Skocz do zawartości

Utraty połączenia, niestabilna sieć


defto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od jakiegoś czasu a mianowicie od przeprowadzki po inny adres mam problemy z internetem. Zaczęło się rok temu od randomowego wieczornego skakania pingu do 5k na discordzie. W losowym momencie wywalało ping w górę do wspomnianych 5k na ok. 30 sec po czym spadał do normy na kolejne parę sekund żeby znowu wywalić w górę i tak przez 1-2 min. Działo się tak w odstępach ok 4min. Zaskakujące było to że wyglądało to szablonowo zawsze w tych samych odstępach czasowych. Co ciekawe tka działo się tylko podczas korzystania z aplikacji. W przypadku odpalenia discorda na przeglądarce wszystko zawsze działało prawidłowo. Dostawca zwalił winę na servery discorda ale to bzdura... z tym problemem męczę się do dziś.

 

Z kolei nowy objaw pojawił się parę miesięcy temu. Mianowicie (tym razem totalnie losowo) wywala połączenie/internet co jakiś czas na krótką chwilę. Czasem raz, czasem kilka razy z rzędu. Przerwa w połączeniu to zazwyczaj jakieś 5-15sec. Przez jakiś czas spokój i potem znowu. Czasem przez praktycznie cały dzień potrafi być spokój ale nie ma dnia żeby problem się nie pojawił. Najczęściej chyba wieczorem i w nocy ale może tak mi się wydaje bo wtedy najczęściej korzystam z internetu.

 

Co do działań jakie podjąłem w celu namierzenia przyczyny:

- podczas zerwania połączenia na pc podpiętego po kablu internet po wi-fi na laptopie działał normalnie.

- Podpiąłem laptop w miejsce stacjonarki tym samym kablem i nie wykryło mi przez ~12h żadnego przerwania ale czasem potrafi przez dłuższy czas nie wywalać.

- Dlatego podpiąłem innym kablem laptopa w slot nr1 na modenie (ten w który był wcześniej wpięty pc) a pc pod wejście nr2 dotychczasowym kablem i zostawiłem na ponad dobę. Na ping ploterze pojawiły się przerwy na jednym i na drugim urządzeniu. Czasem w tym samym czasie a czasem niezależnie. Generalnie więcej tego było na pc.

 

Nie mam pojęcia co może być przyczyną i gdzie jej szukać. Wiem na pewno, że dostawca mi nie pomoże bo zgłaszałem problem kilkukrotnie i oni zawsze widzą, że "żadnych przerw w połączeniu nie widzą".

Może ktoś jest w stanie podpowiedzieć jak dalej szukać przyczyny?

 

Poniżej załączam ss'y z ping plotera.

Zapis z pc: 

https://ibb.co/tskvNCc
https://ibb.co/NTq0Zph
https://ibb.co/2K88HF2
https://ibb.co/v1CrkZq
https://ibb.co/RHq3t9G
https://ibb.co/rFvmpbQ
https://ibb.co/BzRVgKw

 

Zapis z laptopa:

https://ibb.co/vxn4xsH
https://ibb.co/ynNPqK1
https://ibb.co/n8qPb3S
https://ibb.co/Kh2MXdx
https://ibb.co/N2CHpdh
https://ibb.co/6bL45P7

 

 

 

Dziękuje za każdą pomoc.

 

image.png image.png

HWMonitor.txt

zawansowane właściwości.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Jakiego masz dostawce internetu? Jakie są jego parametry od dostawcy? Nie wiem, czy coś tu się da z tym zrobić, bo z tego co opisujesz, to ewidentnie będzie to raczej wina internetu po stronie dostawcy.

 Tutaj najlepszym testem byłoby się podłączyć do innej sieci, innego dostawcy i sprawdzić jak wszystko śmiga. Może też być winny modem, jak jest możliwość to niech dostawca, wymieni go na inny. Wymień też kabel połączeniowy z komputerem, wiem z doświadczenia ze jak coś z kablem jest nie tak, to także potrafią być klocki, słaby internet, nie w parametrach, w jakich powinien być, lub przerywanie połączenia. Kup najlepiej kabel GEN 6 i podmień, to nie jest jakoś specjalnie duży wydatek. Jeśli chodzi o Windows w kompie, to możemy zresetować protokoły sieciowe, sprawdzić co jest w systemie, wyczyścić ewentualnie. W tym celu zrób zestaw logów z "FRST", komplet trzech i pokaż tu na forum, wklejając pliki tekstowe jako załączniki.

