Gunnar Opublikowano 27 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Marca Witam, Czyszcząc nieużywane pliki/programy natrafiłem na podejrzany "program" - gpedt.msc 1.0 by Richard, wywaliłem to ręcznie, ale i tak bardzo bym poprosił o sprawdzenie logów, może dostrzeżecie coś niepokojącego. MBAM, ADWcleaner nic nie wykrywa. Druga sprawa to zauważyłem sporo kosmetyki, poproszę w usunięciu "resztek". Z góry dziękuję i pozdrawiam. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 28 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Marca Witaj @Gunnar Program, o którym piszesz mógł się dostać do komputera nieumyślnie podczas instalacji innego programu. Ogólnie dodatkowy edytor Zasad Grupy nie jest potrzebny w systemie Windows 10 Pro Ma własny GPEdit.msc Zróbmy oczyszczanie za pomocą FRST. Masz pozostałości po Comodo w Zabezpieczeniach Windows. Uruchom FRST. Z klawiatury CTRL+Y, zostanie utworzony plik tekstowy. Wklej do pliku treść : Kod fixlist.txt START:: CreateRestorePoint: CloseProcesses: HKU\S-1-5-21-305602353-1245497719-3960861739-1001\...\Run: [NordVPN] => C:\Program Files\NordVPN\NordVPN.exe (Brak pliku) HKU\S-1-5-21-305602353-1245497719-3960861739-1001\...\Run: [SteamServerBrowser] => "C:\Users\Sky\AppData\Roaming\SteamServerBrowser\SteamServerBrowser.exe" (Brak pliku) HKU\S-1-5-21-305602353-1245497719-3960861739-1001\...\Run: [ProductAuthenticationService] => "C:\Users\Sky\AppData\Roaming\ProductAuthenticationService\pas.exe" /nogui (Brak pliku) <==== UWAGA HKU\S-1-5-21-305602353-1245497719-3960861739-1002\...\Run: [Gyazo] => [X] Task: {962DD5C0-6FB4-4BE1-962C-EB5973AECF92} - System32\Tasks\{31DDBD37-5DB7-4030-8064-10B0CAA806C3} => C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cis.exe --cistrayUI (Brak pliku) Task: {6280BE6E-9492-4E0C-98FB-D5F146228FFC} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Autostart {D5EFF3B3-E126-4AF6-BCE9-852A72129E10} => "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cis.exe" --cistrayUI (Brak pliku) Task: {CE2BF243-70A2-4EF9-A0CE-CF328E75182D} - System32\Tasks\COMODO\COMODO CMC {06A09C0F-DD9C-4191-A670-71115CD78627} => "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe" --launchSchedule {06A09C0F-DD9C-4191-A670-71115CD78627} (Brak pliku) Task: {B54C24D0-3481-4783-AB5F-1E41834F1B71} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Maintenance {947247B5-026A-4437-9371-770782BE839D} => "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe" --launchSchedule {947247B5-026A-4437-9371-770782BE839D} (Brak pliku) Task: {D5498390-8C5A-486C-8EB1-EC6D11160F65} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Signature Update {B9D5C6F9-17D2-4917-8BD0-614BAA1C6A59} => "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe" --launchSchedule {B9D5C6F9-17D2-4917-8BD0-614BAA1C6A59} (Brak pliku) Task: {14BCA0A8-2333-4763-A4BD-AF3EC50FF138} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Telemetry {18AD3DFA-30C0-4B5F-84F7-F1870B1A4921} => "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cis.exe" --telemetry (Brak pliku) Task: {5DDBA56C-1F44-4F90-A519-0E3DE7F00295} - System32\Tasks\COMODO\COMODO Update {A6D52E4F-569B-4756-B3D8-DF217313DA85} => "C:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfpconfg.exe" --launchSchedule {A6D52E4F-569B-4756-B3D8-DF217313DA85} (Brak pliku) Task: {037DD923-BBB5-4F5C-8425-47E33DE64327} - System32\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask => C:\Windows\explorer.exe [5610344 2024-03-13] (Microsoft Windows -> Microsoft Corporation) Task: {47B21D7A-C196-441B-ADBE-575E1C2452F7} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Setup\EOSNotify => %windir%\system32\EOSNotify.exe (Brak pliku) Task: {99101111-EE20-418D-ABA0-3DAD0CA6A00B} - System32\Tasks\Mozilla\Firefox Default Browser Agent 308046B0AF4A39CB => C:\Program Files\Mozilla Firefox\default-browser-agent.exe do-task "308046B0AF4A39CB" (Brak pliku) Task: {284C3D4A-7DEE-4B02-8771-6AA9F2D24B7B} - System32\Tasks\update-S-1-5-21-305602353-1245497719-3960861739-1001 => C:\Program Files (x86)\Skillbrains\Updater\Updater.exe -runmode=checkupdate (Brak pliku) Task: {CD95C7BC-9A86-4EC5-A831-F898C7F13B7F} - System32\Tasks\update-sys => C:\Program Files (x86)\Skillbrains\Updater\Updater.exe -runmode=checkupdate (Brak pliku) U4 CmdAgent; Brak ImagePath S3 NDivert; \SystemRoot\System32\drivers\NDivert.sys [X] S4 nvvad_WaveExtensible; \SystemRoot\system32\drivers\nvvad64v.sys [X] AV: COMODO Antivirus (Disabled - Up to date) {9E3E06E3-F8E0-3C44-2336-BBD8AF8F84B8} AV: COMODO Antivirus (Disabled - Up to date) {05BC7AB5-FF0E-71EC-1054-15DA19B62DC7} AS: COMODO Advanced Protection (Enabled - Up to date) {255FE707-DEDA-33CA-1986-80AAD408CE05} FW: COMODO Firewall (Disabled) {A60587C6-B28F-3D1C-0869-12ED515CC3C3} FW: COMODO Firewall (Disabled) {3D87FB90-B561-70B4-3B0B-BCEFE7656ABC} FirewallRules: [{C37ACC5D-1B96-404D-9383-B394A07FED86}] => (Allow) C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe => Brak pliku FirewallRules: [{141FCB4D-C07B-43C8-B8D6-75EB25A482B9}] => (Allow) C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe => Brak pliku FirewallRules: [TCP Query User{034F9C1C-92B2-4B32-B829-4AC29A795090}D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe] => (Allow) D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe => Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{C16400F1-216C-4778-BF49-82B3E3DD8553}D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe] => (Allow) D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe => Brak pliku FirewallRules: [TCP Query User{A870B74B-592C-4974-9513-6C38C5EB14CD}C:\program files\mozilla firefox\firefox.exe] => (Block) C:\program files\mozilla firefox\firefox.exe => Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{38D2DC9E-693D-432B-AAD9-22DE0D1D8BA0}C:\program files\mozilla firefox\firefox.exe] => (Block) C:\program files\mozilla firefox\firefox.exe => Brak pliku FirewallRules: [TCP Query User{FF4D824F-8A2C-47DF-AEA0-57AE316FBA2A}D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe] => (Allow) D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe => Brak pliku FirewallRules: [UDP Query User{40FF9B42-D86B-4785-A8C9-155C466C709A}D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe] => (Allow) D:\gry\counter-strike 1.6 v43\hl.exe => Brak pliku FirewallRules: [{72E02A3E-4F52-4F0B-A67F-44F11E61563B}] => (Allow) D:0\GO\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo.exe => Brak pliku FirewallRules: [{DFC6A328-DE38-47C2-B58E-06AA706971C6}] => (Allow) D:0\GO\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo.exe => Brak pliku FirewallRules: [{1D1D37A2-54C2-44F9-9870-CF81AB27FBC2}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\config.exe => Brak pliku FirewallRules: [{08C0FDFD-D5D4-4052-B1C3-C0B57FD6A1C3}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\config.exe => Brak pliku FirewallRules: [{63CABE2F-5F9B-40BE-BD04-55569E1A7E70}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\editor.exe => Brak pliku FirewallRules: [{E84C59AE-1705-48DA-984A-074C8A3F8CD3}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\editor.exe => Brak pliku FirewallRules: [{874D14F3-A099-4B14-929E-DB58743BD0EB}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\modman.exe => Brak pliku FirewallRules: [{F2407AB5-6E97-4152-90C7-BDC4EE1CF4B6}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\modman.exe => Brak pliku FirewallRules: [{4B5BF5DF-DA69-4649-ACE8-35F375FA377E}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\cossacks.exe => Brak pliku FirewallRules: [{09BF842A-B5A6-47C7-AEC8-95B3FA2B4308}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks 3\cossacks.exe => Brak pliku FirewallRules: [{2EFAF1A4-0C62-4F31-8722-10B18CF26046}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Stronghold\Stronghold.exe => Brak pliku FirewallRules: [{549AC50A-1B8E-4FD5-9675-642938540BD2}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Stronghold\Stronghold.exe => Brak pliku FirewallRules: [{DE7065C8-4BC9-4420-A73C-EB159BF635CA}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Half-Life\hl.exe => Brak pliku FirewallRules: [{58B0D6AC-30A5-4C0C-A4F7-5ECC91DAD135}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Half-Life\hl.exe => Brak pliku FirewallRules: [{292C6234-2056-4183-A0FF-FBA705E19A27}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\AoE2DE\AoE2DE_s.exe => Brak pliku FirewallRules: [{FF121E64-15B3-415B-BA12-469CEA392A38}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\AoE2DE\AoE2DE_s.exe => Brak pliku FirewallRules: [{4E551F3D-2B50-47FD-9F84-4F1AA43A64FF}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\AoE2DE\BattleServer\BattleServer.exe => Brak pliku