Skocz do zawartości

Bardzo wolne Lenovo


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Lenovo Ideapad 330-15ARR strasznie spowolnił koło pół roku temu i od tamtej pory chodzi topornie.

Uruchamia się koło 2 minut. Praca na nim jest lekko uciążliwa. Posiada wszystkie możliwe aktualizacje Windowsa,

sterowników, a także wgrany nowy BIOS. Laptop został rozkręcony, wyczyszczony i zaaplikowana nowa pasta.

 

Temat "wolne lenovo" jest dość powszechny więc zastosowałem się do wielu porad, które znalazłem w internecie. Bez zmian.


Malwarebytes znalazł jakieś "śmieci" (5) ale nie jestem w stanie napisać co to było, ponieważ został odinstalowany.

McAffe niczego nie wykrywa.

 

W stanie spoczynku zużycie procesora wynosi 35%, pamięć 50%, dysk od 2-5%. Cokolwiek zacznę robić procesor i dysk wariują (100%).

Myślałem o zmianie dysku na ssd, który na pewno by pomógł ale do tego dojdzie wtedy kiedy okaże się,

że dysk w laptopie ma problemy z pracą (efekt powolnego działania systemu).

4GB ramu w systemie to mało i jest opcja dokupienia ale to dopiero po Waszych odpowiedziach.

 

Może jest jakaś infekcja, a może to tylko aktualizacje spowolniły system lub może usługi...(?)


Załączam logi bo nie wiem czy tam coś siedzi czy nie...

 

Przed wykonaniem skanu dostosowałem się do zaleceń Picasso dotyczącego korzystania z Farbar.

Zaznaczyłem opcje wymagane ale odznaczyłem jedną, której w tym opisie nie było - "jeden miesiąc" (została odznaczona).

 

Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt

Odnośnik do komentarza
Pomoc jest darmowa, ale proszę rozważ przekazanie dotacji na utrzymanie serwisu: klik.

Prawdopodobnie McAfee jest przyczyną. Ma dużo uruchomionych procesów, wystarczy, że jeden z nich uszkodził się podczas aktualizacji i może dawać takie objawy jak opisujesz. Dodatkowo, widać w logach, że jego wywołania powodują błędy Code Integrity. 

 

Odinstaluj McAfee, kolejno uruchom McAfee Consumer Product Removal (MCPR)  https://service.mcafee.com/?articleId=TS101331&page=shell&shell=article-view (opis od momentu "Przed rozpoczęciem:")

 

Kolejno Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

"C:\Windows\System32\Tasks\McAfee\McAfee Idle Detection Task" został odblokowany. <==== UWAGA
FF Extension: (McAfee Anti-Spam Thunderbird Extension) - C:\Program Files\McAfee\MSK [2021-08-05] [Przestarzałe] [Brak podpisu cyfrowego]
S4 McAfee WebAdvisor; "C:\Program Files\McAfee\WebAdvisor\ServiceHost.exe" [X]
S3 cpuz145; \??\C:\WINDOWS\temp\cpuz145\cpuz145_x64.sys [X]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> AutoFormFill_5ED10D46BD7E47DEB1F3685D2C0FCE08 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\AutoFormFill [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> BookReader_B171F20233094AC88D05A8EF7B9763E8 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\BookViewer [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> LearningTools_7706F933-971C-41D1-9899-8A026EB5D824 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\LearningTools [nie znaleziono]
Edge Extension: (Brak nazwy) -> PinJSAPI_EC01B57063BE468FAB6DB7EBFC3BF368 => C:\Windows\SystemApps\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe\Assets\HostExtensions\PinJSAPI [nie znaleziono]
FF HKLM\...\Thunderbird\Extensions: [msktbird@mcafee.com] - C:\Program Files\McAfee\MSKHKLM => nie znaleziono
Shortcut: C:\Users\Default\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\OneDrive.lnk -> C:\Users\Magda\AppData\Local\Microsoft\OneDrive\OneDrive.exe (Brak pliku)
Shortcut: C:\Users\Magda\AppData\Local\Programs\Lenovo\Lenovo Service Bridge\LSB.exe.lnk -> C:\L\LSB\LSB\bin\Release\LSB.exe (Brak pliku)

 

Zapisz zawartość notatnika. (Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S.)
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Uruchom ponownie system.

Potestuj i napisz jaka jest sytuacja (czas startu systemu może się poprawić od drugiego restartu) .