Dobrze by było też zaktualizować sterowniki w komputerze, nie tylko do karty sieciowej, ale najlepiej wszystkie, głównie też do płyty głównej.

Odnośnik do komentarza

Dostawca to Toya.net (Łódzki dostawca), mój pakiet 300/30. Oni obsługują sieć kablem antenowym jeśli to ma jakieś znaczenie. Kabel Ethernet na linii modem:pc zamówiłem nowy, jak dojdzie to podmienię. Z przetestowaniem innego łącza będzie problem, bo jedyną opcje jaką mam to podłączenie pod USB zew odbiornika wi-fi i udostępnienie sobie internetu w ten sposób. Jeśli to ma jakiś sens to mogę spróbować.

 

Co do samego modemu, jeśli nie zadziała wymiana kabla i reset protokołów, oczywiście poproszę o jego wymianę.

Addition.txt Shortcut.txt FRST.txt

Odnośnik do komentarza

Niestety, ale zawsze jest ta sama sytuacja. Użytkownik twierdzi, że winny jest provider, a provider, że wszystko gra. Skoro problemów na laptopach nie ma, a przynajmniej ich nie zauważano, no to jest to jakiś trop. 

 

Na tym screenie: https://ibb.co/BzRVgKw   gubisz 10% pakietów do bramy (routera). Chyba za to nie ponosi winy Twój dostawca, prawda? Słabo się znam na sieciach, ale jeżeli jest jakiś problem z działaniem sieci - to trzeba sprawdzić, w którym on jest miejscu. Jeżeli zrywa internet, to zawsze, obowiązkowo trzeba sprawdzić czy da radę pingować bramę, czyli nasz router, z którym jesteśmy połączeni. Jeżeli brama nie odpowiada na pingi - to albo jest problem w komunikacji (kablu) albo router się przywiesza - tutaj też kilka przyczyn: obciążony procesor, throttling albo zasilacz, albo system coś blokuje, logiczne chyba, że skoro układ wygląda tak: PC <-----> kabel <----- > router      
to któryś z tych elementów zawodzi. Trzeba sprawdzić, który. 

Co za router masz? I czy możesz go podmienić na testy? Nie ukrywam, że dla mnie niesamowitym jest, że przy takich problemach z internetem nie wspomniałeś o tym jaki masz router, w jakiej technologii jest internet dostarczany, kto jest dostawcą, żadnych logów z systemu - przecież mógłbyś korzystać z vlan czy vpn, brak wersji windows. 

Kabel zaciskałeś sam? I czy ma końcówki zaciskane ręcznie czy maszynowo -pytam pod kątem czy kupywałeś na metry i ktoś Ci zasinął czy np. 10 albo 20 metrowego gotowca, który był zapakowany? 

 

Edit: 

Tak w ogóle to się zastanawiam czy faktycznie jak jest to PL% to dotyczy to całej drogi do docelowego hosta czy poszczególnego etapu, strasznie to mało intuicyjne. Jakoś ciężko mi było po 3 w nocy przebrnąć przed dokumentację. Cała reszta z tego co napisałem powinna być słuszna. Trzeba w jakiś sposób ustalić, gdzie występują problem. O to czy to internet mobilny, światłowód, etc. już pytałem. Do teraz jestem zdziwiony, że nie podałeś tych informacji. W internecie mobilnym, podobnie jak na starych "radiówkach", wieczorami, gdzie więcej ludzi korzysta z internetu pogarsza się przepustowość, a nawet parametry użytkowe sygnału i to w sposób znaczący. U jednego z klientów, zupełnie niedawno. Rano download jest 48 MBit, do 1,5-2,5 Mbit, przy czym parametry RSSI, RSRP, RSRQ, SINR też się ulegało pogorszeniu. 

Odnośnik do komentarza

 Jest sporo syfu, może coś faktycznie z tego powodować problemy z internetem, jak "AlternateDataStreams , których jest sporo. "Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym.

