kacper6768 Opublikowano 1 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2023 Mam łysą oponę w przednim i tylnym kole z rowerze i przez to że nie rowków jest bardzo narażona na przebicie to czy jedynym ratunkiem jest wymiana opony. Wielokrotnie przebijało się przednie koło i tyle w rowerze jak na drodze pobili jakieś pijaki butelki po wódce ale jak opona jest nowa to rowki robią jakiś zapas miejsca od przebicia i taka łysa opona jest bardzo śliska w porównaniu jak była nowa z rowkami. Jestem biedny to ciężko jest wymienić oba opony nawet jedną. Czy by coś takiego ratowało opony gdyby je w środku wyścielić gumową tasiemką? Kiedyś się zdarzyło że przedziurawiła się dętka w miejscu łatki to czy wtedy trzeba zedrzeć przedziurawioną łatkę czy na dziurawa łatkę nakleić nową łatkę? Mam kilka zapasowych dętek ale są za długie to czy można je tak wsadzić żeby je w jednym miejscu zagiąć i tak do koła zamontować czy musi pasować rozmiar. Czasem są też za krótkie to czy można próbować je na sile rozciągnąć? Czy jak się dętka przebije to czy da się ją zakleić bez wyjmowania koła z roweru i opony i czy gdyby nakleić łatkę na zewnątrz opony to czy by się trzymała? Czy trzeba unikać gwałtownego hamowania żeby opona się nie zdzierała? Jak samochody wyścigowe dodają gwałtownie gazu że leci dym z opon to czy im nie żal opon że zaraz się zedrą czy bardziej się silnik zużywa? Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 1 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2023 Ale jak to, masz łyse opony? to znaczy że wcześniej łyse nie były? czy masz bez bieżnika bo się lepiej rower toczy. Jest taki wynalazek jak antyprzebiciowa dętka i opona...poszukaj w necie. Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 1 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2023 @amp Chyba nie zauważyłeś tego: Cytat Jestem biedny to ciężko jest wymienić Gdyby autora tematu było stać na wymianę, to na pewno nie zakładałby tematu. @kacper6768 Nie wiem, czy gumowa tasiemka wystarczy, nigdy nie próbowałem tego sposobu, ale myślę, że to krótkotrwała "pomoc". Na dziurawą łatkę trzeba naklejać bez zrywania starej. Dętka musi mieć dopasowany rozmiar - zły rozmiar to dużo szybsze zużycie takiej dętki. Nie, dętki nie da się zakleić bez zdejmowania koła i opony. Cytat gdyby nakleić łatkę na zewnątrz opony to czy by się trzymała? Tego pytania nie rozumiem - czy chodzi Ci o łatkę na oponę, czy na dętkę, bo opisałeś to niezbyt zrozumiale. Tak, przy ostrym hamowaniu bieżnik się szybka zużywa. Samochody wyścigowe mają "zdarcie opon" wkalkulowane w koszty, więc mogą sobie pozwolić na "dym z opon. Firmy wyścigowe stać na taki wydatek. jessi Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 1 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2023 Cytat gdyby nakleić łatkę na zewnątrz opony to czy by się trzymała? Tego pytania nie rozumiem - czy chodzi Ci o łatkę na oponę, czy na dętkę, bo opisałeś to niezbyt zrozumiale. Czy da się tak zaklejać przebite dętki bez wykręcania koła żeby sobie zaoszczędzić czas i robotę i mam wyślizgane śruby od odkręcania roweru to czy da się wymienić same śruby? Jak kilka lat temu rozmontowałem całe przerzutki w wszystkie części powyjmowałem na zewnątrz to je kładłem na kostce betonowej ale i jak wtedy cały rower poskręcałem to okazało się że na tej kostce były ziarenka piasku i się do tych części przykleiły i zostały wkręcone w rower i rower teraz w środku od kilku lat trzeszczy to czy trzeba od nowa całe przerzutki rozbierać i czyścić wszystkie części po kolei? Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 2 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Cytat Czy da się tak zaklejać przebite dętki bez wykręcania koła Tak sobie myślę, że od biedy dałoby się to zrobić, ale byłoby niewygodne do przeprowadzenia. Cytat czy da się wymienić same śruby? To zależy od tego, czy zniszczone są tylko śruby, czy może także gwint na części, na którą nakręcana jest śruba. Cytat od nowa całe przerzutki rozbierać i czyścić wszystkie części po kolei? Na pewno to trzeba przesmarować. jessi Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 2 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Jeżeli jesteś w takiej sytuacji to może warto udać się tam gdzie naprawiają rowery a na pewno udało by się dostać jakąś oponę. Pracowałem parę lat w sklepie z rowerami i opony idą do beki nawet w lepszym stanie niż masz ty. Nie nie da się zalatać dziury w dętce naklejając coś na oponie bez odkręcenia koła, to niemożliwe. Masz zjechane nakrętki do przykręcania koła (bo to nakrętki a nie śruby) to taka sama sytuacja. Na rawce (obręczy koła) w środku pod dętką gdzie są główki nakrętek szprych musi być taśma ochronna (nawet zwykłą taśmą można okręcić) to chroni dętkę od środka. Wszystkie zabiegi powodują jakieś koszty, łatki które chcesz naklejać czy inne więc koszt nakrętek na koła przy tym jest niewielki. Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 2 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 Czy gdybym znalazł prace i bym chciał żeby jakikolwiek silnik nogi odciążał czy lepiej jest kupić motor czy motorower czy rower elektryczny. Co się najbardziej opłaca licząc koszty zakupu i wymieniania części i paliwo albo prąd i robienie prawo jazdy jak jest wymagane? Zdarza mi się że się biorę na naprawę urządzeń na których się nie znam czy gdyby na przykład popsuł się rower elektryczny albo motor i go rozkręcił i nie umiał skręcić albo by mi jakaś część zginęła to czy by ktoś zgodził mi się pomóc czy by taki rower albo motor poszedł na zmarnowanie? Jak pierwszy raz rozkręcałem cały mechanizm przerzutek w rowerze Schneider Shimano 3CC to mi od razu wszystkie części wyleciały że nie wiedziałem jak je złożyć i je w wolnych chwilach przez kilka godzin dziennie przez tydzień składałem to jakbym tak motor rozkręcił to miesiąc bym składał. W tym rowerze Schneider Shimano 3CC to w takich 2 częściach po lewej i prawej części przerzutek zmiażdżyły się te blaszki co te kulki trzymają to te kulki ręcznie powkładałem w miejsce gdzie powinno być te kółko w kulkami i zmiażdżoną blaszkę wyrzuciłem ale jak same te kulki włożyłem to zrobiło się wolne miejsce to w te wolne miejsce powkładałem kulki z innych zepsutych łożysk rowerowych ale czy się znowu przerzutki rozkręca to wtedy te kulki wypadają i trzeba uważać żeby ich nie pogubić to czy tak może być czy taką część można dokupić ale zauważyłem że te kółka są różnych rozmiarów tak samo i w przerzutkach mały rodzaj kulek i w pedałach duży rodzaj kulek to co z tego że mam zapasowe koła z kulkami jak nie pasuje rozmiar. Czy jest możliwość kupienia samych kulek dużych i małych w takiej postaci bez koła czy zawsze lepiej jest je wkładać już wmontowane w blaszanym kółku? Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 2 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2023 To się nazywa wianki, są wianki do piasty (tam gdzie mocowana duża zębatka przednia), do kierownicy większy z mniejszymi kulkami, do kół i tam też są innej wielkości kulki. Lepiej stosować same kulki bo eliminuje to możliwość rozlecenia się osłony która ja trzyma i uszkadza w ten sposób miskę. Najczęściej się to stosuje do kół i i mechanizmu korbowego a do kierownicy jak się uważa. Przeważnie jak się kupuje wianki dla kulek (choć bywa że one same są dostępne luzem) to się kupuje 3 wianki (komplet) i to powinno wystarczyć z zapasem na obie strony. Nie będę Ci doradzał co masz kupić, na motor trzeba prawo jazdy, na skuter chyba nie ale kask w obu przypadkach konieczny, rower elektryczny to też spory koszt, w twojej sytuacji pozostaje rower i na tym bym poprzestał, najpierw praca a później myślenie co robić. Co do roweru elektrycznego to dalej rower tylko dochodzi silnik w tylnym kole, akumulator, manetka i licznik, akurat się zajmowałem składaniem takich rowerów w zeszłym roku. Wianki w kierownicy i kolach są, w piaście (przednia zębatka) teraz się stosuje już wkłady (czyli na łożyskach)...to tak pokrótce ale cena nowych (tych co składałem) zaczynała się od 4000 PLN tak że wydatek jest. Jak chcesz grzebać to jednak rower jest najłatwiejszy w takim czymś a i do tego potrzebne klucze, to też jakiś wydatek bo byle czym się nie zrobi, . Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 26 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2023 Zawsze gdy skręci mi rower w mokrą ziemie i gdy ziemia jest mokra i gęsta to wchodzi między opony i błotniki i nie da się jechać tak ciężko się kręci kołami to trzeba patykiem błoto pod błotnikami wygrzebywać i maksymalnie oddaliłem błotniki od opon to 2 centymetry i rama roweru jest tak skonstruowana że więcej niż 2 centymetry nie da się oddalić. Trochę pomoże spuszczenie powietrza z opon ale wtedy ciężej się jedzie rowerem gdy opona wygląda na przebitą gdy ma mało powietrza żeby było więcej odstępu między oponami i błotnikami żeby był większy odstęp ale gdy się wymontuje błotniki i błoto i nawet byle kamienie w twarz lecą. Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 27 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2023 Ale to jest normalna sytuacja jeśli się jeździ w błocie po pas. Jedyna możliwość to błotniki montowane pod ramę z przodu i pod siodło z tyłu, będzie on wtedy poziomo nad kołem. Takie coś mam z przodu na stałe (mocowanie na takich gumkach) ale raczej chroni przed odpryskami kamieni niż błotem i wodą a z tyłu dołączam jak mam jechać gdzieś w teren po deszczu. To taka ochrona raczej nie do codziennej jazdy. Możesz zobaczyć w necie jak takie błotniki wyglądają. Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 30 Stycznia 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2023 Zawsze jest tak że jak jest lód na ulicy i się rozpędzić rowerem i się nagle zahamuje i nawet dwoma nogami też hamuje to i tak przez kilka metrów rower dalej jedzie mimo że obydwa koła są zablokowane. Sprawdzałem coś takiego na różnych rowerach i na każdym jest tak samo. Co wtedy jakby się na lodowatej ulicy rowerem rozpędzić i nagle by zza zakrętu wyjechał jakiś tir albo samochód to co by to dało że się w ułamek sekundy zahamuje jak rower dalej jedzie do przodu? Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 31 Stycznia 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2023 Opony z kolcami jeśli da się kupić lub wykonać chałupniczo, ludzie takie coś robili na zimę. Po za tym z tym hamowaniem to normalne zjawisko, to fizyka, jej nie da się przeskoczyć. Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 13 Maja 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2023 Czy dałoby się samemu zrobić sobie baterię do starego roweru żeby go przekształcić ze zwykłego roweru na rower elektryczny. W bateriach jest kwas. Czy gdyby do zwykłego wiaderka z farby nalać na przykład kwasu z ogórków albo innego kwasu kuchennego i wyciągnąć 2 kable jeden plus i drugi minus i zatkać takie wiaderko przykrywką i te kable podłączyć do gniazdka to czy byłaby z takiego wiaderka bateria? Jak można samemu zrobić kwas bateriowy najtańszym domowym sposobem żeby nie trzeba było wydawać dużo pieniędzy na oryginalne baterie rowerowe? Niepotrzebna mi jest jakaś skomplikowana elektronika ani biegi ani liczniki ani kontrolery w rowerze tylko żeby jak najtańszym kosztem mieć jakiekolwiek wspomaganie pedałowania. Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 16 Maja 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2023 Z roweru wystaje mi taki okrągły drut. Czy ten okrągły drut powinien być w środku czy na zewnątrz roweru i czy powinien cały się stykać czy powinien mieć przerwę? Gdy się jedzie rowerem to ten okrągły drut wchodzi do roweru i zaraz wychodzi ale najczęściej wchodzi w połowie i tak się przesuwa że się chowa w rowerze i wychodzi. Gdy się pedałuje rowerem to słychać w mechanizmie tylnego koła że coś mocno trze że czuć drgania i coś hamuje w rowerze ale nie wiem co Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 25 Maja 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2023 W rowerze jest zardzewiały łańcuch który nie chce się zginać w niektórych miejscach. Czy gdyby łańcuch wymoczyć w zwykłym oleju kuchennym to czy by się zginał? Nie mam olejów silnikowych ani pieniędzy żeby je kupić. Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 26 Maja 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2023 Nafta na co najmniej 12h. Szczotka i wyszorować, wytrzeć i nasmarować. Odnośnik do komentarza
kacper6768 Opublikowano 5 Czerwca 2023 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 5 Czerwca 2023 W pękł metal od przerzutek przy tylnim kole. czy to znaczy że jak bardziej pęknie ten metal to przestaną działać całkowicie przerzutki i czy da się tą część wymienić albo zespawać? Używam tego roweru 14 lat i był kupiony jako używany. Czy to wina złego użytkowania tego roweru że zrobiło się pęknięcie czy i tak by tam pękło? Pękł w rowerze przewód od przerzutek to druga część tego przewodu Mam ramę od innego zepsutego roweru to czy wziąć te kable z przerzutek z tej ramy czy tamten kabel jakoś skleić. Mam tylko lutownice ale lutownica tego kabla nie chce zlutować. Odnośnik do komentarza
amp Opublikowano 6 Czerwca 2023 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2023 To jest linka czy drut? bo były dawno temu takie przerzutki w których był drut i ona działała trochę inaczej do obecnych. Zdjęcia tak zrobione że nie widać za bardzo, ta przerzutka jest w piaście? Dodatkowo mylisz pojęcia i ciężko się domyśleć o co chodzi. Przewód? Jest linka i jest pancerz (linka jest w pancerzu), dodatkowo pancerz przerzutki jak i linka jest troszkę innej grubości niż te od hamulców. Linek się nie lutuje, ewentualnie jak ma jakąś nietypową końcówkę to wtedy można próbować ale kolbą. Skoro masz ramę z linkami to tylko Ty możesz sprawdzić czy ta takowa podejdzie, tu chodzi nie tylko o samą linkę ale o końcówkę która idzie do manetki którą zmieniasz biegi. Przerzutkę jak coś można zespawać lub możesz szukać czegoś podobnego ale z częściami nietypowymi jest problem. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się