scott Opublikowano 11 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 Dzień dobry, od ok tygodnia w laptopie w nieoczekiwanych momentach pojawiają się bluescreeny. Nie ma w tym jakieś reguły. czasami występują zaraz po starcie, czasami po dłuższej pracy, czasami w trakcie oglądania filmów itp. Próbowałem zainstalować, odinstalować ostatnie aktualizacje, uaktualnić kodeki, nic to nie pomaga. Proszę o pomoc w diagnoście przyczyny problemów Pozdrawiam PS. Pliki przesłałem ponownie, ponieważ o jednym zapomniałem FRST.txt Addition.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 11 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2021 Dzień dobry. To o czym piszesz pokrywa się z momentem instalacji Avasta Na domowe potrzeby Windows Defender wystarczy i nie ma potrzeby instalowania innych antywirusów. Usuń Avast tym narzędziem Następnie wykonaj wszystkie aktualizacje Windows Update, również te opcjonalne. Zaobserwuj, czy problemy nadal występują. Dla pewności, po usunięciu Avast i aktualizacji Windows, zrób nowy skan FRST do wglądu, aby sprawdzić, czy wszystkie usługi działają poprawnie Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
scott Opublikowano 12 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Dzień dobry Odinstalowałem Avast. Przez jakiś czas było ok do momentu aż nie rozpocząłem instalacji aktualizacji systemu. W trakcie instalacji nastąpił bluescreen i restart komputera. Dzisiaj powtórzyłem próbę pobrania aktualizacji i ponownie w trakcie instalacji pojawił się bluescreen (dzisiaj zwróciłem uwagę na opis poprawki - 2021-05 dla Windows 20H2 (KB5003173). Na ogół po restarcie komputera z raz pojawia się ponownie a następnie system przechodzi do naprawy automatycznej. Wstrzymałem chwilowo wykonywanie aktualizacji. Poniżej zamieszczam ponownie wykonane logi. Addition.txt FRST.txt Shortcut.txt Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 12 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Witam Dziękuję. W logach widać ostatnie błędy. Są również pozostałości po Avast. Problemy z usługą Windows Update są również Całkiem niedawno były (ogólnie) problemy z aktualizacją zabezpieczeń. Pobierz Farbar service scanner, uruchom z Uprawnieniami administratora, zaznacz wszystkie okienka (zaptaszkuj) i zrób skan Wstaw plik wynikowy. Dzięki temu, będzie można stwierdzić, które ważne usługi należy odbudować. Dopiero wtedy @jessica będzie mogła zerknąć w logi FRST, usunąć kosmetycznie niepotrzebne wpisy. Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
scott Opublikowano 12 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2021 Zrobiłem, plik przesyłam Avasta usunąłem wskazanym narzędziem, pewnie nie wszystko po sobie wyczyścił. Uda się namierzyć przyczynę w przesłanych logach? Pozdrawiam FSS.txt Odnośnik do komentarza
jessica Opublikowano 13 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 W logach nie widzę przyczyny problemu. Najprawdopodobniej przyczyną jest poprawka Microsoftu - pewnie znowu jest wadliwa. System WIN10 to najgorszy System , no może VISTA była gorsza, ale sytuację pogarsza sam Microsoft, bo stara się ze wszystkich sił, by poprzez poprawki sprawić użytkownikom jak najwięcej problemów. FSS pokazuj tylko, że aktualizacje masz wyłączone - pewnie sam je wyłączyłeś? Uruchom FRST. Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL+Y. Otworzy się Notatnik - wklej do niego: Spoiler StartRegedit: Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services\wuauserv] "Start"=dword:00000002 EndRegedit: AV: Avast Antivirus (Enabled - Up to date) {EB19B86E-3998-C706-90EF-92B41EB091AF} RemoveDirectory: C:\Program Files\AVAST Software RemoveDirectory: C:\ProgramData\AVAST Software FirewallRules: [{90927384-FCBA-4DC3-A4C7-AEF20000E2D7}] => (Allow) C:\Users\Grazyna\AppData\Roaming\Zoom\bin\airhost.exe => Brak pliku HKLM Group Policy restriction on software: %systemroot%\system32\mrt.exe <==== UWAGA HKLM\SOFTWARE\Policies\Mozilla\Firefox: Ograniczenia <==== UWAGA HKLM\SOFTWARE\Policies\Google: Ograniczenia <==== UWAGA HKLM\...