 

Co do reszty, infekcji nie ma. Pamięć RAM 4 GB jest wystarczająca dla zastosowań biurowych i internetowych. Widząc logi, wnioskuję, że tak właśnie system jest używany. Dołożenie RAM nic nie wniesie. Natomiast dysk SSD zawsze przyśpiesza komputer i zwiększa komfort korzystania, polecam go każdemu. 

Odnośnik do komentarza

 

Krzesimierz, dzięki za odpowiedz.

 

Nie wiem czemu ale za McAfee nie przepadam. Kiedy zobaczyłem że tam jest, chciałem go odinstalować i skorzystać z removala.

Zanim to zrobiłem okazało się, że właściciel Lenovo przedłużył jego licencję na kilka dni przed przyniesieniem laptopa do przejrzenia.

Nie wiem co będzie dalej. Czekam na decyzję. Sprawdzę jak się zachowuje system po zastosowaniu Twojego "lekarstwa",

a później zobaczymy co powie ta osoba. Najwyżej McAfee zostanie zainstalowany ponownie.

 

Właściciel narzekał na wolne działanie, a ja pomyślałem widząc specyfikacje, że dla win10 to te 4GB to trochę mało.

Co do dysku to tak jak pisałem wyżej. Jeżeli okaże się, że obecny dysk ma jakieś problemy (*) to wtedy będzie nowy.

Prawdopodobnie wrzucę na forum prośbę o sprawdzenie wyników pracy tego jegomościa, tylko wcześniej muszę zapoznać się,

czym to zrobić.

 

(*)

Dziwny jest ten laptop ale jest zadbany. Wiatrak z lekko przerdzewiałą obudową. Jakby miało miejsce zalanie ale oznak zalania brak.

Pasta na procesorze w niektórych miejscach płynna jak woda. Brak dwóch śrub w obudowie. Część śrub nosiła ślady odkręcania.

Całość słabo skręcona (?)

Właściciel laptopa jest pierwszym właścicielem i kupił go w sklepie. Nie bawi się w rozkręcanie bo się nie zna. Wierze mu.

 

Czy to jest jakość Lenovo?

 

Dam znać co i jak, niezależnie od wyniku.

 

 

Odnośnik do komentarza

Chodzi o tymczasową deinstalację McAfee, na czas znalezienia problemu. Później będzie można go zainstalować ponownie. Świeży McAfee może już nie spowalniać komputera.

 

S.M.A.R.T. dysku sprawdzisz programem HDTune lub Victoria. Wklej screen z wynikami tutaj. Choć nie sądzę, żeby 2-3 letni laptop już miał problemy z HDD przy tak lekkim trybie pracy na jaki sugerują logi.

Odnośnik do komentarza

Zastosowałem "lekarstwo" i muszę stwierdzić, że praca w systemie jest znacznie lepsza. Procesor i dysk już tak nie świrują jak poprzednio.

Start systemu jest taki sam wolny jak był ale szybciej się zamyka. Log z Farbar poniżej.

 

Nie mogłem zrobić defragmentacji offline (Perfect Disk). Wcześniej też miałem z tym problemy. Wygląda to tak, że system się restartuje,

po czym po kilku sekundach wyskakuje bluescreen. Dalej próba naprawy Windowsa.

 

Wykonałem test dysku (2 razy) i scan powierzchni. Zdjęcia załączam poniżej.

 

 

Error Scan.jpg Health.jpg Info.jpg Test 1.jpg Test 2.jpg

Fixlog.txt

Odnośnik do komentarza

Dla jasności, McAfee został odinstalowany? Start windows pierwszy raz po usunięciu McAfee może się nie różnić a nawet być dłuższy. Czy szybkość startu została sprawdzona więcej niż raz?

 

Dysk wygląda bardzo dobrze. Benchmark szybkości należy wziąć poprawkę, że został uruchomiony na działającym systemie, przez to te piki. Uruchamiany bez obciążenia, czyli na systemie uruchomionym z innego urządzania, zapewne miałby stabilną krzywą. Dysk nie jest przyczyną tytułowych problemów.

 

Program Perfect Disk jest tu nadmiarowy. Proponuję deinstalację, szczególnie kiedy powoduje restarty. Defragmentację można wykonać narzędziem windows. Przypuszczalnie nie wniesie wiele co do szybkości działania, ale można uruchomić.

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Od odinstalowania McAfee zacząłem. Laptopa restartowałem kilka razy, także widocznych zmian nie ma. Jest tak jak było.

