Skocz do zawartości

duże zużycie cpu, spada po uruchomieniu menadżera zadań...


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

szukam i nie mogę znaleźć, coś powoduje duże zużycie procesora, a po uruchomieniu menadżera zadań - chowa się i obciążenie spada do 10%, jak tego szukać? skanowałem róznymi antymalware, antywirusami, clenerami, ale niestety ciągle problem pozostaje. czasem wyskakuje svchost osiąga jakieś kosmiczne wartości.. 

 

 

 

 

Extras.Txt OTL.Txt Addition.txt FRST.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Cześć,

 

W logach widać, że masz załączone dwie ochrony aktywne ESET i Zone Alarm. Zaleca się mieć najwyżej jedną, ponieważ mogą się nawzajem blokować i traktować jako źródło niepożądanych działań, co często objawia się spowolnieniami czy obciążaniem procesora.

 

Usuniemy nieistniejące wpisy, których część próbuje się uruchamiać:

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA
Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Edge: Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Internet Explorer: Ograniczenia <==== UWAGA
R3 HWiNFO_163; \??\C:\Users\ziem\AppData\Local\Temp\HWiNFO64A_163.SYS [X] <==== UWAGA

HKLM-x32\...\Run: [] => [X]

HKU\S-1-5-21-1335515030-2017674845-951229651-1000\...\Run: [AdobeBridge] => [X]
HKU\S-1-5-21-1335515030-2017674845-951229651-1008\...\RunOnce: [] => [X]
S3 btmaudio; system32\drivers\btmaud.sys [X]
S3 DisplayLinkUsbIo_x64; system32\DRIVERS\DisplayLinkUsbIo_x64_9.1.1651.0.sys [X]
S3 dlcdcncm; system32\DRIVERS\dlcdcncm62_x64.sys [X]
S3 dlusbaudio; system32\DRIVERS\dlusbaudio_x64.sys [X]

U3 iswSvc; Brak ImagePath
U4 npcap_wifi; Brak ImagePath

FF Plugin: @microsoft.com/GENUINE -> disabled [Brak pliku]
FF Plugin-x32: @microsoft.com/GENUINE -> disabled [Brak pliku]


2016-04-09 22:02 - 2016-04-09 22:02 - 000000000 ____L (Microsoft Corporation) <==== UWAGA (zerobajtowy plik/folder) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\AppVIsvSubsystems32.dll
2016-04-09 22:02 - 2016-04-09 22:02 - 000000000 ____L (Microsoft Corporation) <==== UWAGA (zerobajtowy plik/folder) C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\root\Office16\c2r32.dll

SearchScopes: HKLM -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = 
SearchScopes: HKLM-x32 -> {0633EE93-D776-472f-A0FF-E1416B8B2E3A} URL = 
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1335515030-2017674845-951229651-1000 -> DefaultScope {F3E3C86A-8508-4B8A-8F72-023BA814DBA1} URL = 
SearchScopes: HKU\S-1-5-21-1335515030-2017674845-951229651-1000 -> {F3E3C86A-8508-4B8A-8F72-023BA814DBA1} URL = 

ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Brak pliku
Toolbar: HKU\S-1-5-21-1335515030-2017674845-951229651-1000 -> Brak nazwy - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} -  Brak pliku
FirewallRules: [{611E221D-C6F1-410E-8227-77A5F06A5E08}] => (Allow) C:\Program Files\Intel Corporation\Intel WiDi\WiDiAppOld.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{177AA76B-6D33-4A00-9F92-27DF51992F0F}] => (Allow) C:\Program Files\Intel Corporation\Intel WiDi\Next\WirelessDisplay.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{ECDF32C4-B0C6-45EA-8D55-3032D3ADCEFF}] => (Allow) C:\Program Files\Intel Corporation\Intel WiDi\SmartAgentTest.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{C2E93733-A052-4336-AB39-25FB09E85EEF}E:\software\ip utility\iputility.exe] => (Allow) E:\software\ip utility\iputility.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{E28F8AC1-BC40-421B-893B-C5679FA49A08}E:\software\ip utility\iputility.exe] => (Allow) E:\software\ip utility\iputility.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{26D882DE-08F7-479A-B987-BC7DFE1CF3B8}C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe] => (Allow) C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{2E5FB5E3-B65F-4BE5-A20A-92317CF3D193}C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe] => (Allow) C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{8B093DA8-0C07-42AA-8D13-27C4FBDB1D50}C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe] => (Allow) C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{E847E4AF-75B9-4DF2-914E-32C5440BEB37}C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe] => (Allow) C:\programdata\logishrd\logioptions\software\6.60.570\logioptionsmgr.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{F67E60BA-6F63-4431-B455-AB647F44222D}] => (Allow) C:\ProgramData\Blackmagic Design\DaVinci Resolve\Support\QtDecoder\QTDecoder.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{FA9D28F5-D4A4-4523-BE63-9BE510A7BF6F}D:\program files (x86)\amx control disc\netlinx studio 4\nsxv4.exe] => (Allow) D:\program files (x86)\amx control disc\netlinx studio 4\nsxv4.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{0693D879-FD30-4E62-8DE2-3E335415186D}D:\program files (x86)\amx control disc\netlinx studio 4\nsxv4.exe] => (Allow) D:\program files (x86)\amx control disc\netlinx studio 4\nsxv4.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{B895E267-7495-4E33-A7BD-A93F6AF57CB1}C:\users\ziem\appdata\local\crestron\airmediav2\airmedia\app-3.4.1.20\airmedia.exe] => (Allow) C:\users\ziem\appdata\local\crestron\airmediav2\airmedia\app-3.4.1.20\airmedia.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{FE0860ED-AB26-4806-9DF3-73DEF9E538C3}C:\users\ziem\appdata\local\crestron\airmediav2\airmedia\app-3.4.1.20\airmedia.exe] => (Allow) C:\users\ziem\appdata\local\crestron\airmediav2\airmedia\app-3.4.1.20\airmedia.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{136AB290-CEB3-47BD-9992-9F9AB5340978}C:\users\ziem\appdata\local\temp\rar$exa0.486\iputility.exe] => (Allow) C:\users\ziem\appdata\local\temp\rar$exa0.486\iputility.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{50C872EE-242D-49A1-B1D8-AB2BFD02EB66}C:\users\ziem\appdata\local\temp\rar$exa0.486\iputility.exe] => (Allow) C:\users\ziem\appdata\local\temp\rar$exa0.486\iputility.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{ECB493AD-0825-4B46-B09E-BADFF8C3E1F1}C:\users\ziem\downloads\tftpd64.462\tftpd64.exe] => (Allow) C:\users\ziem\downloads\tftpd64.462\tftpd64.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{57FE02D3-8378-4405-B876-4CFCCC1DDE84}C:\users\ziem\downloads\tftpd64.462\tftpd64.exe] => (Allow) C:\users\ziem\downloads\tftpd64.462\tftpd64.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{AA5A4816-EC12-463C-803D-48AD50296BF2}] => (Allow) C:\Users\ziem\AppData\Roaming\Zoom\bin\airhost.exe => Brak pliku

Zapisz zawartość notatnika. (Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S.)
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Czy wiesz co to za programy i czy QMon\setup.exe ma się załączać jako zaplanowane zadanie? Jeśli nie, dołącz tę linijkę do powyższego fixa a Updater odinstaluj

Task: {C6D33118-E44C-4DF5-A992-715AD3CD7CF8} - System32\Tasks\{2F1D9415-B880-46CA-BA56-89B1F6F0295C} => C:\windows\system32\pcalua.exe -a C:\Users\ziem\Downloads\QMon\Setup.exe -d C:\Users\ziem\Downloads\QMon
Updater (HKLM-x32\...\ST6UNST #1) (Version:  - ) <==== UWAGA

 

Pobierz i uruchom Adw-cleaner, kliknij na szukaj, po zakończeniu skanowania kliknij usuń
 

Zwróć uwagę na:

Spoiler

Error: (09/22/2021 12:17:19 PM) (Source: Service Control Manager) (EventID: 7026) (User: )
Description: Nie można załadować następujących sterowników startu rozruchowego lub systemowego: 
cdrom
SynaMetSMI

Error: (09/22/2021 12:16:51 PM) (Source: VBoxNetLwf) (EventID: 12) (User: )
Description: Sterownik wykrył błąd wewnętrzny sterownika na \Device\VBoxNetLwf.

Error: (09/22/2021 12:16:49 PM) (Source: VBoxNetLwf) (EventID: 12) (User: )
Description: Sterownik wykrył błąd wewnętrzny sterownika na \Device\VBoxNetLwf.

Error: (09/22/2021 12:16:47 PM) (Source: VBoxNetLwf) (EventID: 12) (User: )
Description: Sterownik wykrył błąd wewnętrzny sterownika na \Device\VBoxNetLwf.

Error: (09/22/2021 11:13:55 AM) (Source: VBoxNetLwf) (EventID: 12) (User: )
Description: Sterownik wykrył błąd wewnętrzny sterownika na \Device\VBoxNetLwf.

Error: (09/22/2021 11:13:55 AM) (Source: VBoxNetLwf) (EventID: 12) (User: )
Description: Sterownik wykrył błąd wewnętrzny sterownika na \Device\VBoxNetLwf.