\Run: [AvastUI.exe] => "C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvLaunch.exe" /gui Task: {80EA5F9B-D994-492C-B337-42C40FC9EB48} - \Microsoft\Windows\UNP\RunCampaignManager -> Brak pliku <==== UWAGA Task: {83F3FCD5-8365-4B79-B8EA-22B1E53B93FB} - System32\Tasks\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery => Command(1): schtasks.exe -> /Change /TN "\Adobe Acrobat Update Task" /ENABLE Task: {83F3FCD5-8365-4B79-B8EA-22B1E53B93FB} - System32\Tasks\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery => Command(2): schtasks.exe -> /Change /TN "\GoogleUpdateTaskMachineCore" /ENABLE Task: {83F3FCD5-8365-4B79-B8EA-22B1E53B93FB} - System32\Tasks\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery => Command(3): schtasks.exe -> /Change /TN "\GoogleUpdateTaskMachineUA" /ENABLE Task: {83F3FCD5-8365-4B79-B8EA-22B1E53B93FB} - System32\Tasks\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery => Command(4): schtasks.exe -> /Change /TN "\MicrosoftEdgeUpdateTaskMachineCore" /ENABLE Task: {83F3FCD5-8365-4B79-B8EA-22B1E53B93FB} - System32\Tasks\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery => Command(5): schtasks.exe -> /Change /TN "\MicrosoftEdgeUpdateTaskMachineUA" /ENABLE Task: {83F3FCD5-8365-4B79-B8EA-22B1E53B93FB} - System32\Tasks\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery => Command(6): schtasks.exe -> /Change /TN "\OneDrive Standalone Update Task-S-1-5-21-3917937784-1445238625-1921059252-1001" /ENABLE Task: {83F3FCD5-8365-4B79-B8EA-22B1E53B93FB} - System32\Tasks\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery => Command(7): schtasks.exe -> /Change /TN "\AVAST Software\Gaming mode Task Scheduler recovery" /DISABLE Task: {E31AB720-B99A-4F86-B061-4FBE0519A31B} - System32\Tasks\AVAST Software\Avast settings backup => C:\Program Files\Common Files\AV\avast! Antivirus\backup.exe Task: {ECF397BD-2485-417F-8CCD-08C262E82BA2} - System32\Tasks\Avast Software\Overseer => C:\Program Files\Common Files\avast software\overseer\overseer.exe [1790184 2021-05-11] (Avast Software s.r.o. -> Avast Software) Task: {EDDC80F6-5799-4A19-A474-13E3F9A0BEA2} - System32\Tasks\Avast Emergency Update => C:\Program Files\AVAST Software\Avast\AvEmUpdate.exe FF Extension: (Avast SafePrice | Porównania, promocje, kupony) - C:\Users\Grazyna\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3mkntf2g.default\Extensions\sp@avast.com.xpi [2020-07-03] FF Extension: (Avast Online Security) - C:\Users\Grazyna\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\3mkntf2g.default\Extensions\wrc@avast.com.xpi [2021-02-18] CHR Extension: (Avast SafePrice | Porównania, promocje, kupony) - C:\Users\Grazyna\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\eofcbnmajmjmplflapaojjnihcjkigck [2020-11-24] CHR Extension: (Avast Online Security) - C:\Users\Grazyna\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\Extensions\gomekmidlodglbbmalcneegieacbdmki [2021-02-24] C:\WINDOWS\Minidump\*.dmp Powershell: wevtutil el | Foreach-Object {wevtutil cl "$_"} EmptyTemp: Na klawiaturze naciśnij jednocześnie CTRL + S. W FRST kliknij na Fix (NAPRAW). Musisz czekać, aż Microsoft naprawi błąd - o ile w ogóle go naprawi. jessi Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 13 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Dziękuję @jessica ? za umieszczenie fixlist czyszczącego z pozostałości Avasta. Jak widać, nawet ich