turbos Opublikowano 9 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2023 Witajcie, Dzisiaj podczas normalnej pracy systemu ekran zaczął migać (konkretnie pulpit z ikonami), zniknął pasek zadań. Zrestartowałem komputer kilka razy, ale zawsze tak samo: system wydaje się, że uruchamia się prawidłowo, następuje ekran logowania, po wpisaniu hasła dalej wszystko się otwiera. Pokazuje się pulpit z ikonami oraz pasek zadań ("surowy" bez przypiętych ikonek na pasku). Ekran zaczyna wtedy mrugać tak, jakby się pulpit przeładowywał. Nic nie daje się uruchomić. Jeśli jakimś cudem uda się kliknąć "start" to i tak nic się nie odpala. Jak klikam na ikonki na pulpicie, również się nie uruchamiają, pliki się nie otwierają. Czasem po odpaleniu systemu pojawia się okienko z tytułem "explorer.exe - wyjątek powodujący natychmiastowy błąd", z komunikatem w środku: "Wystąpił wyjątek powodujący natychmiastowy błąd. Nie można wywołać obsługi wyjątku i proces zostanie natychmiast przerwany." Podczas kliknięcia z shiftem w "uruchom ponownie" na ekranie logowania, pojawia się okienko z tytułem "explorer.exe - Błąd aplikacji", z komunikatem: "Wyjątek nieznany wyjątek programowy (0xc06d007e) w aplikacji w lokalizacji 0x00007FF968D0CF19." Udaje się natomiast wywołać Menedżera zadań (przez ctr+alt+del). Tryb awaryjny - tak samo wszystko mruga po odpaleniu. W ostatnim czasie aktualizacje systemu jakieś były, ale system pracował po nich dobrze. Czy dzisiaj się coś zaktualizowało nie wiem. Dzisiaj stosunkowo nie długo przed powstaniem awarii - podczas sprawdzania poczty przez Outlook wyskoczył komunikat o (jeśli dobrze pamiętam) certyfikacie zabezpieczeń dla jednego ze sprawdzanych kont. Okienko wyskakuje od zawsze dla tego konkretnego konta pocztowego, zawsze klikałem "tak" czy coś w tym stylu i się poczta ściągała. Dzisiaj kliknąłem coś w stylu "sprawdź certyfikat", potem zainstaluj i chyba tyle. Już kiedyś z tego co pamiętam tak robiłem i wspomniane okienko na jakiś czas się nie pojawiało. Nie wiem czy to mogło mieć wpływ, ale taka sytuacja dziś miała miejsce. Po uruchomieniu kreatora naprawy systemu z dysku instalacyjnego próbowałem odinstalować ostatnią aktualizację (dotyczącą "jakości"). Pojawił się komunikat, że odinstalowano, zrestartowałem komputer. Podczas uruchamiania pojawiły się standardowe komunikaty o przygotowywaniu systemu (po aktualizacji). Nastąpił ekran logowania, po zalogowaniu dalej wszystko tak samo mruga. Możliwe jest także uruchomienie systemu w trybie "Tryb awaryjny wiersz poleceń". Uruchomiłem komendy: sfc /scannow dism /online /cleanup-image /restorehealth Operacje przebiegły bez błędów. Nic to nie dało. Na dysk instalacyjny (pendrive) wgrałem FRST64, uruchomiłem wiersz poleceń w środowisku odzyskiwania i uruchomiłem program. W załączeniu wklejam log. Proszę o pomoc:) FRST.txt Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 25 Listopada 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Listopada 2023 Zamieść jeszcze pozostałe logi z FRST, czyli Addition i Shortcut. Próbowałeś odpalić system w trybie awaryjnym? Lub w czystym rozruchu i zobaczyć jak on działa? https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak-wykonać-czysty-rozruch-w-systemie-windows-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd Odpal też CMD jako administrator i dokonaj napraw bibliotek systemowych komendą: SFC /scannow Odnośnik do komentarza