Spoiler

Start::

HKU\S-1-5-21-2308743944-3714832552-2911290274-1001\...\Run: [GalaxyClient] => [X]
S3 ucldr_battlegrounds_gl; "C:\Program Files\Common Files\Uncheater\ucldr_battlegrounds_gl.exe" [X]
S4 EuMusDesignVirtualAudioCableWdm; \SystemRoot\System32\drivers\vrtaucbl.sys [X]
S3 igfx; \SystemRoot\System32\DriverStore\FileRepository\iigd_dch.inf_amd64_653f80c82b05c61e\igdkmd64.sys [X]
S3 VBAudioVMAUXVAIOMME; \SystemRoot\System32\drivers\vbaudio_vmauxvaio64_win10.sys [X]
S4 VBAudioVMVAIOMME; \SystemRoot\System32\drivers\vbaudio_vmvaio64_win10.sys [X]
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Adobe Photoshop 2021.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Shotcut.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Twitch Chat Overlay.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Virtual Audio Cable\Audio Repeater (KS).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Virtual Audio Cable\Audio Repeater (MME).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Virtual Audio Cable\Control panel.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Virtual Audio Cable\Homepage.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Virtual Audio Cable\Readme.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Virtual Audio Cable\Uninstall Virtual Audio Cable.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Virtual Audio Cable\User manual.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\TradeSkillMaster Application\TSMApplication.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Riot Games\League of Legends.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\OBS Studio (64bit).lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OBS Studio\Uninstall.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Logitech\Logitech Capture.lnk
C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lightworks\Uninstall Lightworks.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ViewPlayCap.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\WarThunder\Deinstalacja programu War Thunder.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\WarThunder\Logs and errors.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\WarThunder\Replays.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\WarThunder\Screenshots.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\WarThunder\WarThunder.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Ubisoft\Ubisoft Connect\Ubisoft Connect.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Ubisoft\Ubisoft Connect\Uninstall.lnk
C:\Users\arekj\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\User Pinned\ImplicitAppShortcuts\846c6e333526fc46\CurseForge.lnk
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer1.log:F107EE40EF [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer1.log_backup1:2DD1EC5C91 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer10.log:CCC93B07B0 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer10.log_backup1:AD433BF298 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer11.log:72C8986B20 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer11.log_backup1:97A90964FA [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer12.log:C40F6B9209 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer12.log_backup1:7CC29836A6 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer13.log:AE3C879266 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer14.log:DE1448F4D7 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer14.log_backup1:D61270D3FD [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer15.log:16B67B15CB [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer15.log_backup1:1F4CC1D50C [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\DisplaySessionContainer16.log:2B192A174C [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\desktop.ini:B1DA6C571C [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Adobe Photoshop 2021.lnk:6E6E4AA64E [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Epic Games Launcher.lnk:BE32D07BC5 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\FACEIT AC.lnk:550995E265 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\IObit Uninstaller.lnk:0C48161B06 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Notepad++.lnk:159ADC9AA1 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\PC Health Check.lnk:F20EF51E1F [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Streamlabs Desktop.lnk:578370639A [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\TeamViewer.lnk:C7FE7E9A98 [2586]
AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Twitch Chat Overlay.lnk:3614A711F3 [2586]
AlternateDataStreams: C:\Users\arekj\OneDrive\Pulpit\uhaczka_ek.exe:Stream [61]
AlternateDataStreams: C:\Users\arekj\OneDrive\Pulpit\uha_pal.exe:Stream [75]
AlternateDataStreams: C:\Users\arekj\AppData\Roaming:00e481b5e22dbe1f649fcddd505d3eb7 [394]
AlternateDataStreams: C:\Users\Public\Shared Files:VersionCache [3394]
