szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Witam Jestem nowy na forum bardzo proszę o pomoc na komputerze nic nie działa a sprawa super pilna bo to służbowy faktury itd. Przesyłam pliki. Z góry dziekuję serdecznie. Addition.txt FRST.txt Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Dodatkowo chciałem zainstalować Avasta ale wyskakuje błąd procesu BFE Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Witaj, Rezultaty skanowania Farbar Recovery Scan Tool (FRST) (x64) Wersja: 09-09-2020 Pobierz i uruchom najnowszą wersję FRST, ponieważ skanuje także nowe zagrożenia. https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-recovery-scan-tool/dl/82/ 28 minut temu, szewczu88 napisał: na komputerze nic nie działa Co dokładnie nie działa. Opisz co było przyczyną, kiedy zaczęły się problemy. Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Brak internetu, nie chcą się programy uruchomić. Wczoraj wszystko było normalnie dziś rano trach ekran przygaszony kompozycja windows klasyczna. ekranu nie da się rozjaśnić FRST nowy.txt Addition nowy.txt Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Log FRST jest błędnie wygenerowany, jest zlepkiem dwóch logów. Wygląda, jakby podczas skanowania był instalowany Avast. W czasie skanowania FRST należy zostawić system bez ingerencji. Wklej nowy log. W systemie jest zainstalowany Kasperski, dodatkowa instalacja kolejnego programu antywirusowego nic nie wniesie. Natomiast dwie aktywne ochrony mogą się nawzajem blokować, próbować usunąć i mogą wprowadzić tylko szkody w systemie. Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Za chwilkę zrobie nowe Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 FRST.txt Addition.txt Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 W systemie nie widać infekcji, w prawdzie jest w systemie aktywator KMS, ale to nie od powinien być przyczyną, jeśli nie ma korelacji daty jego instalacji i wystąpienia problemu. Natomiast system wygląda na uszkodzony, kilka usług się nie załącza i nie widzi sieci Spróbujemy kilka operacji. Z Kasperskiego są wpisy zarówno Kaspersky Internet Security jak i Free Antivirus, jest możliwość, że to on wpływa na działanie systemu. Odinstalujemy je na czas szukania przyczyny. Użyj kavremover tool https://support.kaspersky.com/common/uninstall/1464 Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler CloseProcesses: CreateRestorePoint: Task: {96BCD881-D00B-4277-A47F-8787396B90E5} - \KMSAutoNet -> Brak pliku <==== UWAGA HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows Defender: Ograniczenia <==== UWAGA HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA HKLM-x32\...\Run: [] => [X] Task: {8E87C5B8-E52D-48B5-99B3-313DF39F85E1} - System32\Tasks\{15480141-7921-4F10-91F8-330C0407C985} => C:\Windows\system32\pcalua.exe -a D:\USB.EXE -d D:\ HKLM\...\Run: [Autodesk Sync] => [X] S3 klvssbridge64_18.0.0; "C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Internet Security 18.0.0\x64\vssbridge64.exe" [X] S2 AvastWscReporter; "C:\Program Files\Avast Software\Avast\wsc_proxy.exe" /runassvc /rpcserver [X] S2 Kmm4xNT; C:\Windows\SysWow64\Drivers\Kmm4xNT.sys [95484 2002-04-26] (DATOM Dariusz Cielebąk) [Brak podpisu cyfrowego] S4 LcSvrAdm; C:\ElsaWin\bin\LcSvrAdm.exe [240640 2011-12-06] (Volkswagen AG) [Brak podpisu cyfrowego] S4 LcSvrAuf; C:\ElsaWin\bin\LcSvrAuf.exe [1321472 2011-12-06] (Volkswagen AG) [Brak podpisu cyfrowego] S4 LcSvrDba; C:\ElsaWin\bin\LcSvrDba.exe [392704 2011-12-06] (Volkswagen AG) [Brak podpisu cyfrowego] S4 LcSvrHis; C:\ElsaWin\bin\LcSvrHis.exe [335360 2011-12-06] (Volkswagen AG) [Brak podpisu cyfrowego] S4 LcSvrPAS; C:\ElsaWin\bin\LcSvrPas.exe [477696 2011-12-06] (Volkswagen AG) [Brak podpisu cyfrowego] S4 LcSvrSaz; C:\ElsaWin\bin\LcSvrSaz.exe [373248 2011-12-06] (Volkswagen AG) [Brak podpisu cyfrowego] Toolbar: HKU\S-1-5-21-4233955700-326730339-91991180-1000 -> Brak nazwy - {C500C267-63BF-451F-8797-4D720C9A2ED9} - Brak pliku FF HKLM\...\Firefox\Extensions: [light_plugin_7571494CE0B94E11BB762B659A4AD71F@kaspersky.com] - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Free 21.3\FFExt\light_plugin_firefox\addon.xpi => nie znaleziono FF HKLM-x32\...