stefan86 Opublikowano 15 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2023 Witam, zauważyłem, że od jakiegoś czasu Windows 7 przestał mi się aktualizować - nawet baza defendera. Wyszukiwanie aktualizacji kończy się błędem: 80080005. Screen w załączeniu To dało mi impuls aby w końcu go zaktualizować do Windows 10, jako że mam parę programów, skonfigurowanych pod siebie, to postanowiłem zrobić instalację w trybie aktualizacji. Niestety po etapie kopiowania się plików, instalacja przerywa się błędem "Instalacja systemu Windows 10 nie powiodła się". Instalacja z oryginalnego nośnika więc to nie stanowi problemu. Chciałem zrobić naprawczą instalację Windows 7 w miejscu, czyli po prostu też instalacja jako aktualizacja, ale również kończy się tym błędem. Co zrobiłem: 1) SFC /scannow kończy się komunikatem: "Funkcja Ochrona zasobów systemu Windows nie może uruchomić usługi naprawczej." 2) Checkdisk z parametrami /r i /f Nie wykrywa żadnych błędów. 3) Antywirus i wszystkie zbędne programy odinstalowane. 4) W msconfig, z automatycznego uruchamianie wyłączne wszystko prócz usług Microsoft. Zauważyłem jednak że usługa "Instalator modułów systemu Windows" - Trustinstaler nie działa i nie da jej się uruchomić, kończy się błędem. Screen w załączeniu. Wyczytałem że bez działania tej usługi nie ma opcji aby zainstalować aktualizację czy właśnie zaktualizować system do nowej wersji. 5) Z tego tematu dodałem wpisy do rejestru (FIX.REG) 6) Z innego, działającego komputera z Windows 7 Pro x64 przeniosłem (za pomocą linuksa LiveCD) folder servicing. Kopię starego mam. Nic to wszystko nie dało. W załączeniu: - logi z FRST - katalog "C:\Windows\Logs\CBS" wygenerowany przez "Narzędzie analizy gotowości aktualizacji systemu" tu: https://we.tl/t-vxQMTxePJD Proszę o pomoc. EDIT: Przed chwilą przywróciłem kopię mojego folderu servicing i ponownie wykonałem analizę gotowości aktualizacji: https://we.tl/t-E2SEuE8r2U ########################## Addition.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 16 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 Cytat Wsparcie dla Windows 7 zakończyło się 14 stycznia 2020. z tematu > Dezynfekcja: kroki finalizujące temat - Dział pomocy doraźnej - Fixitpc.pl jessi Odnośnik do komentarza
stefan86 Opublikowano 16 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 Tak nie za bardzo rozumiem co to wnosi do tematu. Z tego powodu, że system nie ma wsparcia to przestała działać usługa "Instalator modułów systemu Windows"? Chyba nie :) A właśnie dlatego że skończyło się wsparcie to chcę zaktualizować system do nowszej wersji, a bez działającej tej usługi nie da się. Stąd ten temat z prośbą o pomoc. Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 16 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 A czy próbowałeś uruchomić tę usługę? > START >URUCHOM > wklej lub wybierz services.msc > znajdź tę usługę > zaznacz ją > po lewej u góry kliknij na Uruchom usługę U mnie usługę da się uruchomić (na Systemie WIN7). Nie zmienia to faktu, że żadnych aktualizacji i tak już nie będzie. jessi Odnośnik do komentarza
stefan86 Opublikowano 16 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 3 godziny temu, jessica napisał: A czy próbowałeś uruchomić tę usługę? > START >URUCHOM > wklej lub wybierz services.msc > znajdź tę usługę > zaznacz ją > po lewej u góry kliknij na Uruchom usługę U mnie usługę da się uruchomić (na Systemie WIN7). Nie zmienia to faktu, że żadnych aktualizacji i tak już nie będzie. jessi Przecież ten pierwszy screen z błędem to właśnie gdy próbuję ręcznie uruchomić tę usługę. Jak już pisałem, nie oczekuję aktualizacji dla 7. Chcę 7 zaktualizować do 10, a do tego jest potrzebna sprawna usługa "Instalator modułów systemu Windows", a ta jak widać nie chce się u mnie uruchomić. Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 16 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2023 @picasso raczej już nie pomaga na forum, ale spróbować możesz - napisz Prywatną Wiadomość do Niej - picasso - Fixitpc.pl Może dla Ciebie zrobi wyjątek. jessi Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się