fafik Opublikowano 2 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2022 Witajcie Od jakiegoś czasu zauważyłem, że mój komputer znacznie spowolnił. Na wszystko muszę czekać dłużej. Proste czyszczenie pulpitu ze skrótów zajmuje od kilku do kilkunastu sekund. Praca w Windowsie nie jest jakoś uciążliwa ale te opóźnienia są wyraźnie przeze mnie widziane. Zaczęło mnie drażnić logowanie do systemu. Nie są to wartości mierzone w minutach ale w dodatkowych kilkunastu sekundach. Komputer składany był pod Windows 8.1 około 6-7 lat temu i pracował bez najmniejszego problemu. Od około roku działam na Windows 10 (64) i zauważyłem spadek wydajności po zmianie ale nie był aż tak odczuwalny jak teraz. Nie sądzę, że złapałem jakąś infekcje. Bardziej skłonny jestem twierdzić, że mogę mieć problem z rejestrem (śmieci, błędy); problem z oprogramowaniem, które jest zainstalowane (spowolnienia systemu); sterowniki (problem z kompatybilnością (?)) lub problem z dyskiem ssd (Asus Raid R), który już nie daje rady z tym systemem i resztą do społu. Gdybyście mogli zerknąć i zobaczyć co "piszczy w trawie"... Załączam logi z FRST Pozdrawiam Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 2 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2022 Ja przeglądam logii tylko pod kątem ewentualnej infekcji: masz rację, w logach nie ma niczego podejrzanego. Kosmetyka: Uruchom FRST. Skopiuj to poniższe: (ale nigdzie nie wklejaj tego!) - FRST sam znajdzie "fixlist" w schowku systemowym Spoiler START:: HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiSpyware] Ograniczenia <==== UWAGA HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows Defender: [DisableAntiVirus] Ograniczenia <==== UWAGA HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\WindowsUpdate: Ograniczenia <==== UWAGA HKU\S-1-5-21-197226127-487579658-4229428128-1001\...\Run: [GalaxyClient] => [X] HKU\S-1-5-21-197226127-487579658-4229428128-1001\...\Run: [MicrosoftEdgeAutoLaunch_0089900A2DC1A587CB21C8643BA895D0] => "C:\Program Files (x86)\Microsoft\Edge\Application\msedge.exe" --no-startup-window --win-session-start /prefetch:5 [3795376 2022-09-25] (Microsoft Corporation -> Microsoft Corporation) GroupPolicy-Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA EmptyEventLogs: EmptyTemp: END:: W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). jessi Odnośnik do komentarza
fafik Opublikowano 2 Października 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 2 Października 2022 Dzięki za odpowiedź. Wykonane. Dwie wartości pomyślnie przywrócono, trzy usunięto i jedną przeniesiono... Czekam na kolejne podpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 3 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2022 Gdyby to był problem softwarowy, to spadek wydajności byłby skokowy, zauważalny zaraz po incydencie (zainstalowaniu feralnego programu, aktualizacji itp) . Jeśli proces spowalniania był długotrwały to jak najbardziej może to być spadek prędkości dysku SSD związany z wiekiem. Szczególnie jak dysk ma 7 lat. Sposobem jest Secure Erase co przywróci szybkość dysku. Widzę, że Asus RAIDR ma do tego dedykowane oprogramowanie co może ułatwić sprawę https://www.asus.com/Commercial-Data-Storage/RAIDR_Express_PCIe_SSD, niektóre biosy/UEFI też mają tę funkcję. Secure Erase wiąże się z usunięciem zawartości dysku. Można natomiast sporządzić obraz dysku a po operacji odtworzyć go. Odnośnik do komentarza
fafik Opublikowano 3 Października 2022 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2022 Dzięki za odpowiedź. @Krzesimierz Tak wiem, że mój RAIDR ma to oprogramowanie i ma też tą funkcję mój bios. Użycie Secure Erase jest brane pod uwagę i ostatecznie stawianie Windowsa na nowo. Przy przejściu na Windows 10 miałem duże problemy ze znalezieniem sterowników do moich zewnętrznych urządzeń. Zrobiłem, mówiąc krótko, lekki śmietnik już na samym początku ale w końcu się udało. W tym przypadku biorę pod uwagę tylko czystą instalację. @jessica Po Twoim pierwszym poście rozumiem, że sprawdziłaś logi tylko pod kątem infekcji... Czy w związku z tym mam szukać jeszcze pomocy na innych działach forum? Mam na myśli, np. dłuższe logowanie czy jakieś problemy w rejestrze, czy dać spokój i zrobić to co sugerował Krzesimierz? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 3 Października 2022 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 3 Października 2022 Cytat Czy w związku z tym mam szukać jeszcze pomocy na innych działach forum? Teoretycznie: tak. W praktyce to nie ma większego znaczenia, bo na forum brak jest osób pomagających, wszyscy się wykruszyli. jessi Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się