turbos Opublikowano 11 Grudnia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2023 W dniu 25.11.2023 o 03:50, Illidan napisał(a): Zamieść jeszcze pozostałe logi z FRST, czyli Addition i Shortcut. Wtedy tylko ten jeden log się pojawił. W dniu 25.11.2023 o 03:50, Illidan napisał(a): Próbowałeś odpalić system w trybie awaryjnym? W dniu 9.11.2023 o 16:12, turbos napisał(a): Tryb awaryjny - tak samo wszystko mruga po odpaleniu. W dniu 25.11.2023 o 03:50, Illidan napisał(a): Odpal też CMD jako administrator i dokonaj napraw bibliotek systemowych komendą: SFC /scannow W dniu 9.11.2023 o 16:12, turbos napisał(a): Uruchomiłem komendy: sfc /scannow dism /online /cleanup-image /restorehealth Operacje przebiegły bez błędów. Nic to nie dało. Po długich bojach udało mi się zrobić "uaktualnienie w miejscu". Dalej mrugało wszystko ale co nieco można było już poklikać. Dzięki dobremu człowiekowi, który w panelu sterowania w opcjach wydajności zmienił ustawienia zaznaczając "Dopasuj dla uzyskania najlepszej wydajności", system zaczął działać bez mrugania. Później w wolnej chwili zacząłem przywracać poszczególne ustawienia wyglądu w opcjach wydajności, żeby sprawdzić co powoduje problem. Otóż winowajcą okazał się Pokaż miniatury zamiast ikon. Wszystko inne nie powoduje mrugania i niemożności normalnej pracy, tylko ten podgląd ikon. Niezależnie czy na grafice zintegrowanej czy niezintegrowanej. Podczas mrugania po włączeniu miniatur, w podglądzie zdarzeń pojawia się błąd: Nazwa aplikacji powodującej błąd: explorer.exe, wersja: 10.0.19041.3693, sygnatura czasowa: 0x73148b4c Nazwa modułu powodującego błąd: KERNELBASE.dll, wersja: 10.0.19041.3570, sygnatura czasowa: 0xda674bb7 Kod wyjątku: 0xc06d007e Przesunięcie błędu: 0x000000000002cf19 Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x29bc Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01da2c0a11eb715b Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\WINDOWS\explorer.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll Identyfikator raportu: 6052eaec-4b6f-4cb0-871d-281e837cb7fa Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: Próbowałem polecenia regsvr32 KERNELBASE.dll ale bez skutku, tzn. pojawia się komunikat: Moduł KERNELBASE.dll został załadowany, ale nie odnaleziono punktu wejścia DllRegisterServer. Upewnij się, że plik KERNELBASE.dll jest prawidłowym plikiem DLL lub OCX, a następnie spróbuj ponownie. Podmieniałem ten plik na plik z innego komputera i też bez efektów. Podmiany dokonywałem tylko w folderze C:\WINDOWS\System32. System mam 64-bit, pliku w C:\Windows\SysWOW64 nie podmieniałem. Jakieś sugestie jak to naprawić? Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 12 Grudnia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2023 Cytat Wtedy tylko ten jeden log się pojawił. Trzeba zaznaczyć w programie, w jego oknie, aby zostały wygenerowane pozostałe. Co do reszty, to może tu chodzi bardziej o Eksplorator Windows, niż bibliotekę, którą podmieniłeś. Opcje, które rzekomo nic nie dały, naprawiają biblioteki systemowe. Tutaj sprawdziłbym aktualizacje systemowe i uaktualnił system jeśli są takowe. Spróbuj odpalić system w czystym rozruchu i zobacz czy problem nadal występuje, bo może coś w systemie powoduje takie problemy. Podczas czystego rozruchu zostaną załadowane tylko usługi Windows. https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak-wykonać-czysty-rozruch-w-systemie-windows-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd Odnośnik do komentarza
turbos Opublikowano 13 Stycznia Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia Dzięki. Dzisiaj do tego wróciłem. System aktualny, aktualizowany jest na bieżąco. Uruchomiłem w czystym rozruchu zgodnie z instrukcją - system zachowuje się tak samo, czyli po włączeniu Pokaż miniatury zamiast ikon robi się dyskoteka. Załączam dzisiejsze pliki FRST i Addition. FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 25 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia Dziwny ten problem, ciekawe też że komendy naprawcze nie pomogły i dlaczego akurat przy miniaturach jest problem. Logi sprawdzę w piątek jeśli nikt z uprawnionych tu osób się za to nie weźmie do tego czasu. Odnośnik do komentarza
