Skocz do zawartości

Prośba o analizę logów - Komp coś nietypowo zamula


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!
 

Powracam po 8 latach z prośbą o analizę logów. 

 

Coś mi strasznie potrafi zamulić, szczególnie w chrome.

Tak, mam czasami otwarte 50 kart, 10 extensions, photoshopa i czasami premiere pro ale do tej pory działał i na takim obciążeniu.

Jakiś czas temu zaczął zamrażać chroma na kilka sekund.
Teraz jakby klika coś 2 razy jak ja kliknę tylko raz (może to wina myszki). 
 

W gry nie gram, tylko internet i programy graficzne.

 

Dzięki wielkie za pomoc!

 

Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Witaj,

Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym.

Spoiler

START::
TotalAV (HKLM-x32\...\TotalAV) (Version: 5.24.38 - TotalAV) <==== UWAGA
CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1396208807-2796122222-690133046-1001_Classes\CLSID\{a089c50f-a856-4f2a-a70c-582dbd4d2c19}\InprocServer32 -> C:\Program Files\Thunderbird\notificationserver.dll => Brak pliku
FirewallRules: [{2E35D369-D354-4439-8ACD-10FB5934D45B}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos 3 Destination Berlin\Legacy\Commandos3.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{42B19279-C8F5-446D-9263-D3587A93E1D1}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos 3 Destination Berlin\Legacy\Commandos3.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{3888F07C-7086-4AB2-97F6-5881A9C281BE}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos 2 Men of Courage\Legacy\comm2.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{770E5AA9-4092-4EF2-A2BC-DA7E19DA74D7}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos 2 Men of Courage\Legacy\comm2.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{910E5BF5-57EB-4A72-8735-304D48EE75E6}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos Beyond the Call of Duty\Legacy\coman_mp.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{8B3A530E-D0A0-48E6-9B6B-171C36A8D64C}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos Beyond the Call of Duty\Legacy\coman_mp.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{E0130FE2-3B98-4275-9050-A1B68D878735}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos Behind Enemy Lines\Legacy\Comandos.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{62A71E74-D3E6-4A3C-A274-8A94EA5F2CE5}] => (Allow) E:\GRY\Steam\steamapps\common\Commandos Behind Enemy Lines\Legacy\Comandos.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{539BE862-1076-4E66-BC44-26970F5401FA}] => (Allow) C:\Program Files\DaVinci Resolve\ElementsPanelDaemon.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{1CC86770-1DDE-48F0-A018-8B71E5FC9282}C:\program files\ivcam\ivcam.exe] => (Allow) C:\program files\ivcam\ivcam.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{5713DDEF-732E-4C20-B7A0-387A0F8F6443}C:\program files\ivcam\ivcam.exe] => (Allow) C:\program files\ivcam\ivcam.exe => Brak pliku
HKLM\...\Run: [] => [X]
HKLM-x32\...\Run: [] => [X]
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA
HKU\S-1-5-21-1396208807-2796122222-690133046-1001\...\Run: [AdobeBridge] => [X]
HKU\S-1-5-21-1396208807-2796122222-690133046-1001\...\Run: [] => [X]
HKU\S-1-5-21-1396208807-2796122222-690133046-1001\...\Run: [com.messenger] => C:\Users\KPS\AppData\Local\Programs\Messenger\Messenger.exe messenger://openAtLogin (Brak pliku)
HKU\S-1-5-21-1396208807-2796122222-690133046-1001\...\MountPoints2: {bd145d24-b444-11eb-b6fa-3c7c3fc34af1} - "F:\setup.exe" 
GroupPolicy\User: Ograniczenia ? <==== UWAGA
Task: {597A7790-052F-4A89-8E9C-E22ABED6F7F4} - System32\Tasks\ASUS\ArmouryAIOFanServer => C:\Program Files (x86)\ASUS\ArmouryDevice\dll\AIOFanSDK\ArmouryAIOFanServer.exe  (Brak pliku)
Task: {0BDF013B-4A26-4E47-A7CA-F3C95DF9E93C} - System32\Tasks\ASUS\P508PowerAgent_sdk => C:\Program Files (x86)\ASUS\ArmouryDevice\dll\ShareFromArmouryIII\Mouse\ROG STRIX CARRY\P508PowerAgent.exe  (Brak pliku)
FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [light_plugin_7571494CE0B94E11BB762B659A4AD71F@kaspersky.com] - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Free 21.3\FFExt\light_plugin_firefox\addon.xpi => nie znaleziono
FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [light_plugin_7571494CE0B94E11BB762B659A4AD71F@kaspersky.com] - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Free 21.3\FFExt\light_plugin_firefox\addon.xpi => nie znaleziono
FF ExtraCheck: C:\Program Files\mozilla firefox\defaults\pref\kl_prefs_62fbb8f7_c917_4cf7_957a_aad2b8fa768c.js [2020-06-18] <==== UWAGA (Linkuje do pliku *.cfg)
FF ExtraCheck: C:\Program Files\mozilla firefox\kl_config_62fbb8f7_c917_4cf7_957a_aad2b8fa768c.cfg [2020-06-18] <==== UWAGA
R2 luminati_net_updater_win_freesnippingtool_com; C:\Users\KPS\AppData\Roaming\Free Snipping Tool\App\net_updater32.exe [8408568 2024-06-27] (Bright Data Ltd -> BrightData Ltd. (certified))
S2 SecurityService; "C:\Program Files (x86)\TotalAV\SecurityService.exe" [X] <==== UWAGA
R1 webshieldfilter; C:\WINDOWS\System32\drivers\webshieldfilter.sys [96264 2023-10-31] (Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher -> Windows (R) Win 7 DDK provider) <==== UWAGA
S3 cpuz150; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz150\cpuz150_x64.sys [X] <==== UWAGA
S3 cpuz152; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz152\cpuz152_x64.sys [X] <==== UWAGA
S3 cpuz153; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz153\cpuz153_x64.sys [X] <==== UWAGA
S3 cpuz154; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz154\cpuz154_x64.sys [X] <==== UWAGA
S1 EneTechIo; \??\C:\WINDOWS\system32\drivers\ene.sys [X]
C:\Users\KPS\AppData\Roaming\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Microsoft Edge Beta.lnk
CreateRestorePoint:
EmptyTemp:
END::

Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu!

W FRST kliknij opcję "Napraw" (Fix). Pokaż raport  "fixlog.txt", który otrzymasz po restarcie komputera. Zobacz czy po czyszczeniu nie będzie poprawy.

Odnośnik do komentarza

Dzięki za szybką reakcje @Illidan!

Wlasnie robię naprawę i ciekaw jestem czy ona ma tak długo trwać (godzina+).

FRST trochę się przy tym zawiesza (brak odpowiedzi) ale chyba idzie do przodu. 


Podeśle wszystko jak się skończy.

 

edit: 2 godziny+ 

To ma tyle trwać?

Odnośnik do komentarza

Pobierz darmowy CrystalDiskInfo, program posiada też wersja portale. Uruchom go, screeny zrób parametrów dysku, otwierając dany dysk w zakładkach u góry okna aplikacji. Okno programu powiększ tak, aby były widoczne wszystkie parametry dysku. Te screeny z danymi dysków pokaż na forum.

Logi sprawdzę potem.

Odnośnik do komentarza

Hej! Przesyłam screeny dysków.

System jest na SSD.

Trochę mnie niepokoi te 73%, nie wspominając o "uwaga" przy HDD 🤔

 

Jeśli chodzi o zawieszki chroma, to póki co żadna się nie zdarzyła i jest dobrze.

Więc dzięki wielkie za pomoc z czyszczeniem.

 

Co do podwójnego klikania to chyba problem myszki. Zamówię nową albo sprawdzę jakaś starą.

 

ADATA 05_07_2024.png ST1000 05_07_2024.jpg WDC 05_07_2024.jpg
Odnośnik do komentarza

Myszkę sprawdź, bo faktycznie może być uszkodzona. Co do dysków, to słusznie się niepokoić, bo te "uwagi" nie widzą nic dobrego. Dysk SSD jest ok, tu raczej nic się nie dzieje. Natomiast dyski HDD mają " Nad Sectory", co może powodować zamulanie komputera, systemu kiedy będzie próba odczytu jakiś danych na tych dyskach, czy nawet zapis. Tu najlepiej będzie w razie dalszych problemów z wydajnością komputera, je podłączyć na chwilę i zobaczyć, jak działa komputer tylko na SSD, no i musisz niestety monitorować te dyski, czy ich stan się nie pogarsza, bo jak masz tam coś ważnego, to te dane możesz utracić. Dysk, który ma sektory do rejestrowania, można jeszcze spróbować naprawić przez piękne formatowanie. Wtedy te uszkodzone sektory zostaną zastąpione z puli rezerwowej dysku. Nie mniej nie oczekuj cudu, bo to wydajności może nie poprawić a dysk i tak będzie dalej się powoli kończył. Są też specjalistyczne programy do naprawy, renderowania sektorów. Nie mniej, jak wyżej, cudów nie oczekuj.

Odnośnik do komentarza

Kurcze okazuje się, że jednak nadal Chrome się przywiesza.
Czy coś jeszcze możemy zrobić?

 

Dzięki za info o dyskach.

Dziwna sprawa, bo jeden dysk jest prawie nowy, mało co korzystany a już ma problemy.
Myslisz, że na przyszłość lepiej brać SSD na dyski zewnętrzne?

Odnośnik do komentarza

Nie, na magazyny zewnętrzem do przechowywania danych mogą być jak najbardziej HDD. Tu myślę masz może pecha w takim razie, jak dysk nowy, ale jak nowy to na gwarancję w takim razie z nim.

Co możemy zrobić? To wpierw dla testu pozbądź się tych dysków, odłącz je i zobacz, jak działa komputer. Jak działa Chrome. Można jeszcze zoptymalizować autostart Windows, aby ewentualnie przyśpieszyć system, wyłączając co zbędne i dzięki temu zwolnić RAM, może wtedy i Chrome będzie działać lepiej.

Innych pomysłów nie mam więcej.

Odnośnik do komentarza

Pobierz darmowy program od Microsoft, który nie trzeba nawet instalować. Autoruns uruchom w opcji „Uruchom jako administrator” i poczekaj, aż w dolnym roku program poda gotowość „Ready”. Wybierz przycisk „File”, następnie po rozwinięciu „Save ...”Plik zapisz na Pulpicie. Zapisz jako *.arn. Zaznacz jeszcze w "Options” >> "Hide Empty Locations” i ”Hide Windows Entries”. Tak powstały log spakuj jakimś pakerem, nawet systemowym Zipem i zamieść gdzieś, skąd mogę go pobrać do analizy. Podaj mi linka do paczki tutaj lub spróbuj pliki zamieścić bezpośrednio tutaj.

 

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...