Max17b Opublikowano 23 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września Witam, mam problem związany z aplikacją Explorer.exe podczas zamknięcia systemu Windows. Wyświetla mi się komunikat, a następnie system zostaje zamknięty. Nie jestem pewny co do treści błędu (nie udało mi się zrobić zdjęcia telefonem), ale wyglądał on mniej więcej następująco: "Explorer.exe - błąd aplikacji Instrukcja spod < adres pamięci > odwołuje się do pamięci pod adresem < adres pamięci >. Pamięć nie może być "< odczytu lub zapisu >". Kliknij przycisk OK, aby zakończyć program.". Dzisiaj ten błąd wystąpił pierwszy raz około godziny 10.30. System Windows 11 został zainstalowany na nowo 10.09.2024 roku. Proszę o pomoc i porady. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 23 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września Nie wiem, czy to może mieć znaczenie w tej sprawie, ale w niedzielę wyłączyłem szybkie uruchamianie systemu Windows. Dzisiaj już drugi raz wyłączyłem komputer i błędu nie było. Jedynie co zrobiłem po wystąpieniu tego błędu to sfc /scannow w wierszu poleceń. Wykrył jakieś błędy i od razu naprawił. Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 23 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 1 godzinę temu, Max17b napisał(a): Nie wiem, czy to może mieć znaczenie w tej sprawie, ale w niedzielę wyłączyłem szybkie uruchamianie systemu Windows. Dzisiaj już drugi raz wyłączyłem komputer i błędu nie było. Jedynie co zrobiłem po wystąpieniu tego błędu to sfc /scannow w wierszu poleceń. Wykrył jakieś błędy i od razu naprawił. Szybkie uruchamianie to tak właściwie hibernacja systemu. jęsli system jest na dysku SSD to najlepiej to wyłaczyć bo nieraz sprawia problemy. Co do SFC to jest to operacja naprawy plików systemowych wiec prawdopodobnie został naprawiony jeden lub parę plików które powodowały problem. Nieraz stosuje sie to wraz z poleceniem DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 23 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 2 godziny temu, zbycho napisał(a): Szybkie uruchamianie to tak właściwie hibernacja systemu. jęsli system jest na dysku SSD to najlepiej to wyłaczyć bo nieraz sprawia problemy. Co do SFC to jest to operacja naprawy plików systemowych wiec prawdopodobnie został naprawiony jeden lub parę plików które powodowały problem. Nieraz stosuje sie to wraz z poleceniem DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth Dokładnie tak zrobiłem, użyłem komend DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth oraz sfc /scannow. Wszystko poszło ok. Mam dysk SSD, dlatego wyłączyłem szybkie uruchamianie. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 23 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września Błąd ponownie wystąpił i udało mi się zrobić zdjęcie. Wygląda to tak: PS Znalazłem jeszcze taki artykuł: https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/błąd-aplikacji-w-explorer-exe-podczas-zamknięcia-lub-ponownego-uruchomienia-systemu-windows-315645c8-ea94-d9b9-f4cb-656c72ef738c Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 23 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 23 Września 9 godzin temu, Max17b napisał(a): Godzinę temu, Max17b napisał(a): Błąd ponownie wystąpił To jest tylko info ze system w trakcie zamykania ma jakis problem, który prawdopodobnie jedynie tylko opóźnia jego zamkniecie. Proponuję sciagnac sobie program https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/ Następnie uruchomić i wstawic tu logi. Jak to zrobić? Info jest tu A potem poprosić iJuliusz o ich sprawdzenie. Moze wtedy w plikach frst i addition cos bedzie n=można znaleźć Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 24 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września 7 godzin temu, zbycho napisał(a): Logi FRST i Addition. Proszę iJuliusz o ich sprawdzenie. FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 24 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września Moja obecna specyfikacja sprzętu wygląda tak: Zasilacz Corsair TX850M 850W Obudowa Phanteks Eclipse P600S Silent Dysk SSD Kingston A2000 1 TB M.2 2280 PCI-E x4 Gen3 NVMe Procesor Intel Core i5-9600K, 3.7 GHz, 9 MB, BOX Płyta główna Gigabyte Z390 GAMING X Pamięć Corsair