Tak jak pisałem trochę poprawiła się praca samego systemu.

 

Zapomniałem dopisać, że system startuje tylko i wyłącznie z usługami Microsoft. Wszystkie inne firm trzecich są wyłączone.

Poprawy działania startu nie widzę.

 

Ładowanie systemu jak dla mnie jest lekko dziwne. Jest kolejno kilka etapów:

 

1 - start i ładowanie z logo Lenovo (kilkanaście sekund),

2 - ładowanie systemu bez logo Windows z obracającymi się kołkami (kilkanaście sekund),

3 - czarny ekran (kilka sekund),

4 - ponownie obracające się kółka bez logo Windows ale chyba z inna rozdzielczością i w innym kolorze (kilkanaście sekund),

5 - czarny ekran (kilkanaście sekund),

6 - ładowanie profilu (kilkanaście sekund),

7 - pojawia się system i ładowanie wszystkiego przy zegarze (od kilku sekund do kilkunastu).

 

Trochę to wszystko za wolne. Myślałem, żeby postawić system od nowa...

 

Perfect Disk nie powoduje samoczynnych restartów. Tak działa w nim funkcja offline. Program restartuje system po czym przechodzi

do defragmentacji przed załadowaniem systemu. W tym przypadku powoduje bluescreen i dalej samo-naprawę Windows.

Perfect Disk odinstalowany. Załączam optymalizację dysków w Windowsie...

 

Odnośnik do komentarza

Oczywiście, że McAfee zostawił po sobie śmieci. 

 

Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Task: {938D8BCD-A21E-4700-9627-81E676849FE1} - System32\Tasks\McAfee\DAD.Execute.Updates => C:\Program Files\Common Files\McAfee\DynamicAppDownloader\DADUpdater.exe
MSCONFIG\Services: McAfee WebAdvisor => 2
Filter: application/x-mfe-ipt - {3EF5086B-5478-4598-A054-786C45D75692} -  Brak pliku
FirewallRules: [{BE8E4E70-BC5B-4E48-A001-04AD7BA90D75}] => (Allow) C:\Program Files (x86)\Common Files\McAfee\MMSSHost\MMSSHost.exe => Brak pliku
FirewallRules: [{CA656D6C-0515-407C-B793-598790B2E855}] => (Allow) C:\Program Files\Common Files\McAfee\MMSSHost\MMSSHost.exe => Brak pliku
CHR HKLM\...\Chrome\Extension: [klekeajafkkpokaofllcadenjdckhinm]
CHR HKLM-x32\...\Chrome\Extension: [klekeajafkkpokaofllcadenjdckhinm]
Edge Extension: (McAfee® WebAdvisor) - C:\Users\Magda\AppData\Local\Microsoft\Edge\User Data\Default\Extensions\fdhgeoginicibhagdmblfikbgbkahibd [2021-07-27]
CHR DefaultSearchURL: Default -> hxxps://search.yahoo.com/search?fr=mcafee&type=E211US384G0&p={searchTerms}
CHR DefaultSearchKeyword: Default -> mcafee
CHR DefaultSuggestURL: Default -> hxxps://us.search.yahoo.com/sugg/gossip/gossip-us-partner?output=fxjson&appid=mca&source=yahoo_mcafee_searchassist&command={searchTerms}
CHR Extension: (McAfee® Web Boost) - C:\Users\Magda\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\klekeajafkkpokaofllcadenjdckhinm [2021-06-03]

Zapisz zawartość notatnika. (Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S.)
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Uruchom ponownie system.
Potestuj i napisz jaka jest sytuacja. Jeśli będzie bez zmian zajmiemy się bloatwarem lenovo.

Odnośnik do komentarza

 

Znaczna poprawa działania Windowsa! Internet chodzi bardzo poprawnie (ładowanie stron i przeglądanie). Chrom po włączeniu wyrzucił mi okno z błędem i

kontakt ze wsparciem w celu naprawy... Zamknąłem okno ;)

 

Jednak żałuję, że nie zmierzyłem czasu ładowania się całości przed wniesieniem poprawek.

Chodzi o to, że nagrałem czas ładowania systemu telefonem i okazuje się, że film trwa 2:21(!!!)

Wszystko ładuje się znacznie szybciej niż wcześniej!

 

Słabo słyszalna praca wiatraka, delikatnie słyszalna praca dysku! Jest postęp!