FirewallRules: [{53622D5E-2799-475B-9D6D-617FC9CCEE95}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\Among Us\Among Us.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{0E72E978-0F9D-43B0-BC6C-206FB7248A44}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\Among Us\Among Us.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{CA983780-8693-44B5-B927-55B8BFF2DA2E}D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\win64\aces.exe] => (Allow) D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\win64\aces.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{38A963F4-D73C-492C-9034-DA387236DC24}D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\win64\aces.exe] => (Allow) D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\win64\aces.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{696FE811-7CBB-4017-BE93-985054490426}D:\games\world_of_tanks_eu\win64\worldoftanks.exe] => (Allow) D:\games\world_of_tanks_eu\win64\worldoftanks.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{4E64839C-5441-4A62-B984-DA6E781280DC}D:\games\world_of_tanks_eu\win64\worldoftanks.exe] => (Allow) D:\games\world_of_tanks_eu\win64\worldoftanks.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{493EFEFC-7526-492B-BA3A-AF54ED0C3679}D:\program files\gtav\gta5.exe] => (Allow) D:\program files\gtav\gta5.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{2F43BC24-DBDF-4C9F-B01F-7A8087934C7F}D:\program files\gtav\gta5.exe] => (Allow) D:\program files\gtav\gta5.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{BCE453B3-8684-4589-8814-ECA8D87AF94E}D:\program files\riot games\riot client\riotclientservices.exe] => (Allow) D:\program files\riot games\riot client\riotclientservices.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{09388EF5-309D-492B-BBB1-EA84BEB67E9A}D:\program files\riot games\riot client\riotclientservices.exe] => (Allow) D:\program files\riot games\riot client\riotclientservices.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{DD7DDA20-A228-438E-9861-0C11F66A2141}] => (Allow) D:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Assassin's Creed Origins\ACOrigins_plus.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{821808AC-FEBF-43D1-8091-40B882E74BA6}] => (Allow) D:\Program Files (x86)\Ubisoft\Ubisoft Game Launcher\games\Assassin's Creed Origins\ACOrigins_plus.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{72E9DDA0-43A6-4F20-AFE7-E878C1D57480}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\The Forest\TheForest.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{C0701C9E-8767-44FD-9BFF-F48E9280316B}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\The Forest\TheForest.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{1694813F-B789-4752-B0AF-C350A2366948}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\The Forest\TheForestVR.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{003150E3-F7EE-4BAB-A9B2-4C0DB8AC07C0}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\The Forest\TheForestVR.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{01943ED8-54F9-4318-9878-D36527B066F9}D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\launcher.exe] => (Allow) D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\launcher.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{C419CDD9-0E59-45CA-8FE7-F9C346E47293}D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\launcher.exe] => (Allow) D:\program files\steam\steamapps\common\war thunder\launcher.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{411973BE-1153-49B8-BCBB-A6D1A5024DA4}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\War Thunder\eac_wt_mlauncher.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{9B5471C7-C7A7-4FED-9241-87D3A92CE502}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\War Thunder\eac_wt_mlauncher.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{B5F51AD1-1927-433C-A9C4-5F6F9D8470E2}C:\program files (x86)\call of duty\_retail_\cod.exe] => (Allow) C:\program files (x86)\call of duty\_retail_\cod.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{63330CB0-3E91-41DF-9C32-4D3AB6F75C66}C:\program files (x86)\call of duty\_retail_\cod.exe] => (Allow) C:\program files (x86)\call of duty\_retail_\cod.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{C409CBDA-D3AD-4EB5-A1D2-211C2036CC43}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\Dead by Daylight\DeadByDaylight.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{8E07A1F5-7D51-4B40-BB70-984096244988}] => (Allow) D:\Program files\Steam\steamapps\common\Dead by Daylight\DeadByDaylight.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{FC4949FA-3300-47E4-BA09-91A61F6CDC3E}D:\program files\epic games\launcher\engine\binaries\win64\epicwebhelper.exe] => (Allow) D:\program files\epic games\launcher\engine\binaries\win64\epicwebhelper.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{824934F2-2CD7-4690-9A50-640C91A48CBD}D:\program files\epic games\launcher\engine\binaries\win64\epicwebhelper.exe] => (Allow) D:\program files\epic games\launcher\engine\binaries\win64\epicwebhelper.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{EA2A5FE6-560E-499E-8AA2-49DF951760F3}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Overwolf\0.266.1.25\OverwolfBrowser.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{79BE00E5-A5D4-4232-B189-E7A017784D60}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Overwolf\0.266.1.25\OverwolfBrowser.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{4422E45B-010B-4E35-86B3-C6293681C6B7}] => (Block) C:\Program Files (x86)\Overwolf\0.266.1.25\OverwolfBrowser.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{85EF4022-6A29-430D-A46C-EDEFED688910}] => (Block) C:\Program Files (x86)\Overwolf\0.266.1.25\OverwolfBrowser.exe => Brak pliku

cmd: ipconfig /flushdns
cmd: ipconfig /release
cmd: ipconfig /renew

cmd: netsh winsock reset

cmd: netsh winhttp reset proxy

CreateRestorePoint:
EmptyTemp:

End::

 

Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu!

