Mikord Opublikowano 28 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 28 Stycznia Witam Mam laptop Lenovo z Win 10. Ostatnio kolega przyniósł mi Pendrive żeby żebym mu coś przegrał z laptopa. Kopiowanie się rozpoczęło ale po kilku sekundach pojawił się komunikat Lokalizacja jest nie dostępna *:\ nie jest dostępny Nośnik jest zabezpieczony przed zapisem. Na nośniku brak fizycznego fizycznego zabezpieczenia. Co zrobiłęm: - Podpiąłem swojego pendrive oraz przenośny dysk ale od razu pojawił się powyższy komunikat. - Sprawdziłem nośniki na komputerze stacjonarnym działamy prawidłowo. - przelogowałem się na inne konta na laptopie i bez skutku. - w internecie znalazłem parę porad: * odinstalowałem sterowniku USB i zainstalowałem nowe, * przez cmd wpisałem komendy odblokowujące porty USB, * w rejestrze, w odpowiednim kluczu sprawdziłem wartość i była poprawna, dodałem dla pewności plik z poprawną wartością - wszystko to bez skutku. - utworzyłem botowalny pendrive z Linux'em tam nie było problemu z zapisem. - rozmawiałem z kolega informatykiem zasugerował że to może być kwestia aktualizacji biosu przez Lenovo vantage. Zainstalowałem go ale narzędzia nic nie wykryły a tylko pojawił się problem z myszką ASUS przestał działać prawy przycisk na wszystkich kontach. Po odinstalowaniu Lenovo vantage myszka działa - a już myślałem że dziecko zepsuło kolejną myszkę i zamówiłem nową :) Z dalszymi krokami postanowiłem się wstrzymać. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 29 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Nie widzę tu żadnej infekcji. . Nie zabieram głosu w sprawie problemu, bo się po prostu na tym nie znam. . Cytat ==================== Punkty Przywracania systemu ========================= 26-01-2024 22:49:38 Zaplanowany punkt kontrolny Jeśli problem wystąpił po tej powyższej dacie, to możesz zrobić zwykłe Przywracanie Systemu. . Masz zainstalowany Advanced SystemCare - ten program nie jest przeznaczony dla zwykłych użytkowników, bo może zrobić większe szkody. . Odinstaluj niepotrzebne: Cytat Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.214 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.522 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA . Tylko kosmetyka: Uruchom FRST. Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!) - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym Spoiler START:: CreateRestorePoint: Task: {31C5C494-E09D-4BCE-9338-CBCDFC22320B} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\f99d9d42-bab0-4376-a503-3c83970c3a32 -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {6D684BA6-C02B-4D47-9A42-7E780E27A2C7} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\eaba945d-c665-4992-b2e4-44df52a82870 -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {8E6D7C98-5230-4737-9015-3C1A20BBB85D} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\3ba43c73-f96f-45d5-9158-e47603993d6f -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {D9FA8A63-E71C-4054-853A-D75D9E422C99} - \Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\e9fea2f3-8e25-4ee6-9a59-0cee6e0ad827 -> Brak pliku <==== UWAGA HKLM-x32\...\Run: [] => [X] S2 LDrvSvc; C:\Program Files (x86)\OSTotoSoft\DriverTalent\LDrvSvc.dll [X] S3 cpuz145; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz145\cpuz145_x64.sys [X] <==== UWAGA EmptyEventLogs: EmptyTemp: END:: W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). . Cytat Error: (01/28/2024 08:01:10 PM) (Source: Ntfs) (EventID: 55) (User: ZARZĄDZANIE NT) Description: Wykryto uszkodzenie w strukturze systemu plików woluminu E:. Dokładna istota uszkodzenia nie jest znana. Należy przeskanować struktury systemu plików w trybie online. Nawet System nie wie, co jest sprawcą problemu. jessi Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 29 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia Punkt przywracania został utworzony po pojawieniu się problemu. Odinstalowałem Advanced SystemCare Lenovo Diagnostic Evolution (x64) Lenovo Vantabe Service Nie znalazłem Lenovo App Explorer Zostawiłem Lenovo Hotkeys Wykonałem naprawę FRST Jeżeli chodzi o komunikat o uszkodzonym woluminie pewnie dotyczy dysku 2,5' w kieszeni, już trochę ma lat a i podłączanie i rozłączanie przez USB mu nie służy i czasami wyskakuje taki błąd. Czasami trzeba go podłączać do dwóch USB. Powyższe kroki nie pomogły z blokadą USB. Przy próbie kopiowania przez przeciąganie pojawił się komunikat. Cytat Dysk jest zabezpieczony przed zapisem. Usuń ochronę przed zapisem lub użyj innego dysku. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 17 Lutego Zgłoś Udostępnij Opublikowano 17 Lutego Sprawdź ten Pendrive na innym komputerze. Tak się dzieje jak kończy się żywot tych napędów. Nie da się nic wgrać, sformatować, jedynie odczytać to co już na tym nośniku jest, zostało wgrane przed jego zgonem. To samo tyczy się kart pamięci, też się tak dzieje. Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 25 Lutego Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Lutego To nie wina pendriva. Próbowałem z trzema i dyskem zewnętrznym i to samo. Nie da się go nawet sformatować. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 7 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 7 Marca Zrób w takim razie dwie rzeczy, pierwsza odpal system w czystym rozruchu i zobacz czy problem występuje. Drugi, utwórz konto lokalne w systemie , zaloguj się na nie i spróbuj sięgając dysk. Rozumiem też że dysku i Pendrive sprawdziłeś na innym sprzęcie i da się je normalnie i bez problemu sformatować? Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 31 Marca Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca Zrobiłem czysty rozruch, nawet odinstalowałem antywirusa i nic. Na nowym koncie również bez zmian. Pendrive i dysk były sprawdzane na innych komputerach. USB działa tylko na botowalnym Linuxie. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 31 Marca Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Marca Nie instalowałeś jakiegoś syfu, który blokuje pory USB? W Menadżer Urządzeń nie ma jakichś błędów sterownika? Zrób nowe logo, tylko FRST i Adition i pokaż na forum. Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 1 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia Ostatnio nic nie instalowałem nowego, odinstalowałem tylko część programów żeby sprawdzić czy któryś nie blokuje USB. Ale nic nie pomogło. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
Aux Opublikowano 1 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia Wywal wszystkie sterowniki USB z managera urządzeń ( wcześniej najlepiej podłączyć mychę na kablu, ponieważ ta pod portem USB przestanie działać ) po tej akcji restart Komputera, sterowniki zostaną automatycznie zainstalowane. Przed resatartem wyjąć wszystkie kable/urządzenia z portów USB. Po nowym starcie komputera po kolei podłączać urządzenia pod USB porty lecz nie naraz, odczekać aż instalacja każdego urządzenia zostanie zakończona. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 2 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia Sprzątanie systemu. Uruchom FRST. Skopiuj zawartość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj-FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym. Spoiler HKLM-x32\...\Run: [] => [X] HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\...\Policies\Explorer: [NolowDiskSpaceChecks] 1 Task: C:\WINDOWS\Tasks\CreateExplorerShellUnelevatedTask.job => C:\WINDOWS\explorer.exe S2 LDrvSvc; C:\Program Files (x86)\OSTotoSoft\DriverTalent\LDrvSvc.dll [X] U3 SARPSvc; Brak ImagePath C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Lenovo App Explorer.lnk Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.214 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\...\Host App Service) (Version: 0.273.3.522 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA Lenovo App Explorer (HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1006\...