FirewallRules: [{CDCD6F1C-3C34-4643-97C4-9B143F917353}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\AoE2DE\BattleServer\BattleServer.exe => Brak pliku FirewallRules: [{CB9022F9-2472-4F11-B212-5AFFF63F6734}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks Art of War\dmcr.exe => Brak pliku FirewallRules: [{1F66D7E2-7770-407C-90E1-EAB3A95445B6}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Cossacks Art of War\dmcr.exe => Brak pliku FirewallRules: [{EECBA700-46C3-46C7-A9C6-A87B3E69F035}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Stronghold Crusader 2\bin\win32_release\Crusader2.exe => Brak pliku FirewallRules: [{AE9ADF12-3CFA-49E8-9823-921113FD5A0F}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Stronghold Crusader 2\bin\win32_release\Crusader2.exe => Brak pliku FirewallRules: [{277B3FA6-5706-41BC-B4E9-8FADAFF0A722}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Stronghold Warlords\bin\win32_release\StrongholdWarlords.exe => Brak pliku FirewallRules: [{50D492E3-8588-4415-91B5-4E08E02B5ABD}] => (Allow) D:0\SteamLibrary\steamapps\common\Stronghold Warlords\bin\win32_release\StrongholdWarlords.exe => Brak pliku FirewallRules: [{BE61386F-9DB1-42C8-8517-64D4A40A56AA}] => (Allow) C:\Windows\SysWOW64\PnkBstrA.exe => Brak pliku FirewallRules: [{F3F47FD1-9929-43BD-A6CE-8979790B0B06}] => (Allow) C:\Windows\SysWOW64\PnkBstrA.exe => Brak pliku FirewallRules: [{7EA93C0E-3980-45C1-B3F4-1D0598C50A61}] => (Allow) C:\Windows\SysWOW64\PnkBstrB.exe => Brak pliku FirewallRules: [{CCB7B8B0-A4D0-4E50-A95E-E32A8EF5D900}] => (Allow) C:\Windows\SysWOW64\PnkBstrB.exe => Brak pliku END:: Adnotacja dla innych czytających: skrypt unikatowy - dopasowany tylko i wyłącznie pod ten system, proszę nie stosować na swoich systemach. Z klawiatury CTRL+S, by zapisać zmiany. Następnie w oknie FRST klik w Napraw (Fix). Czekaj cierpliwie, nie przerywaj działania. Gdy Fix ukończy pracę, nastąpi restart systemu. W tym samym katalogu skąd uruchamiono FRST powstanie plik fixlog.txt. Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
Gunnar Opublikowano 29 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca @iJuliuszCzyli z logów nic niepokojącego nie wynika, głównie kosmetyka, dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 29 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca Tak. To była wyłącznie kosmetyka. Wstaw do wglądu plik wynikowy fixlist.txt. Zrób jeszcze jeden skan. Chciałbym przejrzeć ustawienia systemu. Pobierz i uruchom FSS, zaznacz wszystkie okienka (zaptaszkuj) i wykonaj skanowanie. Wstaw log do wglądu. Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
Gunnar Opublikowano 29 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Marca @iJuliuszProszę, wstawiam logi: Fixlog.txt FSS.txt Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 30 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca Dziękuję Czy ingerowałeś w ustawienia systemowe dotyczące Windows Update? Odnośnik do komentarza
Gunnar Opublikowano 30 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Marca Kiedyś bo chciałem na jakiś czas zblokować aktualizację, co i tak nie przyniosło żadnego skutku. Aktualizuję z reguły teraz i tak na bieżąco ręcznie. Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 31 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca W takim razie nic nie musimy zmieniać Usuń pozostałe programy naprawcze stosując narzędzie KpRm Uruchom i zaznacz opcje: Delete Tools, Registry Backup, Create Restore Point, Delete now Kliknij Run. Wstaw plik wynikowy. Odnośnik do komentarza
Gunnar Opublikowano 31 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca Wyskakiwał błąd, nie dało rady zrobić kopii zapasowej rejestru, uruchomiłem bez tej opcji. Proszę o to log: kprm-20240331151848.txt Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 2 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Dziękuję Można jedynie przypuszczać, że KPRM po uruchomieniu nie miał uprawnień do wykonania kopii zapasowej, choć w logu zapisało jego utworzenie Jeśli nie masz dodatkowych pytań, to temat możemy uznać za zakończony Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
Gunnar Opublikowano 2 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Dziękuję serdecznie za pomoc, temat można zamknąć. Wszystkiego dobrego i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się