\Firefox\Extensions: [light_plugin_7571494CE0B94E11BB762B659A4AD71F@kaspersky.com] - C:\Program Files (x86)\Kaspersky Lab\Kaspersky Free 21.3\FFExt\light_plugin_firefox\addon.xpi => nie znaleziono SearchScopes: HKLM -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp//www.bing.com/search?q={searchTerms}&FORM=IE8SRC SearchScopes: HKLM -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp//www.bing.com/search?q={searchTerms}&FORM=IE8SRC SearchScopes: HKLM-x32 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp//www.bing.com/search?q={searchTerms}&FORM=IE8SRC SearchScopes: HKLM-x32 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp//www.bing.com/search?q={searchTerms}&FORM=IE8SRC SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4233955700-326730339-91991180-1000 -> DefaultScope {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp//www.bing.com/search?q={searchTerms}&src=IE-SearchBox&FORM=IESR02 SearchScopes: HKU\S-1-5-21-4233955700-326730339-91991180-1000 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = hxxp//www.bing.com/search?q={searchTerms}&src=IE-SearchBox&FORM=IESR02 ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive6] -> {9AA2F32D-362A-42D9-9328-24A483E2CCC3} => -> Brak pliku ShellIconOverlayIdentifiers-x32: [ OneDrive7] -> {C5FF006E-2AE9-408C-B85B-2DFDD5449D9C} => -> Brak pliku FirewallRules: [{E4E95939-B02B-4646-885B-E47E639D62BB}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Apowersoft\ApowerREC\ApowerREC.exe => Brak pliku FirewallRules: [{F8EB0791-C712-44F5-9E52-4EB9EC641C0C}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Apowersoft\ApowerREC\ApowerREC.exe => Brak pliku CMD: net start mpsdrv CMD: net start MpsSvc Hosts: cmd: netsh adfirewall reset Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"} EmptyTemp: Zapisz zawartość notatnika. (Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S.) W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). Uruchom ponownie system. Kolejno użyj narzędzia avastclear https://www.avast.com/pl-pl/uninstall-utility aby posprzątać po Avast Pobierz i uruchom Adw-cleaner, kliknij na szukaj, po zakończeniu skanowania kliknij usuń Wklej logi uruchomionych serwisów windows FSS https://www.bleepingcomputer.com/download/farbar-service-scanner/ Podejrzewam uszkodzenie dysku, jest prawie pełny, zaleca się trzymanie minimum 10% wolnej przestrzeni na każdej partycji. Dodatkowo nagłe problemy w takiej skali jakie wyskoczyły też zdarzają się właśnie na skutek uszkodzenia dysku. Potrzebny status S.M.A.R.T. dysku. Z programu Victoria Hdd zakładka S.M.A.R.T lub programu HDTune zakładka info, wklej log lub zrzut ekranu Napisz jakie jest działanie systemu po wprowadzony operacjach Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 system nadal to samo wklejam zrzut Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Poprawka, HDTune zakładka kondycja Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Ale faktycznie może być coś z dyskiem do przy próbie reinstalacji systemu bez formatowanie system nie widzi dysku ani punktów przywracania Odnośnik do komentarza
Krzesimierz Opublikowano 19 Października 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 M.in usługa przywracania jest wyłączona. Czy była czy uległa awarii to inna kwestia. System jest uszkodzony, wiele usług nie działa. Skoro powyższe operacje nie przyniosły żadnego skutku to naprawa będzie niemożliwa bądź długotrwała. Na tyle długotrwała, że szybciej będzie przywrócić system z kopii czy zainstalować od nowa. Co do dysku to jest to SSD, a producenci SSD nie stosują się do norm i diagnostykę S.M.A.R.T. traktują wybiórczo. Jeśli parametry S.M.A.R.T. byłyby poprawne to wartość B5 Program Fail Count wskazuje, że dysk jest niesprawny. Co na pewno można powiedzieć, to temperatura 50 stopni to za dużo, a czujnik temperatury akurat dobrze wskazuje. SSD rzadko przekracza 35 stopni. ADATA SU 650 to też "budżetowy" dysk, który nawet po roku czy dwóch może się już kończyć. Zobacz jeszcze co powie program ADATA SSD ToolBox. Jeśli wina okaże się dysku to nie ma co próbować ratować tego windowsa. A nowego instalować na innym dysku. Odnośnik do komentarza
szewczu88 Opublikowano 19 Października 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 19 Października 2021 Bardzo dziękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się