pole uruchamianie wpisz "cmd" i zatwierdź "OK" lub "Enterem" na klawiaturze. Wpisz komendę, lub skopiuj i wjklej:

sfc /scannow

Zatwierdź "Enterem" do wykonania.

Po wykonaniu naprawy wpisz jeszcze komendę lub skopiuj i wklej:

DISM /online /C1eanup-1mage /RestoreHea1th

Zatwierdź "Enterem".

 

Odnośnik do komentarza

Nie mogę go uaktualnić do 23H2, bo to komputer firmowy, nie ma licencji na Win11 i poza tym jest on za słaby na Win11 i nie przepuści nawet instalacji.

Zaraz sprawdzę aktualizację sterowników.

Temperatur nie sprawdzałem, ale zaraz je sprawdzę za pomocą np. AIDA64 i dam tutaj znać podczas zwykłej pracy - jest to komputer firmowy, więc nie ma nim żadnych gier, ani nie jest on do grania.
Zrobię to co napisałem o naprawie bibliotek systemowych i dam tutaj całe info jak skończy się wszystko robić.
Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...