 

Widać też dość mało miejsca na dyskach w tym systemowym. Sugerowane minimum wolnej przestrzeni to 10% powierzchni partycji, a im więcej tym lepiej.

 

Uruchom ponownie system.
Potestuj i napisz jaka jest sytuacja. Jeśli nie będzie poprawy, wklej świeże logi FRST

Odnośnik do komentarza

Na czas szukania przyczyny odinstaluj jeden z programów antywirusowych. Po wszystkich operacjach będzie je można z powrotem zainstalować. Są załączone dwie ochrony aktywne ESET i Zone Alarm. Zaleca się mieć najwyżej jedną, ponieważ mogą się nawzajem blokować i traktować jako źródło niepożądanych działań, co często objawia się spowolnieniami czy obciążaniem procesora.

 

Napisz czy wiesz, co to za aplikacja 

Updater (HKLM-x32\...\ST6UNST #1) (Version:  - ) <==== UWAGA

 

 

Odnośnik do komentarza

Pytanie było o program Updater. Nie ST6.

 

Według kolejność:

 

Odinstaluj programy: updater, bonjour, flash player. Są przestarzałe i mogą być wektorem ataków wirusów.

 

Usuniemy to czego nie da się prosto odinstalować, ponieważ został jeszcze Zone alarm anti ransom do usunięcia. Pojawiło się kilka nieaktywnych programów lenovo oraz kilka niepotrzebnych lenovo bloatware.

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

S2 AcPrfMgrSvc; "C:\Program Files (x86)\Lenovo\Access Connections\AcPrfMgrSvc.exe" [X]
S2 AcSvc; "C:\Program Files (x86)\Lenovo\Access Connections\AcSvc.exe" [X]
S2 LENOVO.CAMMUTE; "C:\Program Files\Lenovo\Communications Utility\CAMMUTE.exe" [X]
S2 LENOVO.TPKNRSVC; "C:\Program Files\Lenovo\Communications Utility\TPKNRSVC.exe" [X]
S2 LENOVO.TVTVCAM; "C:\Program Files\Lenovo\Communications Utility\vcamsvc.exe" [X]
S3 LenovoProdRegManager; "C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\EngageService.exe" [X]
S3 LSC.Services.SystemService; "C:\Program Files\Lenovo\Lenovo Solution Center\App\LSC.Services.SystemService.exe" [X]
S3 SUService; "C:\Program Files (x86)\Lenovo\System Update\SUService.exe" [X]

U3 iswSvc; Brak ImagePath

Task: {4856C3CB-C66C-435D-A0F1-C736BC7D4F92} - System32\Tasks\Lenovo\LSC\Lenovo Solution Center Notifications => C:\Program Files\Lenovo\Lenovo Solution Center\LSCNotify.exe
Task: {659DC493-D0C1-47D3-86BA-9CFF00D33CEA} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo PowerENGAGE Update => C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\lenovoreg.exe
Task: {FE77F870-FF03-420E-84C6-195BD84CF750} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo PowerENGAGE => C:\Program Files (x86)\Lenovo Registration\lenovoreg.exe
Task: {993520E9-4D00-4455-B051-1E54B2877A4F} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program 64 35 => C:\Program Files (x86)\Lenovo\Customer Feedback Program 35\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent35.exe [16864 2016-01-08] (LENOVO -> Lenovo)
Task: {623A8357-E59E-4DAF-958E-0309DFEA5B6D} - System32\Tasks\TVT\TVSUUpdateTask => C:\Program Files (x86)\Lenovo\System Update\tvsuShim.exe
Task: {FF25DAA9-246B-4C36-863E-1B786C1EF875} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Customer Feedback Program 64 => C:\Program Files (x86)\Lenovo\Customer Feedback Program\Lenovo.TVT.CustomerFeedback.Agent.exe [16832 2015-07-01] (LENOVO -> Lenovo)
Task: {9618C105-72DF-45A2-83A2-8EA980CE5C62} - System32\Tasks\TVT\LaunchFR => C:\Program Files (x86)\Lenovo\Factory Recovery\FRReminder.exe [648176 2014-08-21] (LENOVO -> TODO: <Company name>)
Task: {AC620023-4A28-468F-991A-F1B336440EC3} - System32\Tasks\TVT\TVSUUpdateTask_UserLogOn => C:\Program Files (x86)\Lenovo\System Update\tvsuShim.exe
Task: {FCE5ED7F-5168-44E5-9638-C08ED69C8CB6} - System32\Tasks\Lenovo\LSC\LSCHardwareScan => C:\Program Files\Lenovo\Lenovo Solution Center\LSC.exe
Task: {C7ADC648-5B1A-41C7-A63F-84E95584A728} - System32\Tasks\Lenovo\LSC\LSCHardwareScanPostpone => C:\Program Files\Lenovo\Lenovo Solution Center\LSC.exe
Task: {09072692-93CB-4664-B61A-9DD52EC8C452} - System32\Tasks\Lenovo\Lenovo Solution Center Launcher => C:\Program Files\lenovo\lenovo solution center\App\LSC.Services.UpdateStatusService.exe
Task: {4856C3CB-C66C-435D-A0F1-C736BC7D4F92} - System32\Tasks\Lenovo\LSC\Lenovo Solution Center Notifications => C:\Program Files\Lenovo\Lenovo Solution Center\LSCNotify.exe [1321296 2016-06-02] (LENOVO -> Lenovo)

