Skocz do zawartości

Prośba o sprawdzenie systemu.


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Prosiłbym o sprawdzenie czy w systemie nie ma żadnych infekcji lub jej podobnych rzeczy. Z niepokojących rzeczy zauważyłem, że pliki zdjęciowe i nagrania wideo w folderze 'KOPIA123' znajdującym się na pulpicie zostały zaszyfrowane (?), na końcu tych plików zostało dodane rozszerzenie  .enc, co uniemożliwia ich otwarcie - jeżeli to nie jest infekcja, w jaki sposób mogę otworzyć te pliki? Około miesiąca temu mogłem normalnie z nich korzystać. Innych niepokojących rzeczy nie zauważyłem.

 

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedź.

Pozdrawiam

FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Jest infekcja, wygląda na wirusa polimorficznego.

 

Pobierz program adwcleaner.

Uruchom windows w trybie awaryjnym.

Odinstaluj SSOption

 

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

SSOption (HKLM-x32\...\Wonderful Mydepa) (Version: 3.3.6.5 - Wonderful Mydepa) <==== UWAGA
R2 HeartelligenceCokave; C:\Program Files (x86)\HeartelligenceCokave\HeartelligenceCokave.exe [30246896 2018-05-04] (Apps Delivered Ltd -> Wonderful Mydepa) [Brak podpisu cyfrowego] [Plik w użyciu]
(Apps Delivered Ltd -> Wonderful Mydepa) [Brak podpisu cyfrowego] [Plik w użyciu] C:\Program Files (x86)\HeartelligenceCokave\HeartelligenceCokave.exe

HKU\S-1-5-21-2981095-1784054871-3565307091-1001\...\RunOnce: [Delete Cached Standalone Update Binary] => C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c del /q "C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\StandaloneUpdater\OneDriveSetup.exe"
HKU\S-1-5-21-2981095-1784054871-3565307091-1001\...\RunOnce: [Uninstall 21.139.0711.0001] => C:\WINDOWS\system32\cmd.exe /q /c rmdir /s /q "C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\21.139.0711.0001"
GroupPolicy: Ograniczenia ? <==== UWAGA
Policies: C:\ProgramData\NTUSER.pol: Ograniczenia <==== UWAGA
HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA

S2 HuaweiHiSuiteService64.exe; "C:\Program Files (x86)\HiSuite\HandSetService\HuaweiHiSuiteService64.exe" -/service [X]
Task: {20C5E65F-F40F-4E33-BD15-A6C6B16033D6} - System32\Tasks\Driver Booster SkipUAC (Fujitsu) => C:\Program Files (x86)\IObit\Driver Booster\5.5.1\DriverBooster.exe

Edge Extension: (Brak nazwy) -> AutoFormFill_5ED10D46BD7E47DEB1F3685D2C0FCE08 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\AutoFormFill [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> BookReader_B171F20233094AC88D05A8EF7B9763E8 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\BookViewer [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> LearningTools_7706F933-971C-41D1-9899-8A026EB5D824 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\LearningTools [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> PinJSAPI_EC01B57063BE468FAB6DB7EBFC3BF368 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\PinJSAPI [nie znaleziono]

CustomCLSID: HKU\S-1-5-21-2981095-1784054871-3565307091-1001_Classes\CLSID\{CB965DF1-B8EA-49C7-BDAD-5457FDC1BF92}\InprocServer32 -> C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\Microsoft\TeamsMeetingAddin\1.0.20244.4\x64\Microsoft.Teams.AddinLoader.dll => Brak pliku

ContextMenuHandlers5: [igfxcui] -> {3AB1675A-CCFF-11D2-8B20-00A0C93CB1F4} =>  -> Brak pliku