Vengeance LPX, DDR4, 32 GB, 3000MHz, CL16 ASUS GeForce RTX 3090 TUF GAMING OC 24GB GDDR6X Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 24 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Września Witaj @Max17b Powodem może być problem z usługą "Gaming Input Services" , jest to jedno z pierwszych znalezionych rozwiązań, które może pomóc Za pomocą FRST zatrzymamy usługę Wykonaj poniższe polecenia: Naciśnij przycisk → Kopiuj fixlist do schowka Uruchom FRST64 i kliknij Napraw (Fix) Czekaj cierpliwie, aż program zakończy naprawę i system uruchomi się ponownie Po restarcie w katalogu z FRST64 pojawi się plik fixlog.txt - wstaw go w odpowiedzi Daj znać, czy nadal występuje wskazany problem Fixlist.txt Start:: CreateRestorePoint: CloseProcesses: Task: {E0F10DCF-44AD-40E8-9370-FB5DA59F93FB} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\UpdateOrchestrator\USO_UxBroker => %systemroot%\system32\MusNotification.exe (Brak pliku) Task: C:\Windows\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\Windows\explorer.exe 2024-09-10 15:18 - 2024-09-11 19:39 - 000000214 _____ C:\Windows\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job FirewallRules: [TCP Query User{57DC2E01-9E28-4ADB-A708-D21B2AA375CF}C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe] => (Allow) C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe => Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{F19C85E7-449B-4B0F-B0EA-6C6D735DCC93}C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe] => (Allow) C:\programdata\sony interactive entertainment inc\pspc_sdk\s22\2.50.00.10\webview2runtime\msedgewebview2.exe => Brak pliku cmd: sc config "GamingInputSvc" start= demand End:: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 25 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września Witaj iJuliusz Przesyłam plik fixlog.txt. Co do usługi "Gaming Input Services" faktycznie może być z tym problem. Dołączam również raport z błędem tej usługi. Pozdrawiam serdecznie Max17b Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 25 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Września Zauważyłem również, że nie mam zainstalowanej aplikacji Microsoft GameInput w Ustawienia>Aplikacje>Zainstalowane aplikacje. Co więcej, w usługach GameInput Service tryb uruchomienia jest ustawiony na ręczny. Podrzucam zrzut ekranu. Odnośnik do komentarza
zbycho Opublikowano 26 Września Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Września W dniu 25.09.2024 o 10:36, Max17b napisał(a): Zauważyłem również, że nie mam zainstalowanej aplikacji Microsoft GameInput w Ustawienia>Aplikacje>Zainstalowane aplikacje. Co więcej, w usługach GameInput Service tryb uruchomienia jest ustawiony na ręczny. Podrzucam zrzut ekranu To jest prawidłowe. Problem z GameInput istnieje ponoć od 2023 a info ze to także twój, pokazał plik Addition w sekcji "Błędy w Dzienniku zdarzeń:". Z tego co wiem, to jak dotąd jedynym rozwiazaniem twojego problemu jest wyłaczenie tej usługi lub ponoć ewentualnie jej reinstalacja Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 27 Września Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Września zbycho Dzięki za info. W takim razie trzeba czekać na oficjalną aktualizację/poprawkę ze strony Microsoft. Najważniejsze, że udało się ustalić, co powoduje ten problem. Potestuję wszystko jeszcze kilka dni i dam znać jak to wygląda. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 10 Października Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października Witam. W dniu dzisiejszym problem znowu pojawił się po dość długim czasie. Tymczasowym rozwiązaniem wydaje się być wyłączenie tej usługi lub jej reinstalacja. Zauważyłem również, że po aktualizacji aplikacji Xbox problem się odnawia, dlatego znowu trzeba wykonać reinstalacje, itd. Na ten moment trzeba czekać na oficjalną poprawkę od Microsoft. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
Max17b Opublikowano 10 Października Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 10 Października Dziękuje wszystkim za pomoc i zaangażowanie. Jeżeli ktoś napotka podobny problem, śmiało proszę pisać. Temat do zamknięcia. PS Jeżeli Microsoft wyda oficjalną poprawkę, dam znać. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się