Po restarcie komputera pokaż otrzymany "Fixlog" na forum, jest w tym samym miejscu co apka "FRST". Pobierz dodatkowo "Malwaresbytes" . Przeskanuj nim komputer, usuń jeśli coś zostanie jeszcze wykryte i pokaż raport. Pobierz też darmowy "ADWCleaner" i tak samo, skanowanie, usuwanie jeśli coś zostanie wykryte, pokaż raport z usuwania.

Zastanawiałem się, czy w ogóle nie zresetować firewall u Ciebie, ale to zawsze możemy jeszcze zrobić później.

Dostawca twój to Toya z tego co widzę:

https://toya.net.pl/

Opinie o tym dostawcy są "mieszane", sporo ludzi skarży się na problemy z internetem. Także to też jest jakiś trop. 

Co do sterowników, to poszukaj ich na stronie producentów komponentów komputera, pobierz najnowsze do karty sieciowej i chipsetu. Ewentualnie zobacz ten programik i stronę:

DriverCloud

Problemów z WiFi w laptopie mówisz, że nie masz, ale czy na pewno nic nie zauważyłeś?

Odnośnik do komentarza
Cytat

 

Niestety, ale zawsze jest ta sama sytuacja. Użytkownik twierdzi, że winny jest provider, a provider, że wszystko gra. Skoro problemów na laptopach nie ma, a przynajmniej ich nie zauważano, no to jest to jakiś trop. 

 

Na tym screenie: https://ibb.co/BzRVgKw   gubisz 10% pakietów do bramy (routera). Chyba za to nie ponosi winy Twój dostawca, prawda? Słabo się znam na sieciach, ale jeżeli jest jakiś problem z działaniem sieci - to trzeba sprawdzić, w którym on jest miejscu. Jeżeli zrywa internet, to zawsze, obowiązkowo trzeba sprawdzić czy da radę pingować bramę, czyli nasz router, z którym jesteśmy połączeni. Jeżeli brama nie odpowiada na pingi - to albo jest problem w komunikacji (kablu) albo router się przywiesza - tutaj też kilka przyczyn: obciążony procesor, throttling albo zasilacz, albo system coś blokuje, logiczne chyba, że skoro układ wygląda tak: PC <-----> kabel <----- > router      
to któryś z tych elementów zawodzi. Trzeba sprawdzić, który. 

Co za router masz? I czy możesz go podmienić na testy? Nie ukrywam, że dla mnie niesamowitym jest, że przy takich problemach z internetem nie wspomniałeś o tym jaki masz router, w jakiej technologii jest internet dostarczany, kto jest dostawcą, żadnych logów z systemu - przecież mógłbyś korzystać z vlan czy vpn, brak wersji windows. 

Kabel zaciskałeś sam? I czy ma końcówki zaciskane ręcznie czy maszynowo -pytam pod kątem czy kupywałeś na metry i ktoś Ci zasinął czy np. 10 albo 20 metrowego gotowca, który był zapakowany? 

 

Edit: 

Tak w ogóle to się zastanawiam czy faktycznie jak jest to PL% to dotyczy to całej drogi do docelowego hosta czy poszczególnego etapu, strasznie to mało intuicyjne. Jakoś ciężko mi było po 3 w nocy przebrnąć przed dokumentację. Cała reszta z tego co napisałem powinna być słuszna. Trzeba w jakiś sposób ustalić, gdzie występują problem. O to czy to internet mobilny, światłowód, etc. już pytałem. Do teraz jestem zdziwiony, że nie podałeś tych informacji. W internecie mobilnym, podobnie jak na starych "radiówkach", wieczorami, gdzie więcej ludzi korzysta z internetu pogarsza się przepustowość, a nawet parametry użytkowe sygnału i to w sposób znaczący. U jednego z klientów, zupełnie niedawno. Rano download jest 48 MBit, do 1,5-2,5 Mbit, przy czym parametry RSSI, RSRP, RSRQ, SINR też się ulegało pogorszeniu. 