firmowe narzędzie usuwające nie wyrzuca z systemu wszystkich jego elementów, zwłaszcza z rejestru. Od momentu pojawienia się aktualizacji KB5003173 są problemy. U jednych, pojawia się błąd i BSOD podczas aktualizacji, u innych nie potrafi pobrać się pakiet aktualizacyjny. Jak informuje BleepingComputer Microsoft naprawił już błąd w dostępie do tej łatki poprzez WSUS Jeśli aktualizacja znów nie powiedzie się, proponuję wstrzymać aktualizację na 7 dni. Daj znać @scott czy się udało. Klika razy spotkałem się w tym tygodniu z informacjami o błędzie tej właśnie aktualizacji, i o dziwo, osoby mające z tym problem, miały również najnowszy Avast. Może to zbieg okoliczności. Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
scott Opublikowano 13 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 4 godziny temu, jessica napisał: FSS pokazuj tylko, że aktualizacje masz wyłączone - pewnie sam je wyłączyłeś? Tak aktualizacje wyłączyłem, aby win nie ściągał jej na siłę. Niestety zanim udało mi się uruchomić FRST to miałem chyba z 5 razy bluescreen. Naprawę wykonałem - w załączniku logi po. Niestety bluescreen nadal występuje i to nie tylko przy aktualizacji. Chyba rzeczywiście WIN10 to najgorszy System ? Bardzo dziękuję Wam za wszelką pomoc. Nie mam już pomysłu co to może być. Może jednak sprzęt? Ale chyba błędy np. pamięci trochę inaczej wyglądają. Fixlog.txt Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 13 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2021 Należy więc przejrzeć aktualne błędy BSOD, stare zostały usunięte Sprawdź, czy masz ustawienia systemowe identyczne jak w poradniku Zastosuj BlueScreenView według kolejnego poradnika, wstaw pliki tekstowe do wglądu. Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
scott Opublikowano 14 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Dzięki. Znalazłem 3 wpisy, załączam pliki 14_23.txt 14_47.txt 15_08.txt Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 14 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Dwa pliki ujawniły błąd Memory Management Bug Check String : MEMORY_MANAGEMENT Bug Check Code : 0x0000001a Parameter 1 : 41792 Gdzie Memory, nie musi oznaczać pamięci RAM, ale pamięć jako dysk twardy. Nie należy oczywiście od razu zakładać uszkodzeń (zużycia) wskazanych komponentów, gdyż może to być problem w "komunikowaniu się" tych podzespołów (RAM/Dysk <-> płyta główna) na poziomie oprogramowania Kilka wpisów na różnych Forach sugeruje brak kompatybilności BIOS z aktualną wersją Windows Jedną z podpowiedzi znalazłem Tutaj (Ostatni wpis) Twój laptop ma wersję BIOS Phoenix Technologies Ltd. 09QA 11/02/2012 Niestety nie wiem jaki to dokładnie model laptopa. Czy mógłbyś go podać? Nie ma również u Ciebie oprogramowania Samsung, co mogłoby wskazywać, że w pewnym momencie zrobiłeś czystą instalację systemu. Masz zamontowane 8GB, zapewne w dwóch kościach. Aby wyeliminować uszkodzenie RAM, możesz wymontować jedną z nich i spróbować wykonać aktualizację Windows Update Ważne: Przed wymontowaniem RAM, wyłącz laptop, odłącz zasilanie, wyciągnij baterię, naciśnij Power na sekundę. Jeśli sprawdzisz obie kości RAM i nie będzie poprawy, to zamontuj obie i przejdź do kolejnych porad. Oczywiście sprawdzanie RAM możesz zostawić na koniec, gdyż jak uważam, nie jest głównym powodem problemu. Poradnik z linkiem do oprogramowania SWUpdate, które może wskazać, czy jest możliwa aktualizacja BIOS lub innych komponentów Aktualizacje sterownikow za pomocą Samsung Update Proponuję, abyś wszedł do BIOS przed pobraniem SWUpdate i zrobił smartfonem zdjęcia każdej strony/zakładki i każdej podstrony. Będzie to potrzebne, żeby sprawdzić ustawienia po ewentualnej aktualizacji BIOS. Gdyby aktualizacja BIOS nie była możliwa (brak nowszej wersji), to możesz spróbować przywrócić Ustawienia Domyślne BIOS i wtedy spróbować uruchomić aktualizacje Windows Update, gdyż to właśnie w Twoim przypadku generuje BSOD Pisz na każdym etapie Twoich działań, jeśli napotkasz problem. Twój temat mam "otwarty", więc powinienem zareagować szybko ;) Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