\Host App Service) (Version: 0.273.2.542 - SweetLabs for Lenovo) <==== UWAGA CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{72726D01-426C-4B35-8266-B4496CAA889E}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.183.29\psuser_64.dll => Brak pliku CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{CAE1760A-CB07-481B-8F9A-BC65510AF5D5}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.185.21\psuser_64.dll => Brak pliku CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{E3D57E77-FE71-4D06-BD34-D48820074909}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.181.5\psuser_64.dll => Brak pliku CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001_Classes\CLSID\{E76F97B1-1AE9-497C-9FA4-F57BBABAD54A}\InprocServer32 -> C:\Users\Tomek\AppData\Local\Microsoft\EdgeUpdate\1.3.185.17\psuser_64.dll => Brak pliku ContextMenuHandlers1: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers1: [SmartDefragExtension] -> {189F1E63-33A7-404B-B2F6-8C76A452CC54} => C:\WINDOWS\System32\IObitSmartDefragExtension.dll -> Brak pliku ContextMenuHandlers4: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers6: [IObitUnstaler] -> {836AB26C-2DE4-41D3-AC24-4C6C2699B960} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers6: [SmartDefragExtension] -> {189F1E63-33A7-404B-B2F6-8C76A452CC54} => C:\WINDOWS\System32\IObitSmartDefragExtension.dll -> Brak pliku HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/ HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1002\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/ HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://lenovo17win10.msn.com/?pc=LCTE HKU\S-1-5-21-1802392719-117103019-839818755-1003\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Secondary Start Pages = hxxp://mystart.lenovo.com/ FirewallRules: [{E98D1DB0-6944-40A6-8D18-28EAF046FFE4}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\Lync.exe => Brak pliku FirewallRules: [{CA7B3CAE-B5C4-4B9C-84F1-46966C3010A0}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\UcMapi.exe => Brak pliku FirewallRules: [{9D922170-85D1-4217-A20B-09BAC05EF6B1}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.16731.20170.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku FirewallRules: [{154905B3-61BC-411D-8AE1-930FBEB5920C}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.16827.20166.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku FirewallRules: [{549C08A5-A485-4653-9190-4FC225601CBA}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17029.20068.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku FirewallRules: [{7679D87E-9111-4E6E-AA49-B28E23F1E678}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17126.20132.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku FirewallRules: [{491235EC-AEC9-49B1-92BC-DE2C11537570}] => (Allow) C:\Program Files\WindowsApps\Microsoft.Office.Desktop.Outlook_16051.17231.20236.0_x86__8wekyb3d8bbwe\Office16\OUTLOOK.exe => Brak pliku CreateRestorePoint: EmptyTemp: Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! Na klawiaturze naciśnij jednocześnie "CTRL+S". W "FRST uruchom opcję na "Fix / Napraw". Po restarcie systemu pokaż otrzymany plik "fixlog.txt", jest on w tym samym miejscu co program "FRST". Dalej pobierz program "AdwCleaner". Przeskanuj nim system i usuń, co znajdzie, pokaż raport z czyszczenia tym programem. Widzę też aktywne dwa antywirusy, możliwe, że one powodują problemy. Odinstaluj jeden , albo nawet oba, Defender przejmie pałeczkę i zobaczysz czy to nie pomoże. Możliwe też, że w tych programach jest jakaś opcja blokady USB i ją włączyłeś? Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 20 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia Witam Usunięcie sterowników i restart nie pomogło. W "fixlist" brak było start, stop W Comodo brak blokad W AdwCleaner nie było opcji usuń tylko kwarantanna. Mam tylko jeden antywirus COMODO. Może w systemie są pozostałości poprzedniego? Wcześniej odinstalowałem już antywirusa i nic nie pomogło. I zainstalowałem właśnie COMODO, którego mam na drugim komputerze i tam problemów nie mam. NADAL Fixlog.txt Malwarebytes Raport ze skanowania 2024-04-20 172829.txt Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 21 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia Wiem, że w logach brakło start i end, przepraszam, wyszedłem z wprawy i zapomniałem dodać te wpisy. Nie wiem, co namieszałeś w systemie, ale może na początek wywal całkowicie Comodo i zobaczymy, co to da. Może bawiłeś się jakimś innym oprogramowaniem do blokady USB? Deinstalator Comodo Czyszczenie wykonane. Zobacz jeszcze dziennik zdarzeń systemu, poszukaj więcej szczegółów na temat tego błędu. Co jeszcze... Może masz blokadę w rejestrze Windows... Ale to dopiero po wywaleniu Comodo i jak to nic nie zmieni. Otwórz Edytor rejestru, skrót Win + R i w pole "uruchamianie wpisz "regedit", zatwierdź Enterem lub OK. Przejdź do ścieżki: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Poszukaj klucza o nazwie: RemovableStorageDevices Jak jest, to go usuń, lub wejdź do niego i kliknij dwukrotnie na klucz "Deny_All" i zmień wartość na "O". Jeśli nie masz takiego klucza, to ... na razie nie wiem co dalej... zobacz dziennik zdarzeń systemu, czy nie ma czegoś więcej jak pisałem wyżej. Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 24 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia Nie mam takiego klucza. Usunąłem COMODO. W której części dziennika szukać informacji? Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 25 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia Zobacz zdarzenia administracyjne, System. Jak wygląda sprawa w Menedżer urządzeń? Nie ma tam jakichś raportów o sterownikach, błędów? Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 26 Kwietnia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia Czy to coś pomoże i i Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 27 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia Nie wiem czy to coś pomoże... Bo nie mam za bardzo więcej pomysłów, co może być nie tak. Spróbuj zrobić tak, załóż nowy profil, lokalny użytkownika w Windows, zaloguj się na niego i zobacz jak jest na nim. To tak, zamiast na razie reinstalacji systemu. Trzeba się jeszcze przyjrzeć tym błędom i tej usłudze, zobaczę coś więcej o tym w poniedziałek, bo wtedy będę miał czas. Dobrze by było sprawdzić też te porty USB na jakimś LinuxLive CD z którego zbootujesz kompa, po to, czy problem jest systemowy, czy może sprzętowy. Kolejna rzecz, czy coś może w BIOS nie przestawiłeś e tej kwestii? Reset BIOS do ustawień fabrycznych. Odnośnik do komentarza
tach Opublikowano 27 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia Jeśli nie ma tego klucza należy go dodać i sprawdzić czy dalej będą problemy z zapisem. PPM klik i dodaj do rejestru następnie zresetuj system i sprawdź jaki jest rezultat WriteProtect.reg Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 29 Kwietnia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia Tak właśnie jeszcze natknęło mnie, że może masz jakieś blokady właśnie na swoje konto użytkownika, jeśli chodzi o USB, stąd dobrze by było sprawdzić na innym koncie użytkownika czy jest problem. Mam jeszcze jeden pomysł. Zobacz jeszcze w Edytorze rejestru, ten klucz, skopiuj go i wklej w pole adresowe rejestru i potwierdź Enterem. HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\UsbStor Jak już przejdziesz pod dany klucz, to zobacz po prawej stronie okna "Start", czy nie ma wartości "4", jak tak to zmień na "3" jak na obrazku. Wartość zmienisz, klikając na "Start" dwukrotnie myszką. W okienku, które Ci się otworzy ustaw "Dane wartości" na "3". Także napisz, czy coś pomogło z porad. Odnośnik do komentarza
Mikord Opublikowano 3 Maja Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Maja W dniu 27.04.2024 o 18:10, tach napisał(a): Jeśli nie ma tego klucza należy go dodać i sprawdzić czy dalej będą problemy z zapisem. PPM klik i dodaj do rejestru następnie zresetuj system i sprawdź jaki jest rezultat WriteProtect.reg 302 B · 4 pobrania Pomogło dodanie tego klucza. Już coś podobnego robiłem na początku ale to był chyba inny. Dziękuję wszystkim za pomoc. 🙏 💪 Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się