 

 

Problem na laptopie z tego co wyczytałem na ping ploterze również się pojawił tylko tak jak pisałem, natężenie było znacznie mniejsze. Zdarzył się moment gdzie rozłączyło kilka razy w tym samym momencie dwa sprzęty.

 

Co do routera to dostawca nazywa to "modemem" o ile dobrze pamiętam. Technicolor model: CGA2121.  Tak jak odpisywałem Ilidanowi, usługi dostarcza Toya sp. z o.o. w pakiecie z telewizją, transfer 300/30. Połączenie jest po kablu antenowym: ze skrzynek w piwnicy idzie kabel antenowy do modemu i z modemu dalej ethernetem cat5 do pc. Na stronie internetowej nazywają to internetem światłowodowym. Nic więcej na temat ich infrastruktury sieci nie mam pojęcia.
O podmianę modemu poproszę oczywiście, jeśli po obecnych działaniach (wymiana kabla do pc'ta, wymiana łącznika model F-W na krótki odcinek kabla żeby ten łącznik tak nie sterczał z modemu, aktualizacja sterowników i też wyżej wspomniany ewentualny reset protokołów) nic się nie zmieni.

 

Kable są od dostawcy, sam nic nie kupowałem i nie zaciskałem. Nie wiem czy tam były łączenia maszynowe, załączam zdjęcie całej konstrukcji. Została ona przeniesiona z poprzedniego adresu gdzie działała bez zarzutów.  Jedynie kabel, który wchodzi w rozgałęźnik już był pod nowym adresem gdyż Toya dostarczała tam usługi poprzednim lokatorom. Wszystkie pozostałe elementy instalacji jak i sam pc pozostały niezmienne. Dodam jeszcze, że na początku korzystania pod nowym adresem nie było takich utrat pakietów tylko ten ping serverów discord z aplikacji o którym wspominałem na początku pierwszego posta. Pakiety zaczęły uciekać po paru miesiącach.
https://ibb.co/tzmBM80

 

Poczytam o tym pingowaniu bramy i postaram się to ogarnąć.

 

Jeśli pominąłem coś oczywistego to z góry przepraszam. Pojęcie w tym temacie mam mizerne.


 

Cytat

Wersja    Windows 10 Home
Wersja    22H2
Zainstalowano dnia    ‎28.‎10.‎2020
Kompilacja systemu operacyjnego    19045.5247
Możliwości    Windows Feature Experience Pack 1000.19060.1000.0

 

Odnośnik do komentarza

Po przeskanowaniu pierwszego programu znalazło jeden plik. Była tylko opcja poddaj kwarantannie więc jej użyłem i jakby na tym się zakończyło. Uruchomiłem skan ponownie ale nic nie wykryło.
 

Cytat

 

Malwarebytes
www.malwarebytes.com

-Szczegóły raportu-
Data skanowania: 07.01.2025
Czas skanowania: 18:44
Plik raportu: 0c50a098-cd1f-11ef-8895-1c1b0d985d00.json

-Informacje o oprogramowaniu-
Wersja: 5.2.4.157
Wersja komponentów: 1.0.5116
Aktualna wersja pakietu: 1.0.94164
Licencja: Wersja próbna

-Informacje o systemie-
System operacyjny: Windows 10 (Build 19045.5247)
Procesor: x64
System plików: NTFS
Użytkownik: DESKTOP-1E32U7B\arekj

-Wyniki skanowania-
Typ skanowania: Pełne skanowanie
Skan zapoczątkowany przez: Ręcznie
Wynik: Ukończono
Obiekty przeskanowane: 238103
Wykryte zagrożenia: 0
Zagrożenia poddane kwarantannie: 0
Czas, który upłynął: 0 min, 32 s

