Max17b Opublikowano 23 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2024 Witam, mam problem związany z aplikacją Explorer.exe podczas zamknięcia systemu Windows. Wyświetla mi się komunikat, a następnie system zostaje zamknięty. Nie jestem pewny co do treści błędu (nie udało mi się zrobić zdjęcia telefonem), ale wyglądał on mniej więcej następująco: "Explorer.exe - błąd aplikacji Instrukcja spod < adres pamięci > odwołuje się do pamięci pod adresem < adres pamięci >. Pamięć nie może być "< odczytu lub zapisu >". Kliknij przycisk OK, aby zakończyć program.". Dzisiaj ten błąd wystąpił pierwszy raz około godziny 10.30. System Windows 11 został zainstalowany na nowo 10.09.2024 roku. Proszę o pomoc i porady. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 23 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2024 Nie wiem, czy to może mieć znaczenie w tej sprawie, ale w niedzielę wyłączyłem szybkie uruchamianie systemu Windows. Dzisiaj już drugi raz wyłączyłem komputer i błędu nie było. Jedynie co zrobiłem po wystąpieniu tego błędu to sfc /scannow w wierszu poleceń. Wykrył jakieś błędy i od razu naprawił. Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 23 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2024 1 godzinę temu, Max17b napisał(a): Nie wiem, czy to może mieć znaczenie w tej sprawie, ale w niedzielę wyłączyłem szybkie uruchamianie systemu Windows. Dzisiaj już drugi raz wyłączyłem komputer i błędu nie było. Jedynie co zrobiłem po wystąpieniu tego błędu to sfc /scannow w wierszu poleceń. Wykrył jakieś błędy i od razu naprawił. Szybkie uruchamianie to tak właściwie hibernacja systemu. jęsli system jest na dysku SSD to najlepiej to wyłaczyć bo nieraz sprawia problemy. Co do SFC to jest to operacja naprawy plików systemowych wiec prawdopodobnie został naprawiony jeden lub parę plików które powodowały problem. Nieraz stosuje sie to wraz z poleceniem DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 23 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2024 2 godziny temu, zbycho napisał(a): Szybkie uruchamianie to tak właściwie hibernacja systemu. jęsli system jest na dysku SSD to najlepiej to wyłaczyć bo nieraz sprawia problemy. Co do SFC to jest to operacja naprawy plików systemowych wiec prawdopodobnie został naprawiony jeden lub parę plików które powodowały problem. Nieraz stosuje sie to wraz z poleceniem DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Dokładnie tak zrobiłem, użyłem komend DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth oraz sfc /scannow. Wszystko poszło ok. Mam dysk SSD, dlatego wyłączyłem szybkie uruchamianie. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 23 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2024 Błąd ponownie wystąpił i udało mi się zrobić zdjęcie. Wygląda to tak: PS Znalazłem jeszcze taki artykuł: https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/błąd-aplikacji-w-explorer-exe-podczas-zamknięcia-lub-ponownego-uruchomienia-systemu-windows-315645c8-ea94-d9b9-f4cb-656c72ef738c Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 23 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2024 9 godzin temu, Max17b napisał(a): Godzinę temu, Max17b napisał(a): Błąd ponownie wystąpił To jest tylko info ze system w trakcie zamykania ma jakis problem, który prawdopodobnie jedynie tylko opóźnia jego zamkniecie. Proponuję sciagnac sobie program https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/ Następnie uruchomić i wstawic tu logi. Jak to zrobić? Info jest tu A potem poprosić iJuliusz o ich sprawdzenie. Moze wtedy w plikach frst i addition cos bedzie n=można znaleźć Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 24 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 7 godzin temu, zbycho napisał(a): Logi FRST i Addition. Proszę iJuliusz o ich sprawdzenie. FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 24 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 Moja obecna specyfikacja sprzętu wygląda tak: Zasilacz Corsair TX850M 850W Obudowa Phanteks Eclipse P600S Silent Dysk SSD Kingston A2000 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe Procesor Intel Core i5-9600K, 3.7 GHz, 9 MB, BOX Płyta główna Gigabyte Z390 GAMING X Pamięć Corsair Vengeance LPX, DDR4, 32 GB, 3000MHz, CL16 ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING OC 24GB GDDR6X Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 24 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 2024 Witaj @Max17b Powodem może być problem z usługą "Gaming Input Services" , jest to jedno z pierwszych znalezionych rozwiązań, które może pomóc Za pomocą FRST zatrzymamy usługę Wykonaj poniższe polecenia: Naciśnij przycisk → Kopiuj fixlist do schowka Uruchom FRST64 i kliknij Napraw (Fix) Czekaj cierpliwie, aż program zakończy naprawę i system uruchomi się ponownie Po restarcie w katalogu z FRST64 pojawi się plik fixlog.txt - wstaw go w odpowiedzi Daj znać, czy nadal występuje wskazany problem Fixlist.txt Start:: CreateRestorePoint: CloseProcesses: Task: {E0F10DCF-44AD-40E8-9370-FB5DA59F93FB} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\USO_UxBroker => %systemroot%\system32\MusNotification.exe (Brak pliku) Task: C:\Windows\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\Windows\explorer.exe 2024-09-10 15:18 - 2024-09-11 19:39 - 000000214 _____ C:\Windows\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job FirewallRules: [TCP Query User{57DC2E01-9E28-4ADB-A708-D21B2AA375CF}C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe] => (Allow) C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe => Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{F19C85E7-449B-4B0F-B0EA-6C6D735DCC93}C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe] => (Allow) C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe => Brak pliku cmd: sc config "GamingInputSvc" start= demand End:: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 25 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2024 Witaj iJuliusz Przesyłam plik fixlog.txt. Co do usługi "Gaming Input Services" faktycznie może być z tym problem. Dołączam również raport z błędem tej usługi. Pozdrawiam serdecznie Max17b Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 25 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września 2024 Zauważyłem również, że nie mam zainstalowanej aplikacji Microsoft GameInput w Ustawienia>Aplikacje>Zainstalowane aplikacje. Co więcej, w usługach GameInput Service tryb uruchomienia jest ustawiony na ręczny. Podrzucam zrzut ekranu. Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 26 Września 2024 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września 2024 W dniu 25.09.2024 o 10:36, Max17b napisał(a): Zauważyłem również, że nie mam zainstalowanej aplikacji Microsoft GameInput w Ustawienia>Aplikacje>Zainstalowane aplikacje. Co więcej, w usługach GameInput Service tryb uruchomienia jest ustawiony na ręczny. Podrzucam zrzut ekranu To jest prawidłowe. Problem z GameInput istnieje ponoć od 2023 a info ze to także twój, pokazał plik Addition w sekcji "Błędy w Dzienniku zdarzeń:". Z tego co wiem, to jak dotąd jedynym rozwiazaniem twojego problemu jest wyłaczenie tej usługi lub ponoć ewentualnie jej reinstalacja Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 27 Września 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września 2024 zbycho Dzięki za info. W takim razie trzeba czekać na oficjalną aktualizację/poprawkę ze strony Microsoft. Najważniejsze, że udało się ustalić, co powoduje ten problem. Potestuję wszystko jeszcze kilka dni i dam znać jak to wygląda. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 10 Października 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2024 Witam. W dniu dzisiejszym problem znowu pojawił się po dość długim czasie. Tymczasowym rozwiązaniem wydaje się być wyłączenie tej usługi lub jej reinstalacja. Zauważyłem również, że po aktualizacji aplikacji Xbox problem się odnawia, dlatego znowu trzeba wykonać reinstalacje, itd. Na ten moment trzeba czekać na oficjalną poprawkę od Microsoft. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 10 Października 2024 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października 2024 Dziękuje wszystkim za pomoc i zaangażowanie. Jeżeli ktoś napotka podobny problem, śmiało proszę pisać. Temat do zamknięcia. PS Jeżeli Microsoft wyda oficjalną poprawkę, dam znać. Odnośnik do komentarza
mto9 Opublikowano 16 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Marca Cześć Teraźniejsza sytuacja wygląda u mnie podobnie, w trakcie zamykania systemu Windows 11,pojawia komunikat jak w topicu. Czy coś zmieniło w kontekście niwelowania problemu? Dzięki za sugestię z góry, irytujący komunikat,po reinstalacji systemu,to samo. Jedynie na win.10 nie ma tego. Kompilacje windy mam najnowszą. od około roku borykam z tym. był okres kilku tygodni, że nic nie pokazywało. Moja specyfikacja Mobo x570 taichi razem edition Ram 64 GB 3200 cl 14 Cpu ryzen 5950x 16 cor VGA nVidia 4080 s Psu 1000w bqaiet dark 13 Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 17 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Marca 14 godzin temu, mto9 napisał(a): Cześć Teraźniejsza sytuacja wygląda u mnie podobnie, w trakcie zamykania systemu Windows 11,pojawia komunikat jak w topicu. Czy coś zmieniło w kontekście niwelowania problemu? Dzięki za sugestię z góry, irytujący komunikat,po reinstalacji systemu,to samo. Jedynie na win.10 nie ma tego. Kompilacje windy mam najnowszą. od około roku borykam z tym. był okres kilku tygodni, że nic nie pokazywało. Moja specyfikacja Mobo x570 taichi razem edition Ram 64 GB 3200 cl 14 Cpu ryzen 5950x 16 cor VGA nVidia 4080 s Psu 1000w bqaiet dark 13 Witaj mto9. Na ten moment sprawa wygląda tak, że Microsoft jest świadomy problemu i to oni muszą go naprawić. Ciężko mi powiedzieć, kiedy zostanie wydana aktualizacja, natomiast to, co pomaga mi tymczasowo to usunięcie (w tej kolejności) aplikacji Usługi gier, następnie aplikacji Xbox i zainstalowanie ich ponownie (wystarczy tylko aplikację Xbox - usługi gier same się zainstalują). Kiedy zakładałem ten wątek, zrobiłem właśnie tak i przez kilka miesięcy miałem spokój, do momentu instalacji nowej wersji systemu Windows 24H2. Wygląda na to, że problem się "odnawia" najczęściej przy aktualizacjach systemu Windows lub samej aplikacji Xbox. Dodatkowo u mnie problem występuje tylko w przypadku, gdy mam w tle włączony Steam i wyłączam w tym czasie system Windows. Odnośnik do komentarza
mto9 Opublikowano 20 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Marca Dziękuję za odpowiedź. Dość długo naprawy trwają w Microszrocie. No nic ,będę robił jak mówisz. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się