HKU\S-1-5-21-1335515030-2017674845-951229651-1008\...\RunOnce: [Lenovoautoqdrive] => C:\Program Files (x86)\Common Files\LENOVO\LenovoDrive\LenovoAutorunreg.exe [167408 2014-06-03] (LENOVO -> )
HKU\S-1-5-21-1335515030-2017674845-951229651-1008\...\RunOnce: [!Crestron Studio - Clear Log Off Required] => C:\Program Files (x86)\Crestron\Crestron Studio\InstallHelper.exe [272840 2020-12-23] (Crestron Electronics Inc. -> Crestron Electronics, Inc.)
HKLM-x32\...\Run: [ZaAntiRansomware] => "C:\Program Files (x86)\CheckPoint\Endpoint Security\TPCommon\Cipolla\ZAAR.exe"

FirewallRules: [{660B7C2D-6C6D-442B-86DF-A60CBA0982E6}] => (Block) E:\software\ip utility\iputility.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{A73BD3F8-34F0-4DD8-97D3-11C130C6A12E}] => (Block) E:\software\ip utility\iputility.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{5E11A161-FC04-44CC-89F4-916C1C58E663}] => (Block) D:\program files (x86)\amx control disc\netlinx studio 4\nsxv4.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{3481A0D8-7628-4A62-BA73-25A8B8CA47C9}] => (Block) D:\program files (x86)\amx control disc\netlinx studio 4\nsxv4.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{DB33F4A0-2692-4C8B-AE46-68C71B06D8BC}] => (Block) C:\users\ziem\downloads\tftpd64.462\tftpd64.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{67D28502-717D-47AD-906B-D0E188549FAE}] => (Block) C:\users\ziem\downloads\tftpd64.462\tftpd64.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{6FF30163-5D8C-4ECD-AD8C-48EE4DB118FD}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\vsmon.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{62B06318-8885-4C15-8649-587A257EDC6C}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\vsmon.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{464F202A-90C1-4E8B-BE42-17865A12444A}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\vsmon.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{B8B1B308-90CA-48E5-98AD-0825BC5C47BA}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\CheckPoint\ZoneAlarm\vsmon.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{DBF1EA2E-3D90-4849-A2B8-E7DC23E598A4}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Lenovo\System Update\uncserver.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{CFC7EFF1-0580-4D41-8C29-5D270DCEDED6}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Lenovo\System Update\uncserver.exe => Brak pliku

Zapisz zawartość notatnika. (Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S.)
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Uruchom program zonealarm-uninstall-tool, aby usunąć resztki po zone alarm https://www.bleepingcomputer.com/download/zonealarm-uninstall-tool/

 

Uruchom Adw-cleaner, kliknij na szukaj, po zakończeniu skanowania kliknij usuń

 

Uruchom ponownie system.
Potestuj i napisz jaka jest sytuacja.

 

Odnośnik do komentarza

Obecnie głównym podejrzanym będzie ESET i programy preinstalowane przez lenovo.

 

Wyłącz czasowo ochronę ESET (powinna być opcja czasowo wyłącz lub dezaktywuj do kolejnego uruchomienia systemu lub coś podobnego) i zobacz czy nie ma praktycznie natychmiastowej poprawy.

 

Jeśli nie będzie poprawy to wyłącz z autostartu wszystkie programy z nazwą lenovo. Menu start > polecenie uruchom (lub klawisz windows + R) > w okienku wpisz msconfig i zatwierdź enterem > w okienku konfiguracja systemu, zakładka uruchamianie odznacz wszystkie lenovo. W zakładce usługi  (UWAGA) zaznacz na dole "Ukryj wszystkie usługi firmy Microsoft", następnie odznacz z listy wszystkie lenovo. > Zastosuj > OK > restart systemu

 

Możesz zapisać sobie, które wyłączasz, jeśli będzie potrzeba załączenia ich w przyszłości.

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...