 

Wracając do rozpiski etapów to drugi czarny przerywnik wskakuje tylko na moment (pierwszego brak). Profil jak się długo ładował tak się długo ładuje.

 

Odnośnik do komentarza

Czyli został długi start systemu do poprawy.

 

Odinstalować programy dostarczone przez producenta, mają dużo uruchomionych procesów i zadań w harmonogramie. a nie są potrzebne do działania systemu. To są ostatnie programy, które mogą być przyczyną długiego startu systemu.

 

Lenovo Diagnostics Tool
Lenovo Service Bridge
Lenovo System Update 
Lenovo Vantage Service

 

Po operacji wykonaj restart systemu i proszę o świeże logi FRST, ponieważ po lenovo zawsze są pozostałości do usunięcia ręcznego.

Odnośnik do komentarza

Lenovo zostawił mnóstwo wpisów.

 

Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y.
Otworzy się Notatnik - wklej do niego:

Spoiler

(LENOVO INC) C:\Program Files\WindowsApps\E0469640.LenovoUtility_4.0.44.0_x64__5grkq8ppsgwt4\LaunchUtility\utility.exe
Task: {0C657FD2-9755-4EF2-B1D2-5165216F89F6} - System32\Tasks\Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\ddd2c1df-e0f9-4233-b4e0-d9a3b5337fc9 => C:\WINDOWS\Lenovo\ImController\Service\Lenovo.Modern.ImController.exe [81912 2021-06-17] (Lenovo -> Lenovo Group Ltd.)
Task: {27800BD4-56F9-4192-839D-4CC7C901918A} - System32\Tasks\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoSystemUpdatePlugin_WeeklyTask => %windir%\System32\reg.exe add hklm\SOFTWARE\Lenovo\SystemUpdatePlugin\scheduler  /v start /t reg_dword /d 1 /f /reg:32
Task: {3E4DF1AD-7BDF-4197-9F7D-C52CA76EA582} - System32\Tasks\Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\fb506f6f-c12d-4828-acd1-6be11a079ab6 => C:\WINDOWS\Lenovo\ImController\Service\Lenovo.Modern.ImController.exe [81912 2021-06-17] (Lenovo -> Lenovo Group Ltd.)
Task: {78923DD2-D8DB-4244-AB8A-FE734C46EFD6} - System32\Tasks\Lenovo\ImController\Lenovo iM Controller Scheduled Maintenance => "%windir%\system32\sc.exe" START ImControllerService
Task: {8A90D790-163E-459E-A6DE-5AB30FA3AB8E} - System32\Tasks\Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\c3b154cb-d05c-4e62-b9f8-b77b3c2b4170 => C:\WINDOWS\Lenovo\ImController\Service\Lenovo.Modern.ImController.exe [81912 2021-06-17] (Lenovo -> Lenovo Group Ltd.)
Task: {A2DBE676-7FD0-441A-931A-4C2011AF0D33} - System32\Tasks\Lenovo\ImController\TimeBasedEvents\b2ec08ef-1dac-439c-a2f7-4f701299e173 => C:\WINDOWS\Lenovo\ImController\Service\Lenovo.Modern.ImController.exe [81912 2021-06-17] (Lenovo -> Lenovo Group Ltd.)
Task: {AC2975F8-39F2-455D-A50A-3E75F04E7E5C} - System32\Tasks\LenovoUtility Startup => C:\Windows\explorer.exe lenovo-utility://
Task: {BB90012A-F716-40EC-A3B0-184748720EC4} - System32\Tasks\Lenovo\ImController\Lenovo iM Controller Monitor => C:\WINDOWS\system32\ImController.InfInstaller.exe [62448 2021-06-17] (Lenovo -> Lenovo Group Ltd.)
Task: {F3FB8BCD-DE83-447D-BD66-CDCAD696C2B5} - System32\Tasks\Lenovo\BatteryGauge\BatteryGaugeMaintenance => C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\BGHelper.exe [144456 2021-05-19] (Lenovo -> Lenovo Group Ltd.)
S4 ImControllerService; C:\WINDOWS\Lenovo\ImController\Service\Lenovo.Modern.ImController.exe [81912 2021-06-17] (Lenovo -> Lenovo Group Ltd.)
Lenovo Hotkeys -> C:\Program Files\WindowsApps\E0469640.LenovoUtility_4.0.44.0_x64__5grkq8ppsgwt4 [2021-07-14] (LENOVO INC) [Startup Task]
Lenovo Vantage -> C:\Program Files\WindowsApps\E046963F.LenovoCompanion_10.2105.16.0_x64__k1h2ywk1493x8 [2021-07-27] (LENOVO INC.)
MSCONFIG\Services: ImControllerService => 2
MSCONFIG\Services: LenovoVantageService => 2

ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\HideBatteryGauge.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LenovoBatteryGaugePackage.dll,HideBatteryGauge
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LaunchPinVantageToolbarToast.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LenovoBatteryGaugePackage.dll,LaunchPinVantageToolbarToast
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\SetMenuItemNameofBatteryGauge.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LenovoBatteryGaugePackage.dll,SetMenuItemNameofBatteryGauge
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\ShowBatteryGauge.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LenovoBatteryGaugePackage.dll,ShowBatteryGauge
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\UnloadBatteryGaugeFromExplorer.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LenovoBatteryGaugePackage.dll,UnloadBatteryGaugeFromExplorer
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\UnpinFromTaskbar.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LenovoBatteryGaugePackage.dll,UnpinFromTaskbar
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\UpdateBatteryGaugeToastInfo.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x86\LenovoBatteryGaugePackage.dll,UpdateBatteryGaugeToastInfo
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\HideBatteryGauge.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LenovoBatteryGaugePackage.dll,HideBatteryGauge
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LaunchPinVantageToolbarToast.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LenovoBatteryGaugePackage.dll,LaunchPinVantageToolbarToast
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\SetMenuItemNameofBatteryGauge.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LenovoBatteryGaugePackage.dll,SetMenuItemNameofBatteryGauge
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\ShowBatteryGauge.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LenovoBatteryGaugePackage.dll,ShowBatteryGauge
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\UnloadBatteryGaugeFromExplorer.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LenovoBatteryGaugePackage.dll,UnloadBatteryGaugeFromExplorer
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\UnpinFromTaskbar.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LenovoBatteryGaugePackage.dll,UnpinFromTaskbar
ShortcutWithArgument: C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\UpdateBatteryGaugeToastInfo.lnk -> C:\Windows\System32\rundll32.exe (Microsoft Corporation) -> C:\ProgramData\Lenovo\ImController\Plugins\LenovoBatteryGaugePackage\x64\LenovoBatteryGaugePackage.dll,UpdateBatteryGaugeToastInfo
 

Zapisz zawartość notatnika. (Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S.)
W FRST kliknij na Fix (NAPRAW).

 

Uruchom ponownie system.
Potestuj i napisz jaka jest sytuacja z uruchamianiem i na ile jeszcze potrzeba go przyśpieszyć.

Odnośnik do komentarza

Dla mnie start jest wolny ale dla właściciela jest ok (2:06). Zostawiamy.

Ponad to ta osoba używa hibernacji, która została wyłączona na czas defragmentacji...

 

Nowy dysk czy pamięci zostają dalej jako ewentualna opcja w przyszłości.

 

Mam nadzieję, że włączenie pozostałych usług firm trzecich nie wpłynie znacząco na wydajność... I ten cholerny McAfee!

 

Mam jeszcze prośbę... W związku z tym, że tu będzie kupiona licencja na Office ale nie 365 czy możemy się pozbyć jego śmieci?

Mam na myśli deinstalację 365 i wyczyszczenie wszystkiego z nim związane w systemie.

 

Wydaje mi się, że klikniecie "odinstaluj" byłoby zbyt piękne, żeby było prawdziwe! ;)

 

Czy mam odinstalować Office i przesłać logi?

 

Odnośnik do komentarza

Office cały się usunął, nie ma po nim śladu. Natomiast do teraz uchował się jeden proces lenovo. Więc przypuszczalnie trzeba będzie uruchomić fix z trybu awaryjnego.

(LENOVO INC) C:\Program Files\WindowsApps\E0469640.LenovoUtility_4.0.44.0_x64__5grkq8ppsgwt4\LaunchUtility\utility.exe
Shortcut: C:\Users\Magda\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\ESET Online Scanner.lnk -> C:\Users\Magda\AppData\Local\ESET\ESETOnlineScanner\ESETOnlineScanner.exe (Brak pliku)
Edge Extension: (McAfee® WebAdvisor) - C:\Users\Magda\AppData\Local\Microsoft\Edge\User Data\Default\Extensions\fdhgeoginicibhagdmblfikbgbkahibd [2021-07-27]

 

Odnośnik do komentarza

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...