FirewallRules: [TCP Query User{A936878F-9100-4FB5-880A-85959D2581F8}C:\riot games\league of legends\rads\projects\league_client\releases\0.0.0.192\deploy\leagueclient.exe] => (Allow) C:\riot games\league of legends\rads\projects\league_client\releases\0.0.0.192\deploy\leagueclient.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{E7C7E6BA-981D-4DF5-90C4-C1B260A3AE1E}C:\riot games\league of legends\rads\projects\league_client\releases\0.0.0.192\deploy\leagueclient.exe] => (Allow) C:\riot games\league of legends\rads\projects\league_client\releases\0.0.0.192\deploy\leagueclient.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{E11C5C04-CD40-446F-B703-34465D9BC8DB}] => (Allow) C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\Zoom\bin\airhost.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{FD126C0F-D617-4F5B-BDB3-8D0A5E19FCBB}C:\program files\rstudio\bin\rsession.exe] => (Allow) C:\program files\rstudio\bin\rsession.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{75FDDEB6-FCDE-46E5-9CA0-748A950EFDA0}C:\program files\rstudio\bin\rsession.exe] => (Allow) C:\program files\rstudio\bin\rsession.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{DEAE2766-DEDB-4A61-9381-A4736FD4BF0E}] => (Allow) C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\Programs\Opera\76.0.4017.154\opera.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{52B1C7F6-435F-43DE-B609-B822AA1A5DF3}C:\users\fujitsu\desktop\rstudios\rstudio\bin\rsession.exe] => (Allow) C:\users\fujitsu\desktop\rstudios\rstudio\bin\rsession.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{D3C6254F-A9D2-4BCB-8F6C-C55F99031AE6}C:\users\fujitsu\desktop\rstudios\rstudio\bin\rsession.exe] => (Allow) C:\users\fujitsu\desktop\rstudios\rstudio\bin\rsession.exe => Brak pliku
FirewallRules: [TCP Query User{2A95049B-5CD7-47F8-993F-6A482B1F52B2}C:\users\fujitsu\desktop\r studio analiza\rstudio\bin\rsession.exe] => (Block) C:\users\fujitsu\desktop\r studio analiza\rstudio\bin\rsession.exe => Brak pliku
FirewallRules: [UDP Query User{684F0916-7F5A-4375-915D-1BF2F1F74BD4}C:\users\fujitsu\desktop\r studio analiza\rstudio\bin\rsession.exe] => (Block) C:\users\fujitsu\desktop\r studio analiza\rstudio\bin\rsession.exe => Brak pliku

Shortcut: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\R\R i386 4.1.0.lnk -> C:\Users\Fujitsu\Desktop\RSTUDIOS\R-4.1.0\bin\i386\Rgui.exe (Brak pliku)
Shortcut: C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\R\R x64 4.1.0.lnk -> C:\Users\Fujitsu\Desktop\RSTUDIOS\R-4.1.0\bin\x64\Rgui.exe (Brak pliku)
Shortcut: C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\uTorrent Web.lnk -> C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\uTorrent Web\utweb.exe (Brak pliku)
Shortcut: C:\Users\Fujitsu\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Discord Inc\Discord.lnk -> C:\Users\Fujitsu\AppData\Local\Discord\Update.exe (Brak pliku)


RemoveDirectory: C:\Program Files (x86)\HeartelligenceCokave\

 

 

Zapisz zawartość notatnika. (Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S.)
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Uruchom wcześniej pobrany program adwcleaner, załącz skan i usuń pozostałości, które znajdzie.

 

Uruchom ponownie system.

 

 

Co do podejrzanych o zaszyfrowanie plików, to w folderze pewnie jest plik tekstowy, tzw "Plik z żądaniem okupu", jeśli zostały zaszyfrowane przez wirus. Użyj strony https://id-ransomware.malwarehunterteam.com/ aby zidentyfikować nazwę wirusa. Wtedy można szukać dekryptora.

 

Napisz jakie są efekty i wklej świeże logi.

Odnośnik do komentarza

Cześć,

 

Wykonałem wszystkie kroki, w załączniku dołączam świeże logi. 

22 godziny temu, Krzesimierz napisał:

Napisz jakie są efekty

Szczerze to na chwilę obecną nie widzę żadnej różnicy w działaniu systemu czy też internetu, wynikać to może z tego, że nawet nie wiedziałem że złapałem jakąś infekcję. Co do zaszyfrowanych plików, to błąd był po mojej stronie - są zabezpieczone aplikacją HiSuite od Huawei. 

 

Dziękuje bardzo za odpowiedź i czekam na dalsze wskazówki, jeśli coś jeszcze Pan zauważy. 

 

Pozdrawiam

Shortcut.txt FRST.txt Addition.txt Fixlog.txt

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...