scott Opublikowano 14 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Dzięki, już opisuję co zrobiłem i na czym się zatrzymałem na chwile obecną.NP300E5A-S05PL Ściągnąłem SWUpdate - mnóstwo problemów z uruchomieniem, win 10 blokuje, ale ostatecznie z cmd odpaliłem, wskazałem model laptopa (od razu podaję: NP300E5A-S05PL). Sterowniki tylko pod win 7 i win 8 i brak BIOSu do update. Wszedłem na stronę Samsunga i tam również brak BIOSu https://www.samsung.com/pl/support/model/NP300E5A-S05PL/#downloads Model nie jest wspierany przez producenta dla Win 10. Na jakimś forum https://eu.community.samsung.com/t5/sprzęt-komputerowy/aktualizacja-bios-w-laptopach-samsung/td-p/528726 w komentarzach użytkownicy żalą się na brak mozliwości uaktualnienia Biosu pod Win 10 i jeden z komentarzy opisuje sposób na ominiecie tego ograniczenia: https://eu.community.samsung.com/t5/sprzęt-komputerowy/aktualizacja-bios-w-laptopach-samsung/m-p/1746989/highlight/true#M805 Teoretycznie jestem wstanie podmienić dysk i zainstalować win 7 (laptop był aktualizowany z win 7 do 10). Co Pan myśli? Może to zadziałać? Odnośnik do komentarza
iJuliusz Opublikowano 14 Maja 2021 Zgłoś Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2021 Sprytne rozwiązanie. Jeśli masz możliwość to wykonać, to uważam, że warto spróbować. Też przeglądałem ten temat. Czyli, zdjęcia stron w BIOS (aby pamiętać co i jak), bezpieczna podmiana dysku (podobnie jak przy RAM), instalacja Win7 i SWUpdate, sprawdź, czy jest nowszy BIOS, bo jak nie ma to nic nie zdziałasz. Gdyby jednak był, to zalecam najpierw zainstalować sterowniki komponentów, a na koniec BIOS, następnie sprawdzenie ustawień BIOS, bezpieczna podmiana dysku na Win10 i próba aktualizacji Windows Update Zapewne cała ta akcja z podmianą dysku może wyjść korzystniej czasowo niż próby uruchomienia aktualizacji BIOS 'na siłę" w Windows 10 Inaczej pozostaje próba Default Bios settings na aktualnym biosie i Win10 Pozdrawiam serdecznie Juliusz Odnośnik do komentarza
scott Opublikowano 31 Maja 2021 Autor Zgłoś Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2021 Dzień dobry Na początek: problem namierzony! Zgodnie z ustaleniami, podmieniłem dysk i zainstalowałem win 7, dograłem uaktualnienia systemu i przystąpiłem do aktualizacji BIOS. Niestety ku mojemu zaskoczeniu okazało się, że wersja, którą mam w laptopie jest aktualna i Samsung nie oferuje nic nowego w temacie. Postanowiłem na podmienionym dysku przeprowadzić instalację Win 10 i sprawdzić czy tu też pojawi się problem z aktualizacją. Przykra niespodzianka spotkała mnie już w trakcie instalacji - pojawił się bluescreen. Ponowiłem instalację - ponownie bluescree. Ustawiłem Default Bios settings i ponowna instalacja win 10 - ponownie bluescreen. W takiej sytuacji rozpocząłem sprawdzanie kości pamięci RAM. Okazało się, że po wyjęciu jednej z nich instalacja win 10 a później aktualizacja przebiegła bezproblemowo. Podmieniłem ponownie dysk na oryginalny i z działającą kością pamięci bezproblemowo przeprowadziłem aktualizację win 10. Czyli problemem była pamięć, ale błędy które generowała nie wskazywały na nią. Skręciłem sprzęt w jedną całość i po tygodniu działania mogę potwierdzić, że nie ma już problemu. Bardzo dziękuję za pomoc w rozwiązaniu tej zagadki. Pamiętam o dotacji. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się