oltomek Opublikowano 27 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Lutego (edytowane) Witam, mam laptopa DELL Precision 7510, kupiony lata temu jako poleasingowy. Od pewnego czasu zaczął zacinać, wieszać na kilka minut itp. W dzienniku Zdarzeń zauważyłem wiele problemów z dyskiem. Sprawdziłem CHKDSK, brak problemów. Cristal Disk nie zgłasza problemów. Ale dziwnie wyświetla, brak temperatury, 100% dobry a przecież kilka lat używany, więc powinno być raczej 98% czy coś takiego. Przeczytałem, że ten dysk TEAM TM8PS7512G to kiepski sprzęt, ale sklep taki włożył przy sprzedaży, gdybym wiedział... Kupiłem nowy SSD Lexar NM620 1 TB M.2 2280 PCI-E, zainstalowałem Macrium Reflect (darmowy, wiele dysków już nim klonowałem) i niestety nie daje rady, pojawia się Błąd 9 Read failed 23 Błąd danych CRC. Pytanie, jak to ugryźć, jak go sklonować. Co ciekawe od kilku dni nie wiesza się w ogóle, pracuję na nim, oglądam filmiki, pracuję na rożnych programach i naprawdę trudno byłoby ię zorientować że coś nie tak z nim, gdyby nie te przycięcia które pojawiają się czasem. W HD Tune też Health jest OK, Quick Scan OK, ale jak daję Error Scan to pojawiają się czerwone bloki. Nie doszedłem do końca, po kilku minutach skończyłem, jak zobaczyłem kilka czerwonych bloczków. Myślałem, że skoro Windows odpala, wszystko chodzi to nawet jak są jakieś uszkodzone bloki to system przeniesie dane z nich do dobrych, tamte ukryje i wtedy można sklonować pomijając te złe. ALe widać że to tak nie działa, a nie znam się na tym jakoś bardzo. Da się coś zrobić, żeby uratować system ? Instalacja od nowa to męczarnia, przez wiele lat mam poinstalowane programy, aktywowane (np Office) i może być trudno to wszystko od nowa poustawiać. Pozdrawiam, Tomek Edytowane 27 Lutego przez oltomek Zmiana zdjęć Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 28 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Lutego Może być tak, że na oko wygląda wszystko z dyskiem OK, ale jest problem i podczas klonowania wywala Ci błąd. "HD Tune" pokazuje na teście powierzchni dysku uszkodzone sektory, więc to może być to. Programy do klonowania, cóż, nie są doskonałe i czasami trzeba popróbować z różnymi. Ja też czasem mam różne problemy, jak mi znajomi dają dyski do sklonowania. Czasem muszę kombinować z aplikacjami do tego. Zobacz darmowy "NIUBI Partition Editor", jak nie da rady to zobaczyć " EaSeus Particion Master", z tym ze ten jest dobry, ale płatny, także musiałbyś poszukać apki na odpowiednich stronach z witaminką do niej. Odnośnik do komentarza
oltomek Opublikowano 1 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Marca Cześć, NIUBI nie dał rady, wyskoczył po kilku minutach błąd, nie mam screena ale coś z kopiowaniem plików. Znalazłem EaseUS Partition Master Pro 17.9, włączyłem klonowanie i szło bardzo długo, kilka godzin a na końcu napisał, że błąd klonowania, i nie podawał kodu. Nie widzę nigdzie dziennika zdarzeń, żeby zobaczyć jakieś szczegóły tej operacji. RObię na standardowych ustawieniach, nic nie zmieniam. Zrobiłem test powierzchni w tym EASUSIE, bo tylko takie narzędzie znalazłem i znalazł 90 wadliwych sektorów., screena daję. Nie może tego naprawić i sklonować? Masz jeszcze jakiś pomysł ? Dzięki. Odnośnik do komentarza
oltomek Opublikowano 2 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca Walczę dalej ale sam chyba nie dam rady... Jako, że nie znam się na tym, załączyłem CHKDSK /R do standardowej kontroli dysku, jak dla laika. Męczył kilkanaście godzin i niewiele zrobił. W dzienniku zobaczyłem, że pojawiło sie wiele wpisów typu "Read failure with status 0xc000009c at offset 0x1db371000 for 0x10000 bytes." a na końcu "0 KB in bad sectors." To o co chodzi ? Po tym dałem znowu klonowanie ale w jednym jak i drugim programie nie da rady. Jakby ktoś mnie naprowadził, co można zrobić żeby sklonować ten dysk i pracować spokojnie na nowym. Nie jest tak źle skoro pracuję na nim cały czas, nie ma Blue Screenów itp, czasem zwolni, kursor sie zatrzyma na kilkanaście sekund. Ale może byc coraz gorzej, cieszę się, że odkryłem ten problem, teraz wszystko sobie archiwizuję codziennie ale dysk do wymiany, najlepiej bez ponownej instalacji.... Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 2 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Marca Nie mam więcej pomysłów, można próbować jeszcze innymi programami... Ewidentnie masz dysk źródłowy uszkodzony i jest problem ze sklonowaniem tych uszkodzonych danych na nowy dysk. "Błąd odczytu z statusu 0xc000009c przy przesunięciu 0x1db371000 dla 0x10000 bajtów." Do tego wadliwe sektory 90... Ostatni pomysł mam taki, spróbować jeszcze, może się uda zrobić backup tego dysku, apka "EseAus Todo Backup" i potem ten backup próbować przywrócić na nowy dysk. Nie uda się to, stawiaj system na nowo, bo szkoda czasu i nerwów. Za późno czekałeś z tym To cud, że komp Ci jeszcze na tym dysku jakoś chodzi, zabezpieczaj też co ważne na tym dysku, bo paść może w każdej chwili. Tworzenie kopii zapasowej systemu Windows "EaseUS Todo Backup" , kopii danych, dysków i partycji. Odnośnik do komentarza
oltomek Opublikowano Niedziela o 22:10 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano Niedziela o 22:10 Wielkie dzięki za radę, udało się. Kopia dysku zrobiona za pomocą tego Easusa, pendrive startowy i później włożenie nowego dysku i odtworzenie kopii. Na razie wszystko działa, bez zwieszeń. Mam tylko wątpliwość, co tam się nie przegrało, bo jednak pewne pliki z tych uszkodzonych sektorów się nie przegrały dobrze. Zaktualizowałem kilka programów, sterowników które mogłem, zakładam, że wtedy pliki się nadpiszą dobre, gdyby były uszkodzone. W podglądzie Zdarzeń już nie występują błędy dysku jak wtedy. Jakieś drobne inne są ale przyglądam się temu. Żeby sprawdzić pliki systemowe dałem komendę SFC /scannow i wyszło, że niektóre pliki są uszkodzone ale nie można ich naprawić. Dałem też DISM /online /Cleanup-image /Restorehealth i tutaj wynik to: The source files could not be found. Czy jest jakiś sposób, żeby uzupełnić, nadpisać wszystkie pliki systemowe prawidłowymi ? Nie może jakiś program (Windows Update?) pobrać brakujące/uszkodzone pliki z internetu ? Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano Niedziela o 23:03 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Niedziela o 23:03 Tu ciężko coś powiedzieć, bo nie wiem o jakich plikach mowa? Czy tylko systemowe? Testuj na razie system, zobacz, jak wszystko chodzi. Naprawę ewentualnie można zrobić przez instalacje, naprawczą systemu bez formatowania. Możesz jeszcze zobaczyć darmowy program "SFCFix" do naprawy. Zrób tylko wcześniej "Punkt przywracania" systemu. Odnośnik do komentarza
oltomek Opublikowano Poniedziałek o 22:51 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano Poniedziałek o 22:51 Dzięki, tutaj nie poszło jak należy. Pop pierwsze to system nie miał żadnych punktów przywracania - to normalne ? Zrobiłem własny, ale Windows zawsze robił swoje punkty przy każdej aktualizacji. Uruchomiłem ten program ale po kilku minutach napisał, że nastąpiło nieoczekiwane zwieszenie programu i czy może wysłać zrzut do producenta w celu wyjaśnienia itp. Później za każdym razem jak próbowałem to to samo. Czyli gdzieś jest jakiś problem, ale na razie nie do zauważenia, komputer chodzi bez zarzutu. Ale z tylu głowy będę miał zawsze że coś się czai za rogiem... Raczej z tym już nic nie zrobimy ? Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano Wtorek o 16:17 Zgłoś Udostępnij Opublikowano Wtorek o 16:17 A próbowałeś jeszcze odpalić program z uprawnieniami administratora? Powiedź mi, jaką masz wersje systemu? Bo problem może rozwiązać też jej uaktualnienie do nowszego wydania. Odnośnik do komentarza
oltomek Opublikowano Wtorek o 20:30 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano Wtorek o 20:30 Tak, z uprawnieniami administratora. Za pierwszym razem coś tam robił, punkt po punkcie ale skończył takim ekranem. Teraz jak daję od razu daje taki ekran, po tym wstępie gdzie trzeba potwierdzić kilka rzeczy. Windows 10 Pro 22H2 19045.5608 Windows Feature Experience Pack 1000.19061.1000.0 Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 6 godzin temu Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 godzin temu Spróbuj uaktualnić Windows 10, pobierz najnowsza wersje oprogramowania, zrób nośnik instalacyjny i z poziomu działającego Windows zrób reinstalacje (uaktualnienie). Bez formatowania. Jedynie taką radę mam jeszcze. Można ewentualnie jeszcze spróbować opcję DISM ze wskazaniem obrazu systemu. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się