jarekz Opublikowano 16 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października Witam, W firmie stworzyłem mały serwerek terminalowy dla własnych potrzeb. Pracuje na nim jednocześnie kilka pracownic i wszystko działało ok ... do wczoraj. Komputer był włączony, ale nie otrzymywał adresu z DHCP routera. Sprawdziłem i faktycznie usługi powiązane z dhcp nie startują. Podejrzewam że problemem był dysk SSD Sandiska - niby smart był ok ale pokazywał żywotność na poziomie 80%. Przeniosłem system 1:1 na nowy dysk kopią posektorową. Uruchomiłem chkdsk c: /r , potem polecenia sfc /scannow oraz dism wraz z parametrem restorehealth. Niestety nic nie pomaga. Były utworzone punkty przywracania ale również nie da się przywrócić systemu do stanu sprzed awarii. Uprzedzając pytania: Był zainstalowany serwer ssh oraz tightvnc aby dostać się jak remote desktop zawiedzie. Jest stworzony plik bat restartujący kompa co niedzielę (teraz już wiem że to było niepotrzebne bo pewnie to przez sypiący się powoli system) W pliku widać na sztywno ustawioną adresację ale to na potrzeby disma. Proszę o pomoc czy uda się uratować ten system czy pozostaje stawianie wszystkiego od nowa. Zrobiłem upgrade biosu do najnowszej wersji i przez noc puściłem memtesta żeby sprawdzić czy pamięć jest ok - i wydaje się że jest dlatego stawiam na poprzedni wadliwy dysk. Addition.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 16 Października Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Października Zakładasz winę dysku komputera, ale to może router zawinił, nie wiem, jak masz podłączony ten komputer, ale to w sumie nieważne. Restartowałeś router? Zanim przeniosłeś system na inny dysk, mogłeś jeszcze sprawdzić, SMART tego dysku, 80% to nie jest źle. Aczkolwiek to nieadekwatne do zużycia czy awarii, ale z założenia nie jest źle. Kolejna sprawa, jak to komputer filmowy, to co z backupem systemu? Plików itp? Wykonujesz? Ja mam dysk systemowy w kompie o niby żywotności 65% i jest ok. Ok, zobaczmy logi.... Nie wiem, jakie to miało znaczenie też, ale system zgłaszał: Cytat Date: 2024-10-15 15:31:44 Description: Agent ochrony w czasie rzeczywistym produktu Program antywirusowy Microsoft Defender wykrył błąd i jego uruchomienie nie powiodło się. Funkcja: System inspekcji sieci Kod błędu: 0x8007042c Opis błędu: Uruchomienie usługi zależności lub grupy nie powiodło się. Przyczyna: W systemie brakuje aktualizacji wymaganych do uruchomienia systemu Network Inspection System. Zainstaluj wymagane aktualizacje i uruchom ponownie urządzenie. i Cytat Error: (10/16/2024 09:14:41 AM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7001) (User: ) Description: Usługa Rozpoznawanie lokalizacji w sieci zależy od usługi Klient DHCP, której nie można uruchomić z powodu następującego błędu: Operacja ukończona pomyślnie. Aktualizowałeś w ogóle system? Patrząc tez na wersje 22h2 to nawet nowej wersji 10 nie wgrałeś! W logach nic nie widzę, lekkie sprzątanie, spróbujemy też naprawy protokołów sieciowych. Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym. Spoiler START:: HKU\S-1-5-21-45412628-241958549-1367884618-1000\...\RunOnce: [Delete Cached Standalone Update Binary] => C:\Windows\system32\cmd.exe /q /c del /q "C:\Users\Aleksandraf\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\StandaloneUpdater\OneDriveSetup.exe" (Brak pliku) HKU\S-1-5-21-45412628-241958549-1367884618-1000\...\RunOnce: [Uninstall 24.116.0609.0005] => C:\Windows\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Aleksandraf\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\24.116.0609.0005" [0 2024-07-22] () <==== UWAGA [zerobajtowy plik/folder] GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Ograniczenia <==== UWAGA Task: {FD8E628D-6DEC-4D1B-9BCF-7CE827161FE0} - Brak ścieżki do pliku. <==== UWAGA Tcpip\..\Interfaces\{3e21e89f-01f1-41fe-ab2d-373309ec7685}: [DhcpNameServer] 176.109.163.6 8.8.8.8 FirewallRules: [{F87C1DF0-EE8B-48F5-BB69-23D4BAB9D122}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.112.3210.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku FirewallRules: [{998D7843-E7D6-4D59-A044-6B4FBCD93629}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.112.3210.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku FirewallRules: [{B699502C-2BA2-4BF8-BC83-8ED601ACCB3B}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.112.3210.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku FirewallRules: [{A74CF395-C17D-44EB-8CA0-1258182B2431}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.112.3210.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku FirewallRules: [{EC103352-F393-4880-B257-ED2CB529113D}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.124.3204.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku FirewallRules: [{84CB7884-7913-4471-BF36-C4E15564987E}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.124.3204.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku FirewallRules: [{68B32BDF-7E5F-4304-ADE9-26091FADB92F}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.124.3204.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku FirewallRules: [{E86B2479-42C9-4ADC-9659-D845753A8938}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.SkypeApp_15.124.3204.0_x64__kzf8qxf38zg5c\Skype\Skype.exe => Brak pliku CMD: netsh firewall reset CMD: netsh winsock reset CMD: netsh int ip reset all CMD: netsh winhttp reset proxy CMD: ipconfig /flushdns CreateRestorePoint: EmptyTemp: END:: Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix). Pokaż raport "fixlog.txt", który otrzymasz po restarcie komputera. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się