Illidan Opublikowano 27 Stycznia Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia Uruchom FRST. Skopiuj zawarość podaną niżej i nigdzie nie wklejaj - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym: Spoiler HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate: Ograniczenia <==== UWAGA HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA Task: {109C8DB2-F29D-45CB-8818-D79EA2482110} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\rundetector -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {13EA7026-38DE-46D9-A8F3-AAB1470836D4} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {1A22A8EE-91D9-4F4F-9CE8-5902FBF487DE} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {37E27B83-2772-461D-A42C-32FF57E8BFED} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\launchtrayprocess -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {4455DBF5-68DF-436D-9A9E-2BFDBA839428} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Logon-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {453700D0-8CA5-4A6C-901E-F9BF6418FA6C} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OnIdle-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {4AF7BA35-50A2-4A0C-88D6-51A7B3428A42} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxcontent -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {85326E90-B820-42A1-9AF5-D45057B3AE43} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\OutOfSleep-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {9F2FE321-F4A0-49BB-94B9-22BBA38C415E} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfig -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {A04E8CEC-13E6-42E9-87EA-3FD218742E8D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-Weekend -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {A5374E21-1D9C-49A0-83A1-44CDFAEF907D} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\refreshgwxconfig-B -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {B8EEBB9F-809A-4EA0-97A2-E294EBDC860E} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeReminderTime -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {D9975D82-2CEA-47E5-BFCE-96DBB95E657C} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\ScheduleUpgradeTime -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {EB53FE85-7F11-441F-AF3E-677494205F73} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\Time-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {FB4857DD-C92A-40C1-A54D-DBCB17A89ADA} - \Microsoft\Windows\Setup\gwx\refreshgwxconfigandcontent -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {FF11682E-71E7-40B9-9B7B-6EFE0CA4FCB5} - \Microsoft\Windows\Setup\GWXTriggers\MachineUnlock-5d -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {D8DEEE0D-F94A-4E32-8D5A-F198E566ECBD} - System32\Tasks\AMD RELAUNCHER => C:\AMD\Radeon-Software-Adrenalin-2020-22.6.1-Win10-Win11-64Bit-LegacyASICs-June23-2022-LEGACY\\Bin64\InstallManagerApp.exe /LOCAL0 /HIDEEULA /FROMCLEANINSTALL -DefView=4 (Brak pliku) Task: {09CFA56E-34FE-40DB-8449-E02ADA3E3A87} - System32\Tasks\AMD Updater => "C:\Program Files\AMD\CIM\\Bin64\RadeonInstaller.exe" /AUTOUPDATEIN (Brak pliku) Task: {D221F9EC-F7C0-4ACC-91BB-6C80353ADD26} - System32\Tasks\CreateChoiceProcessTask => C:\Windows\BrowserChoice\browserchoice.exe /launch (Brak pliku) Task: {352E6CA0-7314-4DF4-89C4-682368D80D57} - System32\Tasks\Microsoft\Windows\Workplace Join\Automatic-Workplace-Join => %SystemRoot%\System32\AutoWorkplace.exe join (Brak pliku) Task: {6B3C9ED0-920C-4D33-A319-165412F0A0AD} - System32\Tasks\Norton Internet Security\Norton Error Analyzer => C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\21.6.0.32\SymErr.exe /analyze (Brak pliku) Task: {4E30F175-1699-416E-B398-E5A609D265D6} - System32\Tasks\Norton Internet Security\Norton Error Processor => C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\21.6.0.32\SymErr.exe /submit (Brak pliku) Task: {63C0030A-A999-473D-B111-FDD1632A8587} - System32\Tasks\Norton WSC Integration => "C:\Program Files (x86)\Norton Internet Security\Engine\21.6.0.32\WSCStub.exe" /taskschd (Brak pliku) S3 intaud_WaveExtensible; \SystemRoot\system32\drivers\intelaud.sys [X] ContextMenuHandlers1: [SDECon32] -> {44176360-2BBF-4EC1-93CE-384B8681A0BC} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers1: [SDECon64] -> {44176360-2BBF-4EC1-93CE-384B8681A0BC} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers2: [SDECon32] -> {44176360-2BBF-4EC1-93CE-384B8681A0BC} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers2: [SDECon64] -> {44176360-2BBF-4EC1-93CE-384B8681A0BC} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers6: [SDECon32] -> {44176360-2BBF-4EC1-93CE-384B8681A0BC} => -> Brak pliku ContextMenuHandlers6: [SDECon64] -> {44176360-2BBF-4EC1-93CE-384B8681A0BC} => -> Brak pliku AlternateDataStreams: C:\ProgramData\Temp:56E2E879 [118] HKU\S-1-5-21-1689863419-2369483584-1389092369-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = hxxp://otomoto.pl/mojekonto/ HKU\S-1-5-21-1689863419-2369483584-1389092369-1001\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = hxxp://samsung13.msn.com SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1689863419-2369483584-1389092369-1001 -> DefaultScope {32188D76-9131-490D-937B-689D0477A669} URL = SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1689863419-2369483584-1389092369-1001 -> {32188D76-9131-490D-937B-689D0477A669} URL = HKLM\software\microsoft\Windows\CurrentVersion\Telephony\Providers => ProviderFileName2 -> ndptsp.tsp (Brak pliku) CreateRestorePoint: EmptyTemp: Fixlist przeznaczona tylko dla autora tematu! W "FRST uruchom opcję na "Fix / Napraw". Po restarcie systemu pokaż otrzymany plik "fixlog.txt", jest on w tym samym miejscu co program "FRST". Dalej pobierz program "AdwCleaner". Przeskanuj nim system i usuń, co znajdzie, pokaż raport z czyszczenia tym programem. Po analizie logów, system raportuje częsty błąd Explorera Windows: Spoiler Error: (01/13/2024 01:04:16 PM) (Source: Application Error) (EventID: 1000) (User: ) Description: Nazwa aplikacji powodującej błąd: explorer.exe, wersja: 10.0.19041.3758, sygnatura czasowa: 0xbf79d152 Nazwa modułu powodującego błąd: KERNELBASE.dll, wersja: 10.0.19041.3930, sygnatura czasowa: 0x9141f979 Kod wyjątku: 0xc06d007e Przesunięcie błędu: 0x000000000002cf19 Identyfikator procesu powodującego błąd: 0x1150 Godzina uruchomienia aplikacji powodującej błąd: 0x01da4618a0744e37 Ścieżka aplikacji powodującej błąd: C:\WINDOWS\explorer.exe Ścieżka modułu powodującego błąd: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll Identyfikator raportu: 193bc196-1109-45f9-bffe-0a3d4117d5c9 Pełna nazwa pakietu powodującego błąd: Identyfikator aplikacji względem pakietu powodującego błąd: Może to wynikać też, że jakieś oprogramowanie zainstalowane w systemie powoduje taki stan rzeczy, na pewno sama biblioteka KERNELBASE.dll nie jest tu niczemu winna. Zobacz jak jest gdy odpalisz Windows w czystym rozruchu, tylko z usługami Windows: https://support.microsoft.com/pl-pl/topic/jak-wykonać-czysty-rozruch-w-systemie-windows-da2f9573-6eec-00ad-2f8a-a97a1807f3dd Pobaw się ikonami i zobacz czy problem występuje. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się