-Opcje skanowania-
Pamięć: Włączony
Autostart: Włączony
System plików: Włączony
Archiwa: Włączony
Rootkity: Wyłączony
Heurystyka: Włączony
Potencjalnie niepożądany program (PUP): Wykrywanie
Potencjalnie niepożądana modyfikacja: Wykrywanie

-Szczegóły skanowania-
Proces: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Moduł: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Klucz rejestru: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Wartość rejestru: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Dane rejestru: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Strumień danych: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Folder: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Plik: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

Sektor fizyczny: 0
(Nie wykryto zagrożeń)

WMI: 0
(Nie wykryto zagrożeń)


(end)

 

 

Podczas skanowania ADWcleanerem wykryło to samo co wcześniej poddałem kwarantannie. Usunąłem wykryte.

Faktycznie Toya to porażka, wiele osób narzeka ale czasami to jedyna opcja. Czekam na koniec umowy z niecierpliwością i planuję zmienić na Netię lub Orange bo takie opcje pod obecnym adresem jeszcze mam.

 

Wi-fi w latopie w tym czasie jak wyrzucało połączenie w pc było ok. Ale czasem przez prawie cały dzień potrafi być bezproblemowo. Zostawię go jeszcze na 24h z odpalonym pingplotterem.

Fixlog.txt AdwCleaner[C00].txt AdwCleaner[S00].txt

Odnośnik do komentarza

Skupmy się na rozwiązaniu problemu. Nie chcę mi się wchodzić w akademickie dyskusje, w tej chwili prawie każdy modem ma w sobie funkcje routera, a nie każdy router to modem. Są jakieś modemy na usb albo gpon, które routerami nie są. W omawianej problematyce to bez znaczenia. Przypomniał mi się żart: krokodyl jest bardziej długi czy bardziej zielony? Oczywiście bardziej zielony, bo długi jest od ogona do pyska, a zielony jest też po bokach. No, więc nie ma sensu spierać się czy to bardziej modem czy router....
Druga sprawa, że skoro masz router podpięty kablem koncentrycznym to o jakim światłowodzie mowa? Nie jest to internet światłowodowy. Tyle w kwestiach nomenklatury. 

Miałem identyczny router. I były problemy gubienia pakietów, wyższych pingów ( regularnie był podwyższony ping, chociaz nieznacznie Jak onet.pl mam 15ms to miałem 23ms, 28ms, piszę z pamięci, mniejsza o szczegóły). Sprawa dotyczyła samego złącza albo w spliterze (tym rozgałęźniku, do którego wchodzi jeden kabel, a wychodzą dwa) albo częściej w samym routerze. Pomaga odkręcenie i przykręcenie ponownie. Ja wspomniałem wyżej, że nie znam specyfiki powyższego programu, ale można go wykorzystać żeby monitorowało zarówno jakiś serwer tak jak wcześniej, jak i osobno żeby pingowało bramę lokalną, żeby zobaczyć czy zawsze będzie odpowiedź. Od tego trzeba zacząć. 

 

Opcji diagnostycznych jest dużo. Trochę się wgryzłem w program. Screeny zrobiony są niedbale. Często okno nie jest zmaksymalizowane i pozycja na suwaku jest losowa, czyli nie ma początku albo końca. Opcje domyślne odnośnie wyświetlanych pozycji też są kiepskie, bo np. nie ma wartości maksymalnej, trzeba ja włączyć, ale sprawdza się to co mówiłem odnośnie tego, że są tracone pakiety już na bramie: https://ibb.co/BzRVgKw 
Kolejna rzecz: gdy już pingujesz jakiś adres - to możesz kliknąć na poszczególne węzły - bramę, pierwszy przeszkok, i gdzieś np. w połowie oraz serwer końcowy. Czerwone linie to oczywiście utrata pakietów. Zbliża się wieczór, więc nasilenie problemów powinno być największe. Klikając ppm na jakąś opcję z tabeli typu "IP", "Name" - możesz dodać opcję. Dodaj Jitter i Maximum Latency. Może wtedy da się powiedzieć coś więcej o problemach, które Cię trapią. Zwróć też uwagę na skalę osi odciętych (x). Ustaw ją na sztywno: np. 30 minut, może być nawet mniej pod warunkiem, że zaobserwujesz czy poczujesz problemy z internetem.  

Oczywiście sprawdzenie logów i wyczyszczenie komputera to zawsze dobry pomysł, ja nawet ich nie otwieram
 

Odnośnik do komentarza

 W "FRST" wszystko zrobione dobrze. W "ADWCleaner" też Ok. "Malwaresbytes" też Ok, tam nic nie zostało wykryte. Zobacz teraz jak po akcji czyszczenia jest, monitoruj działanie internetu na komputerach. Zrób ewentaalnie nowe screeny jak teraz wygląda działąnie internetu na komputerze po czyszczeniu z tej apli "PingPlotter".

Odnośnik do komentarza

Wczoraj na koniec odpaliłem na lapku po wi-fi jak i na pc aplikację. Wyglądało to naprawdę fajnie bo przez całą noc i cały dzień do samego wieczora był spokój. Już myślałem, że problem rozwiązany ale jak odpaliłem gierkę (cs2) to po chwili się znowu zaczęło. Na koniec dnia wymieniłem jeszcze połączenie od rozgałęźnika do routera (to ta najdłuższa przerwa w połączeniu przy końcu), dziś już nie mam siły i czasu więc jutro wezmę się za kabel sieciowy ethernet.

 

Na lapku mam triala wersji pro i jest Jitter. Na pc musiałem wykupić i mam tą tańszą wersję. Mam nadzieje, że w miarę tym razem poustawiałem w apce i będzie można coś z tego wyczytać.

 

ss'y z laptopa:

https://ibb.co/8YdC9Zk - google 24h

https://ibb.co/jf9BbS3 - pp 3h
https://ibb.co/BG5kVd9 - google 3h
https://ibb.co/yqnYvXJ - google 30min

 

Coś tam poprzerywało największe skoki pingu i loss około 21:50

 

ss'y z pc:

https://ibb.co/bFmsVsG - google 24h

https://ibb.co/jgWpXL9 - google 3h
https://ibb.co/DrbSVRP - pp 3h
https://ibb.co/R4BRNmY - google 30min


https://ibb.co/2vhnWpQ - godz 21:40 to moment jak odpaliłem cs2 i zaczęło znowu wyrzucać pakiety

https://ibb.co/qrhh4mG - i tu trochę później między 22:56 a 23:00 konkretna seria.

 

W znakomitej większości tak jak pisał Groszexxx wywala połączenie do bramy. Czyli mam rozumieć, że najpewniej problem leży w połączeniu z routerem albo samym routerem?

 

Odnośnik do komentarza

Tak. Przywróć router do ustawień fabrycznych. Potem na nowo go skonfiguruj (głównie w kontekście wifi). Zgłoś problem do swojego providera ISP. Powiedz, że wifi rozłącza, że stało się bardzo niestabilne, że cały router się zawiesza. Generalnie wymieniają bez gadania. Czasem proponują, że coś zmienią w ustawieniach (oni mogą to zrobić zdalnie) i, żeby jeszcze raz sprawdzic, wtedy trzeba ponowić prośbę po paru dniach. Umawiają technika i wymieniają sprzęt. 


Niepotrzebnie wydawałaś kasę na ten program, no, ale to Twoja decyzja. Wydaje mi się, że ta strona wspiera tylko subskrypcje. Wiesz na czym to polega? Co miesiąc pobiera Ci kasę z konta przez Twoją kartę płatniczą. Zawsze. Chyba, że anulujesz subskrypcje lub zastrzeżesz kartę. 

Odnośnik do komentarza

W czwartek wieczorem wymieniłem kabel sieciowy. Od tamtej pory nie rozłączyło mnie ani razu. Dziwne bo sprawdziłem stary kabel (też cat. 6) miernikiem i wszystkie 8 diod zaświeciło na zielono czyli w teorii powinien być ok.

 

Po wyczyszczeniu komputera przez "FRST" miałem spokój na jakieś 24h. Teraz od ponad 48h nic się nie wydarzyło. Wrzucę update za jakiś czas ale.... jeśli to rzeczywiście kabel to dziwne objawy po których bym nie podejrzewał że to może być powodem.

 

Subskrypcję programu anulowałem zaraz po zakupie. 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...